Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sammy2
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 377
    • kemi city

    varmaan tässä topikissa jo ollutkin,en vaan jaksa kahlata läpi...elikkäs,mitä kautta lähtis purkaan,että sais raitisilma-suodattimet esille? -96 740i kyseessä.
    e46-00 320CIA (2.2)
    e65-04 730d sport
    e38-96 740i 4.4
    e46-01 330d touring
    e30-88 320i touring
    e36-96 328i coupe
    e21-82 315
    e21-79 320
    e30-82 316 (2.0 M10)
    e12-78 525 (3.3)
    _______________________________________________
    e53-02 x5 4.4i sport / e39 -96 528i `"sportattu"

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3311
      • Kajjjaani

      Originally posted by sammy2 View Post
      varmaan tässä topikissa jo ollutkin,en vaan jaksa kahlata läpi...elikkäs,mitä kautta lähtis purkaan,että sais raitisilma-suodattimet esille? -96 740i kyseessä.
      Avaat konepellin ja aukaiset ne kotelot siitä konepellin alapuolelta ja vaihdat suodattimetx2. Ruuvaat kannet kiinni ja suljet konepellin.
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • sammy2
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 377
        • kemi city

        Originally posted by Arnolds View Post
        Avaat konepellin ja aukaiset ne kotelot siitä konepellin alapuolelta ja vaihdat suodattimetx2. Ruuvaat kannet kiinni ja suljet konepellin.
        liian helpossa paikassa olivat...kiitos
        e46-00 320CIA (2.2)
        e65-04 730d sport
        e38-96 740i 4.4
        e46-01 330d touring
        e30-88 320i touring
        e36-96 328i coupe
        e21-82 315
        e21-79 320
        e30-82 316 (2.0 M10)
        e12-78 525 (3.3)
        _______________________________________________
        e53-02 x5 4.4i sport / e39 -96 528i `"sportattu"

        Comment

        • joni88
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 308

          mikähän tuossa omassa 750:ssa vm. 96 vois napista tuolla takana. eli kun ajaa normaalisti niin ihan pienissä töyssyissä kuuluu jostain hattuhyllysta/takakontista sellanen naputus. tosi vaikee kuvailla, muttei kuulosta siltä että tuennassa olisi väljää yms, vaan kuulostaa siltä kuin joku olisi irti ja liikkuessaan osuisi muoviin. eli sellanen muovinen naputus...

          ja onko toi hattuhyllyn irrotus kuinka iso operaatio? ja onko siihen ohjetta jossain?
          G11 740e

          Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by joni88 View Post
            mikähän tuossa omassa 750:ssa vm. 96 vois napista tuolla takana. eli kun ajaa normaalisti niin ihan pienissä töyssyissä kuuluu jostain hattuhyllysta/takakontista sellanen naputus. tosi vaikee kuvailla, muttei kuulosta siltä että tuennassa olisi väljää yms, vaan kuulostaa siltä kuin joku olisi irti ja liikkuessaan osuisi muoviin. eli sellanen muovinen naputus...

            ja onko toi hattuhyllyn irrotus kuinka iso operaatio? ja onko siihen ohjetta jossain?
            Mulla oli aikoinaan iskarien yläpäät takana paskana mikä aiheutti kovemmissa töyssyissä ääntä mutta se oli ehkä enemmän töminää kuin naputusta.

