Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW528i-84
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 35
    • Helsinki / Tapanila

    Narinahelat vaidettu, edelleen kitisee

    Nostetaas vanhaa aihetta:

    7 vaihdettu nyt narinahelat ja integral -linkit.
    Vieläkin kuuluu perää painellessa pieni "vinkaisu". Voiko ääni lähteä iskareista?
    Ääni on samanlainen kuin narinahelasta lähtevä, mutta huomattavasti hiljaisempi.
    Alustassa ei ole korkeuden säätöä ja mittarissa 148 000 km.
    Last edited by BMW528i-84; 24-04-2011, 10:07. Reason: Kirjoitusvirhe
    728i 6/-97, 518A -78 ikuisuusprojekti,
    taas volkkari
    ex:
    528i 4/84. Tämä projekti löysi uuden jatkajan.
    520/528i -77, 525 -74, 1502 *2, volkkareita

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      Originally posted by BMW528i-84 View Post
      Nostetaas vanhaa aihetta:

      7 vaihdettu nyt narinahelat ja integral -linkit.
      Vieläkin kuuluu perää painellessa pieni "vinkaisu". Voiko ääni lähteä iskareista?
      Ääni on samanlainen kuin narinahelasta lähtevä, mutta huomattavasti hiljaisempi.
      Alustassa ei ole korkeuden säätöä ja mittarissa 148 000 km.
      Vinkuuko käsijarrun ollessa päällä/pois?
      Ei pitäisi olla paha homma löytää vinkuva osa, kunhan kaveri pääsee auton alle kuuntelemaan.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Komu
        BTCF Member
        • Sep 2004
        • 1037
        • Nurmijärvi

        Originally posted by juho-85 View Post
        Missäs vois olla vikaa kun toi seiskan näytöllinen radio on alkanut välillä kuulumaan vasta parin minuutin päästä käynnistämisestä. Ja muutaman kerran tehnyt senkin että ajotietokoneesta katoaa kaikki kellonajat ja keskikulutukset sun muut, myös kaikki asetukset nollaantuu. Mistä vois johtua?
        Olisko niin, että käy virrat vähissä käynnistäessä? Itsellä on kerran käynyt näin, jolloin edes mittarit ei toiminut. Kaikki oli pimeänä. 100% arvaus.
        E70 X5 40d + F31 330d
        Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
        Myyty tämäkin335d E91 perheauto
        Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

        Comment

        • H.Aulakoski
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 336
          • Oulu

          Nyt olis aika tilata etupään hilppeet ebaysta. Tämäkö on se sarja mitä täällä yleisesti suositellaan:

          http://cgi.ebay.de/Querlenkersatz-Me...item45f51001dd ?
          X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
          Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

          Comment

          • JiPe
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2010
            • 2548
            • Kuopio

            Originally posted by H.Aulakoski View Post
            Nyt olis aika tilata etupään hilppeet ebaysta. Tämäkö on se sarja mitä täällä yleisesti suositellaan:

            http://cgi.ebay.de/Querlenkersatz-Me...item45f51001dd ?
            Ite ainakin tuolta paikasta ja tuollaisen paketin tilasin (tosin taakse). Eipähän tuota vielä montaa tonnia ole mittariin tullut, ja osa osista on hyllyssä vielä, mutta ihan laadukkailta ne näyttivät ja viikossa paketti löysi kotiakin.
            MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
            MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
            MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
            Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

            Comment

            • juzu3
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 237

              P ei kytkeydy

              Mistä voisi lähteä etsimään ongelmaan ratkaisua kun P- asento ei kytkeydy 740 steppilootaisessa?
              Aikoinaan ajettu parkkiin auton toimiessa normaalisti
              -> seisotettu 1-2vk
              ->yritetty käyntiin eikä meinannut lähteä kunnes runkkaili vaihdekeppiä edestakaisin ja P- asento kytkeytyi
              ->ajoa n.50km ja loota toimi hyvin (P- kytkeytyi normaalisti), sitten takaisin parkkiin kaiken ollessa hyvin
              ->seisontaa 1-2vk ja taas kepin heiluttelua kunnes sai käyntiin
              ->ajoa n.50km ja takaisin parkkiin ja P-asento ei millään mene päälle.

