Originally posted by Tcdoe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F01 740d -11
F11 530d -13
E93 325 -07
ex: E38 730d -00
ex: E39 523AT -97
ex: E39 530dAT -00
-
-
Alkaisi pikku hiljaa olla ajankohtaista vaihtaa nuo minun e38:n venttiilikopan tiivisteet, niin mitäs kaikkea tarvikkeita tulikaan ostaa, että homma menee oikein? Kävin tänään KL:ssä kysymässä tiivisteitä ja ne olivatkin hyllyssä, mutta niissä paketeissa oli ainoastaan se ulompi ja sisempi tiiviste. Eikös niissä kiinnityspulteissakin olleet jotkin kumitiivisteet? Tiivistesilikoonilla ajattelin tiivistää ne "kulmakohdat", mutta onko joku noudattanut niitä jenkkien ohjeita, että ne tiivisteet tulisi käsitellä jollain glyseriinillä tms.? Ja vaatiiko niiden koppien puhdistus jotain erityistoimia? Jenkit kun ovat hiekkapuhaltaneet niitä tiivistepintoja.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostEikös niissä kiinnityspulteissakin olleet jotkin kumitiivisteet?
Osaisiko joku jelpata? Tuo realoem on aika sekava ja pitäisi hankkia moottorin takaosaan tuleva vesiletkut M60:iin, joista tuolla prokkis-topicissani puhuinkin. Kuva on aivan outo, joten mitkäköhän on oikeat.
Nro. 7 ainakin tulee tilaukseen, mutta mitkä muut, varmaankin kasi myös. Kolme letkua vierekkäin menee mosan takapäästä tulipeltiin ja tuossa näyttää olevan vain kaksi, eikä koko kuvassa kolmea :think
-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostJärjestelmässä ilmaa, jos lämmintä ei tule edes ajossa. Jos taas lämmintä ei tule tyhjäkäynnillä, niin vika sähköisessä kiertovesipumpussa.
Ja paskat sieltä mitään lämmintä tullut ..onneksi oli vaan -15 pakkasta ulkona ja kabiinissa 0..ja onneksi penkin lämppäri pelas jottei jäätynyt penkkiin.
Miten toi ilmaus suoritetaan ?F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostHain auton huollosta,kysyin vielä lähtiessä että tuleehan lämmintä..vastas että tulee .
Ja paskat sieltä mitään lämmintä tullut ..onneksi oli vaan -15 pakkasta ulkona ja kabiinissa 0..ja onneksi penkin lämppäri pelas jottei jäätynyt penkkiin.
Miten toi ilmaus suoritetaan ?
1. Auton etupää nostetaan takapäätä ylemmäksi (ei pakollista, mutta todella suositeltavaa jotta ilma poistuu kunnolla)
2. Paisuntasäiliön korkki auki ja sopivan vahvaa jäähdytinnestettä säiliö täyteen, aivan korkkiin asti. Ilmausruuvi auki (=M60 koneessa muovinen ruuvi, joka kierretään auki esim. sopivalla talttapääavaimella, löytyy paisuntasäiliön korkin vierestä).
3. Sytytys päälle, eli virta-avain II-asentoon, jolloin toimiva kiertovesipumppu käynnistyy ja sen toiminnan tunnistaa moottorin takaa tulevasta surinasta. Lämpötila-asetus maksimiin (esim. 32°C, jotta vesiventtiilit aukeavat kokonaan) kummallekin puolelle ja puhallus minimiin, mutta ei pois päältä. Autoa ei siis tarvitse eikä saakaan käynnistää kun kiertovesipumppu hoitaa veden pumppaamisen. Käynnissä oleva auto keittää äkkiä kaffit ja riisitkin kun käy kuumana.
4. Paisuntasäiliön täytenä pitäminen kunnes nestepinta ei enää vajoa. Letkuja aktiivisesti puristelemalla tuohon saa helposti kulumaan yli 20 minuuttia. Varmaan koskemattakin nuo ilmat tulevat pihalle joskus, mutta ei sitä kannata odotella vaan letkua rohkeasti rutistelemaan.
Toivottavasti en kirjoittanut pahasti väärin. Tuolla tavalla olen autoani jo kolme kertaa ilmannut ja aina on puhaltanut lämmintä hyvin kummallekin puolelle, kunnes sitten tänään selvisi että nestettä karkaa kovaa vauhtia kiertovesipumpulle menevästä letkusta ja se on uusittava...
Eipä varmaan kannata ilmaamattomalla jäähdytinjärjestelmällä kauheasti päristellä muutenkaan, ettei käy niin että jäähdytinnesteen tilalla on ilmaa silloin kun sitä kovissa käyntilämpötiloissa vaaditaan.
