Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiPe
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2548
    • Kuopio

    Originally posted by peto2 View Post
    ei mitään faktaa mutta olettaisin että 2200-2400 :think (ei edustusautoon kuulu urheiluauton vaihteisto)
    En nyt muista tarkkaan kesärenkailta - talvirenkaat kun fuskaa niin paljon - mutta kyllä se johonkin ~2500 kierroksen pintaan on. Ei olis kuudes pykälä yhtään haitaksi tuohon laatikkoon. :think
    MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
    MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
    MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
    Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

    Comment

    • ariv
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2008
      • 427
      • IISALMI

      Itselläni on vm. 2000 automaatti diesel, kesärenkailla kierrokset 2000 ja talvirenkailla 2100.
      E38M57

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8258
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by ariv View Post
        Itselläni on vm. 2000 automaatti diesel, kesärenkailla kierrokset 2000 ja talvirenkailla 2100.
        eihän rengaskoon pitäisi vaikuttaa mittarin näyttämään kuin siinä tapauksessa että rengaskoko on niin paljon pielessä että laatikko sekoaa :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          olikos E38-M60 malleissa jotakin vaikeutta löytää sopivaa öljynsuodatinta?

          oon tilaamas osia ja tulis siinä sopivasti jos oikea löytyy :think
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Neljä tuntia tuli tänään vaihdettua repsikan puolen venttiilikopan tiivistettä. Yksin kun teki, niin vähän tuppasi välillä homma kestämään ja päädyin myös pesemään sen kopan kaikesta karstasta ja öljystä. Sain onneksi kopan kerralla paikalleen, joten ei tarvinnut sooloilla sen tiivisteliiman kanssa moneen kertaan. Onko porukka onnistunut momenttiavaimella kiristämään niitä alempia pultteja? Ylemmissä ei ollut ongelmaa, mutta pari alempaa oli niin ahtaassa paikassa, ettei sinne päässyt nivelenkään kanssa momenttiavaimella vääntämään. Oli pakko piippuavaimella arvioida oikea tiukkuus.

            Ne klipsit sain onneksi aika kivuttomasti irti ja päädyin vielä tekemään oman erikoistyökalun niille neulomapuikosta. Käytin siis vanhaa pitkää neulomapuikkoa, jonka kärjen taitoin 90 asteen kulmaan ja sen avulla mikromeisselin kanssa tuli availtua kaikki klipsit.

            Tiivistepinnat putsasin huolella, mutten kuitenkaan käsitellyt millään glyseriinillä uusia tiivisteita, toisin kuin yhdessä jenkkiohjeessa niin sanottiin. Helpompi laittaa koppa paikalleen, kun tiivisteet eivät putoilleet koko ajan pois paikoiltaan. Tuskin tuo nyt sen vuoksi alkaa vuotamaankaan. :think

            Huomenna sitten kuskin puolen tiivisteet. Ainakin pitäisi olla helpompi vaihtaa.

            Comment

            • VaihtoVirta
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 558
              • Kuusamo

              Originally posted by Ramzez View Post
              Neljä tuntia tuli tänään vaihdettua repsikan puolen venttiilikopan tiivistettä.

              Huomenna sitten kuskin puolen tiivisteet. Ainakin pitäisi olla helpompi vaihtaa.
              Noh, minäkin kerron miten sain päiväni kulumaan:

              Totesin nimittäin tänään takajousien vaihtoyrityksessä, 6 tunnin aikana, että takaiskarin alapäät on ihan tuhottoman tiukassa (purin tietenkin ensin hattuhyllyn yläpäiden tieltä, siinäkin meni tunti..), alapään pultti kyllä aukesi myllyllä, mutta itse holkki on kynkässä eikä liikahda. Täytynee hommata uudet iskarit, menee varmaan asetyleeni hommiksi tuon alapään irroittaminen, ja sillon on varmasti se pusla parhaat päivänsä nähnyt

              Mutta huomenna jatketaan taistelua!

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14353
                • Oulu

                Originally posted by VaihtoVirta View Post
                Mutta huomenna jatketaan taistelua!
                Yksi vaihtoehto on ottaa koko takatuenta irti ja pöydälle. Sitten vaan lyö tampin avustuksella sen alapään irti. Toki takapään kulmat menee silloin uusiksi, mutta meneehän ne muutenkin jos madallussatsia alle laittaa.

                Tai sitten kierteen tekeminen siihen iskarin holkkiin ja pultti, jolloin saa lyönti voiman oikeeseen paikkaan. Tilan puute vaan hankaloittaa tilannetta.
                Last edited by zener; 18-03-2011, 23:02.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • _charger-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2011
                  • 380
                  • Helsinki

                  ihan mielenkiinnost, oisko kellään tietoa ,oisko näihin e38:hin orkkis hinnastoa jossai netis??
                  1966 Dodge Monaco
                  1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                  EX:1994 BMW 750 IA e38
                  EX:1994 BMW 740 IA e38

                  Comment

                  • juho-85
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 753
                    • Pirkkala

                    Onko kellään tietoa että mitenkä mahtuu pyörimään edessä renkaat koossa 255/40 19.
                    Vanteet olisi nyt tiedossa ja mietin että jos laittaisi joka nurkkaan tuon koon. Mietityttää vaan että mahtuuko edessä pyörimään.
                    Eikös tuo nyt ole kumminkin optimikoko e38:iin?
                    Jos siis ajatellaan halkaisijaa verrattuna vakiorengastukseen.
                    F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                    Tilattu i4 M50

                    Exät:
                    e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                    Comment

                    • McBeast
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2007
                      • 2998
                      • Tallinn

                      Eikös 245-40R19 olisi optimaali? No tuohon kyllä vaikuttaa aika paljon jo renkaat istuvuus vanteelle. Jos survot ton 255-40 8" vanteelle niin tulos on kyllä "aikamoinen" donitsi.
                      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                      Comment

                      • juho-85
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 753
                        • Pirkkala

                        Originally posted by McBeast View Post
                        Eikös 245-40R19 olisi optimaali? No tuohon kyllä vaikuttaa aika paljon jo renkaat istuvuus vanteelle. Jos survot ton 255-40 8" vanteelle niin tulos on kyllä "aikamoinen" donitsi.
                        Niin jäi mainitsematta mutta vanteet olisi 9,5" joka nurkkaan. Ja saisin huomattavasti halvemmalla nuo 255/40 kuin 245/40
                        Ja ei siis raavi etupäässä mihinkään vaikka rattia miten vääntäis?

