Originally posted by Tcdoe
View Post
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
onko tehnyt tuota ennenkin? Noissa servotroniceissahan on myös sitä vikaa, ettei lähde aina "mukaan" kun auton käynnistää; uudelleenkäynnistys auttaa kunnes vikamuisti on täynnä, sitten pitää tyhjätä vikamuisti.F01 740d -11
F11 530d -13
E93 325 -07
ex: E38 730d -00
ex: E39 523AT -97
ex: E39 530dAT -00
-
Alkaisi pikku hiljaa olla ajankohtaista vaihtaa nuo minun e38:n venttiilikopan tiivisteet, niin mitäs kaikkea tarvikkeita tulikaan ostaa, että homma menee oikein? Kävin tänään KL:ssä kysymässä tiivisteitä ja ne olivatkin hyllyssä, mutta niissä paketeissa oli ainoastaan se ulompi ja sisempi tiiviste. Eikös niissä kiinnityspulteissakin olleet jotkin kumitiivisteet? Tiivistesilikoonilla ajattelin tiivistää ne "kulmakohdat", mutta onko joku noudattanut niitä jenkkien ohjeita, että ne tiivisteet tulisi käsitellä jollain glyseriinillä tms.? Ja vaatiiko niiden koppien puhdistus jotain erityistoimia? Jenkit kun ovat hiekkapuhaltaneet niitä tiivistepintoja.
Comment
-
nyt on hätä.
kertokaas pian mulle kun ei oo tuota käyttöohjekirjaa itellä että miten tuota e38 saapi hinata.?
pitäs saaja auto hetken päästä pajalle. (siis tänään vielä)
matkaa ois se pari kilsaa joten tohtiiko tuon ihan huoletta hinata hissuksiin.?
Comment
-
On niissä, mutta itsekään en huomannut niitä hommata erikseen ja olivat suht ookoot vanhatkin. Alkanut sitten enään asennusvaiheessa hankkimaan, joten vaihdoin vain sisimmän ja ulomman tiivisteen per koppa, sekä tiivistin prikan niihin kiinnityspulttien kumeihin tiivisteliimalla.Originally posted by Ramzez View PostEikös niissä kiinnityspulteissakin olleet jotkin kumitiivisteet?
Osaisiko joku jelpata? Tuo realoem on aika sekava ja pitäisi hankkia moottorin takaosaan tuleva vesiletkut M60:iin, joista tuolla prokkis-topicissani puhuinkin. Kuva on aivan outo, joten mitkäköhän on oikeat.
Nro. 7 ainakin tulee tilaukseen, mutta mitkä muut, varmaankin kasi myös. Kolme letkua vierekkäin menee mosan takapäästä tulipeltiin ja tuossa näyttää olevan vain kaksi, eikä koko kuvassa kolmea :think
http://www.realoem.com/bmw/showparts...16&hg=11&fg=35-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Hain auton huollosta,kysyin vielä lähtiessä että tuleehan lämmintä..vastas että tulee .Originally posted by Ramzez View PostJärjestelmässä ilmaa, jos lämmintä ei tule edes ajossa. Jos taas lämmintä ei tule tyhjäkäynnillä, niin vika sähköisessä kiertovesipumpussa.
Ja paskat sieltä mitään lämmintä tullut ..onneksi oli vaan -15 pakkasta ulkona ja kabiinissa 0..ja onneksi penkin lämppäri pelas jottei jäätynyt penkkiin.
Miten toi ilmaus suoritetaan ?F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Ainakin M60B40 koneessa (sulla M62B35?) onnistuu näin:Originally posted by veku View PostHain auton huollosta,kysyin vielä lähtiessä että tuleehan lämmintä..vastas että tulee .
Ja paskat sieltä mitään lämmintä tullut ..onneksi oli vaan -15 pakkasta ulkona ja kabiinissa 0..ja onneksi penkin lämppäri pelas jottei jäätynyt penkkiin.
Miten toi ilmaus suoritetaan ?
