Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    Minä asennutin myös noi säteilijät omaan autooni viime syksynä ja kyllä toimii. Olisi ollut aika kamalaa tykittää kasia päälle yli -20 pakkasessa. Ja kyllä ihan viisarissa asti huomas kun käynnisti, että oliko säteilijä ollut päällä vai ei.

    Itse en lähteny tuollaista vanhaa alkuperäistä webastoa ostamaan, kun olen niistä huonoa aika paljon kuullut. Ihan vaan ikänsä puolesta jo.
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

    Comment

    • Samee
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 888
      • Valkeakoski

      Originally posted by makko View Post
      Onko kellään kokemusta e38 740i m60 koneeseen jälkikäteen asennetusta lohkolämppäristä?:think liikkeestä kyselin niin ei kuulemma ole saatavilla ainakaan defalta jotain säteilylämmitintä löytyisi, mutta myyjän itsensäkin mielestä tehottomia? vai? kokemuksia?hintoja? neuvoja?

      Ehkä hiukan skeptinen olin itsekin aluksi mutta en ainakaan itse noihin DEFA:n säteilijöihin pettynyt kun viime talvena semmoiset omaan seiskaani laitoin sisähaaran kera. Vaikka ulkona oli toistakymmentä pakkasta niin salavalikon kautta katsottuna jäähdytysnesteen lämpötila oli ~20 astetta plussan puolella 2h lämmityksen jälkeen.. Tähän malliinhan kuuluu 2 kappaletta noita lämmitin elementtejä.

      Oldskuul vesitilalohkolämmittimiähän näihin ei edes saa.

      Hintaa oli ~300e. Eberi olisi ollut tonnin.
      E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
      E30 316 4d '89
      E36 M3 Coupe '93
      F30 318d '13

      Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

      Comment

      • JLantern
        Newbiemmer
        • Jul 2008
        • 22
        • HML, Finland

        Originally posted by Samee View Post
        Oldskuul vesitilalohkolämmittimiähän näihin ei edes saa.
        Opelin vesikiertolämmitin istui meikäläisen autoon. Se siis lämmittää jäähdytysnestettä ja kierrättää sitä koneessa. Ei kylläkään liikauta koneen lämpömittaria kovinkaan paljon, mutta eipä tartte ihan jääkylmänä rääkätä käyntiin.

        Tais olla saman 300 € luokkaa.
        2017-> e39 525iA touring '01
        2008-2017: e38 730iA '95

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          Originally posted by JLantern View Post
          Opelin vesikiertolämmitin istui meikäläisen autoon. Se siis lämmittää jäähdytysnestettä ja kierrättää sitä koneessa. Ei kylläkään liikauta koneen lämpömittaria kovinkaan paljon, mutta eipä tartte ihan jääkylmänä rääkätä käyntiin.

          Tais olla saman 300 € luokkaa.
          Minkä letkun väliin tuollainen lämmitin asennetaan? Eihän vain alavesiletkuun?
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            Itse kyllä laittaisin nuo silitysraudat jollei mitään muuta ole tarjolla. Ei niinkään aina hirvitä se vesien kylmyys, vaan niiden öljyjen kylmyys siellä öljypohjan alimmaisena mihin nuo sätelijät pystyy edes vähän auttamaan lämmittämällä sitä lohkoa.
            Nykytolpissa kun on nuo kellokytkimet, on se 2h suht. vähän niille mutta jo tuo aika tuplattuna alkaa homma olemaan aivan toinen.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Petteri75
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2540
              • Kirkkonummi

              Originally posted by Janzki View Post
              Itse kyllä laittaisin nuo silitysraudat jollei mitään muuta ole tarjolla. Ei niinkään aina hirvitä se vesien kylmyys, vaan niiden öljyjen kylmyys siellä öljypohjan alimmaisena mihin nuo sätelijät pystyy edes vähän auttamaan lämmittämällä sitä lohkoa.
              Nykytolpissa kun on nuo kellokytkimet, on se 2h suht. vähän niille mutta jo tuo aika tuplattuna alkaa homma olemaan aivan toinen.
              Itse asiassa tuo 2h on ainakin omalla kohdalla riittänyt jopa viime talven pakkasilla. Eihän se mieltä lämmittänyt kun 500€ valahti sarjaan & asennukseen, mutta ensimmäisten käyttökertojen jälkeen ei enää asiaa suuremmin pohtinut. Koneen lämpötilan näkee neulasta ja laseja ei tarvitse naarmuttaa lisää, kun sisätilanlämmitin tekee vekottimesta ajokelpoisen.

              Säteilylämmittimille ääni täältäkin.
              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

              Comment

              • JLantern
                Newbiemmer
                • Jul 2008
                • 22
                • HML, Finland

                Originally posted by kaol View Post
                Minkä letkun väliin tuollainen lämmitin asennetaan? Eihän vain alavesiletkuun?
                Taitaa olla ylävesiletkun tienoilla. Kyselin Kantolan pajalta aikanaan mikä olis järkevä vaihtoehto, ja tuohon päädyttiin. Kyllä se kiertävä vesikin sitä konetta lämmittää.

