Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by peto2 View Post
    irrota paisari
    No niinpä tietysti, odottakoon nyt hetken sitten.

    Ei jaksa tuota nyt heti irroittaa. Ei nyt niin vaarallista ole mutta vituttaa se ilmoitus kongin säestämänä.

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by Muurahainen View Post
      No niinpä tietysti, odottakoon nyt hetken sitten.

      Ei jaksa tuota nyt heti irroittaa. Ei nyt niin vaarallista ole mutta vituttaa se ilmoitus kongin säestämänä.
      Kannattaa sitten silmäillä se jäähdytysjärjestelmä kuitenkin läpi. Pienikin hiushalkeama jossain syylärin päädyssä aiheuttaa hyvin herkästi tuota vikailmoitusta, vaikka itse vuoto olisi niin pieni, ettei se lyhyehköllä aikavälillä edes nestepinnan laskuna näkyisi.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8258
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by Muurahainen View Post
        No niinpä tietysti, odottakoon nyt hetken sitten.

        Ei jaksa tuota nyt heti irroittaa. Ei nyt niin vaarallista ole mutta vituttaa se ilmoitus kongin säestämänä.
        se on varsin helppo irroitettava kun ei ole oikeastaan millään kiinni, ilmausruuvin "kehys" irti -> kallistetaan paisaria konetta kohti ja nostetaan pois.. IMM ja imuputket väliltä ilmanputsarikotelo-kaasuläppä joutuu ottaan tieltä pois
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by peto2 View Post
          se on varsin helppo irroitettava kun ei ole oikeastaan millään kiinni, ilmausruuvin "kehys" irti -> kallistetaan paisaria konetta kohti ja nostetaan pois.. IMM ja imuputket väliltä ilmanputsarikotelo-kaasuläppä joutuu ottaan tieltä pois
          No katsotaan jos ilmoitus alkaa tulla uudestaan.

          Tippaakaan en ole nestettä lisännyt mutta ruiskautin liittimeen contact cleaneria.

          Aina ei voi motivaatiota riittää kun juuri puhaltimen moottorin vaihdoin

          Comment

          • Zippaaja
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 1140
            • Pieksämäki

            Kukaan tehnyt e38 M60B30 kansiremonttia? Pitäisi tietää mitenkä iso ja tyyris projekti tehdä itse. Yhden tulpan kierteet siis hävinneet ja pitäisi koneistaa helicoilit tilalle. Mitä kaikkea tuollaisessa pitäisi varoa. Voiko jako/ajoitus ym. mennä vituiksi kantta irrottaessa?
            Kovvoo hommoo

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              Originally posted by Zippaaja View Post
              Kukaan tehnyt e38 M60B30 kansiremonttia? Pitäisi tietää mitenkä iso ja tyyris projekti tehdä itse. Yhden tulpan kierteet siis hävinneet ja pitäisi koneistaa helicoilit tilalle. Mitä kaikkea tuollaisessa pitäisi varoa. Voiko jako/ajoitus ym. mennä vituiksi kantta irrottaessa?
              Kova jätkä tekee helicoilit kansi paikoillaan. Kunnon imurointi jotta saa muruset pois männän päältä työ päätteeksi.
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Jarjestaja
                BTCF Member
                • Jun 2007
                • 451
                • Ylivieska/Tervajoki

                Onko kellään villiä veikkausta/Tietoa taitoa mikähän absi anturi voisi olla rikki ku valot palaa (abs,! ja kuusi) ja meinaa sekootella vaihteita... ei siis aina tajua vaihtaa isommalle:think

                Jep...Pitäisi lukia vikakoorit, mutta näin alustavasti ennakko vitutukseen
                F01 740D -10


                EXät:
                E70 x35d -09 / E65 730D -05 / #e65 735 -02 / e34 520i -89 / #e28 520i -86 /#e32 730 -92 Pussikyykky / #e36 325 cabriolet -93 / e39 540ia Touring -99 / e36 316coupe -94/ #e39 523i -96/ #e46 330D Touring -04/ #e34 520i -95 / #e32 730iA -91 bmvip / #e38 740iA -00 / #e39 525 tds NATOuring -97 / #e36 328i Touring -95 # e34 525i Touring -92

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  kuinka tämän malliseen avaimeen vaihdetaan patteri? netistä tuntuu löytyvän ohjeita vain uudemmille avaimille..


