Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zippaaja
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 1140
    • Pieksämäki

    Mitenkäs minä nyt parhaiten tuon varmistan itselleni mikä sielä kusee?

    Jos flekti pyöriessään hakee paikkaansa ja "antaa periksi" juurestaan. Kädellä pystyy heiluttamaan flektiä 2cm verran.
    Kovvoo hommoo

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      vähän vaikea selostaa mutta heiluuko flekti akseliinsa nähden vai heiluuko akseli flektin mukana?
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Zippaaja
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 1140
        • Pieksämäki

        Originally posted by peto2 View Post
        vähän vaikea selostaa mutta heiluuko flekti akseliinsa nähden vai heiluuko akseli flektin mukana?
        Flekti heiluu akseliinsa nähden.

        Jos vesipumppu ei ole sanonut sopimusta irti, niin enkös mä voi napata flektin irti ja ajella rauhassa, kunnes uusi osa saadaan tilalle. Viskokos tuo nyt on nimeltään sitten mikä pitää uusia?
        Last edited by Zippaaja; 20-02-2011, 15:23.
        Kovvoo hommoo

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by Zippaaja View Post
          Flekti heiluu akseliinsa nähden.

          Jos vesipumppu ei ole sanonut sopimusta irti, niin enkös mä voi napata flektin irti ja ajella rauhassa, kunnes uusi osa saadaan tilalle. Viskokos tuo nyt on nimeltään sitten mikä pitää uusia?
          tuo viittais vialliseen viskoon, kun otat viskon irti niin tutki tarkkaan ettei vesipumpun akseli heilu.. ilman flektiä voi kyllä ajella varsinkin kun nyt on näin kylmää mutta nimenomaan ajaa, tyhjäkäynnille en jättäisi ja valoissa seistessäkin tarkkana lämpöjen kans.

          tän näkönen osa
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Zippaaja
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 1140
            • Pieksämäki

            Tuossa tutkailin tarkemmin ja selkeästi se antaa siitä vesipumpun akseliltakin periksi. Eli ei kamalasti sitten vissiin ajeta...

            Onko tuota vesipumpun akselia mahdollista kiristellä jostain kohdasta vai onko se nyt laitettava uusi vesipumppu tilaukseen?
            Kovvoo hommoo

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14354
              • Oulu

              Uutta pumppua vaan.

              EDIT: melko sattumaan, kun jostain syystä tuli kokeiltua omasta, niin samallalailla klappia pumpussa. Lienee uusittava.
              Last edited by zener; 20-02-2011, 19:23.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Zippaaja
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 1140
                • Pieksämäki

                Näin arvelinkin. Menee siis kävelyhommiksi huominen.
                Kovvoo hommoo

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Zippaaja View Post
                  Näin arvelinkin. Menee siis kävelyhommiksi huominen.
                  eihän tommosen pumpun vaihtoon mene kuin 1,5h pumpun hakemisen ja ilmaamisen kanssa
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Zippaaja
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 1140
                    • Pieksämäki

                    Asennushan näyttäisi olevan ihan näppäsy homma, mutta sunnuntaina ei saa kyllä pumppua haettua mistään Ehkä parannellaan kohmeloa
                    Kovvoo hommoo

                    Comment

                    • VaihtoVirta
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 558
                      • Kuusamo

                      Originally posted by Zippaaja View Post
                      Asennushan näyttäisi olevan ihan näppäsy homma, mutta sunnuntaina ei saa kyllä pumppua haettua mistään Ehkä parannellaan kohmeloa
                      Tarkkana sitten niiden kahden vesiputken kanssa, jotka kulkevat imusarjan alla lohkon takaosasta vesipumpulle. Nimittäin jos takapäästä pääsevät irtoamaan, voi o-rengas karata sieltä takaa, ja siitä tuleekin sitten vähän isompi urakka

                      Comment

                      • Zippaaja
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 1140
                        • Pieksämäki

                        Originally posted by VaihtoVirta View Post
                        Tarkkana sitten niiden kahden vesiputken kanssa, jotka kulkevat imusarjan alla lohkon takaosasta vesipumpulle. Nimittäin jos takapäästä pääsevät irtoamaan, voi o-rengas karata sieltä takaa, ja siitä tuleekin sitten vähän isompi urakka
                        Kiitos tästä. Pitää nyhtää varovasti pumppu irti sitten. Mahtaako tuo tuolta mulahtaa välistä ilman, että flektin "suojamuovia" irrottaa jäähyn takaa?
                        Kovvoo hommoo

                        Comment

                        • samipee
                          Newbiemmer
                          • Feb 2010
                          • 7
                          • raahe

                          sähköongelmia??

