Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    Pakko sen verta jatkaa, että onneksi avasin suuni täällä tosta "viasta". Tänään sitten reklasin ees taas +16c -> +32c lämpöjä ja sen jälkeen rupes toimimaan taas normaalisti noi tuulettimet keskeltä. Hienoja laitteita..
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      Tasonsäätöön liittyvä kysymys: miten tasonsäädön tunnistimesta löytää 0-asennon? vipu irti poikittaisakselista ja sitten..? onko se jousikuormitettu niin että levossa se on automaattisesti 0-asennossa vai..?

      Tarttis saada tasonsäätö säädettyä matalille jousille, mutta ennen kuin avaan tuon käyttövivun niin pitäisi tajuta miten saa säädettyä 0-kohdan uudelle korkeudelle.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • esa`pentula
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 1390
        • Tampere

        parkkitutka piippaa kokoajan, autoa eteenpäinkin ajaessa? onneksi saa pois napin takaa. mistäs lähteä vikaa etsimään, ei ole lunta eikä jäätä antureiden päässä. uusittu juuri uusi anturi. kosketushäiriötä? jotain vakiopaikkaa missä olisi?

        Comment

        • joni_wt
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 3627
          • Yka

          Originally posted by esa`pentula View Post
          parkkitutka piippaa kokoajan, autoa eteenpäinkin ajaessa? onneksi saa pois napin takaa. mistäs lähteä vikaa etsimään, ei ole lunta eikä jäätä antureiden päässä. uusittu juuri uusi anturi. kosketushäiriötä? jotain vakiopaikkaa missä olisi?
          ittellä piippas aina kun pakin laitto päälle, vaikkei lunta/jäätä näkynyt --->... auto talliin sulamaan ja rupes pelittään taas
          e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            Originally posted by esa`pentula View Post
            parkkitutka piippaa kokoajan, autoa eteenpäinkin ajaessa? onneksi saa pois napin takaa. mistäs lähteä vikaa etsimään, ei ole lunta eikä jäätä antureiden päässä. uusittu juuri uusi anturi. kosketushäiriötä? jotain vakiopaikkaa missä olisi?
            Virrat päälle -> parkkitutka päälle -> kokeilet painaa sormella jokaisen PDC-anturin tunnistinta -> jos jossain anturissa ei tunnu pientä värinää, niin se on joko rikki, tai sen liitoksessa/johdossa on katkos.
            Useimmiten kosketushäiriö on anturin liittimessä.

            Toki muutakin vika voi olla, mutta tuosta on hyvä aloittaa.
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • esa`pentula
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1390
              • Tampere

              Originally posted by kaol View Post
              Virrat päälle -> parkkitutka päälle -> kokeilet painaa sormella jokaisen PDC-anturin tunnistinta -> jos jossain anturissa ei tunnu pientä värinää, niin se on joko rikki, tai sen liitoksessa/johdossa on katkos.
              Useimmiten kosketushäiriö on anturin liittimessä.

              Toki muutakin vika voi olla, mutta tuosta on hyvä aloittaa.
              Originally posted by joni_wt View Post
              ittellä piippas aina kun pakin laitto päälle, vaikkei lunta/jäätä näkynyt --->... auto talliin sulamaan ja rupes pelittään taas
              kiitokset näistä.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Tai sitten inpa kiinni, PDC pitäis päästä kiinni sunkin autossa. Tai nyt pitäis päästä kun korjasin adapterikaapelista kiinalaisen malagian
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  Originally posted by BeamR View Post
                  Tasonsäätöön liittyvä kysymys: miten tasonsäädön tunnistimesta löytää 0-asennon? vipu irti poikittaisakselista ja sitten..? onko se jousikuormitettu niin että levossa se on automaattisesti 0-asennossa vai..?

