Originally posted by peto2
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
-
-
Originally posted by ariv View PostItselläni on vm. 2000 automaatti diesel, kesärenkailla kierrokset 2000 ja talvirenkailla 2100.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
olikos E38-M60 malleissa jotakin vaikeutta löytää sopivaa öljynsuodatinta?
oon tilaamas osia ja tulis siinä sopivasti jos oikea löytyy :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Neljä tuntia tuli tänään vaihdettua repsikan puolen venttiilikopan tiivistettä. Yksin kun teki, niin vähän tuppasi välillä homma kestämään ja päädyin myös pesemään sen kopan kaikesta karstasta ja öljystä. Sain onneksi kopan kerralla paikalleen, joten ei tarvinnut sooloilla sen tiivisteliiman kanssa moneen kertaan. Onko porukka onnistunut momenttiavaimella kiristämään niitä alempia pultteja? Ylemmissä ei ollut ongelmaa, mutta pari alempaa oli niin ahtaassa paikassa, ettei sinne päässyt nivelenkään kanssa momenttiavaimella vääntämään. Oli pakko piippuavaimella arvioida oikea tiukkuus.
Ne klipsit sain onneksi aika kivuttomasti irti ja päädyin vielä tekemään oman erikoistyökalun niille neulomapuikosta. Käytin siis vanhaa pitkää neulomapuikkoa, jonka kärjen taitoin 90 asteen kulmaan ja sen avulla mikromeisselin kanssa tuli availtua kaikki klipsit.
Tiivistepinnat putsasin huolella, mutten kuitenkaan käsitellyt millään glyseriinillä uusia tiivisteita, toisin kuin yhdessä jenkkiohjeessa niin sanottiin. Helpompi laittaa koppa paikalleen, kun tiivisteet eivät putoilleet koko ajan pois paikoiltaan. Tuskin tuo nyt sen vuoksi alkaa vuotamaankaan. :think
Huomenna sitten kuskin puolen tiivisteet. Ainakin pitäisi olla helpompi vaihtaa.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostNeljä tuntia tuli tänään vaihdettua repsikan puolen venttiilikopan tiivistettä.
Huomenna sitten kuskin puolen tiivisteet. Ainakin pitäisi olla helpompi vaihtaa.
Totesin nimittäin tänään takajousien vaihtoyrityksessä, 6 tunnin aikana, että takaiskarin alapäät on ihan tuhottoman tiukassa (purin tietenkin ensin hattuhyllyn yläpäiden tieltä, siinäkin meni tunti..), alapään pultti kyllä aukesi myllyllä, mutta itse holkki on kynkässä eikä liikahda. Täytynee hommata uudet iskarit, menee varmaan asetyleeni hommiksi tuon alapään irroittaminen, ja sillon on varmasti se pusla parhaat päivänsä nähnyt
Mutta huomenna jatketaan taistelua!
Comment
-
-
Originally posted by VaihtoVirta View PostMutta huomenna jatketaan taistelua!
Tai sitten kierteen tekeminen siihen iskarin holkkiin ja pultti, jolloin saa lyönti voiman oikeeseen paikkaan. Tilan puute vaan hankaloittaa tilannetta.Last edited by zener; 18-03-2011, 23:02.
Comment
-
-
Onko kellään tietoa että mitenkä mahtuu pyörimään edessä renkaat koossa 255/40 19.
Vanteet olisi nyt tiedossa ja mietin että jos laittaisi joka nurkkaan tuon koon. Mietityttää vaan että mahtuuko edessä pyörimään.
Eikös tuo nyt ole kumminkin optimikoko e38:iin?
Jos siis ajatellaan halkaisijaa verrattuna vakiorengastukseen.F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
Tilattu i4 M50
Exät:
e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostEikös 245-40R19 olisi optimaali? No tuohon kyllä vaikuttaa aika paljon jo renkaat istuvuus vanteelle. Jos survot ton 255-40 8" vanteelle niin tulos on kyllä "aikamoinen" donitsi.