                          Moron.

                          Sellaanen pikku propleema ois päällä että e38 728i vm 96:ssa välkkyy niinku discossa melkeinpä kaikki kojetaulun ja mittarinvalot.

                          Tilanne normalisoituu kun painaa jarrua ja kaikki lamput rauhoittuvat eli palavat normaalisti?

                          Kokeilin irrottaa jarruvalokytkimestä liittimen irti jalkotilasta ja tilanne normalisoitui silläkin?

                          eli tietääko kukaan et mihin noi 3 piuhaa menee jotka lähtevät jarruvalokytkimen liittimestä jalkotilasta

                          uusi jarruvalokytkin laitettiin mutta sekään ei auttanut välkkymiseen mitään.

                          veikkauksia on sadellut maadoitusviasta yms mut mistä kannattas alkaa ropeloimaan ensin

                          Välkkymiseen ei merkitystä et onko autossa virrat päällä vai ei..

                          Myös kummankin takavalojen liittimet irroitettu takaa mutta silläkään ei merkitystä

                          Kojetauluun tulee joka kerta hälytys että check brake lights

                          jarrun painaminen vaikuttaa myös peruutusvalon toimintaan. jos painat jarrua ja pakki päälle niin peruutusvalot ei syty mutta jos et paina ja laitat pakin peruutusvalot toimivat oikein

                          HUHHEIJAA.. IHME VIKOJA.. AUTTAKEE SÄHKÖINSINÖÖRIT
                          Last edited by samipee; 21-02-2011, 18:58.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8258
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by Zippaaja View Post
                            Kiitos tästä. Pitää nyhtää varovasti pumppu irti sitten. Mahtaako tuo tuolta mulahtaa välistä ilman, että flektin "suojamuovia" irrottaa jäähyn takaa?
                            kyllä se ilmanohjain kannattaa ottaa pois, lähtee todella helposti ja tulee mukavasti tilaa
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Zippaaja
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 1140
                              • Pieksämäki

                              Joops. Ehkä se voi olla kaikkein mukavin tapa toimia.

                              Kuinkas tuo järjestelmän ilmaus? Helpoin keino toteuttaa? Meneekö oikein jos teen näin:

                              Auto käynnissä, lämmitys 32 asteessa ja puhallus pienellä. Aukaistaan jäähdyttimen korkki ja ilmausruuvi. Täytetään jäähdytin, että tappi nousee reilusti maxiin ja annetaan pyörittää. Lisätään ainetta aikansa, kunnes alkaa kamat valumaan ilmausruuvin kautta ja annetaan hetki puskea sieltä ulos. Sitten sammutus ja korkit kiinni.
                              :think
                              Kovvoo hommoo

                              Comment

                              • JiPe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2010
                                • 2548
                                • Kuopio

                                Originally posted by Zippaaja View Post
                                Joops. Ehkä se voi olla kaikkein mukavin tapa toimia.

                                Kuinkas tuo järjestelmän ilmaus? Helpoin keino toteuttaa? Meneekö oikein jos teen näin:

                                Auto käynnissä, lämmitys 32 asteessa ja puhallus pienellä. Aukaistaan jäähdyttimen korkki ja ilmausruuvi. Täytetään jäähdytin, että tappi nousee reilusti maxiin ja annetaan pyörittää. Lisätään ainetta aikansa, kunnes alkaa kamat valumaan ilmausruuvin kautta ja annetaan hetki puskea sieltä ulos. Sitten sammutus ja korkit kiinni.
                                :think
                                Ramzez:sta lainaten (topiikista etsimällä hakusana: ilmaus..)
                                Originally posted by Ramzez View Post
                                - Jäähdyttäjän korkki ja ilmaruuvi auki
                                - Säiliö täyteen nestettä
                                - Sytytysvirta päälle (ei käyntiin) ja lämppäri maksimiin, mutta puhallus minimiin
                                - Lisäilin nestettä aina sen laskiessa maksimista ja samalla pumppasin alavesiletkua siinä sivussa. Pariin kertaan koitin pumpata ylävesiletkuakin, mutta tällä en nähnyt mitään vaikutusta
                                - Auto käyntiin ja nestettä lisäillen sen pudotessa
                                - Suljin ilmaruuvin vasta, kun tuli pelkkää nestettä
                                - Hieman vielä lisää nestettä ja korkki kiinni
                                - Koeajo
                                - Koeajon jälkeen auto kylmäksi ja nesteen tarkistus, mahdollisesti myös lisäys

                                Last edited by JiPe; 21-02-2011, 21:22.
                                MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                                MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                                MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                                Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