                        E: Niin ja sitä piti vielä kysyä että onko kukaan mitannut tuota AP sportfahrwerken 40mm madallusjousien todellista madallusta. Eli paljonko auto tippuu noilla verrattuna vakioon? Ja eikös nuo hyvin toiminut edessä edc alustan kanssa?

                        E2: Ja vielä tuli kysymys tuosta kun akku oli irti hetken ja aukaisin takakontin avaimella. sen jälkeen tuo luukun imutoiminto ei ole pelannut ja ajotietokone herjaa että kontti on auki. Onko tähän joku yksinkertainen juttu millä sen saa takaisin toimintaan?
                        Last edited by juho-85; 21-03-2011, 15:04.
                        F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                        Tilattu i4 M50

                        Exät:
                        e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                        Comment

                        • VaihtoVirta
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 558
                          • Kuusamo

                          Originally posted by juho-85 View Post
                          Niin jäi mainitsematta mutta vanteet olisi 9,5" joka nurkkaan. Ja saisin huomattavasti halvemmalla nuo 255/40 kuin 245/40
                          Ja ei siis raavi etupäässä mihinkään vaikka rattia miten vääntäis?
                          245/45-19 on oikea koko. 245/40 on halkaisialtaan 2,5cm alikokoinen (rengas-onlinesta Nankang NS-2 245/45R19 140e/kpl kotiovelle). 9,5" leveä vanne menee varmasti myös eteen, mutta et luku on oltava alle 20.

                          E: Niin ja sitä piti vielä kysyä että onko kukaan mitannut tuota AP sportfahrwerken 40mm madallusjousien todellista madallusta.
                          ~50mm tipahtaa edestä.

                          Comment

                          • Jeep-A-Holic
                            Newbiemmer
                            • Sep 2010
                            • 12
                            • KVL

                            Hyvä että pakkasia tulee vielä, meinaan nyt tuli bensanpaineen säädin postissa niin pääsee kokeilemaan jos se vika vihdoin löytyisi!!!

                            Ei meinaan tykkää lähteä edes pikkupakkasilla ulkona sisotun yön jälkeen...

                            Vai onkohan vaan tykästynyt tuohon lämpimään talliin...

                            Vaihdettu on bensapumpusta kampuranasentotunnistimeen ja ainavaan kettuilee, muttei piuhanpäässä vikakoodia anna...?
                            VW Passat 4motion 2.8 V6 -02
                            Jeep Wrangler 4.2 -88
                            e38 730 -94

                            exinä:
                            1kpl e34
                            4kpl e30
                            Helvetinmoinen määrä erinäisiä romuja ja helmiä

                            Comment

                            • _charger-
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2011
                              • 380
                              • Helsinki

                              eipä taida olla kellään tietoa niistä orkkis hinnastoista...? mutta asiaan, eilen mulle tuli englannista ebaystä,se uuden mallin ilmastoinnin paneeli, sen rulla mallin tilalle, ja tänään laitoin paikalleen ja voin sanoa faktana, että on ihan "plug 'n' play"!! toimii niinkuin pitääkin nyt ois jouten rullamalli missä ei astelukemat näy, jos joku nyt moista sattuis tarvii...
                              1966 Dodge Monaco
                              1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                              EX:1994 BMW 750 IA e38
                              EX:1994 BMW 740 IA e38

                              Comment

                              • sirkus
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 2195
                                • kaustinen

                                Originally posted by VaihtoVirta View Post
                                245/45-19 on oikea koko. 245/40 on halkaisialtaan 2,5cm alikokoinen (rengas-onlinesta Nankang NS-2 245/45R19 140e/kpl kotiovelle). 9,5" leveä vanne menee varmasti myös eteen, mutta et luku on oltava alle 20.


                                ~50mm tipahtaa edestä.
                                Mihin vertaamalla tuo 2,5cm tulee?

                                E38 peruskoko on 235/60 16 ja sen halkaisija 688,4mm ja 245/40 19 678,6mm eli pikkasen vaille 1cm alikokonen tuo on mutta sen sijaan E65 kokoa oleva 245/45 19 on 703,1mm ja siten ylikokoinen E38:siin. 255/40 19 on 686,6mm:senä optimi koko ja 235/45 19 osuu myös lähelle mutta on harvinainen koko. Mulla oli omassa edessä 245/40 ja taka 275/35 ja niillä mittarivirhe oli 5km/h luokkaa ja renkaat järkevän hintaiset. Mulla oli ensin 245/45 ja 275/40 E65 kumit mutta ainakin omaan silmään ne oli liian muhkut ja ottivat lisäksi edessä sisälokariin käännettäessä.
                                Chrysler 300c crd touring 2010
                                Daily driver
                                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                                Man cave on wheels
                                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                                Built not bought
                                V8, only juice&milk come in 2 litres

                                Kawasaki zzr1100 fighter


                                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