Originally posted by _charger-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Muurahainen View PostJa itsellä tuollainen rulla versio vielä 96 autossa...F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostJa itsellä tuollainen rulla versio vielä 96 autossa...
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostNappimalli tuli muistaakseni -96-vuoden puolivälissä, koska ensimmäinen E38, minkä omistin, oli valmistettu 6/96 ja siinä oli jo nappimallinen paneeli. Nykyisessä 11/96 mallissa on myös nappimallinen paneeli. Kaikki -95 ja vanhemmat, ovat yleensä tuolla rullamallisella paneelilla, ellei sitä ole jälkikäteen vaihdettu.
Tosin tuo paneelihan vaihtuu luultavasti melko kivuttomasti myös takaisin vanhempaan malliin jos kerran uudemmankin voi vaihtaa.
Comment
-
-
"Joka päivä jotain..."
Tänään sellaista, että auto jäi Oulussa työpaikan eteen. Ei käynnisty. Ei edes starttaa. Valot, virrat ym. pelaa normaalisti mutta startti ei pyöritä. Teki saman nyt kolmannen kerran.
Eka kerralla, keskiviikkona suostui lopulta käynnistymään. Toisella kertaa, eilen ei suostunut käynnistymään ilman koodien nollausta. Kaveri nollasi, itsellä ei laitteita.
Vaihdekepin asento näkyy näytössä oikein. Starttimoottori on pyörinyt nikottelematta.
Nyt ihmetellään mille tällä kertaa aletaan... Ehtotuksia mitä kannattaisi kokeilla? :thinkLast edited by H.Aulakoski; 23-05-2011, 13:24.X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)
Comment
-
-
Originally posted by H.Aulakoski View Post"Joka päivä jotain..."
Tänään sellaista, että auto jäi Oulussa työpaikan eteen. Ei käynnisty. Ei edes starttaa. Valot, virrat ym. pelaa normaalisti mutta startti ei pyöritä. Teki saman nyt kolmannen kerran.
Eka kerralla, keskiviikkona suostui lopulta käynnistymään. Toisella kertaa, eilen ei suostunut käynnistymään ilman koodien nollausta. Kaveri nollasi, itsellä ei laitteita.
Vaihdekepin asento näkyy näytössä oikein. Starttimoottori on pyörinyt nikottelematta.
Nyt ihmetellään mille tällä kertaa aletaan... Ehtotuksia mitä kannattaisi kokeilla? :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postlue vikakoodit.. Mutta hatusta heitettynä siirtopumppu vois olla ehtoopuolella :think
Olen vain käymässä Oulussa. En tunne täältä ketään. Kuka tulis tsekkaan koodit maltillista korvausta vastaan? Edellisellä lukukerralla kuulemma meinas jotain "transmission bus erroria" eli mitä toi sit meinaa?Last edited by H.Aulakoski; 23-05-2011, 15:15.X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)
Comment
-
-
Originally posted by H.Aulakoski View PostVaihdekepin asento näkyy näytössä oikein. Starttimoottori on pyörinyt nikottelematta.Originally posted by H.Aulakoski View Post"Ei käynnisty. Ei edes starttaa. Valot, virrat ym. pelaa normaalisti mutta startti ei pyöritä." eli ri taida olla siirtopumppu. Muita veikkauksia?
Olen vain käymässä Oulussa. En tunne täältä ketään. Kuka tulis tsekkaan koodit maltillista korvausta vastaan? Edellisellä lukukerralla kuulemma meinas jotain "transmission bus erroria" eli mitä toi sit meinaa?
siinä tapaauksessa, startti sökö, virtalukon pohja, moottorin maadotus ja ajonesto eipä tuota startin pyörimistä juuri mikään muu estä kerta vaihdekin näkyy oikein mittaristossa :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postjaa..
siinä tapaauksessa, startti sökö, virtalukon pohja, moottorin maadotus ja ajonesto eipä tuota startin pyörimistä juuri mikään muu estä kerta vaihdekin näkyy oikein mittaristossa :think
Nyt odotellaan kuka tulis nollaamaan...
