Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani1632
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2243
    • Etelä-pohjanmaa

    Originally posted by peto2 View Post
    rest (MAX*) ei kytkeydy kuin jäähdytinnesteen ollessa yli 75 asteista

    hmmm:think...täytyypä vielä koittaa...



    EDIT.näin on,ei kytkeydy nyt kun auto on jäähtynyt n.2h,nyt on vanha rullapaneeli kiinni,ilmastointi kytkeytyy kyllä,en tiedä onko tuo nappimalli sitten rikki vai vaatineeko jonkun skoodauksen....????
    Last edited by jani1632; 11-06-2011, 00:29.
    Tallin täytteet:
    E70 3.0d -09
    E34 540ia -94
    E39 520d -00
    E39 528i M-sport -00
    E60 520i -04
    E30 -86
    E61 520da -09

    Comment

    • juho-85
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 753
      • Pirkkala

      Originally posted by jani1632 View Post
      hmmm:think...täytyypä vielä koittaa...



      EDIT.näin on,ei kytkeydy nyt kun auto on jäähtynyt n.2h,nyt on vanha rullapaneeli kiinni,ilmastointi kytkeytyy kyllä,en tiedä onko tuo nappimalli sitten rikki vai vaatineeko jonkun skoodauksen....????
      Olikos niin että tuo Rest ei kierretä kuin lämmintä ilmaa? Eli kesällä siitä ei hyötyä olisi?
      F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
      Tilattu i4 M50

      Exät:
      e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

      Comment

      • Qeequ
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 993
        • Ylivieska

        Misä nuo E38 releet sijaitsee? onko ne siellä sulakerasian vieressä ku ottaa sen isonluukun poies vai jossain hanskalokeron takana?

        13xE34
        1xE39
        5xE36
        1xE38
        1xE32

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Originally posted by Supa View Post
          Uudet tilaukseen? Pysyy ainakin paikallaan.
          Sitäkin olen miettinyt, mutta kun eivät nuo vanhat muuten huonossa kunnossa ole, niin olisin voinut ne yhtä hyvin korjata. Enkä ole myöskään varma, haluaisinko vaihtaa noita nykyisiä kromi/musta munuaisia mihinkään täysmustiin tai täyskromisiin, joita useimmat paikat myyvät. Noita orkkismallisia kun ei oikein tahdo löytyä ja marmori melko todennäköisesti pyytää niistä noita tarvikemalleja kolme kertaa enemmän.

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            mikä E38 750 -99 automaagivaihteiston jäähdytysputkista tulee tässä kuvassa näkyvään YLIMPÄÄN lauhduttimen liitäntään?


            noi kaksi alinta on helpot: ne on osat 5 ja 6 tässä kaaviossa http://www.realoem.com/bmw/showparts...06&hg=17&fg=05

            Mutta mikä perhana tulee tohon ylimpään??? Se on nimittäin se joka vuotaa...
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14449
              • Oulu

              Hep: http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=32&fg=20
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                no voi v***u, arvaa kuule oonko nähnyt unettomia öitä tän takia;
                - ite olin kattovinani auton alla että se menee jonnekin askin luokse,
                - nimeltämainitsematon BMW spesialistifirma jo tilasikin siihen tuon transmission inlet pipen (jonka muodosta jo näki livenä että eihän se tonne mene),
                - marmoritiski epäili sen olevan moottoriöljyn lauhdutuksen letku (ja ko merkkiliike nosti auton ihan ilmaan ja puoli tuntia tutki että minkä letkun he tilaa, tosin itse suhtauduin tähän varauksella jo siellä tiskillä),
                mutta täähän ei sitten liittynyt perkele mihinkään edellämainituista! itse olen amatööri joten ei ihme etten hahmottanut tuota kulkureittiä, mutta noiden kahden yrityksen kädettömyys tässä asiassa nyt kyllä vaivaa ihan pikkusen.

