Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    Originally posted by Cell View Post
    Veikkaan, että K-väylä tilttasi hetkellisesti jonkin laitteen/kaapeloinnin takia. Lukaiseppa koodit, vaikkei sieltä varmaankaan löydy kuin varmistus siihen että väylä oli alhaalla.
    Täytyypä laittaa johdon perään viikonloppuna, niin selviää tuokin mysteeri. Mielessä kävi kaikki huonosta akusta virtalukonpohjaan, mutta oireet olivat sellaiset, mitä en ollut ennen havainnut missään omistamissani seiskoissa.

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Miika Tissari View Post
      Onko kaikissa e38 interlock eli avain ei lähde pois virtalukosta kuin p ja n asennoissa? Realoem mukaan 95 mallissa ei ole sitä vaijeria jos katsoo vaihdekepin osista, mutta on jos katsoo rattipylvään osia? Minulla se ei toimi eikä ole vaijeriakaan. Olisi kyllä ihan hyvä olla kun on tottunu manuaaliin ja normi kässäriin.
      Ei tuota taida kaikissa olla.

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        Originally posted by Supa View Post
        Kokeilitko vaihtaa toista korimoduulia kuten oli puhe?
        Tuosta ko. autosta pitäisi purkaa kaikki jälkikäteen viritelly sähköt pois...Sen mitä niitä silmäilin, ei työnlaatu niissä juuri vakuuttanut..
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Originally posted by Ramzez View Post
          Kertokaas, mitä nestettä käytän seiskan tehostinöljynä? Korkissahan lukee CHF-11S ja autossa on tasonsäätö, eli nesteen pitää soveltua myös takaiskareille.

          Olisiko esim. TÄMÄ neste oikeaa?
          Originally posted by suppari View Post
          On...
          Hain sitten tänään tuota linkin sisältämää nestettä. Ihan vain vinkkinä sitten ainakin kaikille Tampereen asukeille, että Motonet on ilmeisesti korvannut tuon Febi-merkkisen aineen Topran-merkkisellä aineella. Pullossa oli kyllä joku hyväksyntä Bemarille ja se oli synteettistä vihreää tehostinöljyä harmaassa pullossa, mutta kun kokemukset kyseisen valmistajan tuotteista ovat olleet huonoja, en kehdannut sitä ostaa. Kävin sitten hakemassa tuota varmasti oikeaa Febin synteettistä nestettä AD varaosamaailmasta. Tampereen Motonetissä oli kyllä vielä hyllyssä sitä mineraalipohjaista Febin nestettä, muttei synteettistä, joka oli siis korvattu kokonaan tuolla Topranin aineella.

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            Originally posted by Ramzez View Post
            Hain sitten tänään tuota linkin sisältämää nestettä. Ihan vain vinkkinä sitten ainakin kaikille Tampereen asukeille, että Motonet on ilmeisesti korvannut tuon Febi-merkkisen aineen Topran-merkkisellä aineella. Pullossa oli kyllä joku hyväksyntä Bemarille ja se oli synteettistä vihreää tehostinöljyä harmaassa pullossa, mutta kun kokemukset kyseisen valmistajan tuotteista ovat olleet huonoja, en kehdannut sitä ostaa. Kävin sitten hakemassa tuota varmasti oikeaa Febin synteettistä nestettä AD varaosamaailmasta. Tampereen Motonetissä oli kyllä vielä hyllyssä sitä mineraalipohjaista Febin nestettä, muttei synteettistä, joka oli siis korvattu kokonaan tuolla Topranin aineella.
            Minä kävin juuri katsomassa, että Motonetin hyllyyn oli tullut febin tilalle laadukkaampaa liquidmolyn CHF11 korviketta ja olin onnellinen.
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7045
              • Forssa

              Originally posted by Janzki View Post
              Tuosta ko. autosta pitäisi purkaa kaikki jälkikäteen viritelly sähköt pois...Sen mitä niitä silmäilin, ei työnlaatu niissä juuri vakuuttanut..
              Sen verran tässä jo katselin että ei ole umpioissa niitä klipsuja joilla normi halogeeni polttimo kiinnitetään. Eli noi nykyset haistavittuaftermarketkseenonit on laitettu jollain ihme rautalanka patentilla.
              Eli kyllä ne uudet umpiot pitäis saada jotta saisi kaikki olemaan niin kuin pitää.
              kaiken lisäksi toinen ksenoni on vaihtanut värinsä kivasti violetiksi, eli kohta se on palanut. Joten ne umpiot pitäis löytää suht hätäseen. Uusia en marmorilta rohkene tilata, saatikan edes tiedustella hintaa...

