Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sie7ben
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 68
    • Itä-Helsinki

    Led takavalot

    Kelasin tilailla tommoset valot http://mkj-motorsport.com/verkkokaup...roducts_id=924

    Alkaako ajotietokone herjaamaan takapolttimoista?
    Tän hetkisissä crystal/pun valoissa oikean puolen umpiossa crystal"kohta" kellertynyt ja näyttää omaan silmään aika pahalta...
    Nyt: 740iA -99
    ex:740iA -94 E38
    ex: 730i -90 E32
    ex: 728i -83 E23

    sigpic

    Comment

    • juzu3
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 237

      Mitäköhän pitäisi tehdä kun yritin saada tota auton puhelinta toimii ja kun puhelimen johto on kiinni ja autoon laittaa virrat päälle, niin puhelimen näyttöön tulee teksti "bad handset"?

      Kiitoksia!
      VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
      MB Vito 116cdi 4x4 special
      BMW E92 320d
      Kawasaki Z750
      EX:
      E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

      Comment

      • Janzu
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 483
        • Vantaa

        Originally posted by Sie7ben View Post
        Kelasin tilailla tommoset valot http://mkj-motorsport.com/verkkokaup...roducts_id=924

        Alkaako ajotietokone herjaamaan takapolttimoista?
        Tän hetkisissä crystal/pun valoissa oikean puolen umpiossa crystal"kohta" kellertynyt ja näyttää omaan silmään aika pahalta...
        Aikoinaan laitoin CC:llä varustettuun E46:een leditakavalot ja CC herjasi takavaloista joka käynnistyksellä, mutta lopetti heti, kun polkaisi kerran jarruja. Niissä yleensä on sellainen muuntaja jossa varmaan on vastukset, koska huomasin sen olevan vähän lämmennyt pitkän ajon jälkeen.

        Kuriositeettina kerrottakoon, että eBaysta noita saa aika edullisesti väristä riippuen. Tuo sama malli alta 160e kuluineen.

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          Onkos näissä jotain ongelmia virtalukon pohjien kanssa?

          Tuosta omasta on tullut metsästettyä toimimattomien lasinpyyhkiöiden perään ja vaikuttaisi olevan tuolla käskytys puolessa jotain ongelmaa... samalla huomasin että virta-avain pyörii vastapäivää ympäri täysin vapaasti.
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • juzu3
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 237

            Originally posted by Zoui View Post
            Onkos näissä jotain ongelmia virtalukon pohjien kanssa?

            Tuosta omasta on tullut metsästettyä toimimattomien lasinpyyhkiöiden perään ja vaikuttaisi olevan tuolla käskytys puolessa jotain ongelmaa... samalla huomasin että virta-avain pyörii vastapäivää ympäri täysin vapaasti.

            Itellä ainakin oli virtalukon pohja mennyt vajaa parisataa(mittarin mukaan) rullatusta autosta. Pyyhkijät kyllä toimi eikä avain väärään suuntaan pyörinyt, mutta aiheutti kaikenlaista muuta ongelmaa. Midi pimeni, sisustan valot toimi miten sattuu, soitin ei toiminut aina, bägi valo paloi välillä yms. Sen verran halpa osa ja helppo vaihtaa, että kannattaa se varmaan sinne vaihtaa ensin? Jopa minä pystyin sen peukalo keskellä kämmentä vaihtaa, puhumattakaan susta ku autojen kanssa ilmeisesti enemmänki pelannut.
            VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
            MB Vito 116cdi 4x4 special
            BMW E92 320d
            Kawasaki Z750
            EX:
            E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

            Comment

            • junkkri
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 664
              • Järvenpää

              728 -98:ssa

              Originally posted by Zoui View Post
              Onkos näissä jotain ongelmia virtalukon pohjien kanssa?

              Tuosta omasta on tullut metsästettyä toimimattomien lasinpyyhkiöiden perään ja vaikuttaisi olevan tuolla käskytys puolessa jotain ongelmaa... samalla huomasin että virta-avain pyörii vastapäivää ympäri täysin vapaasti.
              pyörii tuo avain myös vastapäivään vapaasti, mutta ei ainakaan vielä ole aiheuttanut mitään ongelmia!!? Kuka korjaa?

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                Originally posted by juzu3 View Post
                Itellä ainakin oli virtalukon pohja mennyt vajaa parisataa(mittarin mukaan) rullatusta autosta. Pyyhkijät kyllä toimi eikä avain väärään suuntaan pyörinyt, mutta aiheutti kaikenlaista muuta ongelmaa. Midi pimeni, sisustan valot toimi miten sattuu, soitin ei toiminut aina, bägi valo paloi välillä yms. Sen verran halpa osa ja helppo vaihtaa, että kannattaa se varmaan sinne vaihtaa ensin? Jopa minä pystyin sen peukalo keskellä kämmentä vaihtaa, puhumattakaan susta ku autojen kanssa ilmeisesti enemmänki pelannut.
                Thänks, no vaihdetaan pois jos helppo ja halpa on, paikatkin kun on jo valmiiksi auki. Mittasin tuosta pyyhkiän moottorille menevästä nelinapaisesta liittimestä arvoja ja jokainen napa on yhteydessä suoraan toisiinsa. (eli taitaa kuitenkin olla siellä vika)

