Heittäsin tästä sellasen karkeen arvion, että imuvuoto a)huohotinventtiilistä b)imusarjan tiivisteistä. Jos maffi toimii, niin se kertoo tossa tyhjäkäynnillä selkeesti pienemmän arvon kuin kone olettaa -> jostain valskaa ilmaa. Maffikin voi toki olla syyllinen jos koneen käynti ei kerran muutu tai kone sammu kun johdon irrottaa, periaatteessa jopa ykkösveikkaus.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Originally posted by Morkai View PostHeittäsin tästä sellasen karkeen arvion, että imuvuoto a)huohotinventtiilistä b)imusarjan tiivisteistä. Jos maffi toimii, niin se kertoo tossa tyhjäkäynnillä selkeesti pienemmän arvon kuin kone olettaa -> jostain valskaa ilmaa. Maffikin voi toki olla syyllinen jos koneen käynti ei kerran muutu tai kone sammu kun johdon irrottaa, periaatteessa jopa ykkösveikkaus.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
E38 730i '95 ja Automaatti-ilmastointi. Vänkärin puolelle ei saa puhaltamaan kuumaa.
Kylmemmälle kyllä saa kun säätää 16c mittariin, mutta haaleaa kuumempaa ei saa puhaltamaan vaikka 32c on taulussa. Kuskinpuolelle puhaltaa kyllä lämmintä.
Kiertovesipumppu oli sökö, sekin vaihdettiin vesiventtiileineen käytettyyn ehjään. Ilmattu on varmasti ettei ole siitä kiinni.
Mistä vielä vikaa voisi etsiä?Last edited by zener; 31-03-2010, 16:39.
Comment
-
-
KELE ei auttanut maffin vaihto. Sama juttu jatkuu.
Koodia antaa vain lambdoista.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostE38 730i '95 ja Automaatti-ilmastointi. Vänkärin puolelle ei saa puhaltamaan kuumaa.
Kylmemmälle kyllä saa kun säätää 16c mittariin, mutta haaleaa kuumempaa ei saa puhaltamaan vaikka 32c on taulussa. Kuskinpuolelle puhaltaa kyllä lämmintä.
Kiertovesipumppu oli sökö, sekin vaihdettiin vesiventtiileineen käytettyyn ehjään. Ilmattu on varmasti ettei ole siitä kiinni.
Mistä vielä vikaa voisi etsiä?
Yksi tapaus tiedossa jossa näin oli.
Vesihanasta letkulla vettä väärään suuntaan, niin ainakin enimmät saa irtoamaan ja näkee kulkeeko vesi yleensäkään kunnolla läpi.ex. BMW E38 730ia, E34 525i, E34 535i, E34 520i, E28 518iMuut harrastekohteet: Corvette -98,-78,-71 454, Lincoln Town Car -98 ja Town Car -94 Limousine
Comment
-
-
Originally posted by VetteMan View PostKenno tukossa repsikanpuolen osalta?
Yksi tapaus tiedossa jossa näin oli.
Vesihanasta letkulla vettä väärään suuntaan, niin ainakin enimmät saa irtoamaan ja näkee kulkeeko vesi yleensäkään kunnolla läpi.
Comment
-
-
Originally posted by 540iAV8 View PostKELE ei auttanut maffin vaihto. Sama juttu jatkuu.
Koodia antaa vain lambdoista.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Käynnistysongelmaa
Onkohan jollain ollut samanlaista vikaa 4.4 V8 koneessa. Käynnistettäessä auto käy 2-10sec jonka jälkeen sammuu. "Sammumishetken" kierroslukumäärällä ei ole merkitystä, kun päättää sammua niin kierrokset/kaasupolkimen asento tai kaasun painaminen lisää ei vaikuta kierroksiin mitenkään.
Tämä ongelma on täysin satunnainen, ei kuitenkaan yleensä täysin kylmänä eikä esim. nopean kauppareissun jälkeen käynnistettäessä(n.5-10min sammuttamisesta). Välillä saattaa toimia päiviäkin ihan normaalisti kunnes taas aloittaa. Toistaa kuvion 1-5 kertaa, jonka jälkeen lähtee normaalisti käyntiin ja käynti tuntuu ja kuulostaa ihan normaalilta ja autokin kulkee ihan normaalisti.
Auto on oireillut nyt n. 1kk verran, aluksi ajattelin että tankkiin/bensalinjoihin on päässyt kosteutta tai ilmakupla joka haittaa tuota, mutta ensimmäisen kerran jälkeen olen ajanut jo n.4 tankillista tyhjäksi. Tankin täyttöasteellakaan ei ole tähän vaikutusta.
