Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Homer
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 3653
    • Springfield-Jyväskylä

    Originally posted by Ramzez View Post
    Laittakaas joku ihan step by step -ohje, kuinka nuo venakopan tiivisteet vaihdetaan? Tiedän tämän olevan yleinen oire Bemareissa, joten kai joku on ne itse vaihtanutkin. Mitä tarkempi ohje, sen parempi. Hyvää olisi tietää kaikki tärkeät seikat, tarvittavat uudet osat/tiivisteet ja miten nuo kopat tuolta M62 motista purkaantuvat? Hinta-arvio kyseiselle operaatiolle olisi tietysti plussaa. Itsellä tulee jossain kohtaa noiden vaihto eteen, kun tulppien vaihdon yhteydessä havaitsin, että kuskinpuoleinen tiiviste vuotaa jo hiukan, sekä repsikan tiiviste hieman. Kumpikaan ei vuoda vielä akuutisti, eikä välttämättä aiheuta ongelmia vielä vähään aikaan, mutta olisi ne nyt hyvä saada jossain kohtaa kuntoon, kunhan aikaa riittää.
    Jokusen sivun kun kattelet taaksepäin tätä topiccia niin löytys kuvia ja tietoa tähän asiaan.Kun itse päivittelin joku aika sitten saman ongelman kanssa.Ja tutussa korjaamossa vaihdatin venakopan tiivisteet ni maksoi osineen töineen 275e kyseinen urakka.

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by Homer View Post
      Jokusen sivun kun kattelet taaksepäin tätä topiccia niin löytys kuvia ja tietoa tähän asiaan.Kun itse päivittelin joku aika sitten saman ongelman kanssa.Ja tutussa korjaamossa vaihdatin venakopan tiivisteet ni maksoi osineen töineen 275e kyseinen urakka.
      Kiitoksia neuvoista! Meni jotenkin ohi nuo kommentit muutama sivu aikaisemmin. Tarvikkeet eivät taida niin hirveästi maksaa, jos kerran vaihdettuna maksoi tuon 275€? Itse ajattelin vaihtaa nuo tiivisteet, kun ei tuo näytä olevan mitään ydinfysiikkaa, ainakin aiemman ohjeen perusteella.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        Originally posted by Ramzez View Post
        Kiitoksia neuvoista! Meni jotenkin ohi nuo kommentit muutama sivu aikaisemmin. Tarvikkeet eivät taida niin hirveästi maksaa, jos kerran vaihdettuna maksoi tuon 275€? Itse ajattelin vaihtaa nuo tiivisteet, kun ei tuo näytä olevan mitään ydinfysiikkaa, ainakin aiemman ohjeen perusteella.
        Ei oo tosiaan mitenkään erityisen vaikea toimenpide... Vänkärinpuolen venakoppa oli vähän ahtaampi saada pois ja takaisin, mutta seki helpotti ku tunkilla nosti vähän moottori.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • aripaa
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 520
          • Kuhmo

          Originally posted by zener View Post
          Ei oo tosiaan mitenkään erityisen vaikea toimenpide... Vänkärinpuolen venakoppa oli vähän ahtaampi saada pois ja takaisin, mutta seki helpotti ku tunkilla nosti vähän moottori.
          Minä en ainakaan tarvinnut tunkkia, kysessä tosin e39, eikös 7-satasissa ole isommat tilat moottorissa?.
          Ext. bmw:t
          e28 518i -87
          e34 518i -92
          e39 540ia sedan 7/98
          e39 540ia sedan 9/98
          e39 540ia tour. 12/98
          E34 525i Touring 7/92

          Vikakoodien lukua/nollausta.

          e39 540 ia sedan 7/96

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            Originally posted by aripaa View Post
            Minä en ainakaan tarvinnut tunkkia, kysessä tosin e39, eikös 7-satasissa ole isommat tilat moottorissa?.
            Kuin myös, en lähtis juuri tunkkailemaan, miettiny moottorin tukikumeja siinä vaiheessa? Öh öh..
            On siinä hiukan ahdasta apparinpuolella, mutta kyllä se sieltä ujuttamalla tulee ilman isompaa ropleemaa.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14353
              • Oulu

