Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sie7ben
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 68
    • Itä-Helsinki

    Eisenmania

    Joo elikkä oon tilaamassa noita eisenmannin takapönttöjä 740:een, kummatkohan kannattais tilata race vai sport? Racessa äänet kai kovemmat mutta onko leiman kanssa jotain onkelmaa kun ei oo tuv-hyväksytyt?
    Janzkilla ja jartsalla taitaa ainakin olla kyseiset vaimentimet kiinni, kummat teillä on?
    Nyt: 740iA -99
    ex:740iA -94 E38
    ex: 730i -90 E32
    ex: 728i -83 E23

    sigpic

    Comment

    • jartsa02
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 1131
      • Helsinki

      Originally posted by Sie7ben View Post
      Joo elikkä oon tilaamassa noita eisenmannin takapönttöjä 740:een, kummatkohan kannattais tilata race vai sport? Racessa äänet kai kovemmat mutta onko leiman kanssa jotain onkelmaa kun ei oo tuv-hyväksytyt?
      Janzkilla ja jartsalla taitaa ainakin olla kyseiset vaimentimet kiinni, kummat teillä on?
      Mulla on ihan perus sport-malliset .. kyllä tuossa sportissakin on mun mielestä ihan tarpeeksi ääntä, varsinkin kun ne vähän vanhenee, ja sisälle kyl ääni kuuluu ihan tarpeeksi . TUV-lappua ei kyl kukaan oo koskaan leimalla noista kyselly, polliisit kyllä kerran yhessä ratsiassa sano naama virneessä mulle että "kyllä on bemarissa komeet mörinät" .
      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Originally posted by Sie7ben View Post
        Joo elikkä oon tilaamassa noita eisenmannin takapönttöjä 740:een, kummatkohan kannattais tilata race vai sport? Racessa äänet kai kovemmat mutta onko leiman kanssa jotain onkelmaa kun ei oo tuv-hyväksytyt?
        Janzkilla ja jartsalla taitaa ainakin olla kyseiset vaimentimet kiinni, kummat teillä on?
        Itse ainakin laittaisin nuo sportit, kun ei mielestäni tuollaisen seiskan tulisi kuullostaa miltään teiniräpellykseltä, mutta tämähän on vain minun mielipiteeni. Ajattelin itse laittaa aikanaan nuo sportit, kunhan on lompakon pohjalla tarpeeksi ylimäräistä. Yksi mainitsemisen arvoinen asia on, että jos oikeasti haluaa lisää pirteyttä autoon ja n. puoli litraa pienemmän kulutuksen, niin vaihtaisin katit toisenlaisiin. Tosin itse vaihdoin siitä syystä, että toinen katti petti, mutta lopputuloksena oli havaittavissa persdynolla pieni tehonlisäys ja kulutus putosi vähän reilu 0,5 litraa sadalla.

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          Originally posted by Sie7ben View Post
          Joo elikkä oon tilaamassa noita eisenmannin takapönttöjä 740:een, kummatkohan kannattais tilata race vai sport? Racessa äänet kai kovemmat mutta onko leiman kanssa jotain onkelmaa kun ei oo tuv-hyväksytyt?
          Janzkilla ja jartsalla taitaa ainakin olla kyseiset vaimentimet kiinni, kummat teillä on?
          Sportithan nuo taitaa olla..Tosin sillä erolla että mulla on matalemmat äänet autossa kuin Jartsalla :think
          Tiedä sitten mistä moinen johtuupi.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • Sie7ben
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 68
            • Itä-Helsinki

            Eisenmann

            Joo pistän varmaan noi sportit tilaukseen kun en tosiaan haluu mitään bensalenkkari pörinää ja kuulovaurioita takapenkillä istuville kiisseliposkille. Ei taida suomesta monesta puljusta enää saavan kun octanekin meni nurin? Mistä jartsa tilas? Tocarista näyttäs saavan samaan hintaan kuin ebay.de:stä.

            Ja kyl niitä jartsan saundeja on tullu pari kertaa kuunneltuu columbuksen parkkihallissa, niin että alkoi oikeen vituttaa toi oma pihinä.
            Nyt: 740iA -99
            ex:740iA -94 E38
            ex: 730i -90 E32
            ex: 728i -83 E23

            sigpic

            Comment

            • jartsa02
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 1131
              • Helsinki

              Originally posted by Sie7ben View Post
              Joo pistän varmaan noi sportit tilaukseen kun en tosiaan haluu mitään bensalenkkari pörinää ja kuulovaurioita takapenkillä istuville kiisseliposkille. Ei taida suomesta monesta puljusta enää saavan kun octanekin meni nurin? Mistä jartsa tilas? Tocarista näyttäs saavan samaan hintaan kuin ebay.de:stä.

