Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mik@
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1413
    • Nurmes

    Originally posted by _nixu_ View Post
    Ja soitin on asennettu oikein? Voihan sekin temppuilla :think
    No sitä nyt en varmaksi osaa sanoa että onko oikein asennettu, mutta valmiilla johtosarjan muutos piuhalla asensin. Mankka lähtee kyllä heti päälle mutta ääntä ei kuulu vasta kun vänkärin puolen peiliä käyttää auki. ja lukko pyörii kiinni päin vaikka kuinka paljon. Eli eikös tuo pohja ole sillon särki?
    E61 520Da

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      Originally posted by Mik@ View Post
      No sitä nyt en varmaksi osaa sanoa että onko oikein asennettu, mutta valmiilla johtosarjan muutos piuhalla asensin. Mankka lähtee kyllä heti päälle mutta ääntä ei kuulu vasta kun vänkärin puolen peiliä käyttää auki. ja lukko pyörii kiinni päin vaikka kuinka paljon. Eli eikös tuo pohja ole sillon särki?
      No sitten. Ajattelin että jos edellinen omistaja on ollut TI-miehiä
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        Originally posted by Mik@ View Post
        No sitä nyt en varmaksi osaa sanoa että onko oikein asennettu, mutta valmiilla johtosarjan muutos piuhalla asensin. Mankka lähtee kyllä heti päälle mutta ääntä ei kuulu vasta kun vänkärin puolen peiliä käyttää auki. ja lukko pyörii kiinni päin vaikka kuinka paljon. Eli eikös tuo pohja ole sillon särki?
        Yleensä sillon on pohja ehjä ja lukkopesä rikki jos pyörii... Ota lukkopatruuna irti ja tarkista onko kohdistushela ehjä. Jos ei, niin hanki uusi tahi laita vanha kiinni ruuvilla/liimalla.

        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • Mik@
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1413
          • Nurmes

          Joo pitää tuo lukko tarkastaa myös. Eli joku suora tappi tuosta reijästä sisään ja vetää avaimella lukko pois? onko se hela kiinni siinä lukko pesässä vaiko missä?
          E61 520Da

          Comment

          • Mik@
            BTCF Member
            • Jul 2010
            • 1413
            • Nurmes

            Niin ja vaikuttaako se hela jos rikki myös noihin sähköihin?
            E61 520Da

            Comment

            • MasaTDS
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1606
              • Tampere

              Originally posted by Ramzez View Post
              Nopeata vastausta kaipaan. Eli miten toimin tuon öljypumpun kanssa, kun kaikki pultit/mutterit ovat momentissaan ja mikään niistä ei ollut löysällä. Ketjun välys näytti myös olevan kohdallaan, joka viittaa siihen, että mutterit on joskus ennenkin katsottu. Pitäisikö vain kasata paketti kokoon ja kovaa ajoa, vai avata mutterit siitä huolimatta, vaikka ne ovatkin varmasti yli 25 newtonissa ja laittaa uudet lukitteet, vai miten olisi järkevin toimia?? Itse en osaa päättää...
              jos on ok,niin mitä sitä sitten alkaa pitelemään,pääasia että olet varmistanut pumpun olevan kiinni.
              E24 635csi
              M-B W140
              Citroen c4 coupe
              H-D sportster chopper

              Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
              Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
              Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
              www.mpanet.fi

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by Erich View Post
                If it ain't broken, don't fix it. Kansi kiinni ja kovaa ajoa.
                Originally posted by MasaTDS View Post
                jos on ok,niin mitä sitä sitten alkaa pitelemään,pääasia että olet varmistanut pumpun olevan kiinni.
                Kiitoksia taas neuvoista!