              Originally posted by Janzki View Post
              Kuin myös, en lähtis juuri tunkkailemaan, miettiny moottorin tukikumeja siinä vaiheessa? Öh öh..
              On siinä hiukan ahdasta apparinpuolella, mutta kyllä se sieltä ujuttamalla tulee ilman isompaa ropleemaa.
              Eh, no ehkä nyt järki sanoo ettei sitä koneen korvakkoa solmuun tunkata... Kyllä se tosiaan taiteilemalla menee ilmanki, mutta hitusen tunkilla keventämällä helpommin. Eikä se korvakko siitä itseensä ota.

              Originally posted by aripaa View Post
              Minä en ainakaan tarvinnut tunkkia, kysessä tosin e39, eikös 7-satasissa ole isommat tilat moottorissa?.
              Tuntui ainakin helpommin menevän noin...
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                Originally posted by zener View Post
                Eh, no ehkä nyt järki sanoo ettei sitä koneen korvakkoa solmuun tunkata... Kyllä se tosiaan taiteilemalla menee ilmanki, mutta hitusen tunkilla keventämällä helpommin. Eikä se korvakko siitä itseensä ota.



                Tuntui ainakin helpommin menevän noin...
                Korvakko ei, ei varmasti joo alumiinia kun on. Puhuin edelleen niistä tukikumeista, ylöspäin konetta tunkatessa kohdistat varsin kovan vedon niihin, suuntaan joihin niitä ei ole suunniteltu.
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  Originally posted by Janzki View Post
                  Korvakko ei, ei varmasti joo alumiinia kun on. Puhuin edelleen niistä tukikumeista, ylöspäin konetta tunkatessa kohdistat varsin kovan vedon niihin, suuntaan joihin niitä ei ole suunniteltu.
                  Eikös järki sano senkin, että tukikumin mutteri irroitetaan ennen moottorin nostamista? Kuinka tuubassa sä oikein oot?
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    Originally posted by kaol View Post
                    Eikös järki sano senkin, että tukikumin mutteri irroitetaan ennen moottorin nostamista? Kuinka tuubassa sä oikein oot?
                    Jotenkin ymmärsin ettei näin ole tehty, eikä täällä enää tuubassa olla, mäkihypyks menee jo
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Löytyisikö tietoa, kuinka koodaan NCS expertillä vilkut toimimaan siten, että kun avaan lukituksen, niin vilkut välähtäisivät. En ole itse alkanut arpomaan tuota NCS:n käyttöä, joten mielelläni kuulisin jotain ohjeita ensiksi.

                      Olisiko myös jotain muuta mielenkiintoista, mitä tuolla NCS:llä voisi ottaa käyttöön tai poistaa käytöstä E38:ssa? Tiedän kyllä, että monia asioita voi muuttaa, mutta onko jotain hyödyllisiä ominaisuuksia piilotettuna tuonne, mitä ei ole ehkä aktivoitu?

                      Comment

                      • joni88
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 308

                        nonii, nyt sitte alko kuulumaa jotain sirinää/helinää...

                        eli kun kiihdyttää puolella kaasulla tai kovempaa niin kuuluu varsinkin 1 ja 2 vaihteilla ja vaihdoissa sirinää/helinää. ensiksi ajattelin laatikkoa mutta vaihtaa todella nätisti ja on huollettu ja öljyjä vaihdeltu. voiko rikki mennyt katti pitää moista ääntä? piippukierroksilla puuhuu hiukan eli 5500rpm jälkeen aika puhditon vaihtoon asti? itse epäilen(toivon) katteja, mutta onko muilla ollut koskaan samaisia oireita? auto siis -96 vuoden 750 ei steppilootalla....
                        G11 740e

                        Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by joni88 View Post
                          nonii, nyt sitte alko kuulumaa jotain sirinää/helinää...