Lisäys: multa löytyy ylimääräiseksi jäänyt ja epäilemättä toimiva kiertovesipumppu venttiileineen, jonka otin tuosta -94 740iA:sta kun luulin siinä olevan vikaa. Sopivuudesta M62:een en ole varma. Joku tietäjä-herra voipi tarkentaa tuosta yhteensopivuudesta.Last edited by Mestar; 03-01-2011, 19:37.Nyt: Opel Vectra B 2.5 V6 -00
Exät: VW Golf IV -01, E39 523i -97, E38 740iA -94, W202 C280, E36 328Ci, 850 T-5, E36 328i 4d, S40 T4, Passat V6 4Motion, Omega B 16V, 850 T-5, S70 2.0T
Comment
-
-
Miten ihmeessä sisätilanlämmitin voi vaikuttaa ohjauksen jäykkyyteen?
Auto seisoo yön yli pakkasessa --> ohjaus käsittämättömän jäykkä, kunnes autolla on hieman ajettu ja kiesi lämpiää.
Auto seisoo yön yli pakkasessa, mutta sisätila vedetään lämpöiseksi --> ohjaus käsittämättömän jouheva. Silloin rattia kääntelee mukavasti yhdellä sormella.
Eihän tuo sisätilan lämpötila voi enään vaikuttaa ohjaustehostimen öljyihin, tuskin ne kondensaatio vedet sieltä rattiputken kautta johtamalla sulaa? Onko sisätilassa joku servotronicin anturi/laitteisto mikä pakkasen puolella ottaa itseensä?
:thinkKovvoo hommoo
Comment
-
-
Originally posted by esa`pentula View Postmistä lähteä hakemaan vikaa? sisävalot ei pala kun avaa ovet, ei tosin ala palamaan kun kääntää napista "pakkovalon" päälle. lukuvalot toimivat ja takapoksin valot. polttimot ok, sulakkeet ok. ei kai mikrokytkin voi tälläistä tehdä kuitenkaan?
Periaatteessa mikrokytkinkin voi tuon aiheuttaa, jos se on jämähtänyt pohjaan.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostTuleeko polttimoille minkääntasoista jännitettä? Toimiiko meikkipeilien valot?
Periaatteessa mikrokytkinkin voi tuon aiheuttaa, jos se on jämähtänyt pohjaan.
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostTuleeko polttimoille minkääntasoista jännitettä? Toimiiko meikkipeilien valot?
Periaatteessa mikrokytkinkin voi tuon aiheuttaa, jos se on jämähtänyt pohjaan.
Originally posted by esa`pentula View Postmeikkipeileille tulee valot. keskipolttimolle ei tule edes virtaa vaikka rämpyttää kytkintä. voiko rikkinäinen kytkin aiheuttaa tätä?
Oletko ottanu "päävalon" eli sen edessä olevan pois, ja mitannut liittimestä?
Niissä ne katkaisijat tuppaa kyllä vanhemmiten hajoamaan kun muovi haurastuu..Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostOven mikrokytkin? Mietippä vielä..Jos etuoven kytkin on jumissa, avaat takaoven..mitä käy?
Hmm..kettu kun ei muista noita kytkentöjä enää ulkoa..Omaani virittelin ne konsoli tms. valot ja silloin tuli noiden kanssa peuhattua.
Oletko ottanu "päävalon" eli sen edessä olevan pois, ja mitannut liittimestä?
Niissä ne katkaisijat tuppaa kyllä vanhemmiten hajoamaan kun muovi haurastuu..
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostOven mikrokytkin? Mietippä vielä..Jos etuoven kytkin on jumissa, avaat takaoven..mitä käy?Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by Zippaaja View PostMiten ihmeessä sisätilanlämmitin voi vaikuttaa ohjauksen jäykkyyteen?
Auto seisoo yön yli pakkasessa --> ohjaus käsittämättömän jäykkä, kunnes autolla on hieman ajettu ja kiesi lämpiää.
Auto seisoo yön yli pakkasessa, mutta sisätila vedetään lämpöiseksi --> ohjaus käsittämättömän jouheva. Silloin rattia kääntelee mukavasti yhdellä sormella.
Eihän tuo sisätilan lämpötila voi enään vaikuttaa ohjaustehostimen öljyihin, tuskin ne kondensaatio vedet sieltä rattiputken kautta johtamalla sulaa? Onko sisätilassa joku servotronicin anturi/laitteisto mikä pakkasen puolella ottaa itseensä?
:thinkKovvoo hommoo
Comment
-
Comment