Onko kukaan uusinu seiskan kattoreunalistojen kumitiivistettä/listaa? Saako tohon jotain metritavaraa vai pitääkö marssia marmorille? Entä tarviiko kromilistat irrottaa vai meneekö kumi sinne väliin painamalla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Thuppu View PostOnko kukaan uusinu seiskan kattoreunalistojen kumitiivistettä/listaa? Saako tohon jotain metritavaraa vai pitääkö marssia marmorille? Entä tarviiko kromilistat irrottaa vai meneekö kumi sinne väliin painamalla?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postse on sen verran v-mäisesti siellä että ei mahda mennä paikalleen listaa irrottamatta. Lisäksi, sen verran hassu profiili, että ei mahda löytyä metritavarana... Mutta kerro mullekin jos onnistut!- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostOnko kukaan uusinu seiskan kattoreunalistojen kumitiivistettä/listaa? Saako tohon jotain metritavaraa vai pitääkö marssia marmorille? Entä tarviiko kromilistat irrottaa vai meneekö kumi sinne väliin painamalla?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostIte uusin nuo listat. Kokeilin eka etolan metritavaraa joka oli vähä sinneppäin mutta oli niin karsea että tilasin suosiolla uudet.
Originally posted by _nixu_ View PostOT/ jartsan vanha seiska :think
Comment
-
-
Jokusen kerran oon lukenut foorumilta missä automaattilaatikolla on juututtu lumeen jonka jälkeen on mennyt vikatilaan ja tehnyt sitä useemminkin sen jälkeen.
Onko noissa tapauksissa hajonnut jotain tiettyä osaa laatikosta?
Olis tarkotus mennä katsomaan seiskaa missä moinen ongelma, ei kauheen usein mee vikatilaan mutta varsinkin täyskaasukiihdytyksessä helpommin.
Gear control faulty herjaa sekä myyjän mukaan "1'st m-gear monitoring faulty". Voi olla että luistaa ehkäpä?
5HP24.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostOnko kukaan uusinu seiskan kattoreunalistojen kumitiivistettä/listaa? Saako tohon jotain metritavaraa vai pitääkö marssia marmorille? Entä tarviiko kromilistat irrottaa vai meneekö kumi sinne väliin painamalla?sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostMinä olen repinyt ne rumat kumit pois sieltä huomaamatta mitään eroa.. mikä niiden tarkoitus edes on. Voisin ymmärtää että parempi aerodynamiikka ja suhinan vähentyminen +200kmh nopeuksissa, mutta onko kukaan koskaan huomannut mitään?Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostMinä olen repinyt ne rumat kumit pois sieltä huomaamatta mitään eroa.. mikä niiden tarkoitus edes on. Voisin ymmärtää että parempi aerodynamiikka ja suhinan vähentyminen +200kmh nopeuksissa, mutta onko kukaan koskaan huomannut mitään?
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostAha, mielessä oli kans jos jämät vain repii kylmästi pois, mut olin kattovinaan et silloin pääsee vesi ulommaisen oventiivisteen taakse..? En tosin sitä niin tarkkaan vielä syynännyt niin voi olla että olen väärässä.
Comment
-
-
e39 -> e38
Moro
Harkitsen tässä päivittämistä 2000 523iA e39 prefacesta e38 740iA 1995.
Mitäs pitäis otta huomioon? Suorituskyky toki "hieman" paranee ja kulutuskin varmaan muuttuu. Suuntavakavuus lienee myös parantumaan päin?
Kohdeautoon vaihdettu paljon orkkiskulutusosaa mm kaikki jarrupalat ja putket, polttoainesäiliö. Laatikkohuolto ja peräöljyt hoidossa.melko lailla kaikki herkut ja 211tkm.
Kuinka huolissaan tarttis olla pakoputkista tai akun kestosta? Miten nuo sähköheebelit kestää? siinä mukavasti sähkösäätöistä tavaraa.
Mitäs bimmeriläiset asiaan osais sanoa? Ideoita/pointteja??semiviisastunut edGe
- e39 2000 523iA preface-
ex. V40,
Omega MV6
pari muutaki ooppelia...
Comment
-
-
Nyt on tossa toinen kuulemma toimiva korimoduuli. Menen kohta vaihtelemaan sen mutta toimiiko se yhteen auton kanssa ilman koodauksia? Tässä kun ei vehkeitä ole koodaukseen.
Eli toimiiko se korimoduuli niin kuin pitää (esim. auto menis sleep modeen) vai vaatiiko koodaukset että toimii yhteen auton kanssa?
E: Voin vastata itse itselleni; SE TOIMIIIIIIII!!!!!!!!!!!
Nyt kauppaan hakemaan vähän ohrasia juhlan kunniaksi.
Eli tämä sleep mode vika korjaantui toisella ehjällä korimoduulilla!!!!Last edited by |foder|; 29-10-2011, 14:48.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Onpas mukavaa kun voi taas pestä tuulilasia kesken ajon.
Pissapojan moottori oli jumissa -> käsin pyöritteli akselin päästä ja taas mennään. On yleistä kun auto on seisomassa ja ko. moottoria ei käytetä.
Sitten selvis että letkukin on halki ja puolet pesunesteistä jäi etulokarin sisälle. No eipä siinä, nyt se toimii taas.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
e38 syyläri
Tietääköhän kukaan, missä kaikissa Bemareissa on sama syyläri kuin -95vm e38 730i manuaalissa? Pitääkö tosissaan paikkansa, että automaatin syylärissä olisi pari lähtöä enempi kuin tuon manuaalin?
