Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    Originally posted by Ramzez View Post
    Pientä ediittiä, jäähdytinneste mysteeri selvisi, kiitos hyvän kaverin. Vielä kuitenkin kiinnostaisi tietää, että minkälaisia tulppia käytetään M62 koneessa. KL-varaosat myy kahdelaisia tulppia (Bosch), joista toinen "kestää" 40 tkm ja toinen 100 tkm. Jälkimmäinen on tuplaten kalliimpi. Käykö myös NGK:n tulpat?
    Omaan ruuvasin vasta nuo NGK:t ja on pelannut myös 540:ssä.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • jakusa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 515
      • Lempäälä

      Onko kukaan huomannut, että nuo ovien yläpuoliset kromilistat kutistuvat? Omassa listan ja katon välissä oleva rako kasvaa huomattavasti C pilarin kaaren kohdalla ja siitä kaariosasta oli myös kiinnikkeitä hajalla kuljettajan puolella.

      Laitoin uudet kiinnikkeet niin listan jatkon kohdalle tuli melkein sentin väli ja toisaalta tuo rako listan ja katon välissä on nyt suurinpiirtein saman kokoinen koko listan matkalta. Onko kyseessä siis listan kutistuminen vai onko mulla listassa kiinnikkeet väärässä kohdassa. Kiinnikkeethän ovat 2-osaiset joista toinen on liimalla kiinni listassa. Itse en vaihtanut niitä liimattuja osia mutta mietin olisiko joku joskus liimannut ne väärin? Sentin kutistuminen kun vaikuttaa aika suurelta, toisaalta kyseessä on L malli jossa lista on luonnollisesti pitempi...
      -after all is said and done more is said than done-


      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        Originally posted by Petteri75 View Post
        Kuljettajan puoli tuntuu aina olevan hiukan viileämpi, mutta samaa taisi vekotin tehdä edelliselläkin vesiventtiili/kiertovesipumppu -yhdistelmällä. Sen verran sattumanvaraista on lämmön tulo, että alkaa kovasti tuntumaan siltä, että tästä uudestakin osasta on se sähköinen kiertovesipumppu mennyt. Hiukan oudolta tuntuisi, että (käytetty) osa kestää 2vk ja sitten alkaa sattumanvaraisesti toimimaan ja nyt ei lainkaan. Ei jaksa uskoa oikein isoon ilmakuplaankaan, sen verran tuli ilmattua jne. Vikakoodit nollattiin kerran, AAC ei tuottanut mitään vikailmoituksia edelliselläkään rikkinäisellä osalla ja niin kauan kuin tuo vaihto-osa toimi, lämmöntuotto oli oikein mukavaa.

        Ottaa päähän taas kerran. Uusi osa on Laakkosella 480€.
        Usko vain hyvä mies..Nuo pumput on ihan kulutus kamaa. Lähes joka kotteroon jossa moinen on ollut, on saanut pumpun vaihtaa.

        Autoahan on helppo ilmailla uudestaankin..Senkun korkit auki, vettä ja virrat päälle..Pari tuntia kun antaa pöhnöttää niin eiköhän se..Välillä vähä letkuja lypsää.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          Originally posted by 540iAV8 View Post
          Omaan ruuvasin vasta nuo NGK:t ja on pelannut myös 540:ssä.
          Kompataan täälläkin..Melkosesti alkaa buimureista kokemusta jo olemaan, ja NGK on tähän asti tulpista ollut ylivoimaisesti paras. Boschilaisia en laita edes maksusta, niin "hyvät" tulpat on.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3449
            • Janakkala

            Originally posted by 540iAV8 View Post
            Omaan ruuvasin vasta nuo NGK:t ja on pelannut myös 540:ssä.
            NGK on hyvä valinta, ja kannattaa unohtaa sitten ne tarvikemallin R merkinnällä (punaisella siinä posliinissa) olevat tulpat niillä ei saa kuin sytytyskatkoksia aikaan kun niillä on ajettu muutama kymmenen tuhatta. eli pidättäydy alkuperäisessä BMW NGK bkr6equp tulpassa niin kestää huomattavasti pidempään
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              Originally posted by Spetke View Post
              BMW NGK bkr6equp

              Onko tuo siis oikean mallinen tulppa M62 koneelle? Tietäisi sitten pyytää oikean mallista tiskillä.

              Sen verran vielä jäähdytinnesteen vaihdosta, että mistä olisi paras paikka tyhjätä systeemi?

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by Ramzez View Post
                Onko tuo siis oikean mallinen tulppa M62 koneelle? Tietäisi sitten pyytää oikean mallista tiskillä.

                Sen verran vielä jäähdytinnesteen vaihdosta, että mistä olisi paras paikka tyhjätä systeemi?
                Kummallakin puolen lohkoa on tyhjennysproput. Vielä kun avaa syylarista tyhjennyspropun niin pitäs olla aika tyhjä
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2540
                  • Kirkkonummi

                  Originally posted by Janzki View Post
                  Usko vain hyvä mies..Nuo pumput on ihan kulutus kamaa. Lähes joka kotteroon jossa moinen on ollut, on saanut pumpun vaihtaa.

