Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KV1
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 410
    • Suomi

    Originally posted by Supa View Post
    Myös iskarin alapää saattaa olla hyvä irroittaa jotta iskari ei paina pakettia turhaan alaspäin, en nyt muista otinko itse vai en.
    Toinen taktiikka saada riittävä työtila on löysentää alatukivarren sisäpään pultteja vähän, niin ei puslat ota vastaan jolloin varren saa helposti painettua alaspäin pois tieltä.

    Nuo integral linkit ei paljoa maksa, itse vaihdoin samalla kun kerran olivat irti ja oli nekin jo kärsineen näköiset.
    E36 M3 -osia myynnissä
    E36 M3 -projekti

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Kiitoksia neuvoista! Täytynee keksiä, kuinka rakennan tuon työkalun. Kierretankoa onneksi löytyy, samoin erikokoisia prikkoja ja muttereita. Vielä kun löytäisi tuon "kupin", johon tuo hela puristetaan. Täytyy katsoa, josko löytyisi noita tuumasen räikän isoja hylsyjä. Sellaisella voisin näin äkkiseltään miettiä tulevani toimeen. Poikkesin KL-varaosissa ja hain uudet Lemförderit ja lukkorenkaat. Integral linkkejä ei tullut hankittua, mutta jos osoittautuvat huonokuntoisiksi, niin vaihdan nekin sitten.

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Siihen pisteeseen pääsin helojen irroituksessa, että vanhat helat olivat poistovalmiina. Lukkorenkaatkin lähtivät suht helposti irti, mutta homma jäi siitä kiinni, ettei helat irronneet paikoistaan. Kauan siinä tappelin ja hitsailin vielä muttereitakin toistensa perään, ettei varmasti lumppaa kierteet. Lopulta itse tanko katkesi. Huomenna täytyy käydä ostamassa jotain vielä järeämpää tankoa, joka olisi mahdollisimman sopivan kokoinen siihen reikään ja paremmat vastakappaleet. Jos ei sitten irtoa, niin johan on perkl...

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by Ramzez View Post
          Siihen pisteeseen pääsin helojen irroituksessa, että vanhat helat olivat poistovalmiina. Lukkorenkaatkin lähtivät suht helposti irti, mutta homma jäi siitä kiinni, ettei helat irronneet paikoistaan. Kauan siinä tappelin ja hitsailin vielä muttereitakin toistensa perään, ettei varmasti lumppaa kierteet. Lopulta itse tanko katkesi. Huomenna täytyy käydä ostamassa jotain vielä järeämpää tankoa, joka olisi mahdollisimman sopivan kokoinen siihen reikään ja paremmat vastakappaleet. Jos ei sitten irtoa, niin johan on perkl...
          Hiukan kun antaa kuumailmapuhaltimella vaikka lämpöä siihen ympärillä olevaan tukivarteen niin pitäisi antautua helpommin.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • McBeast
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 2998
            • Tallinn

            Hei kaikki seiskan hifeistä tietoiset ihmiset.

            Omassa autossani on ollut apparin puoli pimeenä kokoajan, kun auto on minulla ollut. Eli noin reilun vuoden verran. Pelistä putosi myös kuskinpuolen midbass muutama kk sitten. Nyt vihdoin sain autoon hommattua uuden erkkasarjan eteen ja kuskin puoli sen myötä hienosti heräsikin.

            Apparin puoli on edelleen lähes mykkä. Eli kun säädän ääntä kovemmalle, niin rupeaa pientä pihinää sieltä kuulumaan. Kuitenkin vaikka musiikki soi tosi hiljaa, niin alkaa heti särkemään ihan kuin olisi kovemmallekkin säädetty.

            Jakosuotimet on vaihdettu erkkasarjan mukana tulleisiin ettei pitäs siitäkään olla kiinni.

            Autossani on hifi paketti eli dsp:tä ei ole.