            Mutta mitä tulee hattuhyllyn purkamiseen niin siinä joutuu jonkinverran purkamaan.
            - Ensin nykästään penkin istuinosa irti, lähtee ylöspäin nykäsemällä. Jos on sähkösäätöjä niin muistaa ottaa liittimen irti penkin alta.
            - Sitten selkäosat irti. Alareunassa on mutterit + kynnyslistan aivan päädyssä mistä tuo selkäosa on myös kiinni. Kun mutterit ja ruuvit on auki niin alapäästä kampeaa niin että saa vedettyä ylöspäin. Tietysti niskatuet pitää nyppästä ennen tätä irti.
            - Kun selkäosat ovat irti niin kyynärtuki lähtee keskeltä samalla tyylillä irti, mutterit alareunasta auki ja nosto ylöspäin.
            - Sitten pitää irroittaa C-pilarien verhoilut ja valot. Valot lähtee yläreunasta kampeemalla ulospäin, liitin irti ja valojen alla on 3kpl 8mm kannalla olevia ruuveja jotka pitävät verhoilupaneeleita paikallaan.
            - Kun ruuvit on irti niin kampeaa verhoilupaneelin ovitiivisteen alta auton etupäätä kohti.
            - Nyt sitten otetaan hattuhyllyn reunassa olevat muovikiinikkeet auki.
            Mikäli autossa on hifipaketti ja subit hattuhyllyllä niin pitää niiden ritilät kammeta pois jonka alta löytyy pari ruuuvia. Jos ei ole mitään niin senkun vetää hattuhyllyn pois

            EDIT: Tuolla on kuvat kyseisestä operaatiosta iskareiden vaihtoa varten.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Hemu__
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2008
              • 972
              • Kirkkonummi

              Noniin, taas lisää kysymyksiä, elikkä kansiremontti tehty ja valmis aikalailla, vielä pitäisi öljyt ja suodatin laittaa sisään, mutta öljyjä pihalle laskettaessa ihmetystä aiheutti se, kuinka paljon jäähdytysnestettä oli sekoittunut öljyn sekaan n.3-4 litraa!? Voiko tuollainen määrä mennä nopeasti kansipahvin välistä vai missähän on ollut vika, mahtoikohan kansiremppa olla ihan turha? :think

              EDIT ja konehan oli m60b30 manuaali.

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                Originally posted by Supa View Post
                Mulla oli aikoinaan iskarien yläpäät takana paskana mikä aiheutti kovemmissa töyssyissä ääntä mutta se oli ehkä enemmän töminää kuin naputusta.

                Mutta mitä tulee hattuhyllyn purkamiseen niin siinä joutuu jonkinverran purkamaan.
                - Ensin nykästään penkin istuinosa irti, lähtee ylöspäin nykäsemällä. Jos on sähkösäätöjä niin muistaa ottaa liittimen irti penkin alta.
                - Sitten selkäosat irti. Alareunassa on mutterit + kynnyslistan aivan päädyssä mistä tuo selkäosa on myös kiinni. Kun mutterit ja ruuvit on auki niin alapäästä kampeaa niin että saa vedettyä ylöspäin. Tietysti niskatuet pitää nyppästä ennen tätä irti.
                - Kun selkäosat ovat irti niin kyynärtuki lähtee keskeltä samalla tyylillä irti, mutterit alareunasta auki ja nosto ylöspäin.
                - Sitten pitää irroittaa C-pilarien verhoilut ja valot. Valot lähtee yläreunasta kampeemalla ulospäin, liitin irti ja valojen alla on 3kpl 8mm kannalla olevia ruuveja jotka pitävät verhoilupaneeleita paikallaan.
                - Kun ruuvit on irti niin kampeaa verhoilupaneelin ovitiivisteen alta auton etupäätä kohti.
                - Nyt sitten otetaan hattuhyllyn reunassa olevat muovikiinikkeet auki.
                Mikäli autossa on hifipaketti ja subit hattuhyllyllä niin pitää niiden ritilät kammeta pois jonka alta löytyy pari ruuuvia. Jos ei ole mitään niin senkun vetää hattuhyllyn pois

                EDIT: Tuolla on kuvat kyseisestä operaatiosta iskareiden vaihtoa varten.
                Lisätään sen verran, että nuo C-pilarit on monesti eurovehkeissä Torx-ruuveilla kiinni..Samaten jos takana on sähköinen verho, on hattuhylly osassa "pultattu" alimmaisen pellin läpi, ja muttereita löytyy vaihtelevasti yksi / kaksi takakontin puolelta kun katsoo hattuhyllyn suuntaan.