              Hermot meni ja auto sammuksiin eikä tietenkään enää lähde tulille kun ei ole P- silmässä.

              Vaihdekepin vieressä olevat valot toimivat normaalisti ja näyttäisi että P- olis päällä, mutta mittaristossa olevat PRND valot eivät tuota P- valoa sytytä. Kun auton sai käyntiin ja testailin niin R-, N-, D-, S- ja (12345)-asennot toimivat täysin normaalisti.

              Apuja mahd. pian niin saa jatkettua auton myyntiä kun uusi on jo ollut pidempään pihassa ja siksi tämäkin seissyt.

              Kiitos!
              VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
              MB Vito 116cdi 4x4 special
              BMW E92 320d
              Kawasaki Z750
              EX:
              E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                Originally posted by juzu3 View Post
                Mistä voisi lähteä etsimään ongelmaan ratkaisua kun P- asento ei kytkeydy 740 steppilootaisessa?
                Aikoinaan ajettu parkkiin auton toimiessa normaalisti
                -> seisotettu 1-2vk
                ->yritetty käyntiin eikä meinannut lähteä kunnes runkkaili vaihdekeppiä edestakaisin ja P- asento kytkeytyi
                ->ajoa n.50km ja loota toimi hyvin (P- kytkeytyi normaalisti), sitten takaisin parkkiin kaiken ollessa hyvin
                ->seisontaa 1-2vk ja taas kepin heiluttelua kunnes sai käyntiin
                ->ajoa n.50km ja takaisin parkkiin ja P-asento ei millään mene päälle.

                Hermot meni ja auto sammuksiin eikä tietenkään enää lähde tulille kun ei ole P- silmässä.

                Vaihdekepin vieressä olevat valot toimivat normaalisti ja näyttäisi että P- olis päällä, mutta mittaristossa olevat PRND valot eivät tuota P- valoa sytytä. Kun auton sai käyntiin ja testailin niin R-, N-, D-, S- ja (12345)-asennot toimivat täysin normaalisti.

                Apuja mahd. pian niin saa jatkettua auton myyntiä kun uusi on jo ollut pidempään pihassa ja siksi tämäkin seissyt.

                Kiitos!
                Starttaa ja sammuta auto kepin ollessa N asennossa, muista seisonta jarru
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • juho-85
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 753
                  • Pirkkala

                  Originally posted by Komu View Post
                  Olisko niin, että käy virrat vähissä käynnistäessä? Itsellä on kerran käynyt näin, jolloin edes mittarit ei toiminut. Kaikki oli pimeänä. 100% arvaus.
                  No jos se sattuisi tämmöinen vika olemaan niin mistä se johtuu että vetää virrat vähiin? Akku kuitenkin hyvä eikä mitään ongelmia starttaamisessa.
                  F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                  Tilattu i4 M50

                  Exät:
                  e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9142
                    • Oulu

                    Originally posted by juzu3 View Post
                    Mistä voisi lähteä etsimään ongelmaan ratkaisua kun P- asento ei kytkeydy 740 steppilootaisessa?
                    Aikoinaan ajettu parkkiin auton toimiessa normaalisti
                    -> seisotettu 1-2vk
                    ->yritetty käyntiin eikä meinannut lähteä kunnes runkkaili vaihdekeppiä edestakaisin ja P- asento kytkeytyi
                    ->ajoa n.50km ja loota toimi hyvin (P- kytkeytyi normaalisti), sitten takaisin parkkiin kaiken ollessa hyvin
                    ->seisontaa 1-2vk ja taas kepin heiluttelua kunnes sai käyntiin
                    ->ajoa n.50km ja takaisin parkkiin ja P-asento ei millään mene päälle.

                    Hermot meni ja auto sammuksiin eikä tietenkään enää lähde tulille kun ei ole P- silmässä.

                    Vaihdekepin vieressä olevat valot toimivat normaalisti ja näyttäisi että P- olis päällä, mutta mittaristossa olevat PRND valot eivät tuota P- valoa sytytä. Kun auton sai käyntiin ja testailin niin R-, N-, D-, S- ja (12345)-asennot toimivat täysin normaalisti.

