Voiko tuon MAX-AC toiminnon ohjelmoida tuohon uudemman malliseen ohjainpaneliin missä ei ole tuota max ac nappia vaan rest nappi? Vai pitääkö koko paneli vaihtaa jos haluaa max-ac toiminnon?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by pope_ View PostTerve!
Meikäläisen -99 740 oikean puolen etuvalo näyttää ihan alas, eikä valojen korkeudensäätö toimi siitä ratin vasemmalla puolella olevasta rullasta.
Searchilla jotain juttua löytyikin, mutta ei ole vielä ongelma selvinnyt.
Kun tuo saksa ei oikein taivu niin en tiedä mitkä sulakkeet tähän vaikuttaa, mutta olen tarkastanut kaikki (konehuoneesta ja takaluukusta) ja ehjiä on. Olen myös yrittänyt etsiä auton alta tasonsäätöantureita (En tosin ole varma onko autossani niitä, koska on se korkeudensäätörulla sisällä), joista ilmeisesti voisi olla jotkut klipsut irti, mutta en ole niitä löytänyt.
Osaisiko joku neuvoa mistä kannattaisi vikaa lähteä hakemaan?
Kiitos jo etukäteen vastaajille!!
Vikakoodit luettu ja tälläiset löytyi:
56 egs symptom glue, abs, right level type sensor. Tietääkö joku mihin nämä vaikuttavat? Vikakoodit poistettiin eivätkä palautuneet ainakaan heti uudestaan.
Valojen takana oleviin liittimiin tulee jännite, samoin säätörullalle. Se säätörulla on ilmeisesti säätövastus, vai onko? Kun rullaa pyörittelee niin 1 ja 2 napojen välinen resistiivisyys muuttuu.
Osaisiko joku auttaa?Last edited by pope; 05-04-2010, 21:14.e34 m60b40 tuplaturbo 912hv
Comment
-
-
Originally posted by pope_ View PostVikaa on nyt tutkittu lisää, mutta vieläkään ei toimi.
Vikakoodit luettu ja tälläiset löytyi:
56 egs symptom glue, abs, right level type sensor. Tietääkö joku mihin nämä vaikuttavat? Vikakoodit poistettiin eivätkä palautuneet ainakaan heti uudestaan.
Valojen takana oleviin liittimiin tulee jännite, samoin säätörullalle. Se säätörulla on ilmeisesti säätövastus, vai onko? Kun rullaa pyörittelee niin 1 ja 2 napojen välinen resistiivisyys muuttuu.
Osaisiko joku auttaa?
Linkin kuvasta näet korkeudensäätöön liittyvien johtojen värit ja sijaintinumeron liittimessä.
Autosi alustassa ei ole säätöantureita, koska ne ovat vain automaattisella korkeudensäädöllä olevissa autoissa ja se säätörulla on tosiaan vain säätövastus.
Mikäli vain oikean puoleinen säätömoottori on pimeänä, niin säätömoottorivian saat poissuljettua kokeilemalla umpioita ristiin. Tekemistähän siinä hieman on, mutta se auttaa paljon vianhaussa.
Jos sulakkeet, säätömoottorit ja säätörulla ovat kunnossa, niin vika voi olla vain johdoissa tai valomodulissa.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostTuleeko kummankin puolen liittimiin samanlaiset jännitteet joka johtoon? Tekeekö kummankin puolen valot kalibrointiajon, kun valot kytkee päälle? Onko umpion linssien kiinnitys tarkistettu (pääseekö linssit heilumaan, kun polttimosta väntää)?
Linkin kuvasta näet korkeudensäätöön liittyvien johtojen värit ja sijaintinumeron liittimessä.
Autosi alustassa ei ole säätöantureita, koska ne ovat vain automaattisella korkeudensäädöllä olevissa autoissa ja se säätörulla on tosiaan vain säätövastus.
Mikäli vain oikean puoleinen säätömoottori on pimeänä, niin säätömoottorivian saat poissuljettua kokeilemalla umpioita ristiin. Tekemistähän siinä hieman on, mutta se auttaa paljon vianhaussa.