KIITOS AVUSTA JO ETUKÄTEEN! Toivottavasti saatte kuvauksesta selvää.VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
MB Vito 116cdi 4x4 special
BMW E92 320d
Kawasaki Z750
EX:
E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by juzu3 View PostOnkohan jollain ollut samanlaista vikaa 4.4 V8 koneessa. Käynnistettäessä auto käy 2-10sec jonka jälkeen sammuu. "Sammumishetken" kierroslukumäärällä ei ole merkitystä, kun päättää sammua niin kierrokset/kaasupolkimen asento tai kaasun painaminen lisää ei vaikuta kierroksiin mitenkään.
Tämä ongelma on täysin satunnainen, ei kuitenkaan yleensä täysin kylmänä eikä esim. nopean kauppareissun jälkeen käynnistettäessä(n.5-10min sammuttamisesta). Välillä saattaa toimia päiviäkin ihan normaalisti kunnes taas aloittaa. Toistaa kuvion 1-5 kertaa, jonka jälkeen lähtee normaalisti käyntiin ja käynti tuntuu ja kuulostaa ihan normaalilta ja autokin kulkee ihan normaalisti.
Auto on oireillut nyt n. 1kk verran, aluksi ajattelin että tankkiin/bensalinjoihin on päässyt kosteutta tai ilmakupla joka haittaa tuota, mutta ensimmäisen kerran jälkeen olen ajanut jo n.4 tankillista tyhjäksi. Tankin täyttöasteellakaan ei ole tähän vaikutusta.
KIITOS AVUSTA JO ETUKÄTEEN! Toivottavasti saatte kuvauksesta selvää.
Eli oisko nokan tunnistin.
PA-pumppu tietenkin toinen vaihtoehto.
Comment
-
-
Originally posted by -epi View PostMistä -91 vuoden e34 löytyy raitisilmasuodatin, ohjeet näyttää että olis hanskalokeron sivussa, mutta eipä siellä mitään ollut.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Minulla on aina silloin tällöin pukannut vikakoodia juurikin tuosta nokan asentotunnistimesta. Minkäänlaista fyysistä oiretta ei ole kuitenkaan esiintynyt, eikä vika ole päällä jatkuvasti edes inpan mukaan. Olisiko syytä huolestua ja vaihtaa tuo osa, vaikka siitä ei ole ollut mitään ongelmaa, vai johtuuko häiriö jostain muusta syystä?
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostMinulla on aina silloin tällöin pukannut vikakoodia juurikin tuosta nokan asentotunnistimesta. Minkäänlaista fyysistä oiretta ei ole kuitenkaan esiintynyt, eikä vika ole päällä jatkuvasti edes inpan mukaan. Olisiko syytä huolestua ja vaihtaa tuo osa, vaikka siitä ei ole ollut mitään ongelmaa, vai johtuuko häiriö jostain muusta syystä?
Ja eikös näitä vikakoodeja tule pienimmästäkin häiriöstä. Merkkiliikkeet keksiny hyvän rahastuskeinon, jos tulee vikakoodi, niin uutta osaa vaan heti tilalle, vaikka mitään vikaa ei olisikaan.xxxxx
"Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry
Exät:
E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas, e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92
Comment
-
-
Onko kukaan vaihtanu vm. 1996 seiskaan aut.ilmastoinnin paneelin tilalle uudemman mallista paneelia. Eli mulla on nyt se missä on kaks näyttöä lämpötilalle ja rullat alapuolella millä säädetään puhallus. Eli tilalle sitä missä on napeilla myös puhalluksen säätö. Nopiaa vilkaistuna yksi liitin erillainen ja yksi piuha enemmän vanhassa vrt uudempaan. Saisko modattua toimimaan silti?Nyt Suzuki gsx-r
ex. e91 320d m-sport
ex.Bmw e46 330ia cäbi
ex.Mazda Rx-8
ex.Bmw e36 328i touring
ex.Bmw e38 740il vm. 1996
Comment
-
-
Originally posted by Ylkka View PostOnko kukaan vaihtanu vm. 1996 seiskaan aut.ilmastoinnin paneelin tilalle uudemman mallista paneelia. Eli mulla on nyt se missä on kaks näyttöä lämpötilalle ja rullat alapuolella millä säädetään puhallus. Eli tilalle sitä missä on napeilla myös puhalluksen säätö. Nopiaa vilkaistuna yksi liitin erillainen ja yksi piuha enemmän vanhassa vrt uudempaan. Saisko modattua toimimaan silti?
Täysin heittämällä menee. En tarkkaan muista, mutta joku liitin oli vähän eri paikassa uudemmassa mutta samat liittimet on.750 Oxfordgrun
__
Comment
-
Comment