                Iso kiitos zener, nyt helpottaa kun ei tarvi murehtia että milloin aski leipoo kiinni öljynpuutteeseen, tuo myös selittää sen miksi eivät huollossa remminvaihdossa saaneet aamuista vinkaisua pois siitä autosta... se pumppuhan haukkoo ekana ilmaa kunnes saa sen verran käännettyä rattia että järjestelmä ilmaantuu.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by juho-85 View Post
                  Olikos niin että tuo Rest ei kierretä kuin lämmintä ilmaa? Eli kesällä siitä ei hyötyä olisi?
                  kyllä, juuri näin. ajotietokoneen zeit toiminto kierrättää vain ilmaa
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14449
                    • Oulu

                    Originally posted by BeamR View Post
                    Iso kiitos zener, nyt helpottaa kun ei tarvi murehtia että milloin aski leipoo kiinni öljynpuutteeseen, tuo myös selittää sen miksi eivät huollossa remminvaihdossa saaneet aamuista vinkaisua pois siitä autosta... se pumppuhan haukkoo ekana ilmaa kunnes saa sen verran käännettyä rattia että järjestelmä ilmaantuu.
                    Eipä mitään, johan tuon näkee tuosta jäähdytyspinta-alasta, ettei se mikään moottoriöljyn jäähdytin voi olla. Ja laatikolle ei montaa putkea mene, kun se kennolla käy. Kuulostaa asiantuntevalta huollolta...

                    Tehostajan vuodothan on ihan perinteistä E38:ssa.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Juhiis
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2010
                      • 86
                      • Seinäjoki

                      E38 730d vm-00 faceliftissä seuraavanlaista vikaa.

                      ABS JA DSC valot syttyvät mittaristoon parinkymmenen ajetun metrin jälkeen.
                      Uudelleen käynnistämällä katoavat mutta sama homma taas.

                      Inpalla luettu vikakoodit mutta tarkka koodia jonka se antoi tuolta boksilta en muista mutta pressure sensor oli koodi nimeltään.
                      Tarkoittaakohan tämä siinä pumpun takana olevaa anturia?

                      Kannattaako ensin hommata tuo anturi uusiksi ennenkuin alkaa uutta abs boksia kattelemaan / korjaamaan nykyistä ?
                      BMW F15 X5 m50D -14

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by Juhiis View Post
                        E38 730d vm-00 faceliftissä seuraavanlaista vikaa.

                        ABS JA DSC valot syttyvät mittaristoon parinkymmenen ajetun metrin jälkeen.
                        Uudelleen käynnistämällä katoavat mutta sama homma taas.

                        Inpalla luettu vikakoodit mutta tarkka koodia jonka se antoi tuolta boksilta en muista mutta pressure sensor oli koodi nimeltään.
                        Tarkoittaakohan tämä siinä pumpun takana olevaa anturia?

                        Kannattaako ensin hommata tuo anturi uusiksi ennenkuin alkaa uutta abs boksia kattelemaan / korjaamaan nykyistä ?
                        Kato mikä tarkka vikakoodi on ja sen selitys.
                        Voi olla ilmaa järjestelmässä jonka takia anturi näyttää pieleen jarrupaineet tai tietysti ihan vikaa anturissa.
                        Onko autossa ollut muita jarruongelmia tai nesteiden vaihtoa lähiaikoina?
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Juhiis
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2010
                          • 86
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by Supa View Post
                          Kato mikä tarkka vikakoodi on ja sen selitys.
                          Voi olla ilmaa järjestelmässä jonka takia anturi näyttää pieleen jarrupaineet tai tietysti ihan vikaa anturissa.
                          Onko autossa ollut muita jarruongelmia tai nesteiden vaihtoa lähiaikoina?
                          Ei ole ollut jarruissa mitään ihmeellistä eikä nesteiden vaihtoa ?
                          Akku tällä hetkellä latauksessa kun pieni epäilys on että purkaa akkua johkin mutta pitänee tallentaa se vikakoodi huomenissa tänne ihmeteltäväksi.
                          BMW F15 X5 m50D -14

                          Comment

                          • -MVI-
                            Bimmer Rookie
                            • May 2009
                            • 42
                            • Tampere

                            Originally posted by Juhiis View Post
                            E38 730d vm-00 faceliftissä seuraavanlaista vikaa.

                            ABS JA DSC valot syttyvät mittaristoon parinkymmenen ajetun metrin jälkeen.
                            Uudelleen käynnistämällä katoavat mutta sama homma taas.

                            Inpalla luettu vikakoodit mutta tarkka koodia jonka se antoi tuolta boksilta en muista mutta pressure sensor oli koodi nimeltään.
                            Tarkoittaakohan tämä siinä pumpun takana olevaa anturia?

