Originally posted by Petteri75
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Originally posted by Morkai View PostItellä on vähän semmonen mielipide, että takana väljää jos urissa joutuu korjailee eikä pitää ratista kii. Takapää määrää suunnan, etupäällä vaan ohjaillaan.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostAinakin kasiin menee reilu 12 litraa nestettä, jos järjestelmä on täysin tyhjä. Eli kyllä sitä varmasti menee melko runsaasti kutoseenkin. Käy hakemassa Zeron 10 litran kanisteri Motonetistä.
Paisarin halkeamistilanteessa AINA uusi korkki(20e), halkeaminen johtuu yleensä siitä kun painekorkki ei päästäkään liikaa painetta ulos ja heikoin kohta pettää.
Comment
-
-
Originally posted by Vesku1 View PostSamakai tuo mitä nuihin laittaa, vaan tentataan nyt muitaki
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostNoita nesteitä tarvii nyt niin harvoin vaihtaa että kyllä sinne ehdottomasti kannattaa laittaa orkkis febi-bilsteiniä jota löytyy myös motonetista, vajaa 10e / 1,5l. Korroosionesto-ominaisuudet on todennäköisesti zeroa paremmat, ajatellen varsinkin vesiventtiilien kannalta, tahtovat joskus jumittaa ja syynä on useimmiten huono/väärä neste...
Originally posted by WSE1 View PostEi se nyt ihan sama ole, esimerkiksi mobilin laatu on selvästi laskenut (tai pysynyt ennallaan muiden kehittyessä) viime vuosina, shellin "laatu" on yhtä alhainen hinnan kanssa nykyisin, castrol on aina varma mutta usein kallis valinta, teboilin diamond on toimiva diesel versiona dieselesissä ja yllättäen myös bensoissa ja kone pysyy puhtaana, normi diamondilla tahtoo bmw koneissa venttiilinnostimet alkaa ääntämään vaikka öljyllä ll-04 luokitus onkin. Fordin tai GM öljyillä en ole kokeillut vaikka noita halvalla saisikin, forin fe tosin voisi olla muutenkin nostajaongelmille alttiille koneille hyvää tavaraa, valvoline on toiminut huomautuksitta ja huomaamatta aina. Aivan halpisöjyjen suhteen kannattaa miettiä mitä niistä on jätetty pois että on saatu hinta sopivaksi... jos itselläni olisi sen luokan auto jolla voisi aivan hyvin ajaa vaikka öljyllä x ehkä ottaisin jäteöljytynnyristä yläosasta "puhdasta" ölppää (sakka ja vesi laskeutuu alas ajan oloon) ja ajaisin sillä...
Tuosta Mobilin huonoudesta en menisi sanomaan mitään, koska kukaan ei ole tähän päivään mennessä tuonut minulle virallista testitulosta käteen, joka kertoisi yksiselitteisesti, ettei Mobilin öljyjä kannata käyttää. Kaikkiin vanhempiin patoihin ainakin voisin kuvitella laittavani Mobilia. Tallissa majailee Primera, jossa on käytetty sen koko elinikä 5W-40 Mobilia ja mittarissa on tällä hetkellä ~ 340 tkm, ilman mitään ongelmia. Eli jos Mobil on huonoa öljyä, niin ainakin tässä tapauksella luulen, että muu auto lakkaa toimimasta ennen, kuin kone hajoaa siksi, että on käytetty Mobilia.
Comment
-
-
Moi!
mites olis porukka mieltä mistä etsiä vikaa kun inpa antaa koodia bensapumpusta mutta ulkoisella virralla pumppu toimii, eli pumppu ei olis sökö... seuraavaksi tulisi mieleen liitin mikä tulee bensapumpulle niin onko yleisiä virrankatkos kohtia kun vaikuttaa että virtaa ei tule liittimeen mikä kytketään pumppuun.
Autona bmw 740ia -94
olutta otetaan ja kokeillaan vikaa etsiä, olisko visioita kenelläkään....näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostMoi!
mites olis porukka mieltä mistä etsiä vikaa kun inpa antaa koodia bensapumpusta mutta ulkoisella virralla pumppu toimii, eli pumppu ei olis sökö... seuraavaksi tulisi mieleen liitin mikä tulee bensapumpulle niin onko yleisiä virrankatkos kohtia kun vaikuttaa että virtaa ei tule liittimeen mikä kytketään pumppuun.
Autona bmw 740ia -94
olutta otetaan ja kokeillaan vikaa etsiä, olisko visioita kenelläkään....
Rele löytyy takakontista sulakerivistön takaa. Jos toisellakaan releellä ei toimi niin siitä voi mitata tuleeko ohjaus kuitenkin.
Last edited by Supa; 19-07-2010, 00:23.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
nyt on teistailtu pumppua,relettä...yms ja virtaa saadaan pumpulle hyppyjohdolla yhdistämällä 30 ja 87 pumppu pyörii...... kun releen laittaa paikoilleen niin pumppu ei toimi ja hyppyjohdollakaan milloin pumppu pyörii niin auto ei lähde käyntiin... Ja releen pitäisi olla toimiva kun se mittailtiin erikseen...
