Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    Heittäsin tästä sellasen karkeen arvion, että imuvuoto a)huohotinventtiilistä b)imusarjan tiivisteistä. Jos maffi toimii, niin se kertoo tossa tyhjäkäynnillä selkeesti pienemmän arvon kuin kone olettaa -> jostain valskaa ilmaa. Maffikin voi toki olla syyllinen jos koneen käynti ei kerran muutu tai kone sammu kun johdon irrottaa, periaatteessa jopa ykkösveikkaus.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3311
      • Kajjjaani

      Originally posted by Morkai View Post
      Heittäsin tästä sellasen karkeen arvion, että imuvuoto a)huohotinventtiilistä b)imusarjan tiivisteistä. Jos maffi toimii, niin se kertoo tossa tyhjäkäynnillä selkeesti pienemmän arvon kuin kone olettaa -> jostain valskaa ilmaa. Maffikin voi toki olla syyllinen jos koneen käynti ei kerran muutu tai kone sammu kun johdon irrottaa, periaatteessa jopa ykkösveikkaus.
      Kun tuota mafin johtoa käytin irti niin kone meinas sammua kun sen laitoin kiinni.
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        E38 730i '95 ja Automaatti-ilmastointi. Vänkärin puolelle ei saa puhaltamaan kuumaa.

        Kylmemmälle kyllä saa kun säätää 16c mittariin, mutta haaleaa kuumempaa ei saa puhaltamaan vaikka 32c on taulussa. Kuskinpuolelle puhaltaa kyllä lämmintä.

        Kiertovesipumppu oli sökö, sekin vaihdettiin vesiventtiileineen käytettyyn ehjään. Ilmattu on varmasti ettei ole siitä kiinni.

        Mistä vielä vikaa voisi etsiä?
        Last edited by zener; 31-03-2010, 16:39.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3311
          • Kajjjaani

          KELE ei auttanut maffin vaihto. Sama juttu jatkuu.
          Koodia antaa vain lambdoista.
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • VetteMan
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 173
            • Jämsä

            Originally posted by zener View Post
            E38 730i '95 ja Automaatti-ilmastointi. Vänkärin puolelle ei saa puhaltamaan kuumaa.

            Kylmemmälle kyllä saa kun säätää 16c mittariin, mutta haaleaa kuumempaa ei saa puhaltamaan vaikka 32c on taulussa. Kuskinpuolelle puhaltaa kyllä lämmintä.

            Kiertovesipumppu oli sökö, sekin vaihdettiin vesiventtiileineen käytettyyn ehjään. Ilmattu on varmasti ettei ole siitä kiinni.

            Mistä vielä vikaa voisi etsiä?
            Kenno tukossa repsikanpuolen osalta?
            Yksi tapaus tiedossa jossa näin oli.
            Vesihanasta letkulla vettä väärään suuntaan, niin ainakin enimmät saa irtoamaan ja näkee kulkeeko vesi yleensäkään kunnolla läpi.
            ex. BMW E38 730ia, E34 525i, E34 535i, E34 520i, E28 518i
            Muut harrastekohteet: Corvette -98,-78,-71 454, Lincoln Town Car -98 ja Town Car -94 Limousine

            Comment

            • -epi
              Newbiemmer
              • Feb 2010
              • 6
              • Finland

              Raittari

              Mistä -91 vuoden e34 löytyy raitisilmasuodatin, ohjeet näyttää että olis hanskalokeron sivussa, mutta eipä siellä mitään ollut.

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14353
                • Oulu

                Originally posted by VetteMan View Post
                Kenno tukossa repsikanpuolen osalta?
                Yksi tapaus tiedossa jossa näin oli.
                Vesihanasta letkulla vettä väärään suuntaan, niin ainakin enimmät saa irtoamaan ja näkee kulkeeko vesi yleensäkään kunnolla läpi.
                Joo, kennoon on jotain remonttia tehty kun on vuotanut jossain vaiheessa. En tiedä onko koko kenno mennyt vaihtoon vai ei. Täytynee tuota ihmetellä.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by 540iAV8 View Post
                  KELE ei auttanut maffin vaihto. Sama juttu jatkuu.
                  Koodia antaa vain lambdoista.
                  Ei se maffi oo jos auto reagoi sen irroitteluun tai kiinni pistämiseen. Imuvuoto siellä varmaan on noilla oireilla, ei olis millään lailla harvinaista.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • juzu3
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 237

                    Käynnistysongelmaa

                    Onkohan jollain ollut samanlaista vikaa 4.4 V8 koneessa. Käynnistettäessä auto käy 2-10sec jonka jälkeen sammuu. "Sammumishetken" kierroslukumäärällä ei ole merkitystä, kun päättää sammua niin kierrokset/kaasupolkimen asento tai kaasun painaminen lisää ei vaikuta kierroksiin mitenkään.
                    Tämä ongelma on täysin satunnainen, ei kuitenkaan yleensä täysin kylmänä eikä esim. nopean kauppareissun jälkeen käynnistettäessä(n.5-10min sammuttamisesta). Välillä saattaa toimia päiviäkin ihan normaalisti kunnes taas aloittaa. Toistaa kuvion 1-5 kertaa, jonka jälkeen lähtee normaalisti käyntiin ja käynti tuntuu ja kuulostaa ihan normaalilta ja autokin kulkee ihan normaalisti.
                    Auto on oireillut nyt n. 1kk verran, aluksi ajattelin että tankkiin/bensalinjoihin on päässyt kosteutta tai ilmakupla joka haittaa tuota, mutta ensimmäisen kerran jälkeen olen ajanut jo n.4 tankillista tyhjäksi. Tankin täyttöasteellakaan ei ole tähän vaikutusta.