            Mistä lähteä vikaa paikantamaan tarkemmin? Vahvistin sökö?
            Last edited by McBeast; 18-06-2010, 14:40. Reason: Kirjoitusvirheet korjattu tietokoneella.
            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

            Comment

            • hcaape
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2009
              • 837
              • hyvinkää

              varusteluettelo

              eli saako jostain selville auton varusteet alustanumeron mukaan selville:think
              sDrive23i A E89 Roadster -10

              ex E92 325i -09

              ex E65 735i -02
              ex E38 730d -98 ;(

              Comment

              • VK982
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 2271
                • Kuopio

                Ainakin marmori tiskiltä saapi selville.
                BMW E60 530xd
                Honda Varadero "sotanorsu

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Tulihan ne helat sitten lopulta vaihdettua. Ei ollutkaan yhden illan juttu, kuten aiemmin kuvittelin. Sain homman alulle kyllä viime torstaina, mutta jo perjantaina piti metsästää oikean tarvikkeet Tampereelta, jotta sain tehtyä oman erikoistyökalun helojen irroitusta varten. Kuskinpuolen hela ei lähtenyt edes tuolla työkalulla irti, vaan päädyin sahaamaan sen sieltä pois. Repsikan hela lähti onneksi pelkän työkalun ja irroitusöljyn avulla.

                  Tein homman siten, että otin pyörän pois, merkitsin tussilla keskityspultin asennon ennen koskemista mihinkään, irrotin jarrusatulan, poistin integral linkin keskityspultin mutterin, löysäsin sen toisen integral linkin pultin ja irrotin keskityspultin. Sitten irrotin sen löysätyn toisen pultin ja poistin integral linkin. Tässä vaiheessa helaan pääsi jo hyvin käsiksi. Lukkorengas irti ja erikoistyökalulla puristamaan helaa pois. Helan irrottua, santapaperilla hioin kehän puhtaaksi ja asensin uuden helan paikoilleen. Lukkorengas kiinni ja paikat kasaan, muistaen kuitenkin tehdä loppukiristys vasta auton maatessa omilla pyörillään.



                  Työkalu on käytännössä tehty kahdesta putkenpätkästä, joiden päihin on hitsattu prikkoja sekä 16 mm kierretangosta, johon laitoin pari pitkää mutteria. Kuvassa oleva pienempi mutteri estää toisen pään löystymisen ja toinen pitkä mutteri oli vain sitä tarkoitusta varten, että tarvittaessa kierretangon päähän pystyi lyömään kevyesti. Ohuemman putken tilalle laitoin irroitusvaiheessa 21 mm 1" hylsyn ja pari prikkaa väliin. Kaikki tarpeet hankin Rautasoinilta Nekalasta ja hintaa työkalulle tuli n. 10€ poislukien hylsy, joka minulla oli jo ennestään.

                  Comment

                  • Jaska.T
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1527
                    • TaNpere

                    Originally posted by McBeast View Post
                    Hei kaikki seiskan hifeistä tietoiset ihmiset.

                    Omassa autossani on ollut apparin puoli pimeenä kokoajan, kun auto on minulla ollut. Eli noin reilun vuoden verran. Pelistä putosi myös kuskinpuolen midbass muutama kk sitten. Nyt vihdoin sain autoon hommattua uuden erkkasarjan eteen ja kuskin puoli sen myötä hienosti heräsikin.

                    Apparin puoli on edelleen lähes mykkä. Eli kun säädän ääntä kovemmalle, niin rupeaa pientä pihinää sieltä kuulumaan. Kuitenkin vaikka musiikki soi tosi hiljaa, niin alkaa heti särkemään ihan kuin olisi kovemmallekkin säädetty.

                    Jakosuotimet on vaihdettu erkkasarjan mukana tulleisiin ettei pitäs siitäkään olla kiinni.

                    Autossani on hifi paketti eli dsp:tä ei ole.

                    Mistä lähteä vikaa paikantamaan tarkemmin? Vahvistin sökö?

