Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    Originally posted by ariv View Post
    Nyt kävi niin köpelösti että akku on autosta aivan tyhjä, en saa edes ovea auki. Millä ihmeellä pääsen autoon sisälle että saisi edes konepellin auki. Auto pitäisi saada sunnuntaina käyntiin ja on vähän kiire jotta saa akun lataukseen. Se joka tietää pulmaan ratkaisun niin laittaisiko ratkaisun privana (tai puh. 0405205387) ettei tule kikka kakkonen kaiken maailman tietoon.
    Eikös takaluukku avaudu avaimella vaikka virrat on loppu. :think
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      Originally posted by 540iAV8 View Post
      Eikös takaluukku avaudu avaimella vaikka virrat on loppu. :think
      Ja samoin kuskinoven lukko, kun kääntää avainta yli normaaliasennon. (?)
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • ariv
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2008
        • 427
        • IISALMI

        Ei auennut luukku eikä mitkään ovet. Ongelmaan kyllä löytyi ratkaisu, kiitos privan.
        E38M57

        Comment

        • heiskate
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 424
          • Tammela

          Originally posted by McBeast View Post
          Itsellä huomasin samaa ongelmaa, kun vaihdatin tuulilasin paikallisessa lasikorjaamossa. Työ meni siellä kyllä totaalisen perseelleen, kävin vaihdon jälkeen pesettämässä autoa niin vuoti kuskinpuolen yläreunasta verhoiluille asti vettä. Sitten käytin tuota uudestaan siellä, minkä jälkeen ei enään vastaavaa ongelmaa ollut, ajossa kuuluu välillä suhinakohtauksia, mitkä on melko rasittavia. Ajattelin tuon tuulilasin uudelleen asennuttaa jossakin muualla kesämmällä.

          Tuulilasin vaihto olis itselläkin edessä, mutta sitä koskevia ketjuja täältä lukiessa on pieni vainoharhaisuus iskenyt. Tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa, löytää paikka, jossa homma tehdään kunnolla ja jonka jälkeen voi ajella ilman ylimääräisiä suhinoita.

          Oisko kellään suositella paikkaa Tuusulan läheisyydessä? Lasiturvan piikkiin menee, joten hintatasolla ei väliä.

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3311
            • Kajjjaani

            Originally posted by ariv View Post
            Ei auennut luukku eikä mitkään ovet. Ongelmaan kyllä löytyi ratkaisu, kiitos privan.
            No mikäs maailman ihme se sitten on???

            Tietoa esille niin siitä voi olla apua joskus muillekkin.
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • Sie7ben
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 68
              • Itä-Helsinki

              Originally posted by heiskate View Post
              Tuulilasin vaihto olis itselläkin edessä, mutta sitä koskevia ketjuja täältä lukiessa on pieni vainoharhaisuus iskenyt. Tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa, löytää paikka, jossa homma tehdään kunnolla ja jonka jälkeen voi ajella ilman ylimääräisiä suhinoita.

              Oisko kellään suositella paikkaa Tuusulan läheisyydessä? Lasiturvan piikkiin menee, joten hintatasolla ei väliä.
              City pit stop vaihto mulle lasin, eikä ole ollut minkäänlaisia suhinoita.
              Haukilahdenkatu jotain helsinki.
              Nyt: 740iA -99
              ex:740iA -94 E38
              ex: 730i -90 E32
              ex: 728i -83 E23

              sigpic

              Comment

              • McBeast
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2007
                • 2998
                • Tallinn

                Noniin. CD-vaihtajan puhdistusoperaatio takana. Kyllä kannatti!
                Ennen ei lukenut levyjä lainkaan, nyt lukee tosi ripeästi.
                Suosittelen kaikille, joilla takkuaa vähääkään tuo CD-vaihtaja.

                Puhdistukseen käytin ihan perus Septidiniä, kun ei mitään apteekin alkoholeja ollut käsillä.
                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                Comment

                • heiskate
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2009
                  • 424
                  • Tammela

                  Originally posted by Sie7ben View Post
                  City pit stop vaihto mulle lasin, eikä ole ollut minkäänlaisia suhinoita.
                  Haukilahdenkatu jotain helsinki.
                  Kiitoksia tiedosta! Soittelin tuonne ja asialliselta paikalta vaikutti. Saatuani korjausluvan vakuutusyhtiöltä vien sinne. Voin laittaa kommentin, miten homma onnistui. Plussana paikassa vielä se, että kun korjauttaa lasiturvan piikkiin saa veloituksetta sijaisauton. Vakuutuksen plussana taas se, että ei ole omavastuuta.

                  Comment

                  • Homer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 3653
                    • Springfield-Jyväskylä

                    Tossa pohdiskellu ja pihalla tuhertanu ton irrotettavan koukun kanssa,ja ei meinaa oikein älli riittää(ei tänään kyl onnistu oikein mikään muukaan) ni olisko jollain kikkoja tollaseen seiskan koukkuun miten sen nupikan saa paikalleen mallissa ORIS E 279 VERSION A? Tai vois suomennella myös ton kyseisen tekstin,ku toi ammattienglanti ei täysin aukene et onko siihen piilotettu semmone sana mikä vois ratkaista asian?Voihan tuo toki olla jumissakin ku ei varmaan ole hetkeen käytetty mut lukitus mekanismi ainakin toimii,mikä siis avaimella käännetään. Tässä tuosta opuksesta:Tilt the ball rod forwards;insert upwards in the bumper cut-out along the bearing bracket;turn until the holding claws are abowe the traverse bolt.