                  Autoahan on helppo ilmailla uudestaankin..Senkun korkit auki, vettä ja virrat päälle..Pari tuntia kun antaa pöhnöttää niin eiköhän se..Välillä vähä letkuja lypsää.
                  Jep, pakkohan tuo vesiventtiili/kiertovesipumppu oli tilata, nyt tulee uusi ja hinta on totta vieköön sen mukainen. Menisiköhän nyt vähemmän aikaa kuin 3h? Silti, harmittaa kovasti.

                  Tuli kokeiltua vielä sen ilmausruuvin avausta, kyllähän sieltä ilmaa tuli jkn verran. Onneksi tuotakin pääsee harjoittelemaan parin viikon sisällä, mutta hiukan vaativampi kohde näköjään tuokin. Kai tämä kuuluu kaikki tähän E38-Kokemukseen?

                  EDIT: ei surinaa eikä värinää. Yhdistelmä kaput ja tänä aamuna hytistiin taas vanhaan malliin. Sinänsä mielenkiintoista kurjuuden maksimointia, että heti kun sää kylmenee +10° - +2°, auto päättää siirtyä jääkaappi-tilaan.
                  Last edited by Petteri75; 28-10-2009, 10:26.
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    Originally posted by Petteri75 View Post
                    Jep, pakkohan tuo vesiventtiili/kiertovesipumppu oli tilata, nyt tulee uusi ja hinta on totta vieköön sen mukainen. Menisiköhän nyt vähemmän aikaa kuin 3h? Silti, harmittaa kovasti.

                    Tuli kokeiltua vielä sen ilmausruuvin avausta, kyllähän sieltä ilmaa tuli jkn verran. Onneksi tuotakin pääsee harjoittelemaan parin viikon sisällä, mutta hiukan vaativampi kohde näköjään tuokin. Kai tämä kuuluu kaikki tähän E38-Kokemukseen?
                    Ikävää tuollainen on kyllä..Ei tuo varsinaisesti E38 kokemukseen kuulu, huonoa tuuria kyllä.
                    Tuo pumppu hässäkkä nyt on ihan kulutuskamaa..Mm. e39:seissä varmasti yli puolessa on tuo rikki/jumissa.

                    Ilmaus kannattaa kyllä tehdä ihan ajan kanssa..Voithan vielä kokeilla miten se vanha pelaa jos ilmaa uudestaan. Surinastahan sen kuulee pelaako, ja tietysti stetoskoopilla voi auton käydessä kuunnella käykö pumppu
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Supa View Post
                      Kummallakin puolen lohkoa on tyhjennysproput. Vielä kun avaa syylarista tyhjennyspropun niin pitäs olla aika tyhjä

                      Kiitän ja kumarran

                      Comment

                      • juzu3
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 237

                        tietääkö kukaan minkälainen homma on vaihtaa tuulilasinpesurin pumppu? Entä mikä mahtais olla tuon vehkeen sulakkeen numero? Autona 740ia M62b44 koneella vuodelta 98. Kiitos!
                        VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                        MB Vito 116cdi 4x4 special
                        BMW E92 320d
                        Kawasaki Z750
                        EX:
                        E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          Originally posted by juzu3 View Post
                          tietääkö kukaan minkälainen homma on vaihtaa tuulilasinpesurin pumppu? Entä mikä mahtais olla tuon vehkeen sulakkeen numero? Autona 740ia M62b44 koneella vuodelta 98. Kiitos!
                          Ilmeisesti ei pelaa? Voipi olla vain jumissa..Nappaa irti, ölppää sisään ja piuhoilla akusta vähän virtaa sille..Usein miten irtoavat näin ja taas mennään pitkään
                          Sisälokarin sisällä se taitaa seiskassakin olla..Apparin puolella.
                          Ei paha jobi, sisäloksua vain purkamaan.
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • jc
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2004
                            • 60

                            Ei ole paha homma.Oikealta vaan rengas irti niin saa helpommin sisälokasuojan irti.Pumppu lähtee säiliöstä nykäisemällä.Itse juuri pariviikkoa sitten vaihdoin uuden pumpun.

                            Comment

                            • juzu3
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 237

                              Ok.kiitoksia!täytyy koittaa jos lähtis öljyllä tai vaihtaa se pumppu,ei kyllä pidä mitään ääntä kun vettä yrittää lasille saada,siks ajattelin et ois rikki tai sulake menny. Toisaalta voi olla jumissa ku auto seissyt noin vuoden...
                              VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                              MB Vito 116cdi 4x4 special
                              BMW E92 320d
                              Kawasaki Z750
                              EX:
                              E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                              Comment

                              • Petteri75
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 2540
                                • Kirkkonummi

                                Originally posted by juzu3 View Post
                                Ok.kiitoksia!täytyy koittaa jos lähtis öljyllä tai vaihtaa se pumppu,ei kyllä pidä mitään ääntä kun vettä yrittää lasille saada,siks ajattelin et ois rikki tai sulake menny. Toisaalta voi olla jumissa ku auto seissyt noin vuoden...
                                Kannattaa kokeilla ensin myös tehopesusäiliön pesurin moottori, jos sekin on mykkä, niin kannattaa vaihtaa molemmat. Jos pumpun saa pöyrimään öljyllä ja virralla, niin jossain vaiheessa se voi taas jumahtaa, jolloin joutuu taas vaihtohommiin. Se lokarin takainen alue voi olla aivan törkeän likainen, kannattaa varata harja ja pesuainetta. Jos ei muuta, niin mukavampi työskennellä.
                                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