Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by _charger- View Post
    noita malleja siis ollut mun käsittääkseni 1994-1995 malleissa...jossain välissä -95 vaihtu tohon puhaltimen plus/miinus painike malliin...
    Ja itsellä tuollainen rulla versio vielä 96 autossa...

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Ja itsellä tuollainen rulla versio vielä 96 autossa...
      ja mulla nappimalli 12/94:ssä :think
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Ja itsellä tuollainen rulla versio vielä 96 autossa...
        Nappimalli tuli muistaakseni -96-vuoden puolivälissä, koska ensimmäinen E38, minkä omistin, oli valmistettu 6/96 ja siinä oli jo nappimallinen paneeli. Nykyisessä 11/96 mallissa on myös nappimallinen paneeli. Kaikki -95 ja vanhemmat, ovat yleensä tuolla rullamallisella paneelilla, ellei sitä ole jälkikäteen vaihdettu.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Ramzez View Post
          Nappimalli tuli muistaakseni -96-vuoden puolivälissä, koska ensimmäinen E38, minkä omistin, oli valmistettu 6/96 ja siinä oli jo nappimallinen paneeli. Nykyisessä 11/96 mallissa on myös nappimallinen paneeli. Kaikki -95 ja vanhemmat, ovat yleensä tuolla rullamallisella paneelilla, ellei sitä ole jälkikäteen vaihdettu.
          Tuo oma on myös 6/96 valmistettu.

          Tosin tuo paneelihan vaihtuu luultavasti melko kivuttomasti myös takaisin vanhempaan malliin jos kerran uudemmankin voi vaihtaa.

          Comment

          • H.Aulakoski
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 336
            • Oulu

            "Joka päivä jotain..."

            Tänään sellaista, että auto jäi Oulussa työpaikan eteen. Ei käynnisty. Ei edes starttaa. Valot, virrat ym. pelaa normaalisti mutta startti ei pyöritä. Teki saman nyt kolmannen kerran.

            Eka kerralla, keskiviikkona suostui lopulta käynnistymään. Toisella kertaa, eilen ei suostunut käynnistymään ilman koodien nollausta. Kaveri nollasi, itsellä ei laitteita.

            Vaihdekepin asento näkyy näytössä oikein. Starttimoottori on pyörinyt nikottelematta.

            Nyt ihmetellään mille tällä kertaa aletaan... Ehtotuksia mitä kannattaisi kokeilla? :think
            Last edited by H.Aulakoski; 23-05-2011, 13:24.
            X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
            Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by H.Aulakoski View Post
              "Joka päivä jotain..."

              Tänään sellaista, että auto jäi Oulussa työpaikan eteen. Ei käynnisty. Ei edes starttaa. Valot, virrat ym. pelaa normaalisti mutta startti ei pyöritä. Teki saman nyt kolmannen kerran.

              Eka kerralla, keskiviikkona suostui lopulta käynnistymään. Toisella kertaa, eilen ei suostunut käynnistymään ilman koodien nollausta. Kaveri nollasi, itsellä ei laitteita.

              Vaihdekepin asento näkyy näytössä oikein. Starttimoottori on pyörinyt nikottelematta.

              Nyt ihmetellään mille tällä kertaa aletaan... Ehtotuksia mitä kannattaisi kokeilla? :think
              lue vikakoodit.. Mutta hatusta heitettynä siirtopumppu vois olla ehtoopuolella :think
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • H.Aulakoski
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 336
                • Oulu

                Originally posted by peto2 View Post
                lue vikakoodit.. Mutta hatusta heitettynä siirtopumppu vois olla ehtoopuolella :think
                "Ei käynnisty. Ei edes starttaa. Valot, virrat ym. pelaa normaalisti mutta startti ei pyöritä." eli ri taida olla siirtopumppu. Muita veikkauksia?

                Olen vain käymässä Oulussa. En tunne täältä ketään. Kuka tulis tsekkaan koodit maltillista korvausta vastaan? Edellisellä lukukerralla kuulemma meinas jotain "transmission bus erroria" eli mitä toi sit meinaa?
                Last edited by H.Aulakoski; 23-05-2011, 15:15.
                X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by H.Aulakoski View Post
                  Vaihdekepin asento näkyy näytössä oikein. Starttimoottori on pyörinyt nikottelematta.
                  Originally posted by H.Aulakoski View Post
                  "Ei käynnisty. Ei edes starttaa. Valot, virrat ym. pelaa normaalisti mutta startti ei pyöritä." eli ri taida olla siirtopumppu. Muita veikkauksia?

                  Olen vain käymässä Oulussa. En tunne täältä ketään. Kuka tulis tsekkaan koodit maltillista korvausta vastaan? Edellisellä lukukerralla kuulemma meinas jotain "transmission bus erroria" eli mitä toi sit meinaa?
                  jaa..

                  siinä tapaauksessa, startti sökö, virtalukon pohja, moottorin maadotus ja ajonesto eipä tuota startin pyörimistä juuri mikään muu estä kerta vaihdekin näkyy oikein mittaristossa :think
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • H.Aulakoski
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 336
                    • Oulu

                    Originally posted by peto2 View Post
                    jaa..

                    siinä tapaauksessa, startti sökö, virtalukon pohja, moottorin maadotus ja ajonesto eipä tuota startin pyörimistä juuri mikään muu estä kerta vaihdekin näkyy oikein mittaristossa :think
                    Kyllä se taitaa vaihdelaatikkoon liittyä tämä ongelma, koska vikakoodi oli "transmission bus error" tms. ja auto käynnistyi ensi yrittämällä tuon koodin nollauksen jälkeen, siis "tokakerralla".

