Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Selvempi juttu.
Pitääpä ruveta suunnittelemaan. KiitosF26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Voihan nyt perkele, eilen 25 asteen pakkasilla lähdin ajelemaan (e38, 730i vm- 95) ja toimi ihan jees ja niinpäinpois, ja pääsin ihan perille astikin, mutta aamulla kun olin menossa lisäämään jäähdytysnestettä, kun alkoi matkalla valittamaan siitä, harmikseni huomasin, että auto on vuotanut öljyä, ja paljon. Öljytikku oli pompsahtanut ulos ja auton alla oli iso lätäkkö öljyä, eikä valittanut öljyn tasosta mitään eilen ajellessani. Öljykorkissa oli hieman vettä, mutta voiko olla että olisi kansi mennyt sitten? Vaiko öljyn huohotusputki? Öljyä oli juuri sen verran aamulla että mittaitikun alapää kastui.
Myös öljykorkissa oli vähän sellasta kellertävää ainetta elikkä siis vähän viittais että ois vedet päässy sekaan, mutta tuota oli siis vain vähän?
Mikähän tähän nyt sitten mahtaisi olla syy, perkele kun ei olis yhtään kiinnostanut korjata tuota enempään, varsinkaan kun on ihan persaukinen!Last edited by Hemu__; 24-01-2010, 16:39.
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostVoihan nyt perkele, eilen 25 asteen pakkasilla...
Öljykorkissa tai mittatikun varressa oleva pieni vaahtokaan ei välttämättä ole merkki viasta. Öljyyn tiivistyy aina vaahtoa aiheuttavaa kosteutta, varsinkin pätkäajossa.
Öljyt ja suodatin vaihtoon ja puhdistat huohotusjärjestelmän. Ja tietenkin tutkit, että mihin sitä jäähdytysnestettä on hävinnyt. (klemmarit kireällä?)Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostEi tuo kovin hälyyttävältä kuulosta.. Todennäköisesti sulla on huohotusjärjestelmä jäätynyt tukkoon, josta johtuen kampikammioon on kertynyt painetta ja öljytikku on pompannut ylös. Sen jälkeen huohotuspaineet (+öljyä) tulee tikun putkesta pihalle.
Öljykorkissa tai mittatikun varressa oleva pieni vaahtokaan ei välttämättä ole merkki viasta. Öljyyn tiivistyy aina vaahtoa aiheuttavaa kosteutta, varsinkin pätkäajossa.
Öljyt ja suodatin vaihtoon ja puhdistat huohotusjärjestelmän. Ja tietenkin tutkit, että mihin sitä jäähdytysnestettä on hävinnyt. (klemmarit kireällä?)
M60 koneissa on vielä tämä erihieno huohotinventtiilikalvosysteemi, joka kannattaa tarkistaa, jos öljyä tuntuu menevän enemmänkin.
Katso nyt vielä jäähdyttimen korkista onko siinä samanlaista ruskehtavaa vaahtoa:think
Comment
-
-
Nonni, lisäsimme öljyä sekä jäähdytysnestettä koneeseen, kone kävi hienosti, mutta pienen ajan kuluttua alkoi se taas vuotaa öljyä, ja nestettä katosi vähän, moottoriöljy oli väriltään vaaleaa (mittatikun päästä), joten taitaapa olla nyt niin että kansipahvi on mennyt?
Ei ollenkaa hyvä juttu näin niinku opiskelijana, ja varsinkaan kun ei ole kakkosautoa, eikä autotallia, johon auto mahtuisi korjattavaksi.
Ei sitä kyllä tiedä mitä tässä nyt tekis, vitutus on sanoinkuvaamaton!
Comment
-
-
Voi olla myös tiiviste nro. 13. http://www.realoem.com/bmw/showparts...89&hg=11&fg=10
Oliko pakkaskestävyys nesteillä riittävä? Ei tossa vaiheessa kannata muuta kuin vaihtaa kone tai myydä auto, korjaaminen ei oo järkevää.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostVoi olla myös tiiviste nro. 13. http://www.realoem.com/bmw/showparts...89&hg=11&fg=10
Oliko pakkaskestävyys nesteillä riittävä? Ei tossa vaiheessa kannata muuta kuin vaihtaa kone tai myydä auto, korjaaminen ei oo järkevää.
Ainakin E34 540:ssä väittävät sen olevan noin. Liekkö näissä sama juttu?
Ne ylemmät tiivisteet voi vaihtaa tosin teettää jonkin verran hommaa.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostNonni, lisäsimme öljyä sekä jäähdytysnestettä koneeseen, kone kävi hienosti, mutta pienen ajan kuluttua alkoi se taas vuotaa öljyä, ja nestettä katosi vähän, moottoriöljy oli väriltään vaaleaa (mittatikun päästä), joten taitaapa olla nyt niin että kansipahvi on mennyt?