              Ja kyl niitä jartsan saundeja on tullu pari kertaa kuunneltuu columbuksen parkkihallissa, niin että alkoi oikeen vituttaa toi oma pihinä.
              Mä tilasin ne aikoinaan Orange-tuningista Saksasta suoraan, en tiiä sitten saako sieltä noita enää.

              columbuksen parkkihallissa on kyl hauska päristellä, kun siellä kaikuu niin mukavasti .
              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2540
                • Kirkkonummi

                Pitkästä aikaa täällä. Joku tuossa E38:ssa viehätti, halusin sen erossa itselleni enkä mukavaa nykyauto-Megane II:sta. Tammikuu oli ensimmäinen kuukausi omistuksessa, jolloin EI tarvinnut laittaa ylimääräistä viisisatasta korjauksiin. Mutta bensaa n. 11-13 l/100km, työmatkaa on 29km suuntaansa joten kyllä se vehje lämpenee, ilmeisesti vain kylmäkäynnistykset oikeassa talvessa ottavat polttoaineensa.

                Kysymyksiin:

                - Moniurahihna alkaa olemaan vaihtokunnossa, millainen homma M60B40:ssä?

                - Onko järkeä vaihdattaa samalla ketju, mitä kaikkia osia siinä kannattaa samalla vaihtaa? Vai onko homma tehtävissä itse?

                - Autossa on kestovahaus ja sitä on tullut pestyä ihan Korrekin TFX Kestopesulla. Mutta tekisi mieli vahata, onko kokemuksia kestovahan vahauksesta, vai tekeekö sillä vain vahinkoa?

                - Johtuen kylmästä talvesta, vekotin käy aika paljon tyhjäkäyntiä ja kun on liukasta, niin hirveän usein yli 2000rpm kone ei käy. Arvatenkin tämä saattaa aiheuttaa koneeseen karstaa ja muuta kökköä, mutta kuinka paljon? Selviäisikö öljynvaihdon yhteydessä Fortella?

                Nyt autolla on vajaa 240tkm mittarissa, eli n. 13tkm syyskuusta alkaen on ajettu. Alla kitkat ja perä ilman lukkoa, mutta talviajossa ollaan selvitty kohtuudella. Mitä enemmän autolla ajaa (ja mitä pidempään ed. rahaa vievästä korjauksesta on kulunut) sitä enemmän siitä tykkää. Kesäksi on jo suunnitelmia, tuulilasin vaihto kunnon firmassa melkein ensimmäisenä.
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • Hemu__
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2008
                  • 972
                  • Kirkkonummi

                  Noniin, jos taas palataan hieman tuohon minun tekniikka asiaan, eli siis kansi meni tuosta m60b30 koneesta, ja lähes jokainen on sanonut, että suoraan vaan uusi kone, koska on on helpompi vaihtaa jne.

                  Eli koneenvaihto luultavasti edessä, ja tullut sellaisia ajatuksia mieleen, että miten eroaa tuo m60b30 ja m60b40, kun niissä on kuitenkin sama ruiskuboksi, käykö tuo m60b40 ihan heittämällä tuon 3 litraisen tilalle? Onko pakosarjoissa tai missään muussa mitään eroa noiden kesken?

                  Ja miten kestää tuo m60b30 koneen oma kytkin+laatikko tuollaisen m60b40 koneen tehot, kun siis autoni on manuaali, vai onko tuota 4 litrasta pannua saanut juuri samalla vaihdelaatikko/kytkin asetelmalla, kun tuota pienempää?

                  Kenelläkään ei taida täällä Suomenmaalla olla myytävänä noita koneita, tai en ole ainakaan löytänyt? Nimimerkillä Roobertti oli, mutta kummatkin ovat jo myyty.

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    Originally posted by Petteri75 View Post
                    Pitkästä aikaa täällä. Joku tuossa E38:ssa viehätti, halusin sen erossa itselleni enkä mukavaa nykyauto-Megane II:sta. Tammikuu oli ensimmäinen kuukausi omistuksessa, jolloin EI tarvinnut laittaa ylimääräistä viisisatasta korjauksiin. Mutta bensaa n. 11-13 l/100km, työmatkaa on 29km suuntaansa joten kyllä se vehje lämpenee, ilmeisesti vain kylmäkäynnistykset oikeassa talvessa ottavat polttoaineensa.