Ja ei siis raavi etupäässä mihinkään vaikka rattia miten vääntäis?
E: Niin ja sitä piti vielä kysyä että onko kukaan mitannut tuota AP sportfahrwerken 40mm madallusjousien todellista madallusta. Eli paljonko auto tippuu noilla verrattuna vakioon? Ja eikös nuo hyvin toiminut edessä edc alustan kanssa?
E2: Ja vielä tuli kysymys tuosta kun akku oli irti hetken ja aukaisin takakontin avaimella. sen jälkeen tuo luukun imutoiminto ei ole pelannut ja ajotietokone herjaa että kontti on auki. Onko tähän joku yksinkertainen juttu millä sen saa takaisin toimintaan?Last edited by juho-85; 21-03-2011, 15:04.F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
Tilattu i4 M50
Exät:
e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84
Comment
-
-
Originally posted by juho-85 View PostNiin jäi mainitsematta mutta vanteet olisi 9,5" joka nurkkaan. Ja saisin huomattavasti halvemmalla nuo 255/40 kuin 245/40
Ja ei siis raavi etupäässä mihinkään vaikka rattia miten vääntäis?
E: Niin ja sitä piti vielä kysyä että onko kukaan mitannut tuota AP sportfahrwerken 40mm madallusjousien todellista madallusta.
Comment
-
-
Hyvä että pakkasia tulee vielä, meinaan nyt tuli bensanpaineen säädin postissa niin pääsee kokeilemaan jos se vika vihdoin löytyisi!!!
Ei meinaan tykkää lähteä edes pikkupakkasilla ulkona sisotun yön jälkeen...
Vai onkohan vaan tykästynyt tuohon lämpimään talliin...
Vaihdettu on bensapumpusta kampuranasentotunnistimeen ja ainavaan kettuilee, muttei piuhanpäässä vikakoodia anna...?VW Passat 4motion 2.8 V6 -02
Jeep Wrangler 4.2 -88
e38 730 -94
exinä:
1kpl e34
4kpl e30
Helvetinmoinen määrä erinäisiä romuja ja helmiä
Comment
-
-
eipä taida olla kellään tietoa niistä orkkis hinnastoista...? mutta asiaan, eilen mulle tuli englannista ebaystä,se uuden mallin ilmastoinnin paneeli, sen rulla mallin tilalle, ja tänään laitoin paikalleen ja voin sanoa faktana, että on ihan "plug 'n' play"!! toimii niinkuin pitääkin nyt ois jouten rullamalli missä ei astelukemat näy, jos joku nyt moista sattuis tarvii...1966 Dodge Monaco
1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"
EX:1994 BMW 750 IA e38
EX:1994 BMW 740 IA e38
Comment
-
-
Originally posted by VaihtoVirta View Post245/45-19 on oikea koko. 245/40 on halkaisialtaan 2,5cm alikokoinen (rengas-onlinesta Nankang NS-2 245/45R19 140e/kpl kotiovelle). 9,5" leveä vanne menee varmasti myös eteen, mutta et luku on oltava alle 20.
~50mm tipahtaa edestä.
E38 peruskoko on 235/60 16 ja sen halkaisija 688,4mm ja 245/40 19 678,6mm eli pikkasen vaille 1cm alikokonen tuo on mutta sen sijaan E65 kokoa oleva 245/45 19 on 703,1mm ja siten ylikokoinen E38:siin. 255/40 19 on 686,6mm:senä optimi koko ja 235/45 19 osuu myös lähelle mutta on harvinainen koko. Mulla oli omassa edessä 245/40 ja taka 275/35 ja niillä mittarivirhe oli 5km/h luokkaa ja renkaat järkevän hintaiset. Mulla oli ensin 245/45 ja 275/40 E65 kumit mutta ainakin omaan silmään ne oli liian muhkut ja ottivat lisäksi edessä sisälokariin käännettäessä.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
Comment