                    Omassa seiskassa oli vika radion volume nupissa kun vänkärinpuoli tipahteli pois pelistä tai välillä kuului todella heikosti. Nuppia runkkaamalla sai kuulumaan välillä paremmin, kai siellä jokin kosketushäiriö oli.

                    G30 530e Msport
                    -------------------------------------------------
                    F30 330e Msport
                    E60 525d Msport LCI
                    E39 530d Touring
                    Ex E46 320i coupé
                    Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                    Ex ALPINA B6
                    Ex E34 525i Touring
                    Ex E36 328i Coupe
                    Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                    Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                    Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                    Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                    Never Drive Faster Than
                    Your GuardianAngel Can Fly

                    Comment

                    • Deckki
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 500
                      • Rovaniemi/Kuusamo

                      Pdc

                      Autossani ei toimi tuo Pdc ollenkaan. Haulla löytyi jotain juttua rikkoontuneista tunnistimista mutta kun minulla ei tapahdu tuosta napista sitten yhtään mitään, ei edes valoa syty. Mistäköhän vikaa voisi lähteä etsimään?
                      Originally posted by T3
                      E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
                      Chevrolet monte carlo 1972 5,7
                      E21 1972 m10b20

                      ex. Bmw E38 Navarra violett
                      ex: E34 520
                      ex: E34 530iA Touring -95
                      ex: E32 735i -88

                      Autokuume 24/7

                      Comment

                      • VaihtoVirta
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 558
                        • Kuusamo

                        Originally posted by Deckki View Post
                        Autossani ei toimi tuo Pdc ollenkaan. Haulla löytyi jotain juttua rikkoontuneista tunnistimista mutta kun minulla ei tapahdu tuosta napista sitten yhtään mitään, ei edes valoa syty. Mistäköhän vikaa voisi lähteä etsimään?
                        Sulake. Löytyy takakontista akun yläpuolelta.

                        Comment

                        • Deckki
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 500
                          • Rovaniemi/Kuusamo

                          Originally posted by VaihtoVirta View Post
                          Sulake. Löytyy takakontista akun yläpuolelta.
                          Tuo tuli tänään tarkistettua ja ehjähän se oli. Sitten löytyi akun ja takapuskurin välistä, sekä toiselta puolen vastaavasta paikasta kaksi paria katkottuja johtoja. Varmaankin Pdc:n johtoja? Mittailin voltti mittarilla johdot, en löytänyt niistä sähköä.. Mitähän lie oikein touhuttu kun johdot pitänyt katkoa mutta sulake paikoillaan..?
                          Originally posted by T3
                          E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
                          Chevrolet monte carlo 1972 5,7
                          E21 1972 m10b20

                          ex. Bmw E38 Navarra violett
                          ex: E34 520
                          ex: E34 530iA Touring -95
                          ex: E32 735i -88

                          Autokuume 24/7

                          Comment

                          • Noppe
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 535
                            • Kuopio

                            Eikai nuissa M67 koneissa ole mitään imusarjaläppiä ole? Ja mikä laatikko (aut) on tuon jatkeena? Kuulin huhuja että on sama mikä 530d:ssäkin.:think

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              Originally posted by Noppe View Post
                              Eikai nuissa M67 koneissa ole mitään imusarjaläppiä ole? Ja mikä laatikko (aut) on tuon jatkeena? Kuulin huhuja että on sama mikä 530d:ssäkin.:think
                              Olettasin että ei sama kuin 530D:ssä, kun jo 730D:ssä on vahvempi loota... pelkkää mutua tosin ton M67:n osalta.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                Originally posted by Noppe View Post
                                Eikai nuissa M67 koneissa ole mitään imusarjaläppiä ole? Ja mikä laatikko (aut) on tuon jatkeena? Kuulin huhuja että on sama mikä 530d:ssäkin.:think


                                Ihan oma loota vaikuttaisi olevan 740d:ssä
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