Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anza(kla)
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 970
    • kokkola

    Originally posted by Janzki View Post
    Ettei vaan olisi uudesta ovesta jäänyt se ikkunan murto tunnistin pois.
    hälytin temppuili jo harvakseltaan ennen kun auto kävi edes maalamolla.

    joten alan pikku hiljaa uskomaan tuohon Cell:in sanomaan konepelti/ovi-tunnistin vikaan.

    tuo hälyn "de-aktivointi" on ilmeisesti mahdottomus.?

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Oven yläreunassa on kyllä ns. pinch controllin tunnistinnauha sisäpuolella lasia mutta se ei kyllä liity hälyyn mitenkään vaan tiputtaa lasin alas jos jää nakit väliin.

      Siellä pitäisi olla oven sisällä kyllä erillinen murtotunnistin.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Millaista murtotunnistinta meinaat? Noissa on alkupäässä ainakin ollut jotain erilaisia systeemejä.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9143
          • Oulu

          Ainakin WDS:n mukaan aivan alkupään (94-x/95) E38:eissa ei hälyttimellä ole sisätilatutkaa vaan jokaisella lasilla erillinen rikkotunnistin.
          KLIK 1
          KLIK 2

          Jos ei muuten tule kuntoon, niin kyllä sen hälyttimen saa sieltä korimodulilta koodattua poiskin.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • anza(kla)
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 970
            • kokkola

            Originally posted by Clavurion View Post
            Ainakin WDS:n mukaan aivan alkupään (94-x/95) E38:eissa ei hälyttimellä ole sisätilatutkaa vaan jokaisella lasilla erillinen rikkotunnistin.
            KLIK 1
            KLIK 2

            Jos ei muuten tule kuntoon, niin kyllä sen hälyttimen saa sieltä korimodulilta koodattua poiskin.
            täytyy koittaa vielä kopata noita kaikkia micro-kytkimiä että josko sen sais pelaamaan.
            jos ei saa,niin täytyy ottaa joku fiksumpi kaveri joka saa sen koodattua pois sieltä korimodulilta.

            ja auton on tosiaan ihan noita alkupään e38:ja.

            hei. kertokaas miks rekisteri otteessa lukee käyttöön ottopäivä 12.5.1994,mutta kun laitettiin merkki-liikkeessä töpseliin kiinni niin auto näyttäis olevan 9/95 vuosimallia.

            mistä tämä johtuu.?
            kaikki boxin numerot,jne... on samat mitä tehtaalta alustanumeron mukaan.

            Comment

            • ts18056
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 276
              • Joroinen

              Originally posted by anza(kla) View Post
              hei. kertokaas miks rekisteri otteessa lukee käyttöön ottopäivä 12.5.1994,mutta kun laitettiin merkki-liikkeessä töpseliin kiinni niin auto näyttäis olevan 9/95 vuosimallia.

              mistä tämä johtuu.?
              kaikki boxin numerot,jne... on samat mitä tehtaalta alustanumeron mukaan.
              Omastani ihmettelen samantapaista, otteen mukaan käyttöönotettu 01.96, runkonumeron mukaan valmistettu 09.96
              Onko näihin ulkoa tuotuihin pudotettu hihasta noita käyttöönottoja?
              E39 525i -01
              ex 750iL -96

              Comment

              • Tcdoe
                Bimmer Fanatic
                • May 2003
                • 393
                • Helsinki

                Tyhmä kysymys: Miten keskikonsoli puretaan (puupäällyste)?

                Katselin näitä ohjeita: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/1580 mutta minulla ei ole tuollaista liukuvaa kyynärnojaa eikä tuossa keskikonsolin takaosassa näy mitään ilmiselvää paikkaa minkä alla olisi kiinnitysruuvit. Yritin raottaa ruuvarilla sitä kyynärnojan alla olevaa säilytyslokeroa mutta ei tuntunut antavan periksi. Mulla siis allaoleva kyynärnoja

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3311
                  • Kajjjaani

                  Originally posted by Tcdoe View Post
                  Tyhmä kysymys: Miten keskikonsoli puretaan (puupäällyste)?