                Ja ohi huomautuksena, iskarin yläpäät, pohjaanlyöntikumit sekä muutkin tuohon iskarin ja jousen väliin kannattaa ostaa uutena, ovat seiska mittakaavalla jopa oudoksuttavan halpaa tavaraa.
                Jos vaihdat EDC alustaa normaaliin, ei EDC iskarin yläpää käy, eri iskarivarsien paksuudet, joten joutuu väkisinkin ostamaan uudet iskarien yläpäät.
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  Originally posted by Hemu__ View Post
                  Noniin, taas lisää kysymyksiä, elikkä kansiremontti tehty ja valmis aikalailla, vielä pitäisi öljyt ja suodatin laittaa sisään, mutta öljyjä pihalle laskettaessa ihmetystä aiheutti se, kuinka paljon jäähdytysnestettä oli sekoittunut öljyn sekaan n.3-4 litraa!? Voiko tuollainen määrä mennä nopeasti kansipahvin välistä vai missähän on ollut vika, mahtoikohan kansiremppa olla ihan turha? :think

                  EDIT ja konehan oli m60b30 manuaali.
                  Riippuu täysin siitä, miten kauan tuo vika on ollut, ei se mitenkään mahdotonta ole. Tosin..Tuossa vaiheessa ovat alakerran laakerit jo voineet ottaa hiukan kipeää, miltä sylinterit näytti kun kone oli auki?
                  Ja snadit sitä nestettä aina sinne öljyn sekaan menee aina kun kannen irti nyppäsee, tyhjäsi sitä konetta kuinka paljon hyviään.
                  Summarum, jos rempan jälkeen pelaa ok, en murehtisi..
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • E-machines
                    Newbiemmer
                    • Jun 2010
                    • 11
                    • helsinki

                    e38

                    moi vaan kaikille! tuli ostettua tollanen 728ia hopea vm 96 ja 340000 tonttuu mittarissa auto on siisti suht ruosteeton ja siksi ostinkin sen ku halvalla sai vikalistasta huolimatta saksan peli 04 tuotu ja kysymyksiä olis pitkä lista joista osan oon ratkassut jo eli auto rupee täristää sairaasti 80-90kmh johtunee niistä jostain etupään osista ja vasemmalla edessä oikein kuuleekin että siel on väljää töyssyissä.. sitten aoto nyki oikein huolella ykkösellä jos laitto kaasua mutta loppu isommilla vaihteilla vika tuli eilen korjattua ku sulakkeita tutkiskelin niin maffin jälkeinen kuminen imukurkku oli suorastaan poikki sen sit teippasin ja liimasin kunnolla kasaan ni loppu nykiminen kokonaan autossa on navi tv nahka hääbelit ja kysymyksiä ois puhelimesta joka siin on yritin ensin laittaa sim korttia puhelimen alla olivaan korttipaikkaan mutta eihän se sanonu kun että tarkasta kortti ja noin 100krt samaa räplätessäni ajattelin että se on hajalla mutta eilen sitten takaluukkua tonkiessani huomasin että vasemman takalampun luona oli piilossa joku musta boxi josta löytykin saksalainen sim kortti?? eli aikasempi omistaja ei sit vissiin puhelinta oo saanu toimimaan sillä luurin alta löyty soneran sim kortti otim molemmat kortit pois ja laitoin omani sinne takakontis olevaan paikkaan ja avot puhelin rupes toimiin eli mitä miks siel takakontis on myös kortti paikka? onko alkuperäinen paikka jotenki vanhan mukainen että ei oo kun yks taajuus puhelin ja sit se taka kortti paikka on sen takii laitettu et se on päivitetty 2 taajuus puhelimeks vai mikä se sit on? ja noita digi virittimii mistä niit saa ja hinta? sit viel toi navi siel oli saksan levy paikoillaan joka oli halki niin saako näihin suomen karttoja jostain järkevään hintaan? ajotietokone herjaa että taka luukku on auki koko ajan ja se ei aukea jalkatilan napilla tai kauko säätimestä patterit vaihdoin kun kes lukitus ei ostaessa toiminu ollenkaan ja sit sain toimii ku vaihdoin ne patterit eli taka luukku ei aukea napista ollenkaan ja tavaratilan lamppu oli palanu ja nähtävästi pitkään sillä oli sulattanu ennen palamistaan myös sen muovi kupunsa laitoin uuden lampun ja se ei sammu ollenkaan vaik painais niit kahta luukun anturia eli niissä luultavasti vika et luukku ei aukea tai lamppu ei sammu:think sitten taka penkin tupakan sytyttimen luona on av in ja out mitä pystyn liittämään siihen ja miten ja millä ohjei puhutaan jostain video nauhurista ja kuva jutust saksaa en osaa ja kaikki kirjat on saksaksi toinen xenon valo on pimeenä enkä oo uskaltanu mistään viel kysyy hintaa ja toinen sumuvalo on poissa ja toinen teipattu mustalla teipillä piiloon huh tulipas pitkä teksti ja sori et ei oo pilkkuja ku en niit oo oppinu käyttää