1. Auton etupää nostetaan takapäätä ylemmäksi (ei pakollista, mutta todella suositeltavaa jotta ilma poistuu kunnolla)
2. Paisuntasäiliön korkki auki ja sopivan vahvaa jäähdytinnestettä säiliö täyteen, aivan korkkiin asti. Ilmausruuvi auki (=M60 koneessa muovinen ruuvi, joka kierretään auki esim. sopivalla talttapääavaimella, löytyy paisuntasäiliön korkin vierestä).
3. Sytytys päälle, eli virta-avain II-asentoon, jolloin toimiva kiertovesipumppu käynnistyy ja sen toiminnan tunnistaa moottorin takaa tulevasta surinasta. Lämpötila-asetus maksimiin (esim. 32°C, jotta vesiventtiilit aukeavat kokonaan) kummallekin puolelle ja puhallus minimiin, mutta ei pois päältä. Autoa ei siis tarvitse eikä saakaan käynnistää kun kiertovesipumppu hoitaa veden pumppaamisen. Käynnissä oleva auto keittää äkkiä kaffit ja riisitkin kun käy kuumana.
4. Paisuntasäiliön täytenä pitäminen kunnes nestepinta ei enää vajoa. Letkuja aktiivisesti puristelemalla tuohon saa helposti kulumaan yli 20 minuuttia. Varmaan koskemattakin nuo ilmat tulevat pihalle joskus, mutta ei sitä kannata odotella vaan letkua rohkeasti rutistelemaan.
Toivottavasti en kirjoittanut pahasti väärin. Tuolla tavalla olen autoani jo kolme kertaa ilmannut ja aina on puhaltanut lämmintä hyvin kummallekin puolelle, kunnes sitten tänään selvisi että nestettä karkaa kovaa vauhtia kiertovesipumpulle menevästä letkusta ja se on uusittava...
Eipä varmaan kannata ilmaamattomalla jäähdytinjärjestelmällä kauheasti päristellä muutenkaan, ettei käy niin että jäähdytinnesteen tilalla on ilmaa silloin kun sitä kovissa käyntilämpötiloissa vaaditaan.
Lisäys: multa löytyy ylimääräiseksi jäänyt ja epäilemättä toimiva kiertovesipumppu venttiileineen, jonka otin tuosta -94 740iA:sta kun luulin siinä olevan vikaa. Sopivuudesta M62:een en ole varma. Joku tietäjä-herra voipi tarkentaa tuosta yhteensopivuudesta.Last edited by Mestar; 03-01-2011, 19:37.Nyt: Opel Vectra B 2.5 V6 -00
Exät: VW Golf IV -01, E39 523i -97, E38 740iA -94, W202 C280, E36 328Ci, 850 T-5, E36 328i 4d, S40 T4, Passat V6 4Motion, Omega B 16V, 850 T-5, S70 2.0T
Comment
-
Miten ihmeessä sisätilanlämmitin voi vaikuttaa ohjauksen jäykkyyteen?
Auto seisoo yön yli pakkasessa --> ohjaus käsittämättömän jäykkä, kunnes autolla on hieman ajettu ja kiesi lämpiää.
Auto seisoo yön yli pakkasessa, mutta sisätila vedetään lämpöiseksi --> ohjaus käsittämättömän jouheva. Silloin rattia kääntelee mukavasti yhdellä sormella.
Eihän tuo sisätilan lämpötila voi enään vaikuttaa ohjaustehostimen öljyihin, tuskin ne kondensaatio vedet sieltä rattiputken kautta johtamalla sulaa? Onko sisätilassa joku servotronicin anturi/laitteisto mikä pakkasen puolella ottaa itseensä?
:thinkKovvoo hommoo
Comment
-
mistä lähteä hakemaan vikaa? sisävalot ei pala kun avaa ovet, ei tosin ala palamaan kun kääntää napista "pakkovalon" päälle. lukuvalot toimivat ja takapoksin valot. polttimot ok, sulakkeet ok. ei kai mikrokytkin voi tälläistä tehdä kuitenkaan?
Comment
-
Tuleeko polttimoille minkääntasoista jännitettä? Toimiiko meikkipeilien valot?Originally posted by esa`pentula View Postmistä lähteä hakemaan vikaa? sisävalot ei pala kun avaa ovet, ei tosin ala palamaan kun kääntää napista "pakkovalon" päälle. lukuvalot toimivat ja takapoksin valot. polttimot ok, sulakkeet ok. ei kai mikrokytkin voi tälläistä tehdä kuitenkaan?
