Originally posted by Jaakko P
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by rizzo View Post
1. Olisiko ne flektin vastukset rikki? Jos ne ovat viallisia niin flekti pyörii vain nopeimmalla nopeudella (näitä nopeuksia oli 3 tai 4 tms)Ei ole iso homma korjata, kuulemma.
Originally posted by Ramzez View PostEttei olisi flektin mooottorin laakeri menossa?Originally posted by KV1 View PostOlisiko visko hirttänyt kiinni? Kokeile kylmänä pyöriikö flekti vapaasti kun siivistä heiluttelee. Kylmänä sen tulisi pyöriä hyvinkin kevyesti, viskohan alkaa ottaa kiinni sitten lämpötilan noustessa.
Selvähomma eli flekti taitaa olla entinen. Käyn kohta pyörittelemässä että pyöriikö kevyesti.
Originally posted by rizzo View Post2. Ebaysta löytyy vähän parempaan hintaa, nopeasti katsottuna tuli vastaan tämmönen: http://cgi.ebay.de/BMW-DVB-T-Tuner-D...s_Zubeh%C3%B6r <- Tuossa myös DVD-soitin näköjään, mutta 400-600 € hinnoissa varmasti pyörivätOriginally posted by Ramzez View PostSaksasta noita orkkis videomoduuleja digivirittimellä saa n. 500€ hintaan, mutta se on mielestäni kallis kustannus ominaisuudesta, jota niin harvoin tarvitsee. Halvempi keino on modata joku erillinen autodigiboxi sinne videomoduulin kylkeen.
Joo on tuo 500e vielä vähän liikaa. Ei olisi mitään linkkiä heittää missä joku olisi tunannut tuommoisen erillisen digipoksin tuonne?
Originally posted by Ramzez View PostTarkoititko nyt koiranluilla niitä reaktiotankoja, jotka ovat sellaiset "järeät ja bumerangimaiset", vai niitä suoria pystyasennossa olevia ohuita tukivarsia? TÄSSÄ yksi video, joka voi auttaa diagnosoimaan vikaa. Kohdassa 1:15 on reaktiotanko, eikä koiranluu. Kuvassa alla on sitten se "koiranluu".
Juu nuo bumerangin malliset sekä kuvassa näkyvät ovat vaihdettu molemmille puolille. Lisäksi ne tukivarret jotka ovat poikittain. Narina hieman helpotti mutta kuuluu edelleen kun taas kumahtelu hieman koveni? Voisiko ne kallistuksenvakaajan keskikumit mitkä tukee sitä koriin olla väljät? Aiheuttaako ne kyseisiä oireita?
Ja kiitoksia avuista!
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostPerjaatteessa hyvinkin yksinkertainen.
Sadetunnistimelle tulee virransyöttö sekä liitäntä K-bus väylälle.
Eli keskustelee sitten väylän kautta korimoduulin kanssa joka ohjaa pyyhkimiä.
Parin piuhanvedon lisäksi tarvii koodauksen että korimoduuli tietää moisen ominaisuuden löytyvän ja käyttää sen tietoa.
Onko homman toteuttaneita täällä?
Onko vuosimalli eroja?
Kytkentäkaavioista selvitettävissä johdinpaikat? En toki ole ehtinyt sen enmpää tutkia josko piuhat löytyisi valmiina kattopaneelin takaa....Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Täälä on ollut puhetta niistä ö-pumpun pulteista niin laitetaan oma kokemus asiasta. Eli eilen auto ylös, öljyt ulos ja pohja irti ja kappas kaikki mutterit ja pultit paikoillaan ja kireällä. Ketjussa välystä noin 5 milliä. Kamat takas kiinni, castrollit koneeseen ja menoks. Kyseessä siis 206000km ajettu m60b35. Edellisen omistajan mukaan ei ikinä tarkistettu ja ainakin öljypohjan tiiviste näytti alkuperäiseltä eli ei näissä vissiin kaikissa pultit irtoile.
Comment
-
-
Originally posted by Jaakko P View PostTäälä on ollut puhetta niistä ö-pumpun pulteista niin laitetaan oma kokemus asiasta. Eli eilen auto ylös, öljyt ulos ja pohja irti ja kappas kaikki mutterit ja pultit paikoillaan ja kireällä. Ketjussa välystä noin 5 milliä. Kamat takas kiinni, castrollit koneeseen ja menoks. Kyseessä siis 206000km ajettu m60b35. Edellisen omistajan mukaan ei ikinä tarkistettu ja ainakin öljypohjan tiiviste näytti alkuperäiseltä eli ei näissä vissiin kaikissa pultit irtoile.
Comment
-
-
e38 kuume on kova joten kysymyksiä taas:
1: Ebaystä varmaan löytyy digibokseja? onko ihan plug and play? Missä sijaitsee ja minkä tilalle tulee?
2: Onko helppo homma saada tv näkymään myös vauhdissa? Joku huijausboksi??
3: Sopiiko 4:3 navin tilalle suoraan 16:9 navi?? Mistä tuoreempia navilevyjä saa ostaa? Löytyykö piraattina?
4: Mites sitten faceliftaus? Saako jostain valmiita kittejä? Tai jossain edes juttua aiheesta?
Tuossa nyt ensi alkuun jotainLast edited by Discohai; 19-08-2010, 11:04.