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16344
                      • Leppävirta

                      Originally posted by E-machines View Post
                      moi vaan kaikille! tuli ostettua tollanen 728ia hopea vm 96 ja 340000 tonttuu mittarissa auto on siisti suht ruosteeton ja siksi ostinkin sen ku halvalla sai vikalistasta huolimatta saksan peli 04 tuotu ja kysymyksiä olis pitkä lista joista osan oon ratkassut jo eli auto rupee täristää sairaasti 80-90kmh johtunee niistä jostain etupään osista ja vasemmalla edessä oikein kuuleekin että siel on väljää töyssyissä.. sitten aoto nyki oikein huolella ykkösellä jos laitto kaasua mutta loppu isommilla vaihteilla vika tuli eilen korjattua ku sulakkeita tutkiskelin niin maffin jälkeinen kuminen imukurkku oli suorastaan poikki sen sit teippasin ja liimasin kunnolla kasaan ni loppu nykiminen kokonaan autossa on navi tv nahka hääbelit ja kysymyksiä ois puhelimesta joka siin on yritin ensin laittaa sim korttia puhelimen alla olivaan korttipaikkaan mutta eihän se sanonu kun että tarkasta kortti ja noin 100krt samaa räplätessäni ajattelin että se on hajalla mutta eilen sitten takaluukkua tonkiessani huomasin että vasemman takalampun luona oli piilossa joku musta boxi josta löytykin saksalainen sim kortti?? eli aikasempi omistaja ei sit vissiin puhelinta oo saanu toimimaan sillä luurin alta löyty soneran sim kortti otim molemmat kortit pois ja laitoin omani sinne takakontis olevaan paikkaan ja avot puhelin rupes toimiin eli mitä miks siel takakontis on myös kortti paikka? onko alkuperäinen paikka jotenki vanhan mukainen että ei oo kun yks taajuus puhelin ja sit se taka kortti paikka on sen takii laitettu et se on päivitetty 2 taajuus puhelimeks vai mikä se sit on? ja noita digi virittimii mistä niit saa ja hinta? sit viel toi navi siel oli saksan levy paikoillaan joka oli halki niin saako näihin suomen karttoja jostain järkevään hintaan? ajotietokone herjaa että taka luukku on auki koko ajan ja se ei aukea jalkatilan napilla tai kauko säätimestä patterit vaihdoin kun kes lukitus ei ostaessa toiminu ollenkaan ja sit sain toimii ku vaihdoin ne patterit eli taka luukku ei aukea napista ollenkaan ja tavaratilan lamppu oli palanu ja nähtävästi pitkään sillä oli sulattanu ennen palamistaan myös sen muovi kupunsa laitoin uuden lampun ja se ei sammu ollenkaan vaik painais niit kahta luukun anturia eli niissä luultavasti vika et luukku ei aukea tai lamppu ei sammu:think sitten taka penkin tupakan sytyttimen luona on av in ja out mitä pystyn liittämään siihen ja miten ja millä ohjei puhutaan jostain video nauhurista ja kuva jutust saksaa en osaa ja kaikki kirjat on saksaksi toinen xenon valo on pimeenä enkä oo uskaltanu mistään viel kysyy hintaa ja toinen sumuvalo on poissa ja toinen teipattu mustalla teipillä piiloon huh tulipas pitkä teksti ja sori et ei oo pilkkuja ku en niit oo oppinu käyttää
                      AARGH. Opettele pilkut ja pisteet ym.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • E-machines
                        Newbiemmer
                        • Jun 2010
                        • 11
                        • helsinki