              On tää niin vitun kivaa hommata patentteja täynnä oleva seiska. onneksi noi ksenonit taitaa olla enää niistä patenteista jäljellä. Onneksi...

              Lopun viikkoa myynti erikois edullisesti jos käteisellä tulee hakemaan. Ilmoon linkki sigussa... Sori mainostus.
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by Morkai View Post
                Minä kävin juuri katsomassa, että Motonetin hyllyyn oli tullut febin tilalle laadukkaampaa liquidmolyn CHF11 korviketta ja olin onnellinen.
                Tarkoititko kenties TÄTÄ? Itse en ainakaan huomannut hyllyssä kyseistä nestettä ja varastosaldokin näyttäisi nollaa. Vai oliko tämä taas tätä minun perus säkääni, että kun aamulla kävin, niin ei ollut, mutta iltapäivästä sitten tuli satsi myytäväksi?

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by |foder| View Post
                  Sen verran tässä jo katselin että ei ole umpioissa niitä klipsuja joilla normi halogeeni polttimo kiinnitetään. Eli noi nykyset haistavittuaftermarketkseenonit on laitettu jollain ihme rautalanka patentilla.
                  Eli kyllä ne uudet umpiot pitäis saada jotta saisi kaikki olemaan niin kuin pitää.
                  kaiken lisäksi toinen ksenoni on vaihtanut värinsä kivasti violetiksi, eli kohta se on palanut. Joten ne umpiot pitäis löytää suht hätäseen. Uusia en marmorilta rohkene tilata, saatikan edes tiedustella hintaa...

                  On tää niin vitun kivaa hommata patentteja täynnä oleva seiska. onneksi noi ksenonit taitaa olla enää niistä patenteista jäljellä. Onneksi...

                  Lopun viikkoa myynti erikois edullisesti jos käteisellä tulee hakemaan. Ilmoon linkki sigussa... Sori mainostus.
                  luulen että käytettyjä orkkis xenon umpioita vois löytyä suht helpolla, eivät kuitenkaan oo mitkään älyttömän harvinaiset :think
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 7045
                    • Forssa

                    Originally posted by peto2 View Post
                    luulen että käytettyjä orkkis xenon umpioita vois löytyä suht helpolla, eivät kuitenkaan oo mitkään älyttömän harvinaiset :think
                    Foorumilla ei ole 2kk aikana ollut ensimmäisiäkään. Ebayn käyttö ei niin ole onnistunut. Tietenkin jos joku viittii avittaa niin olen enemmän kuin kiitollinen.
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by |foder| View Post
                      Foorumilla ei ole 2kk aikana ollut ensimmäisiäkään. Ebayn käyttö ei niin ole onnistunut. Tietenkin jos joku viittii avittaa niin olen enemmän kuin kiitollinen.



                      Samalta myyjältä kummatkin, pariin sataa vois saada. Toi nyt oli tosin ensimmäinen silmään osuva että varmaan muitaki löytyy.
                      Kokeile saksan ebayhin vaikka e38 xenon tai e38 xenon scheinwerfer
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Seiskaan pukkasi uutta sähköprobleemaa: Lähdin reilu tunti sitten yliopistolta liikkeelle ja heti käynnistyksessä huomasin, ettei navinäyttö suostunut lähtemään päälle, tai lähti kyllä, muttei se näyttänyt mitään. Sammutin virrat ja kokeilin uudestaan, samalla tuloksella. Lähdin siitä sitten liikenteeseen ja noteerasin, että mittaristo oli aivan sekaisin, lukuun ottamatta kilometrilukemaa, trippiä ja lämpötilaa. Esim. vaihdekaavio oli himmeä, eikä se näyttänyt, mikä asento kepistä oli valittuna. Lisäksi vilkun naksutusääni ja vilkkuvalo eivät mittaristossa toimineet, mutta itse vilkut kyllä toimivat. Näiden lisäksi huomasin, että yhtäkkiä valoissa, alkoi mittaristo pitämään pienen pientä sirinää ja kierroslukumittari häröili, se näytti, että kierrokset tyhjäkäynnillä olivat 1500, vaikka näin ei ollut, eikä kone todellakaan kiertänyt niin kovaa äänestä päätellen. Tämä kuitenkin hävisi yhtäkkiä. Lopuksi vielä, kello oli aamulla ajassa, mutta nyt iltapäivällä se oli siirtynyt kymmenen minuuttia myöhäiseen. Sammutin sitten seuraavissa liikennevaloissa auton, ottamalla itse avaimenkin pois virtalukolta ja laitoin uudelleen käyntiin ---> nyt toimi kaikki koko kotimatkan.