Voisiko vikaa olla vaikka käynnistyksenestossa...
Lisää testailua, taitaa kuitenkin olla ongelmaa ohjauksessa kun bensapumpun releelle ei tule ohjausvirtaa.
Elikkäs onko moottorinohjausyksikkö uusilla vai missä voisi olla vikaa?Last edited by OneAndOnly; 19-07-2010, 01:57.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View Postnyt on teistailtu pumppua,relettä...yms ja virtaa saadaan pumpulle hyppyjohdolla yhdistämällä 30 ja 87 pumppu pyörii...... kun releen laittaa paikoilleen niin pumppu ei toimi ja hyppyjohdollakaan milloin pumppu pyörii niin auto ei lähde käyntiin... Ja releen pitäisi olla toimiva kun se mittailtiin erikseen...
Voisiko vikaa olla vaikka käynnistyksenestossa...
Lisää testailua, taitaa kuitenkin olla ongelmaa ohjauksessa kun bensapumpun releelle ei tule ohjausvirtaa.
Elikkäs onko moottorinohjausyksikkö uusilla vai missä voisi olla vikaa?
Moottorinohjaus maadoittaa tuon kytkennän siis, huomioi se.
Kun se kerran herjaa suoraan tota polttoainepumppua niin joko syöttö rikki moottorinohjauksen puolelta mitä epäilen vahvasti taikka johto poikki auton keulalta taakse, tuossa on kuitenkin pitkä matka missä voi olla vikaa.
Joten jollei maadoita releen nastaan 4 niin seuraavaksi mittaamaan sama tietoa moottorinohjauksen päästä. X6000 liittimen ykkösnasta tuolla samaisella värikoodauksella.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Pitääpä sitten testata uudelleen tuota ohjausvirtaa kun me mitattiin sitä navasta 4 mutta tuo paketti toimiikin toisinpäin.
Olisko mahdollista saada tarkennusta tuosta moottorinohjaus puolesta että mistä se johto voisi löytyä? Elikkä tarkoititko että vasemmassa nurkassa edessä on moottorin ja vaihteiston ohjainyksiköt niin moottorinohjaimesta ottaa se iso liitin irti niin siitä johtopaketistako pitäisi löytyä se liitin 1 ja sama värikoodi johdossa mitä takakontissa nasta 4? Tämä kohta on hieman hepreaa että mistä oikea johto pitäisi löytyä...
Jos ja kun lopulta löytyisi se oikea johto moottorinohjauksen päästä mitä kautta napa 8 pitäisi maadoittua niin voiko järjestelmää testata niin että liittää sen johdon sivujohdolla maihin suoraan?näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostPitääpä sitten testata uudelleen tuota ohjausvirtaa kun me mitattiin sitä navasta 4 mutta tuo paketti toimiikin toisinpäin.
Olisko mahdollista saada tarkennusta tuosta moottorinohjaus puolesta että mistä se johto voisi löytyä? Elikkä tarkoititko että vasemmassa nurkassa edessä on moottorin ja vaihteiston ohjainyksiköt niin moottorinohjaimesta ottaa se iso liitin irti niin siitä johtopaketistako pitäisi löytyä se liitin 1 ja sama värikoodi johdossa mitä takakontissa nasta 4? Tämä kohta on hieman hepreaa että mistä oikea johto pitäisi löytyä...
Jos ja kun lopulta löytyisi se oikea johto moottorinohjauksen päästä mitä kautta napa 8 pitäisi maadoittua niin voiko järjestelmää testata niin että liittää sen johdon sivujohdolla maihin suoraan?
Tästä kombosta että moottorinohjaus irti + virrat päällä jää varmasti monelle moduulille vikakoodeja mutta nollaamalla pitäis olla ok.
Tietysti turvallisin, helpoin ja nopein olisi mitata tuota ykkösnastaa startatessa (tai virrat päälle laitettaessa) kun liitin on vielä kiinni purkilla, tällöin yleismittarin toinen nasta + navassa pitäisi välille syntyä ohjausjännite.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Moro!
Nyt on testailtu ja johdot pitäisi olla kunnossa kontissa olevan releen ja moottorinohjauksen 1 navan välillä moottorinohjauksen luona olevat piuhat yhteydet pitäisi toimia.
Sitten testattiin yleismittarilla liitin boxissa kiinni. yleismittarista toinen pää napaan 1 ja toinen + napaan, tuloksena oli että virrat pois päältä mittari näytti +12v ja kun virrat laitettiin päälle niin jännite hävisi +0.14 volttiin...
Sitten toinen variaatio, ohjainboxilta liitin irti ja maa laitettiin suoraan napaan yksi niin mitään ei tapatunut.
Olisiko mitä ideoita seuraavaksi....näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostSitten toinen variaatio, ohjainboxilta liitin irti ja maa laitettiin suoraan napaan yksi niin mitään ei tapatunut.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
voisiko näistä kokeiluista päätellä että ohjainboxi on vaan sökö niin se ei maadota relettä kontista mikä antaisi virran pumpulle...näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
Comment