                        Originally posted by Haju69 View Post
                        AARGH. Opettele pilkut ja pisteet ym.
                        no jos en nit tähän ikään oo oppinu käyttää ni en niitä enään myöskään tuu opettelemaan.. kuten lopussa mainitsin mutta kiitos vastauksesta kumminkin vai tarkoittako toi sitä että en saa kirjottaa ja esittää asiallisia kysymyksiä ilman että osaan käyttää pilkkuja?
                        Last edited by E-machines; 06-06-2010, 16:15.

                        Comment

                        • kolariauto
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2007
                          • 138
                          • 017

                          Henk.kohtasesti ei tuommosta mötikkää jaksa edes lukea, tiedä sitten muista
                          E39 M5

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by E-machines View Post
                            auto rupee täristää sairaasti 80-90kmh johtunee niistä jostain etupään osista ja vasemmalla edessä oikein kuuleekin että siel on väljää töyssyissä..
                            kysymyksiä ois puhelimesta joka siin on yritin ensin laittaa sim korttia puhelimen alla olivaan korttipaikkaan mutta eihän se sanonu kun että tarkasta kortti ja noin 100krt samaa räplätessäni ajattelin että se on hajalla mutta eilen sitten takaluukkua tonkiessani huomasin että vasemman takalampun luona oli piilossa joku musta boxi josta löytykin saksalainen sim kortti?? eli aikasempi omistaja ei sit vissiin puhelinta oo saanu toimimaan sillä luurin alta löyty soneran sim kortti otim molemmat kortit pois ja laitoin omani sinne takakontis olevaan paikkaan ja avot puhelin rupes toimiin eli mitä miks siel takakontis on myös kortti paikka? onko alkuperäinen paikka jotenki vanhan mukainen että ei oo kun yks taajuus puhelin ja sit se taka kortti paikka on sen takii laitettu et se on päivitetty 2 taajuus puhelimeks vai mikä se sit on?
                            saako näihin suomen karttoja jostain järkevään hintaan?
                            vika et luukku ei aukea tai lamppu ei sammu
                            Puhelimelle on kaksi korttipaikkaa siksi, että takaluukkuun asennetaan yleisimmin käytettävä kortti ja luurin alla olevaa korttipaikkaa voi käyttää esim. matkustaja, jos hän haluaa puhua omaan piikkiinsä. Korttipaikat ovat eri versioita ja luurin alapuolinen korttipaikka ei tahdo lukea nykypäivänä käytettäviä sim-kortteja lainkaan.

                            Navin karttoja saa "netistä" ja BMW-jälleenmyyjiltä. Hintaa en tiedä.

                            Takaluukkuun liittyvät viat johtuu rikkinäisestä takaluukun johtosarjasta. Takaluukun saranan etupuolella olevan haitarikumin sisällä olevia johtoja on poikki...