                EDIT: Ja sisätilan lämppärille laitettiin samalla pistoke, eli sekin puoli on kunnossa.

                Toki ne säteilijät tuon lisäksi vois tehdä eetvarttia, sais sitte vähän monipuolisempaa lämmitystä.

                Eber vs. Webasto -keskustelussa olen työkaveriltani kuullut argumentin, joka puhuu aika selkeästi Eberin puolesta: Eberiin saa minkä tahansa osan vaihdettua, jos tulee vikaa tai hajoamisia. Webasto on ilmeisesti integroidumpi paketti, josta ei voi vaihtaa kuin suunnilleen kolmasosan kerrallaan, eli pienetkin viat tulevat äkkiä kalliiksi. Lämmitysteho lienee molemmilla kutakuinkin sama.
                2017-> e39 525iA touring '01
                2008-2017: e38 730iA '95

                Comment

                • McBeast
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2007
                  • 2998
                  • Tallinn

                  Nyt rakkaat seiskaihmiset.


                  Jos jollain on nurkissa pyörimässä Navilaskurin konttiin tulevaa "kehikkoa", eli asennusrautaa, niin tarvitsisin kipeesti, että saisi tuon oman laskurin käyttöön BP2010:ksi.

                  Autokeskuksen kautta olen jo kahteen kertaan tilannut tuota rautaa ja molemmilla kerroilla on tullut jotain kamalaa paskaa tilaamani tuotteena. (Jotain muovinipsukoita ja joku muovilärpätin.)

                  Voin vaikka tulla kyseisen raudan tulla hakemaan jos sellainen jollain on ylimääräisenä!
                  Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

                    Originally posted by McBeast View Post
                    Autokeskuksen kautta olen jo kahteen kertaan tilannut tuota rautaa ja molemmilla kerroilla on tullut jotain kamalaa paskaa tilaamani tuotteena. (Jotain muovinipsukoita ja joku muovilärpätin.)
                    Eikö ne osanumerolla saa tulemaan oikeaa osaa?

                    Muutaman kympin rauta kuitenkin kyseessä, eikä mikään avaruusraketin tärkein kappale. (nro 65908369053 ?)
                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    • McBeast
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2007
                      • 2998
                      • Tallinn

                      Originally posted by Zoui View Post
                      Eikö ne osanumerolla saa tulemaan oikeaa osaa?

                      Muutaman kympin rauta kuitenkin kyseessä, eikä mikään avaruusraketin tärkein kappale. (nro 65908369053 ?)
                      Osanumerolla on tilattu. Itse olen sormella näyttänyt heidän näytölleen mitä tilataan, mutta jotain aivan muuta olen saanut, kun olen paikan päälle mennyt tavaraa noutamaan.
                      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                      Comment

                      • Tomi T
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 3828
                        • Nokia

                        Originally posted by McBeast View Post
                        Osanumerolla on tilattu. Itse olen sormella näyttänyt heidän näytölleen mitä tilataan, mutta jotain aivan muuta olen saanut, kun olen paikan päälle mennyt tavaraa noutamaan.
                        Miten voi mennä pieleen? Valmistenumerolla kun katsoo niin ei pitäs olla epäselvää. Kannattaa nyt katsoa se valmistuskuukausi kun 11/1994 näkyy vaihtuvan.

                        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                        ex. 53*BMW

                        Comment

                        • zei38
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2006
                          • 30

                          Puhaltimesta kysymys

                          Seiskan sisätilapuhallin hidastuu ja lakkaa toimimasta vasemmalle kääntyessä, esim. kiertoliittymässä lopahtaa kokonaan. Mikähän tuolta on menossa rikki?

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by zei38 View Post
                            Seiskan sisätilapuhallin hidastuu ja lakkaa toimimasta vasemmalle kääntyessä, esim. kiertoliittymässä lopahtaa kokonaan. Mikähän tuolta on menossa rikki?
                            Todennäköisesti itse puhaltimen moottori. Kojelauta pitää purkaa pois edestä jotta pääsee vaihtamaan.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • H.Aulakoski
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 336
                              • Oulu

                              Kromiset kylkilistat

                              Joissakin yksilöissä näkyy olevan kromiset ikkunalistat ja/tai kylkilistat+puskurilistat. Onko kyseessä lisävaruste vai onko nuo kromit jossain tietyissä (vuosi)malleissa? Saako kromilistoja ostettua ja asennettua jälkeenpäin mustien tilalle? Hienon näköiset. Esimerkki alla:



                              Last edited by H.Aulakoski; 08-07-2010, 13:03.
                              X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                              Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                              Comment

                              • Arnolds
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3311
                                • Kajjjaani

                                Kromiset on yleisemmin vakiona :think ja nuo mustat ovat nk shadow line mallissa. Kyllähän niitä kromilistoja saa marmoritiskiltä ainakin.
                                F26 xDrive20d TwinPower

                                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