Originally posted by Cell
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Miika Tissari View PostOnko kaikissa e38 interlock eli avain ei lähde pois virtalukosta kuin p ja n asennoissa? Realoem mukaan 95 mallissa ei ole sitä vaijeria jos katsoo vaihdekepin osista, mutta on jos katsoo rattipylvään osia? Minulla se ei toimi eikä ole vaijeriakaan. Olisi kyllä ihan hyvä olla kun on tottunu manuaaliin ja normi kässäriin.
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostKokeilitko vaihtaa toista korimoduulia kuten oli puhe?Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostOn...
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostHain sitten tänään tuota linkin sisältämää nestettä. Ihan vain vinkkinä sitten ainakin kaikille Tampereen asukeille, että Motonet on ilmeisesti korvannut tuon Febi-merkkisen aineen Topran-merkkisellä aineella. Pullossa oli kyllä joku hyväksyntä Bemarille ja se oli synteettistä vihreää tehostinöljyä harmaassa pullossa, mutta kun kokemukset kyseisen valmistajan tuotteista ovat olleet huonoja, en kehdannut sitä ostaa. Kävin sitten hakemassa tuota varmasti oikeaa Febin synteettistä nestettä AD varaosamaailmasta. Tampereen Motonetissä oli kyllä vielä hyllyssä sitä mineraalipohjaista Febin nestettä, muttei synteettistä, joka oli siis korvattu kokonaan tuolla Topranin aineella.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostTuosta ko. autosta pitäisi purkaa kaikki jälkikäteen viritelly sähköt pois...Sen mitä niitä silmäilin, ei työnlaatu niissä juuri vakuuttanut..
Eli kyllä ne uudet umpiot pitäis saada jotta saisi kaikki olemaan niin kuin pitää.
kaiken lisäksi toinen ksenoni on vaihtanut värinsä kivasti violetiksi, eli kohta se on palanut. Joten ne umpiot pitäis löytää suht hätäseen. Uusia en marmorilta rohkene tilata, saatikan edes tiedustella hintaa...
On tää niin vitun kivaa hommata patentteja täynnä oleva seiska. onneksi noi ksenonit taitaa olla enää niistä patenteista jäljellä. Onneksi...
Lopun viikkoa myynti erikois edullisesti jos käteisellä tulee hakemaan. Ilmoon linkki sigussa... Sori mainostus.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostMinä kävin juuri katsomassa, että Motonetin hyllyyn oli tullut febin tilalle laadukkaampaa liquidmolyn CHF11 korviketta ja olin onnellinen.
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostSen verran tässä jo katselin että ei ole umpioissa niitä klipsuja joilla normi halogeeni polttimo kiinnitetään. Eli noi nykyset haistavittuaftermarketkseenonit on laitettu jollain ihme rautalanka patentilla.
Eli kyllä ne uudet umpiot pitäis saada jotta saisi kaikki olemaan niin kuin pitää.
kaiken lisäksi toinen ksenoni on vaihtanut värinsä kivasti violetiksi, eli kohta se on palanut. Joten ne umpiot pitäis löytää suht hätäseen. Uusia en marmorilta rohkene tilata, saatikan edes tiedustella hintaa...
On tää niin vitun kivaa hommata patentteja täynnä oleva seiska. onneksi noi ksenonit taitaa olla enää niistä patenteista jäljellä. Onneksi...
Lopun viikkoa myynti erikois edullisesti jos käteisellä tulee hakemaan. Ilmoon linkki sigussa... Sori mainostus.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postluulen että käytettyjä orkkis xenon umpioita vois löytyä suht helpolla, eivät kuitenkaan oo mitkään älyttömän harvinaiset :thinkNyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostFoorumilla ei ole 2kk aikana ollut ensimmäisiäkään. Ebayn käyttö ei niin ole onnistunut. Tietenkin jos joku viittii avittaa niin olen enemmän kuin kiitollinen.
Samalta myyjältä kummatkin, pariin sataa vois saada. Toi nyt oli tosin ensimmäinen silmään osuva että varmaan muitaki löytyy.