                            Kannattaako ensin hommata tuo anturi uusiksi ennenkuin alkaa uutta abs boksia kattelemaan / korjaamaan nykyistä ?
                            Mulla oli samanlaista oiretta ja antoi "Error 92 pressure sensor (pre charging pump)" vikakoodia (en muista oliko juuri tuollainen, mutta sinne päin).
                            Ei korjaantunut paineanturin (abs-blokin kyljestä) vaihdolla eikä ilmauksella, oli DSC-pumppu ilmeisesti sen verran kulahtanut, ettei saanut tehtyä tarpeeksi painetta. DSC-pumpun vaihdon jälkeen ei ole enää kiukutellut.

                            DSC-pumppu käynnistyy kun nopeus on yli 30km/h, kierrokset yli 2000rpm ja vääntöä käytössä yli 100Nm.

                            Comment

                            • Juhiis
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2010
                              • 86
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by -MVI- View Post
                              Mulla oli samanlaista oiretta ja antoi "Error 92 pressure sensor (pre charging pump)" vikakoodia (en muista oliko juuri tuollainen, mutta sinne päin).
                              Ei korjaantunut paineanturin (abs-blokin kyljestä) vaihdolla eikä ilmauksella, oli DSC-pumppu ilmeisesti sen verran kulahtanut, ettei saanut tehtyä tarpeeksi painetta. DSC-pumpun vaihdon jälkeen ei ole enää kiukutellut.

                              DSC-pumppu käynnistyy kun nopeus on yli 30km/h, kierrokset yli 2000rpm ja vääntöä käytössä yli 100Nm.
                              Joo elikkäs vikakoodi
                              "Error 92 pressure sensor (plausibility precharging pump)
                              Error frequency : 254"

                              Tosiaankin valot eikät syty mittaristoon jos hitaastin kiihdyttää , yli 40km/h pääsee mutta jos kovemmilla kierroksilla niin napsahtaa valot tauluun.

                              Elikkä onko siitä nyt sitten sen pumpun vaihto edessä vai mitenkä tuota kannattaisi koittaa ilmata ensin jos vaikka sattuisi korjaantumaan ?

                              Ohjausyksikössä ei siis ole vikaa vaan tuossa itse pumpussa ?
                              BMW F15 X5 m50D -14

                              Comment

                              • -MVI-
                                Bimmer Rookie
                                • May 2009
                                • 42
                                • Tampere

                                Originally posted by Juhiis View Post
                                Joo elikkäs vikakoodi
                                "Error 92 pressure sensor (plausibility precharging pump)
                                Error frequency : 254"

                                Tosiaankin valot eikät syty mittaristoon jos hitaastin kiihdyttää , yli 40km/h pääsee mutta jos kovemmilla kierroksilla niin napsahtaa valot tauluun.

                                Elikkä onko siitä nyt sitten sen pumpun vaihto edessä vai mitenkä tuota kannattaisi koittaa ilmata ensin jos vaikka sattuisi korjaantumaan ?

                                Ohjausyksikössä ei siis ole vikaa vaan tuossa itse pumpussa ?
                                Siitä anturista saanee live-dataa, joten jos se reagoi jarrupolkimen painallukseen, niin silloin on tod.näk ehjä.

                                Kai sitä testerillä voi koittaa ensin ilmata, jos semmoisen omistaa. Mulla jouduttiin käyttämään BMW:n omassa testerissä, kun Bosh-testeri ei syystä tai toisesta ilmausprosessia tehnyt.

                                Voi sitä pumppua varmaan koittaa pyörittää syöttämällä siihen liittimeen suoraan 12 volttia, tosin siihen urosliittimeen on vähän inhottavan johdoilla sorkkia.
                                Tuolta löytyy jonkinlaista aiheesta: http://www.meeknet.co.uk/E38/ABS/Index.htm

                                Se paineanturi maksoi marmorilla n. 120eur ja pumppu on reilun 500eur. Itse hommasin käytetyn pumpun saksan ebay:stä, maksoi rahteineen 230eur.

                                Ei kai se ohjausyksikön vikakaan mahdottomuus ole, mutta itselläni ongelma korjaantui juurikin DSC-pumpun vaihdolla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