                Hommahan lähti käyntiin siten, että jo eilen illalla jätin ropun auki, jotta mahdollisimman paljon öljyä tulisi ulos. Samalla vaihdoin suodattimen. Tänään sitten aloin poistaa öljypohjaa ja hyvin se onnistui yhteen mieheen, kun pohja ei pudonnut välittömästi pois, vaan pysyi vielä kiinni, vaikka kaikki pultit olivat irti. Seuraavaksi sitten irrotin sen muovisuojan ja tsekkasin ne pultit/mutterit. Kaikki olivat kiinni ja varmasti ainakin tiukassa, kun eivät suostuneet kohtuullisella voimalla aukeamaan. Siinä sitten hetken pähkäilin, että mutterit on varmaan jo jossain vaiheessa katsottu, kun ketjukin oli välykseltään sallituissa rajoissa, joten päätin antaa homman olla siltä osalta. Isoin työ olikin sitten putsata ne tiivistepinnat. Öljypohja nyt oli suhteellisen helppo putsata, kun sen pystyi pöydällä tekemään, mutta auton alla oli vähän enemmän töitä (nosturia kun ei ole ). Sain kuitenkin tiivistepinnat hyvin puhtaaksi, joten en usko että vuotaa. Yksi virhe tuli tehtyä ja se oli, etten muistanut ostaa lisää silikoonia, kun vanha olikin lopussa ja sain vain osan pinnoista käsiteltyä, muttei näitä taida olla muutenkaan silikoonilla tiivistetty, kunhan uusi tiiviste on olemassa. Ajoin jo n. 30 km ja ainakaan tikussa ei näkynyt öljyn vajausta, joten jos jotain tulee, niin ei ainakaan norona. Ensi viikolla täytyy uudestaan vielä auto ajaa pukeille ja ottaa se pohjamuovi irti, niin tulee ainakin varmistuttua, ettei vuotoja ole. Piti oikein kuvia ottaa etenemisestä, mutta kamera tottakai sanoi sopimuksensa irti (perkl..), joten ainoastaan pari keskinkertaista kuvaa sain kännykälläni otettua.


                Öljypohja juuri irroitettuna. Ei ollut pultteja/muttereita makaamassa, huh huh.



                Ei ollut pumpun pohjassa mitään ylimääräistä. Kuvassa vielä muovisuoja kiinni. Valitettavasti kuvaa itse pumpusta paljaana ei tullut otettua, kun kädet olivat jo sen verran öljyssä, ettei kehdannut puhelinta sotkea tai lähteä välissä käsiä pesemään. Kaikki oli kuitenkin kunnossa.

                Comment

                • Visa Halme
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 86
                  • Finland

                  Onnistuuko laisinkaan E38 4,4 motti laittaa E32 seen??

                  Kertokaa te jotka olette perehtyneet paremmin moottoreihin ja vaihdelaatikoihin Itellä on E32 735i -89 tallissa ja olisi tilaisuus laittaa uudenmman 7/5 sarjan moottori 4,4L v8 kysymys kuuluukin sopiiko tuo moottori 5 vaihteiseen manuaalilaatikkoon?? ja voiko kyseisen vaihdon tehdä ja jos voi niin mitä kaikkea pitää leimaavarten laittaa??:think

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8258
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Visa Halme View Post
                    Kertokaa te jotka olette perehtyneet paremmin moottoreihin ja vaihdelaatikoihin Itellä on E32 735i -89 tallissa ja olisi tilaisuus laittaa uudenmman 7/5 sarjan moottori 4,4L v8 kysymys kuuluukin sopiiko tuo moottori 5 vaihteiseen manuaalilaatikkoon?? ja voiko kyseisen vaihdon tehdä ja jos voi niin mitä kaikkea pitää leimaavarten laittaa??:think
                    jos ajattelit sitä M30 koneen perässä olevaa laatikkoa sovittaa M62 koneeseen niin unohda.. moottori, laatikko, moottorin ja laatikon sähköt uudemmasta niin ongelmaksi jää enää ajonesto
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      Originally posted by peto2 View Post
                      jos ajattelit sitä M30 koneen perässä olevaa laatikkoa sovittaa M62 koneeseen niin unohda.. moottori, laatikko, moottorin ja laatikon sähköt uudemmasta niin ongelmaksi jää enää ajonesto
                      Ja jarrut ja voimansiirto... oikeastaan tommonen kannattaa tehdä vain 740:seen ja siinäkin voi joutua tinkimään sähköjen kanssa.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Morkai View Post
                        Ja jarrut ja voimansiirto... oikeastaan tommonen kannattaa tehdä vain 740:seen ja siinäkin voi joutua tinkimään sähköjen kanssa.
                        kyllä.. en nyt vaan nähnyt kardaanin pituuden muuttamista ja jarrujen vaihtamista ongelmana
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Sie7ben
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 68
                          • Itä-Helsinki

                          Takakontti

                          Oisko kellään heittää hyvää ideaa miten kontin saa kiinni kun lukkoon tuli joku häikkä. Mutsi paiskas kontin kiinni ja nyt se jää silleen pari senttii auki ja lukituksen kappaleet oikein kolahtavat toisiinsa ku yrittää sulkea.