Kokeile saksan ebayhin vaikka e38 xenon tai e38 xenon scheinwerfer- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostSeiskaan pukkasi uutta sähköprobleemaa: Lähdin reilu tunti sitten yliopistolta liikkeelle ja heti käynnistyksessä huomasin, ettei navinäyttö suostunut lähtemään päälle, tai lähti kyllä, muttei se näyttänyt mitään. Sammutin virrat ja kokeilin uudestaan, samalla tuloksella. Lähdin siitä sitten liikenteeseen ja noteerasin, että mittaristo oli aivan sekaisin, lukuun ottamatta kilometrilukemaa, trippiä ja lämpötilaa. Esim. vaihdekaavio oli himmeä, eikä se näyttänyt, mikä asento kepistä oli valittuna. Lisäksi vilkun naksutusääni ja vilkkuvalo eivät mittaristossa toimineet, mutta itse vilkut kyllä toimivat. Näiden lisäksi huomasin, että yhtäkkiä valoissa, alkoi mittaristo pitämään pienen pientä sirinää ja kierroslukumittari häröili, se näytti, että kierrokset tyhjäkäynnillä olivat 1500, vaikka näin ei ollut, eikä kone todellakaan kiertänyt niin kovaa äänestä päätellen. Tämä kuitenkin hävisi yhtäkkiä. Lopuksi vielä, kello oli aamulla ajassa, mutta nyt iltapäivällä se oli siirtynyt kymmenen minuuttia myöhäiseen. Sammutin sitten seuraavissa liikennevaloissa auton, ottamalla itse avaimenkin pois virtalukolta ja laitoin uudelleen käyntiin ---> nyt toimi kaikki koko kotimatkan.
Heti saavuttuani kotiini, tarkistin latausjännitteen, se oli 13,9 - 14,0 ja itse akun jännite oli 12,5 käytön jäljiltä. Nappasin kuitenkin hetken seisonnan jälkeen akunkengän irti ja laitoin akun latinkiin. Voisivatko edellä mainitut viat johtua akusta, vai missä lienee vika? Hyviä veikkauksia otetaan vastaan.Originally posted by Cell View PostVeikkaan, että K-väylä tilttasi hetkellisesti jonkin laitteen/kaapeloinnin takia. Lukaiseppa koodit, vaikkei sieltä varmaankaan löydy kuin varmistus siihen että väylä oli alhaalla.
Tänään lähtiessäni aamulla liikkeelle, huomasin, että kello oli yön aikana jäänyt tunnin jälkeen. Lisäksi muutama minuutti siitä, kun lähdin liikkeelle, päätti kierroslukumittari hypätä yhtäkkiä n. 4500-5000 kierroksen paikkeille, vaikka missään nimessä kone ei näin kovaa kiertänyt. N. kaksi sekuntia se näytti noin ja palasi normaaliksi. Myös lievä hyppäys viisarin mukaan tapahtui muutamaa minuuttia myöhemmin. Sen jälkeen loppumatka meni ongelmitta ja samoin paluumatkalla ei ollut ongelmia. Itse tekniikkahan toimii täysin moitteetta ja tänään ei ollut ongelmia navinäytönkään kanssa.
Lukaisin vikakoodit ja seuraavia löytyi:
Moottorinohjaus:
108 Permanent supply
Error 1
Logistic counter 37
Not present
112 Phase sensor OBD II error
Error 9
Logistic counter 39
Not present
Sporadic error
Value unplausibel
Axhaust relevant error
139 Output thermostat
Error 1
Logistic counter 37
Max value exeed
Not present
Static error
IKE:
141 ATS signal: telegram error or no telegram
Error 29
Open circuit
Sporadic error
190 Light module - EEPROM error
Error 30
Invalid working area
Sporadic error
LCM:
40 Thermal sensor for oillevel defect
Error 2
Not present
ZKE3:
4 Cable clamp R on the GM III
Error 1
Sporadic error
On board monitor:
11 I-Bus error at transmission
Error 2
Tuossa olisivat siis kaikki auton antamat vikakoodit. Kiinnostaisi tietää, mitä toimenpiteitä minun tulisi tehdä, että tuo ärsyttävä sähkövika korjaantuisi. Lisäksi saa suomentaa toki nuo muutkin vikakoodit, niin korjataan sitten sen mukaan.Last edited by Ramzez; 29-09-2011, 15:58.