Jos sulakkeet, säätömoottorit ja säätörulla ovat kunnossa, niin vika voi olla vain johdoissa tai valomodulissa.
Kummankin puolen liittimiin tulee kahteen piuhaan aina virta ja kahteen tulee maa, kun virrat on päällä.
Kummankaan puolen korkeudensäätö ei toimi. Valot eivät tee kalibrointiajoa (mikäli se tarkoittaa sitä että käyvät ylhäällä tai alhaalla kun valot laitetaan päälle).
Kun polttomoista / siitä muovista johon polttimo tulee vääntää niin ihan pieni klappi tuntuu lyhkäsissä, pitkien puolella heiluu jonkun verran. Molemmilla puolilla saman tuntuinen.
Pystyykö sen valomodulin eheyttä mitenkään testaamaan? Se ilmeisesti sijaitsee hansikaslokeron takana? Onko se kalliskin osa?
Onko valojen korkeudensäätöön relettä joka voisi olla rikki?Last edited by pope; 06-04-2010, 11:25.e34 m60b40 tuplaturbo 912hv
Comment
-
-
Originally posted by pope_ View PostKiitos vastauksesta.
Kummankin puolen liittimiin tulee kahteen piuhaan aina virta ja kahteen tulee maa, kun virrat on päällä.
Kummankaan puolen korkeudensäätö ei toimi. Valot eivät tee kalibrointiajoa (mikäli se tarkoittaa sitä että käyvät ylhäällä tai alhaalla kun valot laitetaan päälle).
Kun polttomoista / siitä muovista johon polttimo tulee vääntää niin ihan pieni klappi tuntuu lyhkäsissä, pitkien puolella heiluu jonkun verran. Molemmilla puolilla saman tuntuinen.
Pystyykö sen valomodulin eheyttä mitenkään testaamaan? Se ilmeisesti sijaitsee hansikaslokeron takana? Onko se kalliskin osa?
Onko valojen korkeudensäätöön relettä joka voisi olla rikki?
Tuon kalibroinnin tekee 2 eri tilanteessa. Joko silloin kuin napsautat valot päälle ilman että avain on virtalukossa taikka jos käynistät moottorin.
Jos pistät valot päälle kun moottori käy niin ei pitäisi tehdä enään testiajoa.
Oliko vikakoodit luettu juurikin LCM:ltä? Kuulostavat kovin erikoisilta, kokeilitko säätää rullasta ja lukea uudestaan, josko olisivat tulleet sitten?
Mikäli käytössä on INPA tai vastaava millä näkee purkin koodauksen niin kannattaa tarkistaa että autossa on manuaalisella korkeudensäätöllä oleva LCM, ettei valomoduulia ole vaihdettu jossainvaiheessa ja olisi sitten vääränlainen taikka jäänyt koodaamatta. Myös INPA:lla tai muillakin testereillä pitäisi tuon testiajon pystyä pistämään käyntiin sekä lukemaan suoraan mitä arvoa säätöpotikka antaa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostVarmistetaan nyt vielä. Eli autosi on ilmeisesti tavallisilla halogenivaloilla? Koska xenonien kanssa pitäisi olla automaattinen tasonsäätö.
Tuon kalibroinnin tekee 2 eri tilanteessa. Joko silloin kuin napsautat valot päälle ilman että avain on virtalukossa taikka jos käynistät moottorin.
Jos pistät valot päälle kun moottori käy niin ei pitäisi tehdä enään testiajoa.
Oliko vikakoodit luettu juurikin LCM:ltä? Kuulostavat kovin erikoisilta, kokeilitko säätää rullasta ja lukea uudestaan, josko olisivat tulleet sitten?