Ei ollenkaa hyvä juttu näin niinku opiskelijana, ja varsinkaan kun ei ole kakkosautoa, eikä autotallia, johon auto mahtuisi korjattavaksi.
Ei sitä kyllä tiedä mitä tässä nyt tekis, vitutus on sanoinkuvaamaton!
Peili kova sana apuna.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by 540iAV8 View PostOlikos noin,että tuota alempaa jokopään tiivistettä ei voinut vaihtaa ilman koneen iroittamista ja purkamista?
Ainakin E34 540:ssä väittävät sen olevan noin. Liekkö näissä sama juttu?
Ne ylemmät tiivisteet voi vaihtaa tosin teettää jonkin verran hommaa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostNonni, lisäsimme öljyä sekä jäähdytysnestettä koneeseen, kone kävi hienosti, mutta pienen ajan kuluttua alkoi se taas vuotaa öljyä, ja nestettä katosi vähän, moottoriöljy oli väriltään vaaleaa (mittatikun päästä), joten taitaapa olla nyt niin että kansipahvi on mennyt?
Ei ollenkaa hyvä juttu näin niinku opiskelijana, ja varsinkaan kun ei ole kakkosautoa, eikä autotallia, johon auto mahtuisi korjattavaksi.
Ei sitä kyllä tiedä mitä tässä nyt tekis, vitutus on sanoinkuvaamaton!
Jos nousi niin vastauksen tiedät itsekkin.
Oliko pakkaskestävyys nesteissä ok? Jos ei niin vesipumppu ja luultavasti toinen kansi rikki poikki.
Tekeekö käynnissä paineen jäähyjärjestelmään sekä öljypuolelle? Kokeile käynnistää ilman paisarin korkkia, tuleeko tavarat yli?
Entäs käynnissä ollessa öljykorkin irroitus? imeekö vaiko työntääkö painetta?
Jos jäähynesteet tulee heti käynnistyksellä yli, on pahvi tai kansi entinen, tai jopa molemmat, jos taas imee öljykorkkia on toivoa vielä ja vuoto ei ole vakava, sillä jos taasen puskee painetta on isoa halkeamaa jo tiedossa kannessa.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Käynti rupee kakomaan/auto sammuu, kun öljykorkin avaa, moottori muodostaa painetta jäähdytysjärjestelmään, sekä itse koneeseen.
Auto lämpeni ihan normaalisti, eikä lämmöt noussukkaan normaalia korkeammaksi.
Kyllä ainakin uskoisin, että pakkaskestävyys oli tarpeeksi, mutta mistäpä sitä enää tiedän, kun lisäsin kadonneiden nesteiden tilalle jo pari desiä raakaa nestettä?
Jäähdytysnesteet, eivät tule ollenkaan yli, kun jäähdytysnestesäiliön korkin avaa, jos nyt sitä tarkoitit?
Eli voi siis olla mahdollisuus, ettei kansi olekkaan mennyt? :think
Comment
-
-
Voi hyvin olla. Olen nähnyt yhden M62 jossa öljypohjassa oli sentin paksu majoneesimönjä pelkkää kondenssivettä. Ulospäinkin voi hyvin vuotaa vettä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Onkos kukaan keksinyt mitään ratkaisua vänkärin peilin peruutustoimintoon, saako sitä jollain konstilla säädettyä, ettei se kallistaisi sitä niin paljoa? Vai onko vika omassa ajoasennossa? Meikäläisen vinkkelistä jos pitää pakkitoiminnon peilissä päällä, tilttaa se peilin niin paljon, ettei siitä näe muuta kuin maata, pikkusen itse liikkumalla hyvä, eli pikkusen loivempi saisi olla peilin liike.
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostKäynti rupee kakomaan/auto sammuu, kun öljykorkin avaa, moottori muodostaa painetta jäähdytysjärjestelmään, sekä itse koneeseen.
Auto lämpeni ihan normaalisti, eikä lämmöt noussukkaan normaalia korkeammaksi.
Kyllä ainakin uskoisin, että pakkaskestävyys oli tarpeeksi, mutta mistäpä sitä enää tiedän, kun lisäsin kadonneiden nesteiden tilalle jo pari desiä raakaa nestettä?
Jäähdytysnesteet, eivät tule ollenkaan yli, kun jäähdytysnestesäiliön korkin avaa, jos nyt sitä tarkoitit?
Eli voi siis olla mahdollisuus, ettei kansi olekkaan mennyt? :think
Jäähyletkut taasen menevät normistikkin suht. kovaksi, mutta pitäisi silti vielä olla käsin hiukan puristeltavissa, eli aivan kivikovaksi eivät saa mennä.
Mitenkäs huohotuspuoli? Ettei tuossa olisi nyt vain kaksi vikaa paukannu vain samaan aikaan päälle..eli esim syyläri alkanut vuotamaan ja huohotin esmes jäätynyt..
Edit, kansi viastahan saat varmuuden kun ajat mittaukseen, notta tuleeko paisariin pakokaasua.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Comment