                Pyyhkiän moottorin vieressä on myös toinen liitin, hiukan ohkaisemmilla liittimillä, täysin vapaana ja ilman vastakappaletta :think

                EDIT: Niin ja näköjään noin ne sitten kuuluu ollakin, eli moottori kunnossa. Kolme johdoista menee moottorille ja yksi on "asentotunnistin". Samoin tuo tyhjä liitin on tuolla ihan vakiokalustoa.
                Last edited by Zoui; 08-03-2010, 14:31.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • juzu3
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 237

                  Originally posted by Zoui View Post
                  Thänks, no vaihdetaan pois jos helppo ja halpa on, paikatkin kun on jo valmiiksi auki.
                  Tuossa vielä ohjetta,aiemminkin ketjussa kyllä ollut.
                  --> http://www.bimmerboard.com/forums/posts/244045
                  VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                  MB Vito 116cdi 4x4 special
                  BMW E92 320d
                  Kawasaki Z750
                  EX:
                  E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Kun näköjään tätä threadia on taas herätelty henkiin, niin olisiko jollakin kokemuksia e38:n ylimaalaamisesta? Tarkoitus ei ole vaihtaa värisävyä, mutta tuossa keväämmällä olen ajatellut viedä auton maalariin, kun joitakin jälkiä on edellisten omistajien toimesta ja takaluukussa on pari pistemäistä ruostevauriota. Mitäköhän kaikkea olisi hyvä purkaa ja miten? Esim. kylkilistat ajattelin irroittaa, mutta kannattaako se ja miten irtoavat?

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6350
                      • Tampere

                      Pyyhkiä ongelma oli tuo netistä löydetty tyyppivika, eli tuolla moottorin ecu laatikoiden alla on itellä 6 relettä ja pohjan vesireikä oli tukossa... tuloksena releet tai tarkemmin releen pohjat on ihan muhjua. Pari johtoa kokonaan irti.

                      Mites tuosta releen pohjasta tuollainen "pinni" irroitetaan? Järki näytti että molemmin puolin on kaksi kynttä, eli neljällä meiselilläkö siellä ecu poteron pohjalla tuo pitäisi suorittaa, vai onko tähän kenties joku erikoistyökalu?

                      EDIT: Sähkäreillä on siihen näköjään omat pinsetin näköiset apurit... kannattaa tuo poteron vesireikä putsata jokaisen ennen vikojen tulemista, pääsee 1000x helpommalla

                      Last edited by Zoui; 10-03-2010, 20:54.
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • juzu3
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 237

                        Mitkäköhän kuuluu olla kierrokset M62- koneisella 740 automaatilla vaikkapa 80 ja 100 kmh vauhdissa kun turbiini on lukittunut? Perstuntumalla tuntuu vähän siltä että turbiini ei lukitu, laatikko vaihtaa kyllä muuten hyvin ja pehmeästi.:think
                        VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                        MB Vito 116cdi 4x4 special
                        BMW E92 320d
                        Kawasaki Z750
                        EX:
                        E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                        Comment

                        • Arnolds
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3311
                          • Kajjjaani

                          Originally posted by juzu3 View Post
                          Mitkäköhän kuuluu olla kierrokset M62- koneisella 740 automaatilla vaikkapa 80 ja 100 kmh vauhdissa kun turbiini on lukittunut? Perstuntumalla tuntuu vähän siltä että turbiini ei lukitu, laatikko vaihtaa kyllä muuten hyvin ja pehmeästi.:think
                          Misäs ne kierrokset sitten on sinulla???
                          F26 xDrive20d TwinPower

                          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                          Comment

                          • juzu3
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 237

                            Kierrokset on 80kmh/~1600-1700 ja 100kmh/~1900.

                            Vanhassa samanikäisessä 728:ssa vitosella ajettaessa tunsi ja huomasi selvästi kun turbiini lukittui,esim. kierrokset tippui vielä selvästi. Tässä nykyisessä 740 ei tuollaista selkeää tippumista vitosen jälkeen ole?
                            VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                            MB Vito 116cdi 4x4 special
                            BMW E92 320d
                            Kawasaki Z750
                            EX:
                            E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                            Comment

                            • Tomi T
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 3828
                              • Nokia

                              Originally posted by juzu3 View Post
                              Kierrokset on 80kmh/~1600-1700 ja 100kmh/~1900.

                              Vanhassa samanikäisessä 728:ssa vitosella ajettaessa tunsi ja huomasi selvästi kun turbiini lukittui,esim. kierrokset tippui vielä selvästi. Tässä nykyisessä 740 ei tuollaista selkeää tippumista vitosen jälkeen ole?
                              No siitähän sen huomaa että onko lukossa, kun painat vähän kaasua, nouseeko kierrokset kuten manuaalissa vai esiintyykö luistoa.

                              5hp18:ssa ainakin huomaa paaaljon selvimmin turbiinin lukkiutumisen kuin 5hp30:ssä.
                              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                              BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                              ex. 53*BMW

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17509
                                • Turku

                                Jos takapenkki on sähköllä, liikkuuko se eteen-/taaksepäin lainkaan vai onko säätö vain selkänojalle ja ristiseläntuelle?
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