                        Heti saavuttuani kotiini, tarkistin latausjännitteen, se oli 13,9 - 14,0 ja itse akun jännite oli 12,5 käytön jäljiltä. Nappasin kuitenkin hetken seisonnan jälkeen akunkengän irti ja laitoin akun latinkiin. Voisivatko edellä mainitut viat johtua akusta, vai missä lienee vika? Hyviä veikkauksia otetaan vastaan.
                        Originally posted by Cell View Post
                        Veikkaan, että K-väylä tilttasi hetkellisesti jonkin laitteen/kaapeloinnin takia. Lukaiseppa koodit, vaikkei sieltä varmaankaan löydy kuin varmistus siihen että väylä oli alhaalla.
                        Ja tämän tiimoilta ongelmat jatkuvat:

                        Tänään lähtiessäni aamulla liikkeelle, huomasin, että kello oli yön aikana jäänyt tunnin jälkeen. Lisäksi muutama minuutti siitä, kun lähdin liikkeelle, päätti kierroslukumittari hypätä yhtäkkiä n. 4500-5000 kierroksen paikkeille, vaikka missään nimessä kone ei näin kovaa kiertänyt. N. kaksi sekuntia se näytti noin ja palasi normaaliksi. Myös lievä hyppäys viisarin mukaan tapahtui muutamaa minuuttia myöhemmin. Sen jälkeen loppumatka meni ongelmitta ja samoin paluumatkalla ei ollut ongelmia. Itse tekniikkahan toimii täysin moitteetta ja tänään ei ollut ongelmia navinäytönkään kanssa.

                        Lukaisin vikakoodit ja seuraavia löytyi:

                        Moottorinohjaus:

                        108 Permanent supply
                        Error 1
                        Logistic counter 37
                        Not present

                        112 Phase sensor OBD II error
                        Error 9
                        Logistic counter 39
                        Not present
                        Sporadic error
                        Value unplausibel
                        Axhaust relevant error

                        139 Output thermostat
                        Error 1
                        Logistic counter 37
                        Max value exeed
                        Not present
                        Static error


                        IKE:

                        141 ATS signal: telegram error or no telegram
                        Error 29
                        Open circuit
                        Sporadic error

                        190 Light module - EEPROM error
                        Error 30
                        Invalid working area
                        Sporadic error


                        LCM:

                        40 Thermal sensor for oillevel defect
                        Error 2
                        Not present


                        ZKE3:

                        4 Cable clamp R on the GM III
                        Error 1
                        Sporadic error


                        On board monitor:

                        11 I-Bus error at transmission
                        Error 2



                        Tuossa olisivat siis kaikki auton antamat vikakoodit. Kiinnostaisi tietää, mitä toimenpiteitä minun tulisi tehdä, että tuo ärsyttävä sähkövika korjaantuisi. Lisäksi saa suomentaa toki nuo muutkin vikakoodit, niin korjataan sitten sen mukaan.
                        Last edited by Ramzez; 29-09-2011, 15:58.

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7045
                          • Forssa

                          Originally posted by Supa View Post
                          http://www.ebay.de/itm/220857957960


                          Samalta myyjältä kummatkin, pariin sataa vois saada. Toi nyt oli tosin ensimmäinen silmään osuva että varmaan muitaki löytyy.
                          Kokeile saksan ebayhin vaikka e38 xenon tai e38 xenon scheinwerfer
                          Ei saatana noista pyydetään paljon...