                    Comment

                    • sirkus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 2195
                      • kaustinen

                      Koukussa tulee luonnollisesti olla avain paikallaan ja sit vaan nostaa sitä lukitus "pyörää" ja samalla kiertää myötä päivää, niin sen tulisi jäädä "asennus asentoon" sit vaan työntää koukun autossa sille olevaan aukkoon niin se lukittuu paikalleen.
                      Chrysler 300c crd touring 2010
                      Daily driver
                      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                      Man cave on wheels
                      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                      Built not bought
                      V8, only juice&milk come in 2 litres

                      Kawasaki zzr1100 fighter


                      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                      Comment

                      • Arnolds
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3311
                        • Kajjjaani

                        Originally posted by ariv View Post
                        Ei auennut luukku eikä mitkään ovet. Ongelmaan kyllä löytyi ratkaisu, kiitos privan.
                        Otetaas vielä ylös vai olikos tää jokin valtion salaisuus. :think:think

                        Eli mikäs oli ratkaisu asiaan????
                        F26 xDrive20d TwinPower

                        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                        Comment

                        • Homer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2005
                          • 3653
                          • Springfield-Jyväskylä

                          Originally posted by sirkus View Post
                          Koukussa tulee luonnollisesti olla avain paikallaan ja sit vaan nostaa sitä lukitus "pyörää" ja samalla kiertää myötä päivää, niin sen tulisi jäädä "asennus asentoon" sit vaan työntää koukun autossa sille olevaan aukkoon niin se lukittuu paikalleen.
                          Juu oikein olin ymmärtäny,eli epäilen seuraavaksi että ruoste estää itse koukkua pääsemästä tarpeeksi ylös siis se tappi sinne ylös että saisi kynnet tapin päälle että pääsisi lukittumaan.

                          Comment

                          • jakusa
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 515
                            • Lempäälä

                            Jos vesiventtiilien ja kiertovesipumpun kanssa on ongelmia niin ei kannata suinpäin rynnätä ostamaan uutta. Nimittäin noiden korjaus saattaa onnistua aika helposti. Kuten mm. Erich on kertonut moottoriin voi vaihtaa hiilet. Olen tässä purkanut 2 rikkinäistä moottoria ja molemmista oli hiilet lopussa. Ostin motonetistä johonkin laturiin tarkoitetut lähes samankokoiset hiilet jotka asettuivat paikoileen pienellä viilailulla. Maksoivat 2.9e per pumppu. Kestoiästä en tiedä ja varmasti jostain löytyy juuri oikean kokoiset suoraan. Hiilet vaihdetaan irroittamalla moottorin takapääty taivuttamalla metalliklipsut pois tieltä ja vetämällä muovinen pääty pois. Hiilet ovat ulosvedetyssä osassa. (katso kuva)

                            Myös vesiventtiilit on mahdollista korjata kuten tässä linkissä on tehty. Itselläni tuo venttiili on hieman eri näköinen kuin linkin kuvissa mutta ei vaikuta korjaukseen juurikaan. Omassakin oli toiselle solenoidin kelalle menevät johtimet olivat poikki joten kolvilla siitä selviää.
                            Attached Files
                            -after all is said and done more is said than done-


                            Comment

                            • Hemu__
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2008
                              • 972
                              • Kirkkonummi

                              Osaisko joku sanoa missä tuo kuudes ruuvi oikein on, tekstissä lukee että OBD portin takana?

                              To remove the center console or to service anything in it like the flip-down wood trim or the cupholder assembly, you must first work on the glovebox. The basic procedure is to open the glovebox, remove the outer beige (or whatever interior color you have) trim below the wood, then remove the wood


                              Tarkotuksena ois vaihtaa yksi palanut polttimo kun tuosta manuaali ilmastoinnin paneelista on yksi polttimo palanut, ja käsittääkseni pitää purkaa koko romu, jotta niihin polttimoihin pääsee käsiksi?

                              Comment

                              • sirkus
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 2195
                                • kaustinen

                                Originally posted by Homer View Post
                                Juu oikein olin ymmärtäny,eli epäilen seuraavaksi että ruoste estää itse koukkua pääsemästä tarpeeksi ylös siis se tappi sinne ylös että saisi kynnet tapin päälle että pääsisi lukittumaan.
                                Joo siinä rungossa olevassa aukossa kuuluis olla suojatulppa kun koukku ei oo käytössä, jos sitä ei ole ollut voi kyllä olla paskaa/ruostetta siellä
                                Chrysler 300c crd touring 2010
                                Daily driver
                                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                                Man cave on wheels
                                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                                Built not bought
                                V8, only juice&milk come in 2 litres

                                Kawasaki zzr1100 fighter


                                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