Comment
-
-
Originally posted by Discohai View Poste38 kuume on kova joten kysymyksiä taas:
1: Ebaystä varmaan löytyy digibokseja? onko ihan plug and play? Missä sijaitsee ja minkä tilalle tulee?
Originally posted by Discohai View Post2: Onko helppo homma saada tv näkymään myös vauhdissa? Joku huijausboksi??
Mututiedon pohjalta olen kuullut, että nuo digivirittimet tuppaavat hävittämään signaalin ajossa.
Originally posted by Discohai View Post3: Sopiiko 4:3 navin tilalle suoraan 16:9 navi?? Mistä tuoreempia navilevyjä saa ostaa? Löytyykö piraattina?
Jos haluat päivittää itse naviyksikön peräkontissa, niin MK1:n kohdalla tarvitsee adapterikaapelit navin ja orkkis kaapeleiden väliin, muissa uudemmissa malleissa ei. Uusin sopiva navi on MK4 (DVD-pohjainen). Etenkin vanhemmissa seiskoissa radiomoduuli on vanhempaa mallia, joten radio toimii vähän hassusti sitten uudempien navisysteemien kanssa. Toimii kuitenkin, joten radiota voi yhä kuunnella. Jos haluaa, että kaikki toimii viimeisen päälle, niin sitten tarvitsee jo uusia radiomoduuli, CD-vaihtaja väyläohjattuun malliin ja modata sen kaapeleita ja jos autossa on DSP, sen uusiminen.
Navilevyjä löytyy esim. TÄÄLTÄ. Piraattina löytyy varmasti jos jaksaa netistä hakea.
Originally posted by Discohai View Post4: Mites sitten faceliftaus? Saako jostain valmiita kittejä? Tai jossain edes juttua aiheesta?Last edited by Ramzez; 19-08-2010, 12:44.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostValmiista kiteistä en tiedä, mutta mielestäni homman pitäisi olla melko yksinkertaista. Ainakin etulokarit, etuvilkut ja valoumpiot pitää uusia. Joku homman tehnyt osaa varmasti neuvoa paremmin.E34 530d -94 M-Sport
Comment
-
-
Varmistaisin nyt vielä, etten turhaan tilaa väärää/toimimatonta osaa... Kyseessä siis täysin toimiva osa, jonka haluaisin vaihtaa omasta mielestäni "siistimmän näköiseen".
Autossa on siis tälläinen lämmönsäätö paneeli. Kuva autosta.
Ilmeisesti tilalle täysin plug&play kävisi tälläinen?
Kyseisen osan myynti-ilmoituksesta: http://tinyurl.com/ebayst-esimerkki
osanumeroa realoemista katsottuna tulee seuraavanlainen soveltuvuuslista:
Part 64118379112 (RMFD-AUTOMATIC AIR CONDITIONING CONTROL) was found on the following vehicles:
E38: Details on E38
E38 740i Sedan, USA
E38 740iL Sedan, USA
E38 740iLP Sedan, USA
E38 750iL Sedan, USA
E38 750iLP Sedan, USA
E38 725tds Sedan, Europe
E38 728i Sedan, Europe
E38 728iL Sedan, Europe
E38 730i Sedan, Europe
E38 730iL Sedan, Europe
E38 735i Sedan, Europe
E38 735iL Sedan, Europe
E38 740i Sedan, Europe
E38 740iL Sedan, Europe
E38 740iLP Sedan, Europe
E38 750i Sedan, Europe
E38 750iL Sedan, Europe
E38 750iLP Sedan, Europe
E38 750iLS Sedan, Europe
E38 L7 Sedan, Europe
Eli ilmeisesti kävisi liittimet suoraan?
Miten tuo vanha yksikkö irtoaa? Jotenkin jollain kapealla kampeamalla? Ylä/alapuolelta purkamalla ja kädellä työntämällä?Nyt ix m60
ex:E70 X5 40d + F31 330d
Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
Myyty tämäkin335d E91 perheauto
Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996
Comment
-
-
Korjatkoon viisaammat jos väärässä mutta vaikka tuo automaatti ilmastoinin säätöyksikkö fyysisesti siihen menee niin ei taida ihan suoraan onnistua sen toimintaan saanti. :think :thinkF26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by Arnolds View PostKorjatkoon viisaammat jos väärässä mutta vaikka tuo automaatti ilmastoinin säätöyksikkö fyysisesti siihen menee niin ei taida ihan suoraan onnistua sen toimintaan saanti. :think :thinkVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
K-lukon kaukosäätö ei toimi
Pahoittelen toistoa, mutta en löytänyt vastausta kysymykseeni.
Auto on e38 740iA 9/94
Keskuslukitus siis toimii, bensatankinluukun lukkoa lukuun ottamatta. Paristot on vaihdettu avaimeen ja avain vilkkuu kyllä, kun yritän ohjelmoida. Kaukosäätö ei minun aikanani ole milloinkaan toiminut. Avaimessa on vain kaksi nappia. Kuulin, että pitäis olla kolme? Eli teetänkö kolmella napilla varustetun avaimen vai onko vika muualla? Kuulin myös, että ovessa olisi joku tunnistin, joka rikki ollessaan estää ohjelmoinnin.
Olen yrittäny ohjelmointi seuraavasti: ovet lukkoon, auki, sisälle autoon, ovi kiinni, Virrat päälle, Virrat pois,pienempi nappi pohjaan ja painetaan kolme kertaa suurempaa nappia. Onko tapa oikea?
Comment
-
Comment