                    Nyt odotellaan kuka tulis nollaamaan...

                    Muok: e38 päädyin juurikin siitä syystä, että tässä on parempi laatikko
                    X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                    Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8262
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by H.Aulakoski View Post
                      Kyllä se taitaa vaihdelaatikkoon liittyä tämä ongelma, koska vikakoodi oli "transmission bus error" tms. ja auto käynnistyi ensi yrittämällä tuon koodin nollauksen jälkeen, siis "tokakerralla".

                      Nyt odotellaan kuka tulis nollaamaan...

                      Muok: e38 päädyin juurikin siitä syystä, että tässä on parempi laatikko
                      wds:ää selasin ja jos oikeita kuvia katoin niin vaihdekepin asentotieto menee kepistä vaihdelaatikon ohjausyksikköön, sieltä moottorinohjaukseen ja vasta moottorinohjaukselta mittaristoon eli se viittais väylän olevan kunnossa.. mutta en pidä mahdottomana siltikään väyläongelmia/hajonneita ohjausbokseja :think
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • H.Aulakoski
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 336
                        • Oulu

                        Tuli tuossa mieleen, että viime tiistaina, päivää ennen ku ensimmäisen kerran oireili, annoin apuvirtaa konehuoneen kautta toiseen autoon. Tuo tapahtui siten, että punainen kaapeli oli kiinni konehuoneen +-navassa ja toinen iskarin kiinitysmutterissa. Sitä, oliko auto käynnissä toista startatessa en enää muista mut oiskohan tuo voinut särkeä jotain? :think
                        X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                        Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                        Comment

                        • JiPe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2010
                          • 2548
                          • Kuopio

                          Sanokaas joku miten tuo huoltovälin näyttö oikein ajattelee. :think
                          ~5k ajellu öljynvaihdosta ja ilmottaa että kohta haluis uudet öljyt.. ihan normaalia? (aikaa menny ehkä se puol vuotta).
                          MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                          MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                          MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                          Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                          Comment

                          • H.Aulakoski
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 336
                            • Oulu

                            Eli, tilanne on pysynyt muuttumattomana. Auto ei käynnisty. Ei starttaa. Valot, virrat ym. pelaa normaalisti mutta startti ei pyöritä. Teki saman nyt kolmannen kerran.

                            Eka kerralla, hetken ihmettelyn jälkeen suostui lopulta käynnistymään. Toisella kertaa ei suostunut käynnistymään ilman koodin nollausta (transmission bus error). Kaveri nollasi, itsellä ei laitteita.

                            Havaintoja:

                            - Kaikki mittariston valot, puhaltimet ym. käyttäytyy ihan normaalisti.
                            - Vaihdekepin asento näkyy mittaristossa oikein ja muuttuu vaihdekepin asennon mukaan.
                            - Startin solenoidi ei naksahda, kun avain käännetään starttiasentoon.
                            - Moottorin maadoitus on tarkistettu, 0.2Ω.
                            - Akun jännite OBC:n mukaan 11.9V, konehuoneesta mitattuna reipas 12V
                            - Kaikki lisävarusteet DPS:ää ja tööttiä ja sähköjakkaroiden muisteja myöten pelaa normaalisti.
                            X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                            Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                            Comment

                            • Rolli
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2004
                              • 1067
                              • Kausala city

                              Originally posted by H.Aulakoski View Post
                              Eli, tilanne on pysynyt muuttumattomana. Auto ei käynnisty. Ei starttaa. Valot, virrat ym. pelaa normaalisti mutta startti ei pyöritä. Teki saman nyt kolmannen kerran.

                              Eka kerralla, hetken ihmettelyn jälkeen suostui lopulta käynnistymään. Toisella kertaa ei suostunut käynnistymään ilman koodin nollausta (transmission bus error). Kaveri nollasi, itsellä ei laitteita.

                              Havaintoja:

                              - Kaikki mittariston valot, puhaltimet ym. käyttäytyy ihan normaalisti.
                              - Vaihdekepin asento näkyy mittaristossa oikein ja muuttuu vaihdekepin asennon mukaan.
                              - Startin solenoidi ei naksahda, kun avain käännetään starttiasentoon.
                              - Moottorin maadoitus on tarkistettu, 0.2Ω.
                              - Akun jännite OBC:n mukaan 11.9V, konehuoneesta mitattuna reipas 12V
                              - Kaikki lisävarusteet DPS:ää ja tööttiä ja sähköjakkaroiden muisteja myöten pelaa normaalisti.
                              Virtalukonpohja rikki.
                              E34 530d -94 M-Sport

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Rolli View Post
                                Virtalukonpohja rikki.
                                Yleensä virtalukonpohjan hajotessa, seuraa kaikenlaisia sähkövikoja. Harvemmin pohja hajoaa ilman näitä oireita. Toki jos pohja menee kerrasta rikki, niin voi olla mahdollista, että starttausongelmat johtuvat siitä. TÄSSÄ esimerkki tuosta virtalukonpohjan aiheuttamista vioista.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