                    KIITOS AVUSTA JO ETUKÄTEEN! Toivottavasti saatte kuvauksesta selvää.
                    VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                    MB Vito 116cdi 4x4 special
                    BMW E92 320d
                    Kawasaki Z750
                    EX:
                    E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                    Comment

                    • Luntti
                      2Wheel Driver
                      • Jul 2003
                      • 5021
                      • Yka

                      Originally posted by juzu3 View Post
                      Onkohan jollain ollut samanlaista vikaa 4.4 V8 koneessa. Käynnistettäessä auto käy 2-10sec jonka jälkeen sammuu. "Sammumishetken" kierroslukumäärällä ei ole merkitystä, kun päättää sammua niin kierrokset/kaasupolkimen asento tai kaasun painaminen lisää ei vaikuta kierroksiin mitenkään.
                      Tämä ongelma on täysin satunnainen, ei kuitenkaan yleensä täysin kylmänä eikä esim. nopean kauppareissun jälkeen käynnistettäessä(n.5-10min sammuttamisesta). Välillä saattaa toimia päiviäkin ihan normaalisti kunnes taas aloittaa. Toistaa kuvion 1-5 kertaa, jonka jälkeen lähtee normaalisti käyntiin ja käynti tuntuu ja kuulostaa ihan normaalilta ja autokin kulkee ihan normaalisti.
                      Auto on oireillut nyt n. 1kk verran, aluksi ajattelin että tankkiin/bensalinjoihin on päässyt kosteutta tai ilmakupla joka haittaa tuota, mutta ensimmäisen kerran jälkeen olen ajanut jo n.4 tankillista tyhjäksi. Tankin täyttöasteellakaan ei ole tähän vaikutusta.

                      KIITOS AVUSTA JO ETUKÄTEEN! Toivottavasti saatte kuvauksesta selvää.
                      Nokan asento tunnistimen vaihdon jälkeen oma autoni ei ole oireillut noin.
                      Eli oisko nokan tunnistin.
                      PA-pumppu tietenkin toinen vaihtoehto.

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2540
                        • Kirkkonummi

                        Originally posted by -epi View Post
                        Mistä -91 vuoden e34 löytyy raitisilmasuodatin, ohjeet näyttää että olis hanskalokeron sivussa, mutta eipä siellä mitään ollut.
                        Vaihto-ohjeet löytyvät FAQ-alueelta, mutta siinä joutuu purkamaan hansikaslokeron, pari keskikonsolipanelia jne. Ei sitä aina ole paikallaan, kuten oli tilanne ex-E34 525iA:ssani. Laittaa sitten paketista uuden ja hengittää vähemmän pölyä.
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Minulla on aina silloin tällöin pukannut vikakoodia juurikin tuosta nokan asentotunnistimesta. Minkäänlaista fyysistä oiretta ei ole kuitenkaan esiintynyt, eikä vika ole päällä jatkuvasti edes inpan mukaan. Olisiko syytä huolestua ja vaihtaa tuo osa, vaikka siitä ei ole ollut mitään ongelmaa, vai johtuuko häiriö jostain muusta syystä?

                          Comment

                          • Lusu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2008
                            • 615
                            • Nokia

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            Minulla on aina silloin tällöin pukannut vikakoodia juurikin tuosta nokan asentotunnistimesta. Minkäänlaista fyysistä oiretta ei ole kuitenkaan esiintynyt, eikä vika ole päällä jatkuvasti edes inpan mukaan. Olisiko syytä huolestua ja vaihtaa tuo osa, vaikka siitä ei ole ollut mitään ongelmaa, vai johtuuko häiriö jostain muusta syystä?
                            Mitä sitä korjaamaan jos ei kerran oireile, ethän varmaan mene lääkäriinkä ilman oireita.... Tämä vain minun mielipiteeni.

                            Ja eikös näitä vikakoodeja tule pienimmästäkin häiriöstä. Merkkiliikkeet keksiny hyvän rahastuskeinon, jos tulee vikakoodi, niin uutta osaa vaan heti tilalle, vaikka mitään vikaa ei olisikaan.
                            xxxxx

                            "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

                            Exät:
                            E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
                            e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
                            , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

                            Comment

                            • Ylkka
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 316
                              • Seinäjoki

                              Onko kukaan vaihtanu vm. 1996 seiskaan aut.ilmastoinnin paneelin tilalle uudemman mallista paneelia. Eli mulla on nyt se missä on kaks näyttöä lämpötilalle ja rullat alapuolella millä säädetään puhallus. Eli tilalle sitä missä on napeilla myös puhalluksen säätö. Nopiaa vilkaistuna yksi liitin erillainen ja yksi piuha enemmän vanhassa vrt uudempaan. Saisko modattua toimimaan silti?
                              Nyt Suzuki gsx-r
                              ex. e91 320d m-sport
                              ex.Bmw e46 330ia cäbi
                              ex.Mazda Rx-8
                              ex.Bmw e36 328i touring
                              ex.Bmw e38 740il vm. 1996

                              Comment

                              • jaiwe
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2007
                                • 328
                                • virrat

                                Originally posted by Ylkka View Post
                                Onko kukaan vaihtanu vm. 1996 seiskaan aut.ilmastoinnin paneelin tilalle uudemman mallista paneelia. Eli mulla on nyt se missä on kaks näyttöä lämpötilalle ja rullat alapuolella millä säädetään puhallus. Eli tilalle sitä missä on napeilla myös puhalluksen säätö. Nopiaa vilkaistuna yksi liitin erillainen ja yksi piuha enemmän vanhassa vrt uudempaan. Saisko modattua toimimaan silti?

                                Täysin heittämällä menee. En tarkkaan muista, mutta joku liitin oli vähän eri paikassa uudemmassa mutta samat liittimet on.
                                750 Oxfordgrun

                                __

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