Syylärin muovinen pääty halki n. 5-8cm matkalta, jota jokin entisistä omistajista oli paikannut jollakin mustalla tökötillä, myös nesteitten seassa tuntuis olevan jonkin sorttista paikkausainetta.. Nyt sitten levähti auki uusiksi. Eilen yöllä vielä koitin hätäpäissäni puhdistaa tuota halkemaa ja kemiallisella metallilla paikata, tuntuihan tuo aluksi ihan hyvin pitävän. Järjestelmää ilmatessa huomasin pienen vuodon josta vielä tiputti nestettä, en tiedä kannaskohan tuota vielä yrittää paikata, vai saako sitä ylipäätänsä paikatuksi niin että ei tarvitse koko ajan pelko perseessä ajella...? Tuskin tuo kemiallinen metallikaan ihan tuohon kaikista parhaiten sopivinta ainetta oli, sitä nyt sattui vaan tuubin jämät löytymään, samakos tuo oli kokeilla.
Mitä te professionaalit olette mieltä, saiskohan tuota vanhaa syyläriä vielä pitämään, ja jos saattaisi saadakkin, niin mitähän ainetta tuohon kokeilisi vielä? Uskaltaako tuohon vielä yrittää kerroksen vaikkapa sitä kemskiä, ja katsoa miten ukon käy?
Jos tässä nyt ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin syylärin vaihto, niin mistähän kaikista BMW:n malleista tuota uskaltaa kysellä, että tulisi etittyä suoraan sopiva syyläri? Esimerkiksi motonet ilmoittaa seuraavasti: 30-8925 Jäähdytin BMW E39/E38 95->98 (650x438x42mm) 728/730/735/740/750i ->9.98 [1995-1998] 204.90 € Onko tosissaan kaikissa e38 bensakoneisissa sama syyläri? Ja minkä koneisissa e39:ssä on myös sama? Tuon mukaan sitten vanhemman e32 seiskan syyläri ei passaa? Aika sekavaa, jos pitää käytettyä syyläriä alkaa etsimään, niin pitäs aika varmaks tietää että mistä mallista käy, ja mistä ei...
Tulipas melkoinen romani noinkin pienestä asiasta, kuin halkeamasta syylärissä, mutta kiitoksia jo näin etukäteen kaikista fiksuista ja helpottavista vastauksista!Last edited by Joudi_Action; 01-11-2011, 09:45.
Comment
-
-
Originally posted by Joudi_Action View PostTietääköhän kukaan, missä kaikissa Bemareissa on sama syyläri kuin -95vm e38 730i manuaalissa? Pitääkö tosissaan paikkansa, että automaatin syylärissä olisi pari lähtöä enempi kuin tuon manuaalin?
Syylärin muovinen pääty halki n. 5-8cm matkalta, jota jokin entisistä omistajista oli paikannut jollakin mustalla tökötillä, myös nesteitten seassa tuntuis olevan jonkin sorttista paikkausainetta.. Nyt sitten levähti auki uusiksi. Eilen yöllä vielä koitin hätäpäissäni puhdistaa tuota halkemaa ja kemiallisella metallilla paikata, tuntuihan tuo aluksi ihan hyvin pitävän. Järjestelmää ilmatessa huomasin pienen vuodon josta vielä tiputti nestettä, en tiedä kannaskohan tuota vielä yrittää paikata, vai saako sitä ylipäätänsä paikatuksi niin että ei tarvitse koko ajan pelko perseessä ajella...? Tuskin tuo kemiallinen metallikaan ihan tuohon kaikista parhaiten sopivinta ainetta oli, sitä nyt sattui vaan tuubin jämät löytymään, samakos tuo oli kokeilla.
Mitä te professionaalit olette mieltä, saiskohan tuota vanhaa syyläriä vielä pitämään, ja jos saattaisi saadakkin, niin mitähän ainetta tuohon kokeilisi vielä? Uskaltaako tuohon vielä yrittää kerroksen vaikkapa sitä kemskiä, ja katsoa miten ukon käy?
Jos tässä nyt ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin syylärin vaihto, niin mistähän kaikista BMW:n malleista tuota uskaltaa kysellä, että tulisi etittyä suoraan sopiva syyläri? Esimerkiksi motonet ilmoittaa seuraavasti: 30-8925 Jäähdytin BMW E39/E38 95->98 (650x438x42mm) 728/730/735/740/750i ->9.98 [1995-1998] 204.90 € Onko tosissaan kaikissa e38 bensakoneisissa sama syyläri? Ja minkä koneisissa e39:ssä on myös sama? Tuon mukaan sitten vanhemman e32 seiskan syyläri ei passaa? Aika sekavaa, jos pitää käytettyä syyläriä alkaa etsimään, niin pitäs aika varmaks tietää että mistä mallista käy, ja mistä ei...
Tulipas melkoinen romani noinkin pienestä asiasta, kuin halkeamasta syylärissä, mutta kiitoksia jo näin etukäteen kaikista fiksuista ja helpottavista vastauksista!
Eli samaa kamaa löytyy myös vitossarjasta -> pitäis olla helppo löytää purkuosanakin. Ja tuo motonetin myymä osa näyttäisi sopivan juurikin myös sinun autoosi. E32:n syyläri ei sovi.
Mitä tulee syylärin korjaamiseen, niin ei maksa vaivaa alkaa korjailemaan, joudut vaan korjailemaan sitä kohta kuitenkin uudestaan. Kerrasta kuntoon niin tulee hyvä.
Automaattivaihteisessa on oma lauhduttimensa, jonne ne kaksi ylimääräistä putkea tulee. Sitten on vielä ohjaustehostimen öljynlauhdutin, jonne tulee vielä kaksi putkea (en ole ihan varma onko kaikissa malleissa, ainakin tasonsäädöllisissä autoissa on).F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Comment