Muok: e38 päädyin juurikin siitä syystä, että tässä on parempi laatikkoX5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)
Comment
-
-
Originally posted by H.Aulakoski View PostKyllä se taitaa vaihdelaatikkoon liittyä tämä ongelma, koska vikakoodi oli "transmission bus error" tms. ja auto käynnistyi ensi yrittämällä tuon koodin nollauksen jälkeen, siis "tokakerralla".
Nyt odotellaan kuka tulis nollaamaan...
Muok: e38 päädyin juurikin siitä syystä, että tässä on parempi laatikkoF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Tuli tuossa mieleen, että viime tiistaina, päivää ennen ku ensimmäisen kerran oireili, annoin apuvirtaa konehuoneen kautta toiseen autoon. Tuo tapahtui siten, että punainen kaapeli oli kiinni konehuoneen +-navassa ja toinen iskarin kiinitysmutterissa. Sitä, oliko auto käynnissä toista startatessa en enää muista mut oiskohan tuo voinut särkeä jotain? :thinkX5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)
Comment
-
-
Sanokaas joku miten tuo huoltovälin näyttö oikein ajattelee. :think
~5k ajellu öljynvaihdosta ja ilmottaa että kohta haluis uudet öljyt.. ihan normaalia? (aikaa menny ehkä se puol vuotta).MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Eli, tilanne on pysynyt muuttumattomana. Auto ei käynnisty. Ei starttaa. Valot, virrat ym. pelaa normaalisti mutta startti ei pyöritä. Teki saman nyt kolmannen kerran.
Eka kerralla, hetken ihmettelyn jälkeen suostui lopulta käynnistymään. Toisella kertaa ei suostunut käynnistymään ilman koodin nollausta (transmission bus error). Kaveri nollasi, itsellä ei laitteita.
Havaintoja:
- Kaikki mittariston valot, puhaltimet ym. käyttäytyy ihan normaalisti.
- Vaihdekepin asento näkyy mittaristossa oikein ja muuttuu vaihdekepin asennon mukaan.
- Startin solenoidi ei naksahda, kun avain käännetään starttiasentoon.
- Moottorin maadoitus on tarkistettu, 0.2Ω.
- Akun jännite OBC:n mukaan 11.9V, konehuoneesta mitattuna reipas 12V
- Kaikki lisävarusteet DPS:ää ja tööttiä ja sähköjakkaroiden muisteja myöten pelaa normaalisti.X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)
Comment
-
-
Originally posted by H.Aulakoski View PostEli, tilanne on pysynyt muuttumattomana. Auto ei käynnisty. Ei starttaa. Valot, virrat ym. pelaa normaalisti mutta startti ei pyöritä. Teki saman nyt kolmannen kerran.
Eka kerralla, hetken ihmettelyn jälkeen suostui lopulta käynnistymään. Toisella kertaa ei suostunut käynnistymään ilman koodin nollausta (transmission bus error). Kaveri nollasi, itsellä ei laitteita.
Havaintoja:
- Kaikki mittariston valot, puhaltimet ym. käyttäytyy ihan normaalisti.
- Vaihdekepin asento näkyy mittaristossa oikein ja muuttuu vaihdekepin asennon mukaan.
- Startin solenoidi ei naksahda, kun avain käännetään starttiasentoon.
- Moottorin maadoitus on tarkistettu, 0.2Ω.
- Akun jännite OBC:n mukaan 11.9V, konehuoneesta mitattuna reipas 12V
- Kaikki lisävarusteet DPS:ää ja tööttiä ja sähköjakkaroiden muisteja myöten pelaa normaalisti.E34 530d -94 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Rolli View PostVirtalukonpohja rikki.
Comment
-
Comment