Comment
-
-
Originally posted by Supa View Posthttp://www.ebay.de/itm/220857957960
Samalta myyjältä kummatkin, pariin sataa vois saada. Toi nyt oli tosin ensimmäinen silmään osuva että varmaan muitaki löytyy.
Kokeile saksan ebayhin vaikka e38 xenon tai e38 xenon scheinwerfer
Miten onnistuu umpiossa valokuvion kääntäminen? Tarjolla olis japanin autosta peräisin olevat umpiot. Jos niissä saa valokuvion käännettyä niin voisin lunastaa pois.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostEi saatana noista pyydetään paljon...
Miten onnistuu umpiossa valokuvion kääntäminen? Tarjolla olis japanin autosta peräisin olevat umpiot. Jos niissä saa valokuvion käännettyä niin voisin lunastaa pois.
Sen valokuvion KÄÄNTÄMINEN kokonaisuudessaan onkin sitten jo v-mäisempi duuni, joten itse en ole siihen lähtenyt. Noilla näkee joka tapauksessa ihan tarpeeksi eikä leimasedällä ole mitään sanottavaa kunahn se vain ei häikäise vastaantulijaa aka kuvio on tasainen.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Edelleen nuo sähköongelmat jatkuvat ja näyttävät olevan vielä pahentuvaa mallia. Eli tänään lähtiessä aamulla liikkeelle, häröili kierroslukumittari tuttuun tyyliin pari kertaa, mutta nyt meni sekaisin myös nopeusmittari. Sekin alkoi nousta ominpäiten kierroslukumittarin mukana. Sentään muu mittaristo toimi moitteetta.
Myöhemmin takaisin tullessa, päätti jälleen kerran osa systeemeistä "kaatua". Navinäytöstä menivät ajotietokone ja taukotuuletus mustaksi, mutta navi, radio ja tv toimivat. Lisäksi se ajotietokone kyllä näytti tiedot oikein, jos esim. laitoin radion päälle ja ne tiedot näkyivät siinä alla oikein. Päivämäärä myös katosi, mutta kello sentään toimi. Nyt myös kierroslukumittari, sekä nopeusmittari kumpikin häröilivät ja huomattavasti pidempään, kuin aiemmin, n. minuutin verran.
Vikakoodit jo aiemmin mainitsin ja aion vielä tämän päivän aikana tsekata ne uudestaan, kun eilen ne kaikki nollasin. Lisäksi kävin läpi kaikki sulakkeet, akun kiinnitykset ja sen releboxin, joista viimeinen ei siis ole uinut missään vaiheessa. Autohan toimii muuten moitteetta, mutta vika on selkeästi sellaista mallia, joka voi mennä päälle, auton seistessäkin, kellon jätättämisestä päätellen. Todellakin edelleen kaipaan hyviä veikkauksia vian aiheuttajasta ja etenkin sen korjaustavasta. Itse veikkaisin kosketushäikkää jossakin, mutta missäköhän se voisi olla? Mikä voisi aiheuttaa systeemien osittaista kaatumista, myös auton seistessä?
EDIT:
Vikakoodit luettu = ainoat vikakoodit tulivat moottorinohjauksesta ja valomoduulista, joista molemmat olivat samoja, kuin eilen, eli herjasi koodia 112 ja 40.
Olen vielä aivan noviisi DIS:n kanssa, mutta ainoa vikakoodi, jota se suostui kertomaan, oli mittaristosta: "11 EGS signal line disturbed".Last edited by Ramzez; 30-09-2011, 16:13.
Comment
-
-
Tommonen purkki, myös Biltemasta saa chf11ssigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Comment