                    Apuja mahd. pian niin saa jatkettua auton myyntiä kun uusi on jo ollut pidempään pihassa ja siksi tämäkin seissyt.

                    Kiitos!
                    Käyntiin pitäisi lähteä N-asennossa, kuten Zoui totesi.

                    Ongelma todenäköisesti laatikon päässä asentotunnistimella tai vaijeri löysällä. Avaa siellä laatikon päässä vaijerin kiinnitys ja ota löysät pois. Vaihdekepin vieressä olevat valot syttyvät suoraan kepin asennon mukaan. Mittaristo saa vaihdetiedon laatikon ohjaukselta, laatikon asentotunnistimen perusteella.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • JiPe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2010
                      • 2548
                      • Kuopio

                      Originally posted by juho-85 View Post
                      No jos se sattuisi tämmöinen vika olemaan niin mistä se johtuu että vetää virrat vähiin? Akku kuitenkin hyvä eikä mitään ongelmia starttaamisessa.
                      Itselläkin kadotti radiosta kellon aina välillä. Sitä vähän ihmettelin, noh laturi antautu parin viikon päästä kun vaihdoin akun. Nyt uuden laturin ja laadukkaamman akun kanssa ei ole enää nollaillut kelloa radiosta. Ajotietokoneen kello kylläkin jaksoi pitää ajan, mutta jälkeen asennettu radio ei. Mitään ongelmia autoa ei ollut koskaan käynnistää, vaikka kello hävisikin.
                      MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                      MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                      MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                      Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                      Comment

                      • BMW528i-84
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2005
                        • 35
                        • Helsinki / Tapanila

                        Narinahelat vaihdettu, edelleen kitisee; vika löytyi

                        Originally posted by kaol View Post
                        Vinkuuko käsijarrun ollessa päällä/pois?
                        Ei pitäisi olla paha homma löytää vinkuva osa, kunhan kaveri pääsee auton alle kuuntelemaan.
                        Jep, ei kuulu kitinää, kun käsijarru on päällä. Eli käsijarrun kengät siellä ilmeisestikkin laahaa hieman. Kiitos vinkistä.
                        Taas tallille...
                        728i 6/-97, 518A -78 ikuisuusprojekti,
                        taas volkkari
                        ex:
                        528i 4/84. Tämä projekti löysi uuden jatkajan.
                        520/528i -77, 525 -74, 1502 *2, volkkareita

                        Comment

                        • jpa88
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 144
                          • mme/jkl

                          mikä laatikko on vm2000 730d ssä? tuollaisen ostoa harkitsemassa ja mittarissa joku 240tkm onko jo ihan susi vai ko?
                          sigpic
                          alfa 156
                          e28 520i original teile
                          ex:e32 730i "sepi"
                          e21 "315"

                          -MME connection-

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Saakos jäähdytysnesteen tasoanturin irti ihan purkamatta mitään ihmeelisimpiä.

                            alkanut tuo 96 740 ilmoittamaan nesteen tasosta välillä vaikka mittatikun mukaan nestettä kuitenkin on.

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8258
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Saakos jäähdytysnesteen tasoanturin irti ihan purkamatta mitään ihmeelisimpiä.

                              alkanut tuo 96 740 ilmoittamaan nesteen tasosta välillä vaikka mittatikun mukaan nestettä kuitenkin on.
                              irrota paisari
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Snow Dog
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2005
                                • 185
                                • Raisio

                                Originally posted by jpa88 View Post
                                mikä laatikko on vm2000 730d ssä? tuollaisen ostoa harkitsemassa ja mittarissa joku 240tkm onko jo ihan susi vai ko?
                                ZF:n 5HP24
                                kokemusta vain tästä yhdestä, mutta 315tkm rullattuna toimii edelleen
                                F01 740d -11
                                F11 530d -13
                                E93 325 -07
                                ex: E38 730d -00
                                ex: E39 523AT -97
                                ex: E39 530dAT -00

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