Periaatteessa mikrokytkinkin voi tuon aiheuttaa, jos se on jämähtänyt pohjaan.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
meikkipeileille tulee valot. keskipolttimolle ei tule edes virtaa vaikka rämpyttää kytkintä. voiko rikkinäinen kytkin aiheuttaa tätä?Originally posted by kaol View PostTuleeko polttimoille minkääntasoista jännitettä? Toimiiko meikkipeilien valot?
Periaatteessa mikrokytkinkin voi tuon aiheuttaa, jos se on jämähtänyt pohjaan.
Comment
-
Oven mikrokytkin? Mietippä vielä..Jos etuoven kytkin on jumissa, avaat takaoven..mitä käy?Originally posted by kaol View PostTuleeko polttimoille minkääntasoista jännitettä? Toimiiko meikkipeilien valot?
Periaatteessa mikrokytkinkin voi tuon aiheuttaa, jos se on jämähtänyt pohjaan.
Hmm..kettu kun ei muista noita kytkentöjä enää ulkoa..Omaani virittelin ne konsoli tms. valot ja silloin tuli noiden kanssa peuhattua.Originally posted by esa`pentula View Postmeikkipeileille tulee valot. keskipolttimolle ei tule edes virtaa vaikka rämpyttää kytkintä. voiko rikkinäinen kytkin aiheuttaa tätä?
Oletko ottanu "päävalon" eli sen edessä olevan pois, ja mitannut liittimestä?
Niissä ne katkaisijat tuppaa kyllä vanhemmiten hajoamaan kun muovi haurastuu..Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
en mitannut liittimestä, tarvii sieltä koittaa. samallahan voi koittaa oman auton toimivaa kytkin/lamppu pakettia. "päävalosta" mittasin juuri tänään, mutta ei antanut mitään ulos ja polttimo kyllä yhdisti puolelta toiselle.Originally posted by Janzki View PostOven mikrokytkin? Mietippä vielä..Jos etuoven kytkin on jumissa, avaat takaoven..mitä käy?
Hmm..kettu kun ei muista noita kytkentöjä enää ulkoa..Omaani virittelin ne konsoli tms. valot ja silloin tuli noiden kanssa peuhattua.
Oletko ottanu "päävalon" eli sen edessä olevan pois, ja mitannut liittimestä?
Niissä ne katkaisijat tuppaa kyllä vanhemmiten hajoamaan kun muovi haurastuu..
Comment
-
Mietippä ite vielä, että siinä taustapeilin takana olevassa valossa on mikrokytkin sisävaloille. Muistan lukeneeni jostain, että jos tätä kyseistä mikrokytkintä pitää pohjassa 20sek. niin sisävalot lakkaava toimimasta, kunnes virrat kytketään uudeleen päälle.Originally posted by Janzki View PostOven mikrokytkin? Mietippä vielä..Jos etuoven kytkin on jumissa, avaat takaoven..mitä käy?
Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Edelleen etsin vastausta moiseen. Kellään tietoa minkälaiset anturit vaikuttavat kaikkineen ohjaukseen?Originally posted by Zippaaja View PostMiten ihmeessä sisätilanlämmitin voi vaikuttaa ohjauksen jäykkyyteen?
Auto seisoo yön yli pakkasessa --> ohjaus käsittämättömän jäykkä, kunnes autolla on hieman ajettu ja kiesi lämpiää.
Auto seisoo yön yli pakkasessa, mutta sisätila vedetään lämpöiseksi --> ohjaus käsittämättömän jouheva. Silloin rattia kääntelee mukavasti yhdellä sormella.
Eihän tuo sisätilan lämpötila voi enään vaikuttaa ohjaustehostimen öljyihin, tuskin ne kondensaatio vedet sieltä rattiputken kautta johtamalla sulaa? Onko sisätilassa joku servotronicin anturi/laitteisto mikä pakkasen puolella ottaa itseensä?
:thinkKovvoo hommoo
Comment
Comment