                          Kääntelin sitä kielekettä rukarilla mut ei vaan natsaa, kieleke muljahtaa aina kiinni/lukitus asentoon ja kontti töksähtää vastakappaleeseen. Mitäköhän tossa pitäis vaihdella että sais futaamaan?

                          Kiitoksia jo valmiiksi!

                          Ongelma ratkaistu, pikku jousi lukittajan sisällä katkennut.
                          Last edited by Sie7ben; 01-08-2010, 20:37. Reason: solved
                          Nyt: 740iA -99
                          ex:740iA -94 E38
                          ex: 730i -90 E32
                          ex: 728i -83 E23

                          sigpic

                          Comment

                          • Luntti
                            2Wheel Driver
                            • Jul 2003
                            • 5021
                            • Yka

                            Onko muilla tullut vastaan e38:ssa kivikova jarrupoljin?
                            Tiedän, että vettä voi olla tehostimessa, mutta yleensä oire esiintynyt e39:ssä.
                            Meidän seiskassa emännälle teki kerran pihalta lähtiessä, että poljin oli kova.
                            Auto oli käynnissä ja ennenkuin ehdin sisältä autoon, jarrut olikin normaalit.

                            Nyt olen Saksasta hommaamassa seiskaa ja omistaja sanoi, että pedaali on kova.
                            Kiinnostais vaan tietää, että mitä vaihtoehtoja tuohon on.
                            Tämä saksan auto on seisonut 1.5vuotta. Eli voisiko olla näin, että tehostimessa on ollut vettä ja se on nyt ruostunut?

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by Luntti View Post
                              Onko muilla tullut vastaan e38:ssa kivikova jarrupoljin?
                              Tiedän, että vettä voi olla tehostimessa, mutta yleensä oire esiintynyt e39:ssä.
                              Meidän seiskassa emännälle teki kerran pihalta lähtiessä, että poljin oli kova.
                              Auto oli käynnissä ja ennenkuin ehdin sisältä autoon, jarrut olikin normaalit.

                              Nyt olen Saksasta hommaamassa seiskaa ja omistaja sanoi, että pedaali on kova.
                              Kiinnostais vaan tietää, että mitä vaihtoehtoja tuohon on.
                              Tämä saksan auto on seisonut 1.5vuotta. Eli voisiko olla näin, että tehostimessa on ollut vettä ja se on nyt ruostunut?
                              Voi olla mahdollista. Jollei tuota samaista kaukaloa putsaa välillä missä tehostin on niin kyllä sinnekkin voi vettä kertyä. Mutta tällöin kyllä saa tiivisteet jotenkin vuotaa konepellin ympärillä koska veden ei pitäisi normaalisti kiertää tuota kautta.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                Originally posted by Luntti View Post
                                Onko muilla tullut vastaan e38:ssa kivikova jarrupoljin?
                                Tiedän, että vettä voi olla tehostimessa, mutta yleensä oire esiintynyt e39:ssä.
                                Meidän seiskassa emännälle teki kerran pihalta lähtiessä, että poljin oli kova.
                                Auto oli käynnissä ja ennenkuin ehdin sisältä autoon, jarrut olikin normaalit.

                                Nyt olen Saksasta hommaamassa seiskaa ja omistaja sanoi, että pedaali on kova.
                                Kiinnostais vaan tietää, että mitä vaihtoehtoja tuohon on.
                                Tämä saksan auto on seisonut 1.5vuotta. Eli voisiko olla näin, että tehostimessa on ollut vettä ja se on nyt ruostunut?
                                Tehostin ei siis ilmeisesti toimi ollenkaan; tuleeko tehostimelle alipainettakaan?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