Mikäli käytössä on INPA tai vastaava millä näkee purkin koodauksen niin kannattaa tarkistaa että autossa on manuaalisella korkeudensäätöllä oleva LCM, ettei valomoduulia ole vaihdettu jossainvaiheessa ja olisi sitten vääränlainen taikka jäänyt koodaamatta. Myös INPA:lla tai muillakin testereillä pitäisi tuon testiajon pystyä pistämään käyntiin sekä lukemaan suoraan mitä arvoa säätöpotikka antaa.
Kalibrointia ei tee missään tilanteessa.
Vikakoodien luvusta en nyt muuta osaa sanoa, kuin että autosta katsottiin kaikki vikakoodit ja nuo siellä oli päällä. Ei taidettu koodien poiston jälkeen potikkaa pyöritellä. Joku yleismallin vehje oli millä luettiin.e34 m60b40 tuplaturbo 912hv
Comment
-
-
Olisi taas aika päivitellä jarruosia seiskaan ja jos täällä on jollakin tarjolla etu- ja takajarrupaloja, olisin kiinnostunut mahdollisesti ostamaan, jos on kohtuuhintaiset ja laatukamaa, ei tarvitse kuitenkaan olla mitään superhyperracingia. Riittää, että vastaavat alkuperäisiä. KL-varaosista jo alustavasti tiedustelin, mutta ajattelin täältä kysäistä ensiksi, jos löytyy ylimääräisiä paloja. Rahat siirrän etukäteen heti tilille, jos kaupat tehdään.
Privaan vaan yhteyttä!
Tarvitseeko muuten aina uusia noita tunnistinjohtoja, jos vaihtaa paloja?? Ja onko jotain erityistä, mitä pitäisi tietää palojen vaihdon yhteydessä?
Comment
-
-
Originally posted by kolariauto View PostE38 automaatin kickdown ei toimi ollenkaan. Auto kulkee suht normaalisti mutta pienempää ei heitä silmään.
Vikakoodien lukemisella ei tullut mitään ihmeellisempää. Mittaristoon pistää saksas jotain gertborbenaprogrem tjsp koodia. Oisko mitään ideoita joilla saada kickdown toimimaan?Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
-
Originally posted by pope_ View PostJoku yleismallin vehje oli millä luettiin.
Laita privaa, jos tarviit osia.
Originally posted by Ramzez View PostTarvitseeko muuten aina uusia noita tunnistinjohtoja, jos vaihtaa paloja?? Ja onko jotain erityistä, mitä pitäisi tietää palojen vaihdon yhteydessä?
Originally posted by kolariauto View PostVikakoodien lukemisella ei tullut mitään ihmeellisempää. Mittaristoon pistää saksas jotain gertborbenaprogrem tjsp koodia. Oisko mitään ideoita joilla saada kickdown toimimaan?Last edited by kaol; 06-04-2010, 22:21.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Paljonko e38 740 6/94 automaattilaatikkoon menee öljyä, vihreä lätkä koneen kyljessä? Vaihdelaatikossa oli tasan 2 roppua toinen oli pohjassa ja toinen oli laatikon alaosassa aivan siinä pohjassa apukuskin puolella.
Elikkä onko tuo laatikon alaosassa oleva roppu se täyttöroppu? Mitään mittatikkuja ei ole.E39 M5
Comment
-
-
Originally posted by kolariauto View PostPaljonko e38 740 6/94 automaattilaatikkoon menee öljyä, vihreä lätkä koneen kyljessä? Vaihdelaatikossa oli tasan 2 roppua toinen oli pohjassa ja toinen oli laatikon alaosassa aivan siinä pohjassa apukuskin puolella.
Elikkä onko tuo laatikon alaosassa oleva roppu se täyttöroppu? Mitään mittatikkuja ei ole.
tuossa jotain tietoaF01 740d -11
F11 530d -13
E93 325 -07
ex: E38 730d -00
ex: E39 523AT -97
ex: E39 530dAT -00
Comment
-
-
Originally posted by Snow Dog View Posthttp://www.e38.org/5HP30%20spare%20parts%20catalog.pdf
tuossa jotain tietoaE39 M5
Comment
-
Comment