                  E: löytyhän se luukku
                  Last edited by peto2; 27-04-2011, 22:02.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Jarjestaja
                    BTCF Member
                    • Jun 2007
                    • 451
                    • Ylivieska/Tervajoki

                    Originally posted by Jarjestaja View Post
                    Onko kellään villiä veikkausta/Tietoa taitoa mikähän absi anturi voisi olla rikki ku valot palaa (abs,! ja kuusi) ja meinaa sekootella vaihteita... ei siis aina tajua vaihtaa isommalle:think

                    Jep...Pitäisi lukia vikakoorit, mutta näin alustavasti ennakko vitutukseen

                    :think ny vasta jännä onki, ku laitoon kesä rimssit ja valot sammu ku parikytämetriä ajoo
                    F01 740D -10


                    EXät:
                    E70 x35d -09 / E65 730D -05 / #e65 735 -02 / e34 520i -89 / #e28 520i -86 /#e32 730 -92 Pussikyykky / #e36 325 cabriolet -93 / e39 540ia Touring -99 / e36 316coupe -94/ #e39 523i -96/ #e46 330D Touring -04/ #e34 520i -95 / #e32 730iA -91 bmvip / #e38 740iA -00 / #e39 525 tds NATOuring -97 / #e36 328i Touring -95 # e34 525i Touring -92

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by Jarjestaja View Post
                      :think ny vasta jännä onki, ku laitoon kesä rimssit ja valot sammu ku parikytämetriä ajoo
                      Vierintäkehissä ollut eroa eli vääränkokoset renkaat eri kulmissa tai paine-eroja tmv.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Zippaaja
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 1140
                        • Pieksämäki

                        Originally posted by Dunky View Post
                        Kova jätkä tekee helicoilit kansi paikoillaan. Kunnon imurointi jotta saa muruset pois männän päältä työ päätteeksi.
                        No on tosissaan jo aika kova jätkä. Ehkä jätän kokeilematta. Tosin mistäs sitä tietää, jos parin korin jälkeen eksyy tuunaamaan.

                        Mutta kun tuon kannen nyhkäsee ylös, niin onko kuinka helppoa vaaraa esim jakojen tai muiden kanssa? :think
                        Kovvoo hommoo

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by Zippaaja View Post
                          No on tosissaan jo aika kova jätkä. Ehkä jätän kokeilematta. Tosin mistäs sitä tietää, jos parin korin jälkeen eksyy tuunaamaan.

                          Mutta kun tuon kannen nyhkäsee ylös, niin onko kuinka helppoa vaaraa esim jakojen tai muiden kanssa? :think
                          Jako ainakin on hiukan haasteellinen. Ei nyt aivan rakettitiedettä mutta taitaa tarvita ajoitustyökalut.



                          Tuossa jotain suuntaa antavaa kamaa...

                          Comment

                          • joccede
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 856
                            • Vaasa

                            Vasen puoli mittariston Check Control näytöstä "sammui", kaikki pikselit näkyvät mutta hyvin heikosti. Onko siellä polttimo jonka voi vaihtaa vai onko ite näyttö menny paskaks? :think
                            K100
                            E31 850i
                            E83 X3 3,0d

                            Comment

                            • arska_90
                              Newbiemmer
                              • Jan 2011
                              • 9
                              • parkano

                              penkki ja ratti jumissa

                              Mikähän mahtaa olla vikana, kun 740iaL kuskinpuolen sähköpenkki lakkasi toimimasta, samoin kuin ratti. Ei liiku mihinkään. Vaihdoin sulakkeen ja toimi taas yhden ajokerran ja sitten sama juttu, ei liiku ei.

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4929
                                • Kotka

                                Originally posted by arska_90 View Post
                                Mikähän mahtaa olla vikana, kun 740iaL kuskinpuolen sähköpenkki lakkasi toimimasta, samoin kuin ratti. Ei liiku mihinkään. Vaihdoin sulakkeen ja toimi taas yhden ajokerran ja sitten sama juttu, ei liiku ei.
                                Jokuhan sieltä sen sulakkeen polttaa, selvitä se ensin tai koita rautanaulaa sulakkeen tilalle niin selviää helposti mikä laite pamahtaa savuna ilmaan.
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