Originally posted by juzu3
View Post
Jos ei, olisiko kenties mahdollista, että jotain on kasattu väärin tai jotain on hajonnut vaihdon yhteydessä? Tuo abs/dsc valo voi johtua siitäkin, että kun niitä johtoja on menty koskemaan, sinne on saattanut ilmaantua jonkinlainen kosketushäiriö. Onhan se tietysti mahdollista, että itse anturikin on menossa, mutta luulisi sen pettävän kerrasta, eikä toimivan satunnaisesti. Mitä tuohon ulinaan tulee, saatko sitä aikaiseksi itse pyörittämällä rengasta auton ollessa tunkilla/nosturilla? Yksi mahdollisuus olisi, että jousilautanen on mennyt eri asentoon ja se hankaa renkaan kylkeen. Näin ainakin minun seiskassani oli, kun edellinen omistaja oli vaihdattanut uudet jouset eteen ja kuskinpuolen jousilautanen oli sellaisessa asennossa, että kun laitoin nuo kaksikymppiset pyörät alle, otti rengas kiinni jousilautaseen kuskinpuolella. Lautasta kääntämällä sain renkaan mahtumaan. Tietenkin tällöin äänen pitäisi olla melkolailla jatkuva. Tsekkaa kuitenkin se repsikan rengas, ettei se ole kulunut sisäpuolelta. Jos on kulunut, tämä viittaa siihen, että joku hankaa rengasta vasten.
En sulkisi kuitenkaan sitä mahdollisuutta pois, että siellä olisi laakeri menossa tai jarrut laahaisivat. Jarrut kannattaa ensiksi laittaa kuntoon, jos on epäilys, että niissä on vikaa, koska jarrujen herkistely ei vaadi paljoa rahaa, eikä ammattitaitoa. Käyt hakemassa purkin kuparitahnaa ja voitelet palojen päät jne. ja vaikka kaverin kanssa herkistelet jarrut ajamalla mäntää sisään/ulos. Jonkinlainen puristin/vinka on hyvä olla työmaalla.
___________________________________________
Yksi kysymys liittyen omaan seiskaani, eli syökö tuo M62 motti tuota jäähdytinnestettä sen jälkeen, kun järjestelmän on tyhjännyt ja ilmannut uudestaan? Kävin tänään taas koeajolla uuden paisarinkorkin kanssa ja ei enää sylkenyt nesteitä korkin välistä ulos. Eli nestettä ei enää katoa. Pariin otteeseen kuitenkin pamautti check coolant leveliä ja nestepinta oli laskenut molemmilla kerroilla hieman. Omassa seiskassa tosin sähköpumppu ei oikein kunnolla toimi, eli voisiko olla mahdollista, että järjestelmään olisi jäänyt ilmaa, joka sitten täyttyessään pudottaa nestepintaa? Nestettä meni vähän reilu litra lisää siitä, kun sen ilmasin, onko normaalia?
Comment