                  Tarttis saada tasonsäätö säädettyä matalille jousille, mutta ennen kuin avaan tuon käyttövivun niin pitäisi tajuta miten saa säädettyä 0-kohdan uudelle korkeudelle.
                  Anyone? Vai pitääkö vetää improvisoiden...
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • ts18056
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2010
                    • 276
                    • Joroinen

                    Originally posted by BeamR View Post
                    Anyone? Vai pitääkö vetää improvisoiden...
                    Bentleyn ohjeista:

                    Load luggage compartment with 200kg.
                    Disconnect control link from regulator valve lever. Start engine.
                    Move LAD regulator valve lever forward or rearward until height is correct. Then lock lever in center position by inserting 3mm drill bit through lever and into valve body.
                    CAUTION: if the lever is pushed rearward past the center position once the correct level is reached, repeat the adjusting procedures.
                    If necessary, loosen locknuts and adjust control link length so that link end fits correctly into lever. Tighten lock nuts.
                    Using a new self locking nut, install link and then remove drill bit.
                    Remove load from luggage compartment and allow system to self adjust ride height. Reload car, wait a few minutes, and then check that ride height is correct.
                    E39 525i -01
                    ex 750iL -96

                    Comment

                    • Sami_R
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 276
                      • Kurikka

                      Originally posted by Cell View Post
                      Tai sitten inpa kiinni, PDC pitäis päästä kiinni sunkin autossa. Tai nyt pitäis päästä kun korjasin adapterikaapelista kiinalaisen malagian
                      Hei, mikä tossa kaapelissa piti korjata? Mulla on kiinalainen adapterikaapeli, eikä sillä oikein pääse täysin käsiksi tuohon E39:iin. Joitain toimintoja se tunnistaa, mutta kaikkeen ei pääse käsiksi. Esimerkiksi ei suostu tunnistamaan autoa automaattisesti DIS:llä. E90:ssä se kyllä pelaa, mutta silloin ei ole välissä sitä adapteria joka muuttaa sen kanttisen liittimen pyöreäksi.
                      BMW F11 520d -11
                      MINI Cooper D -11
                      BMW E90 318i -11
                      BMW E90 318i -06

                      Ex:
                      BMW E46 316i -04
                      E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                      E46 325iA -03
                      E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                      Comment

                      • JiPe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2548
                        • Kuopio

                        E: Koko viesti uusiksi..

                        Eli tuli todettua ettei äskeinen voi olla mitään kunnon tavaraa tuohon hintaan, sekä kallistuin sittenkin tilaamaan koko paketin kerralla. Toivon mukaan siinä vähän säästäisikin.

                        http://cgi.ebay.de/Querlenkersatz-Me...item56333901a4

                        Eli tuommonen paketti olis tarkotus tilata. Hinta näyttäisi ihan hyvältä (ei todellakaan halvin, mutta silti halvempaa kuin ostaa erikseen Suomesta). Meyle - eli pitäisi siis olla ihan laadukasta tavaraa. Onko kellään kokemuksia kyseisestä paketista tai firmasta?

                        E2: niin ja tuossa lukee, että sopii kaikkiin automaattivaihteisiin autoihin.. Onkos niissä osissa sitten jotain eroa manuaalissa? Vähän tuntuu hassulta että taka-akseli olisi erilainen.
                        Last edited by JiPe; 22-12-2010, 12:35.
                        MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                        MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                        MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                        Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          Originally posted by ts18056 View Post
                          Bentleyn ohjeista:

                          Load luggage compartment with 200kg.
                          Disconnect control link from regulator valve lever. Start engine.
                          Move LAD regulator valve lever forward or rearward until height is correct. Then lock lever in center position by inserting 3mm drill bit through lever and into valve body.
                          CAUTION: if the lever is pushed rearward past the center position once the correct level is reached, repeat the adjusting procedures.
                          If necessary, loosen locknuts and adjust control link length so that link end fits correctly into lever. Tighten lock nuts.
                          Using a new self locking nut, install link and then remove drill bit.
                          Remove load from luggage compartment and allow system to self adjust ride height. Reload car, wait a few minutes, and then check that ride height is correct.
                          PERFECT, kiitos!
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Originally posted by ts18056 View Post
                            Bentleyn ohjeista:

                            Load luggage compartment with 200kg.
                            Disconnect control link from regulator valve lever. Start engine.
                            Move LAD regulator valve lever forward or rearward until height is correct. Then lock lever in center position by inserting 3mm drill bit through lever and into valve body.
                            CAUTION: if the lever is pushed rearward past the center position once the correct level is reached, repeat the adjusting procedures.
                            If necessary, loosen locknuts and adjust control link length so that link end fits correctly into lever. Tighten lock nuts.
                            Using a new self locking nut, install link and then remove drill bit.
                            Remove load from luggage compartment and allow system to self adjust ride height. Reload car, wait a few minutes, and then check that ride height is correct.
                            Ja tällä ohjeella onnistui helposti, ajokorkeuden saa säädettyä just halutuksi kun vain kääntää vivusta ja lukitsee lopuksi paikalleen.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by Sami_R View Post
                              Hei, mikä tossa kaapelissa piti korjata? Mulla on kiinalainen adapterikaapeli, eikä sillä oikein pääse täysin käsiksi tuohon E39:iin. Joitain toimintoja se tunnistaa, mutta kaikkeen ei pääse käsiksi. Esimerkiksi ei suostu tunnistamaan autoa automaattisesti DIS:llä. E90:ssä se kyllä pelaa, mutta silloin ei ole välissä sitä adapteria joka muuttaa sen kanttisen liittimen pyöreäksi.
                              Avaa se pyöreä liitin, sieltä tässä tapauksessa löyty vika. Juotokset oli miten sattuu ja yksi piuha oli jäänyt kiinnitysruuvien väliinkin. Käytetty tuota oli useinkin mutta nyt sitten sattui irtopiuha osumaan silleen että pääsi kunnon savutkin ihan, poltti nimittäin yhden piuhan poikki kun meni oikosulkuun

                              Sitä en tiedä johtuuko ongelmasi kenties jostain muusta, esimerkiksi jostain pinnijärjestyserosta mikä pitäisi ottaa adapterissa huomioon.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • McBeast
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2007
                                • 2998
                                • Tallinn

                                Originally posted by JiPe View Post
                                E: Koko viesti uusiksi..

                                Eli tuli todettua ettei äskeinen voi olla mitään kunnon tavaraa tuohon hintaan, sekä kallistuin sittenkin tilaamaan koko paketin kerralla. Toivon mukaan siinä vähän säästäisikin.

                                http://cgi.ebay.de/Querlenkersatz-Me...item56333901a4

                                Eli tuommonen paketti olis tarkotus tilata. Hinta näyttäisi ihan hyvältä (ei todellakaan halvin, mutta silti halvempaa kuin ostaa erikseen Suomesta). Meyle - eli pitäisi siis olla ihan laadukasta tavaraa. Onko kellään kokemuksia kyseisestä paketista tai firmasta?

                                E2: niin ja tuossa lukee, että sopii kaikkiin automaattivaihteisiin autoihin.. Onkos niissä osissa sitten jotain eroa manuaalissa? Vähän tuntuu hassulta että taka-akseli olisi erilainen.
                                Firmasta on hyviä kokemuksia. Itse tilasin tuolta viime kesänä koko paketin. Eteen ja taakse kaikki tukivarret yms.. Mutta en kyllä yhtenä pakettina. Osa oli Meyle HD:tä. (eteen reaktiotangot ja taakse ylemmät tangot) ja muut jotain tarvikeosaa.

                                Hyvin on kestänyt ainakin tähän asti. Jonkun muiden liikkeiden osat ei ole ilmeisesti pakkasia kestänyt lainkaan, mutta nämä kyllä ovat.

                                Mulla on ton Autoteile göden muoveissa vielä Raidentangon päät ja keskitanko, jos kiinnostaa ?
                                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