                    Kysymyksiin:

                    - Moniurahihna alkaa olemaan vaihtokunnossa, millainen homma M60B40:ssä?

                    - Onko järkeä vaihdattaa samalla ketju, mitä kaikkia osia siinä kannattaa samalla vaihtaa? Vai onko homma tehtävissä itse?

                    - Autossa on kestovahaus ja sitä on tullut pestyä ihan Korrekin TFX Kestopesulla. Mutta tekisi mieli vahata, onko kokemuksia kestovahan vahauksesta, vai tekeekö sillä vain vahinkoa?

                    - Johtuen kylmästä talvesta, vekotin käy aika paljon tyhjäkäyntiä ja kun on liukasta, niin hirveän usein yli 2000rpm kone ei käy. Arvatenkin tämä saattaa aiheuttaa koneeseen karstaa ja muuta kökköä, mutta kuinka paljon? Selviäisikö öljynvaihdon yhteydessä Fortella?

                    Nyt autolla on vajaa 240tkm mittarissa, eli n. 13tkm syyskuusta alkaen on ajettu. Alla kitkat ja perä ilman lukkoa, mutta talviajossa ollaan selvitty kohtuudella. Mitä enemmän autolla ajaa (ja mitä pidempään ed. rahaa vievästä korjauksesta on kulunut) sitä enemmän siitä tykkää. Kesäksi on jo suunnitelmia, tuulilasin vaihto kunnon firmassa melkein ensimmäisenä.
                    Hihnan vaihto ei nyt mikään ameerikan temppu ole..Pitäisi melkein jopa kotitallissakin onnistua.

                    Ketju vaihtaa, jakoketju? Miksi? Hommana melkoinen Jakokoppaa pois jne..

                    Kestopinnoitteista ei ole kokemusta.

                    Karsta kertyy enemmän palo ja imupuolelle..Forte ei tuonne öljyn seassa mene kyllä
                    Öljyjen vaihtovälinä kun pitää sen 8tkm niin ei pitäisi koneen sisuskalut mennä miksikään vaikka ajaisi vain rundia kaupungissa.
                    Originally posted by Hemu__ View Post
                    Noniin, jos taas palataan hieman tuohon minun tekniikka asiaan, eli siis kansi meni tuosta m60b30 koneesta, ja lähes jokainen on sanonut, että suoraan vaan uusi kone, koska on on helpompi vaihtaa jne.

                    Eli koneenvaihto luultavasti edessä, ja tullut sellaisia ajatuksia mieleen, että miten eroaa tuo m60b30 ja m60b40, kun niissä on kuitenkin sama ruiskuboksi, käykö tuo m60b40 ihan heittämällä tuon 3 litraisen tilalle? Onko pakosarjoissa tai missään muussa mitään eroa noiden kesken?

                    Ja miten kestää tuo m60b30 koneen oma kytkin+laatikko tuollaisen m60b40 koneen tehot, kun siis autoni on manuaali, vai onko tuota 4 litrasta pannua saanut juuri samalla vaihdelaatikko/kytkin asetelmalla, kun tuota pienempää?

                    Kenelläkään ei taida täällä Suomenmaalla olla myytävänä noita koneita, tai en ole ainakaan löytänyt? Nimimerkillä Roobertti oli, mutta kummatkin ovat jo myyty.
                    bmwfans.info, tuolta löydät kaiken tarvittavan. Kytkin on mielestäni erilainen, voi jopa ehkä loodakin olla..Kytkin ehdottomasti uusiksi jos vaihdon teet, noilla nelilitrasissa se tuppaa luistelemaan ennemmin tai myöhemmin.

                    Saahan noita saksasta tilailemalla myös melko kätevästi..Nettivaraosa kannattaa myös kyttäillä..
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by Hemu__ View Post
                      Noniin, jos taas palataan hieman tuohon minun tekniikka asiaan, eli siis kansi meni tuosta m60b30 koneesta, ja lähes jokainen on sanonut, että suoraan vaan uusi kone, koska on on helpompi vaihtaa jne.

                      Eli koneenvaihto luultavasti edessä, ja tullut sellaisia ajatuksia mieleen, että miten eroaa tuo m60b30 ja m60b40, kun niissä on kuitenkin sama ruiskuboksi, käykö tuo m60b40 ihan heittämällä tuon 3 litraisen tilalle? Onko pakosarjoissa tai missään muussa mitään eroa noiden kesken?