                  Katselin näitä ohjeita: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/1580 mutta minulla ei ole tuollaista liukuvaa kyynärnojaa eikä tuossa keskikonsolin takaosassa näy mitään ilmiselvää paikkaa minkä alla olisi kiinnitysruuvit. Yritin raottaa ruuvarilla sitä kyynärnojan alla olevaa säilytyslokeroa mutta ei tuntunut antavan periksi. Mulla siis allaoleva kyynärnoja
                  :think:think Eikös siellä takatilan puhallinrittlän alla ole ne ruuvi/vast mistä takaosa löysätään??? Muut pitäs kyllä löytyä tuon ohjeen perusteella. :think
                  Eli ohjeen kuva 2
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • Tcdoe
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2003
                    • 393
                    • Helsinki

                    Originally posted by Arnolds View Post
                    :think:think Eikös siellä takatilan puhallinrittlän alla ole ne ruuvi/vast mistä takaosa löysätään??? Muut pitäs kyllä löytyä tuon ohjeen perusteella. :think
                    Eli ohjeen kuva 2
                    Mutta kuvassa 2 puhallinritilä on vielä kiinni? Siinä on vaan irrotettu liukuvan kyynärnojan alta löytyvä peitelevy. Mulla on tosiaan ihan erilainen tuo keskikonsolin takaosa kun ei ole liukuvaa kyynärnojaa. Pitää nyt vielä poistaa se puhallinritilä, mutta ei niiden ruuvien luulisi olevan niin alhaalla?

                    Oma näyttää tältä:

                    Last edited by Tcdoe; 27-10-2010, 11:30.

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3311
                      • Kajjjaani

                      Originally posted by Tcdoe View Post
                      Mutta kuvassa 2 puhallinritilä on vielä kiinni? Siinä on vaan irrotettu liukuvan kyynärnojan alta löytyvä peitelevy. Mulla on tosiaan ihan erilainen tuo keskikonsolin takaosa kun ei ole liukuvaa kyynärnojaa. Pitää nyt vielä poistaa se puhallinritilä, mutta ei niiden ruuvien luulisi olevan niin alhaalla?
                      Kyllä niiden ruuvien/pulttien paikka on siellä ritilän takana. :think ja siihen kardaani tunneliin ne kiinnittyy.
                      Tuo saattaa hämätä kun on erillainen tuo konsolin rakenne. :think
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by Tcdoe View Post
                        Tuossa mihin tuo kyynärtuen lukko napsahtaa on ympärille toi kehys, se lähtee kampeemalla ylöspäin jonka alta paljastuu 2 ruuvia, nämä kun ottaa pois niin lähtee tuo lokero ylös sekä puusomiste kepin ympäriltä pois. Tietysti olettaen että olet irroittanut vaihdekekepin pussin alta löytyvät pari ruuvia.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Tcdoe
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2003
                          • 393
                          • Helsinki

                          Originally posted by Supa View Post
                          Tuossa mihin tuo kyynärtuen lukko napsahtaa on ympärille toi kehys, se lähtee kampeemalla ylöspäin jonka alta paljastuu 2 ruuvia, nämä kun ottaa pois niin lähtee tuo lokero ylös sekä puusomiste kepin ympäriltä pois. Tietysti olettaen että olet irroittanut vaihdekekepin pussin alta löytyvät pari ruuvia.
                          Kiitos, tätä hainkin. Yritin ensin kammeta tuota ylös muttei halunnut irrota hajoamatta, täytyy kokeilla uudestaan paremmalla työkalulla.

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by Tcdoe View Post
                            Kiitos, tätä hainkin. Yritin ensin kammeta tuota ylös muttei halunnut irrota hajoamatta, täytyy kokeilla uudestaan paremmalla työkalulla.
                            Kampea siitä lukituksen reiästä vaikkapa niin ei tuu jälki niin helposti ympärille.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Rockford
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 8028
                              • Pinsiö

                              M60. Öljypumpun vaihtamiseen/irroittamiseen liittyviä infopaketteja kaivataan.
                              Esim. onko ketjussa jossain liitos, onko katkaistava malli jne. Muuta aiheeseen liittyvää huomioitavaa?

                              Kiitos.

                              Öljypumppu leipoi kiinni, mitä muuta mahdollisesti uusittava/tarkistettava?
                              Last edited by Rockford; 27-10-2010, 21:04.
                              -Dodge Charger -73
                              -Mercedes-Benz GLK
                              -VW Transporter

                              Comment

                              • Arnolds
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3311
                                • Kajjjaani

                                Originally posted by Rockford View Post
                                M60. Öljypumpun vaihtamiseen/irroittamiseen liittyviä infopaketteja kaivataan.
                                Esim. onko ketjussa jossain liitos, onko katkaistava malli jne. Muuta aiheeseen liittyvää huomioitavaa?

                                Kiitos.

                                Öljypumppu leipoi kiinni, mitä muuta mahdollisesti uusittava/tarkistettava?
                                Tuossa jotain ohjetta sen pumpun vaihtoon.
                                F26 xDrive20d TwinPower

                                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