                          Miten onnistuu umpiossa valokuvion kääntäminen? Tarjolla olis japanin autosta peräisin olevat umpiot. Jos niissä saa valokuvion käännettyä niin voisin lunastaa pois.
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Originally posted by |foder| View Post
                            Ei saatana noista pyydetään paljon...

                            Miten onnistuu umpiossa valokuvion kääntäminen? Tarjolla olis japanin autosta peräisin olevat umpiot. Jos niissä saa valokuvion käännettyä niin voisin lunastaa pois.
                            Otat umpiosta polttimon kannen auki ja katsot siittä aukosta keskelle umpiota -> siellä on sellainen punertavan värinen, n. 5cm halkaisijaltaan oleva kiekko. Käännät sitä kiekkoa muuutaman asteen vasempaan niin valokuvio on tasattu eli on katulaillinen.
                            Sen valokuvion KÄÄNTÄMINEN kokonaisuudessaan onkin sitten jo v-mäisempi duuni, joten itse en ole siihen lähtenyt. Noilla näkee joka tapauksessa ihan tarpeeksi eikä leimasedällä ole mitään sanottavaa kunahn se vain ei häikäise vastaantulijaa aka kuvio on tasainen.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Edelleen nuo sähköongelmat jatkuvat ja näyttävät olevan vielä pahentuvaa mallia. Eli tänään lähtiessä aamulla liikkeelle, häröili kierroslukumittari tuttuun tyyliin pari kertaa, mutta nyt meni sekaisin myös nopeusmittari. Sekin alkoi nousta ominpäiten kierroslukumittarin mukana. Sentään muu mittaristo toimi moitteetta.

                              Myöhemmin takaisin tullessa, päätti jälleen kerran osa systeemeistä "kaatua". Navinäytöstä menivät ajotietokone ja taukotuuletus mustaksi, mutta navi, radio ja tv toimivat. Lisäksi se ajotietokone kyllä näytti tiedot oikein, jos esim. laitoin radion päälle ja ne tiedot näkyivät siinä alla oikein. Päivämäärä myös katosi, mutta kello sentään toimi. Nyt myös kierroslukumittari, sekä nopeusmittari kumpikin häröilivät ja huomattavasti pidempään, kuin aiemmin, n. minuutin verran.

                              Vikakoodit jo aiemmin mainitsin ja aion vielä tämän päivän aikana tsekata ne uudestaan, kun eilen ne kaikki nollasin. Lisäksi kävin läpi kaikki sulakkeet, akun kiinnitykset ja sen releboxin, joista viimeinen ei siis ole uinut missään vaiheessa. Autohan toimii muuten moitteetta, mutta vika on selkeästi sellaista mallia, joka voi mennä päälle, auton seistessäkin, kellon jätättämisestä päätellen. Todellakin edelleen kaipaan hyviä veikkauksia vian aiheuttajasta ja etenkin sen korjaustavasta. Itse veikkaisin kosketushäikkää jossakin, mutta missäköhän se voisi olla? Mikä voisi aiheuttaa systeemien osittaista kaatumista, myös auton seistessä?

                              EDIT:

                              Vikakoodit luettu = ainoat vikakoodit tulivat moottorinohjauksesta ja valomoduulista, joista molemmat olivat samoja, kuin eilen, eli herjasi koodia 112 ja 40.
                              Olen vielä aivan noviisi DIS:n kanssa, mutta ainoa vikakoodi, jota se suostui kertomaan, oli mittaristosta: "11 EGS signal line disturbed".
                              Last edited by Ramzez; 30-09-2011, 16:13.

                              Comment

                              • Morkai
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 3197
                                • Saarijärvi

                                Originally posted by Ramzez View Post
                                Tarkoititko kenties TÄTÄ? Itse en ainakaan huomannut hyllyssä kyseistä nestettä ja varastosaldokin näyttäisi nollaa. Vai oliko tämä taas tätä minun perus säkääni, että kun aamulla kävin, niin ei ollut, mutta iltapäivästä sitten tuli satsi myytäväksi?


                                Tommonen purkki, myös Biltemasta saa chf11s
                                sigpic
                                E23 728iA V8-projekti
                                E38 730D -projekti
                                E39 540iA -projekti
                                I01 i3 -projekti

                                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