                            Originally posted by E-machines View Post
                            no jos en nit tähän ikään oo oppinu käyttää ni en niitä enään myöskään tuu opettelemaan.. kuten lopussa mainitsin mutta kiitos vastauksesta kumminkin vai tarkoittako toi sitä että en saa kirjottaa ja esittää asiallisia kysymyksiä ilman että osaan käyttää pilkkuja?
                            Niin.. Vanha koira ei opi uusia temppuja. Sen verran voisi kumminkin muita käyttäjiä arvostaa, että panostaa omaan tekstiinsä sen verran, ettei vastapuoli hermoile sitä lukiessaan.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by E-machines View Post
                              no jos en nit tähän ikään oo oppinu käyttää ni en niitä enään myöskään tuu opettelemaan.. kuten lopussa mainitsin mutta kiitos vastauksesta kumminkin vai tarkoittako toi sitä että en saa kirjottaa ja esittää asiallisia kysymyksiä ilman että osaan käyttää pilkkuja?
                              Jäsentele edes tuota tekstiäsi siten, että kukin kysymys olisi omassa sarakkeessaan. Näin sitä tekstiä olisi paljon helpompi lukea, eivätkä ne pilkkujen puuttumisetkaan enää niin paljon haittaa.

                              Tässä nyt muutamaan kysymykseesi vastaus:

                              Puhelimessa on aina kaksi korttipaikkaa. Toinen luurin alla, toinen takakontissa. Jotkut ovat saaneet puhelimen toimimaan, laittamalla sim-kortin puhelimen alle, mutta varmempi keino on laittaa se sim-kortti (huom! pitää olla kiinni siitä luottokortin kokoisessa läpyskässä, mikä tulee yleensä uuden simmin mukana) sinne takakonttiin.

                              Se AUX in/out liitäntä kyllä toimii jotenkuten, esim. Verkkokaupasta saat sellaisen kaapelin, jolla pystyt kytkemään esim. ulkoisen audio/video lähteen järjestelmääsi, mutta valitettavasti ainoa ääni taisi olla monoääni.

                              Tuo väljä töyssyissä vaikuttaisi reaktiotangon väljyydeltä, tosin renkaan "heilumissuunta" kertoo melko paljon, missä väljyyttä voisi olla. Katso tämä video. Jos vika vaikuttaa samalta, kuin videossa, niin reaktiotangossa on väljää. Mahdollisesti myös suorassa alatukivarressa voi olla väljää, kuten videossa oli. Uusi reaktiotanko maksaa esim. KL-varaosissa 120€. Yleensä myös jarruttaessa alkaa ravistamaan, jos reaktiotangossa on väljää. Jos tasaisella nopeudella ajaessasi jarruttamatta täristää, niin pitäisin todennäköisempänä renkaan epätasapainoa tai jarrujen laahaamista.

                              Uuden CD-navilevyn löydät mm. täältä. Tuon levyn pitäisi toimia E38 Bemarissa. Varmista, ettei joku ole laittanut retrofittina autoosi DVD-pohjaista navia. Tämän saa helposti selville siitä, että lukeeko naviyksikössä DVD. Jos ei, niin tuo normaali CD on se, minkä tarvitset.

                              Noista takaluukun ongelmista sen verran, että tsekkaapa ne painekytkinten johdot läpi, ettei ole irronneita johtoja. En ole varma, minkälainen kytkentätapa noilla katkaisijoilla on, mutta vika vaikuttaisi siltä, että autosi luulee kontin olevan koko ajan auki ja tästä syystä se ei aukea elektronisesti ollenkaan.

                              Täältä uudet sumuvalot seiskaasi, jos et halua niitä KL-varaosista tai marmorilta kysellä.

                              Xenon polttimoita löytyy melko helposti nykyään kaikista vähänkin isommista autotarvikeliikkeistä. Hintaa heittäisin per polttimo n. 50-120€. Ei ole tarkempaa tietoa, kun en ole koskaan joutunut vielä tähän päivään mennessä E38 koppaiseen Bemariin niitä vaihtamaan.

                              Englanninkielinen ohjekirja täältä.
                              Last edited by Ramzez; 06-06-2010, 18:05.

                              Comment

                              • Hemu__
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2008
                                • 972
                                • Kirkkonummi

                                Kone kävi enne kansiremppaa tosi hyvin vielä mutta öljyt työn ulos. Sylinterit näyttivät kuin uusilta lähes, rihlaukset ja kaikki oli tosi hyvässä kunnossa ja näkyvissä, noh huomennahan se selviää kun saa tuon öljynsuodattimen haettua.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