                      Ja miten kestää tuo m60b30 koneen oma kytkin+laatikko tuollaisen m60b40 koneen tehot, kun siis autoni on manuaali, vai onko tuota 4 litrasta pannua saanut juuri samalla vaihdelaatikko/kytkin asetelmalla, kun tuota pienempää?

                      Kenelläkään ei taida täällä Suomenmaalla olla myytävänä noita koneita, tai en ole ainakaan löytänyt? Nimimerkillä Roobertti oli, mutta kummatkin ovat jo myyty.
                      En kyllä itte lähtis konetta vaihtaa, väittäisin että paljon isompi hommahan tuo on, rahaakin menee mielestäni enemmän vaihtokoneeseen ja sen vaihtoon kun kannen korjaukseen.
                      Tuskin siellä mitään ihmeellistä vikaa on, harvemmin ainakaan itse olen kuullut että kasin kannet olis halkeilleet tai muuta. Ellei nyt ole jäätymään tietty päässyt.
                      Veikkaisin enemmän pelkän tiivisteen pettämistä.
                      Vai onko kansi irroitettu jo?
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Hemu__
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2008
                        • 972
                        • Kirkkonummi

                        Kantta ei ole irroitettu vielä, konehan siis kävi ihan hyvin, kun kokeilimme lisätä öljyä ja jäähdytysnestettä, mutta vähän lämmettyään kone alkoi vuotamaan öljyä ihan solkenaan, ei siis tiputtanut tippoja vaan sitä tuli ihan kunnolla. Nyt konetta ei ole siis uskallettu käyttää sen jälkeen, ettei vain mitään lisävahinkoa pääse syntymään.

                        Taitaa kuitenkin järkevintä olla laittaa tuo 3litranen pannu, niin pääsee helpommalla, ja auto kuitenkin menee heti myyntiin kun se on kunnossa.

                        Tuossa ois Ruottissa jossakin liikkeessä 500euroon 170tkm ajettu m60b30

                        Comment

                        • samipee
                          Newbiemmer
                          • Feb 2010
                          • 7
                          • raahe

                          e38 mittaristo sekoilee välillä?

                          No moi.

                          tulipa sitten ostettua tollanen 728 iA vm96 ja täytyy kyllä myöntää että kyydit on hienot.

                          pikku häiritsevä ongelma on kylläkin sillä mittaristo saattaa näyttää välillä mitä sattuu, eli viisarit pomppii itsekseen ajon aikana.. ja toisekseen mittariston valot räpsyvät hieman myös.. huomasin myös että jos jarruja painaa niin saattaa himmetä mittariston valot..

                          Oisko kellään lääkettä tai ehdotuksia tollaseen ongelmaan..

                          kiitos.

                          Comment

                          • bimmer 740
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 99

                            bägin valo

                            syttyi ajon aikana airbägin valo. auton sammuttaa,ja pistää virrat päälle niin varoitusvalo vilkahtaa ja jää palamaan??

                            Comment

                            • juzu3
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 237

                              Originally posted by bimmer 740 View Post
                              syttyi ajon aikana airbägin valo. auton sammuttaa,ja pistää virrat päälle niin varoitusvalo vilkahtaa ja jää palamaan??
                              Onkohan autos oireillu mitenkään muuten erikoisesti? Midin näyttö tai soitin pimenee satunnaisesti tms.? Omassa alko oireílut tuolla pelkällä bägi valon satunnaisella palamisella ja jatkui erikoisella tavalla. Tuossa jotain vastaavaa--> http://www.youtube.com/watch?v=T7gMUrAvcIE

                              Itsellä auttoi videossakin mainittu virtalukonpohja..voi olla sultakin menossa?
                              VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                              MB Vito 116cdi 4x4 special
                              BMW E92 320d
                              Kawasaki Z750
                              EX:
                              E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                              Comment

                              • Janzki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 4947
                                • Lohja

                                Originally posted by bimmer 740 View Post
                                syttyi ajon aikana airbägin valo. auton sammuttaa,ja pistää virrat päälle niin varoitusvalo vilkahtaa ja jää palamaan??
                                Oletko lähiaikoina renannu penkkejä eteen taakse, ylös alas? Jos näin niin tiukka johtosarja siellä kiukuttelee, toinen mikä voisi olla entinen on apparin tunnistin, suht. yleistä.
                                Vikakoodien lukeminen ja nollaus paikallaan, mars mars.
                                Sähköposti.
                                IG: janzki_

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