                          eli kun kiihdyttää puolella kaasulla tai kovempaa niin kuuluu varsinkin 1 ja 2 vaihteilla ja vaihdoissa sirinää/helinää. ensiksi ajattelin laatikkoa mutta vaihtaa todella nätisti ja on huollettu ja öljyjä vaihdeltu. voiko rikki mennyt katti pitää moista ääntä? piippukierroksilla puuhuu hiukan eli 5500rpm jälkeen aika puhditon vaihtoon asti? itse epäilen(toivon) katteja, mutta onko muilla ollut koskaan samaisia oireita? auto siis -96 vuoden 750 ei steppilootalla....
                          Minulla ainakin helisi katti, kun sieltä lähti sisuskalut liikkeelle. Varsinkin pintakaasulla ajettaessa ja kevyessä kiihdytyksessä nolotti jo ajaa autoa. Itselläni ongelmat alkoivat hyvin samankaltaisesti, eli aluksi helisi oikeastaan vain vähän ja lopulta oikein kunnolla. Jos siellä nyt katti helisee, niin muistahan tutkia mahdolliset kattien rikkojat, kuten lambdojen toiminta ja onko tullut missfireja (ei ole joku pytty syttynyt). Muutenkin, jos kone käy rikkaalla, niin ei tee hyvää kateille.

                          Halvimmalla saat uudet ja toimivat katit Määttälä Ky:stä. Sieltä itse ostin katit ja toimii edelleen, eikä maksanut kuin n. 330€ + työt, jotka itse tein.

                          Comment

                          • makko
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2007
                            • 72
                            • Kotka

                            Onko kellään kokemusta e38 740i m60 koneeseen jälkikäteen asennetusta lohkolämppäristä?:think liikkeestä kyselin niin ei kuulemma ole saatavilla ainakaan defalta jotain säteilylämmitintä löytyisi, mutta myyjän itsensäkin mielestä tehottomia? vai? kokemuksia?hintoja? neuvoja?
                            -Nyt e38 740iA
                            -ex: mm. 316i e30, 520 e34, paskatti 1.8T
                            , e28 518i
                            ----------------------------------------
                            KOTKA CONNECTION-KÖYHÄT KYYKKYYN

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by makko View Post
                              Onko kellään kokemusta e38 740i m60 koneeseen jälkikäteen asennetusta lohkolämppäristä?:think liikkeestä kyselin niin ei kuulemma ole saatavilla ainakaan defalta jotain säteilylämmitintä löytyisi, mutta myyjän itsensäkin mielestä tehottomia? vai? kokemuksia?hintoja? neuvoja?
                              No ei siis mihinkään alulohkoseen varsinaista lohkolämmitintä saa mutta defalta löytyy tuohon säteilyelementit, tulee 2kpl yhteensä.
                              Parempi varmaankin kun ei mitään mutta hintaa sillekkin tulee, samaan hintaan hommailee webaston osat vaikka käytettynä.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Arnolds
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3311
                                • Kajjjaani

                                Originally posted by makko View Post
                                Onko kellään kokemusta e38 740i m60 koneeseen jälkikäteen asennetusta lohkolämppäristä?:think liikkeestä kyselin niin ei kuulemma ole saatavilla ainakaan defalta jotain säteilylämmitintä löytyisi, mutta myyjän itsensäkin mielestä tehottomia? vai? kokemuksia?hintoja? neuvoja?
                                Hinnoista en tiedä mutta nuo säteilijät TOIMII vaikka etelän hemmot muuta väittää. Jos et webastoa/vast halua niin noi on must.
                                Huom kaikki lämpö mitä koneelle pakkasessa ennen käynnistystä saadaan on vain positiivista.
                                Säteilijöillä joutuu lämmittämään vähän kauemmin kuin normi lohkolla mutta pelaa.
                                Jos joku myyjä väittää tehottomaksi niin sillä ei ole käytännön kokemusta.
                                Nyt jo kolmannessa autossa noi.
                                F26 xDrive20d TwinPower

                                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