Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    Onko kukaan uusinu seiskan kattoreunalistojen kumitiivistettä/listaa? Saako tohon jotain metritavaraa vai pitääkö marssia marmorille? Entä tarviiko kromilistat irrottaa vai meneekö kumi sinne väliin painamalla?
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      Originally posted by Thuppu View Post
      Onko kukaan uusinu seiskan kattoreunalistojen kumitiivistettä/listaa? Saako tohon jotain metritavaraa vai pitääkö marssia marmorille? Entä tarviiko kromilistat irrottaa vai meneekö kumi sinne väliin painamalla?
      se on sen verran v-mäisesti siellä että ei mahda mennä paikalleen listaa irrottamatta. Lisäksi, sen verran hassu profiili, että ei mahda löytyä metritavarana... Mutta kerro mullekin jos onnistut!
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by BeamR View Post
        se on sen verran v-mäisesti siellä että ei mahda mennä paikalleen listaa irrottamatta. Lisäksi, sen verran hassu profiili, että ei mahda löytyä metritavarana... Mutta kerro mullekin jos onnistut!
        Ite uusin nuo listat. Kokeilin eka etolan metritavaraa joka oli vähä sinneppäin mutta oli niin karsea että tilasin suosiolla uudet.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          Originally posted by Thuppu View Post
          Onko kukaan uusinu seiskan kattoreunalistojen kumitiivistettä/listaa? Saako tohon jotain metritavaraa vai pitääkö marssia marmorille? Entä tarviiko kromilistat irrottaa vai meneekö kumi sinne väliin painamalla?
          OT/ jartsan vanha seiska :think
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            Originally posted by Supa View Post
            Ite uusin nuo listat. Kokeilin eka etolan metritavaraa joka oli vähä sinneppäin mutta oli niin karsea että tilasin suosiolla uudet.
            Ok. Muistatko mitä oli hintaa? Ajattelin vain et käynkö tilaamassa tänään vai sit kun olen rikastunut..?

            Originally posted by _nixu_ View Post
            OT/ jartsan vanha seiska :think
            Joo, sepä se.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Jokusen kerran oon lukenut foorumilta missä automaattilaatikolla on juututtu lumeen jonka jälkeen on mennyt vikatilaan ja tehnyt sitä useemminkin sen jälkeen.
              Onko noissa tapauksissa hajonnut jotain tiettyä osaa laatikosta?

              Olis tarkotus mennä katsomaan seiskaa missä moinen ongelma, ei kauheen usein mee vikatilaan mutta varsinkin täyskaasukiihdytyksessä helpommin.
              Gear control faulty herjaa sekä myyjän mukaan "1'st m-gear monitoring faulty". Voi olla että luistaa ehkäpä?
              5HP24.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                Originally posted by Thuppu View Post
                Onko kukaan uusinu seiskan kattoreunalistojen kumitiivistettä/listaa? Saako tohon jotain metritavaraa vai pitääkö marssia marmorille? Entä tarviiko kromilistat irrottaa vai meneekö kumi sinne väliin painamalla?
                Minä olen repinyt ne rumat kumit pois sieltä huomaamatta mitään eroa.. mikä niiden tarkoitus edes on. Voisin ymmärtää että parempi aerodynamiikka ja suhinan vähentyminen +200kmh nopeuksissa, mutta onko kukaan koskaan huomannut mitään?
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  Originally posted by Morkai View Post
                  Minä olen repinyt ne rumat kumit pois sieltä huomaamatta mitään eroa.. mikä niiden tarkoitus edes on. Voisin ymmärtää että parempi aerodynamiikka ja suhinan vähentyminen +200kmh nopeuksissa, mutta onko kukaan koskaan huomannut mitään?
                  Samoin tein valkoiseen, eipä tuota puutetta edes huomaa.
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Morkai View Post
                    Minä olen repinyt ne rumat kumit pois sieltä huomaamatta mitään eroa.. mikä niiden tarkoitus edes on. Voisin ymmärtää että parempi aerodynamiikka ja suhinan vähentyminen +200kmh nopeuksissa, mutta onko kukaan koskaan huomannut mitään?
                    Aha, mielessä oli kans jos jämät vain repii kylmästi pois, mut olin kattovinaan et silloin pääsee vesi ulommaisen oventiivisteen taakse..? En tosin sitä niin tarkkaan vielä syynännyt niin voi olla että olen väärässä.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Thuppu View Post
                      Aha, mielessä oli kans jos jämät vain repii kylmästi pois, mut olin kattovinaan et silloin pääsee vesi ulommaisen oventiivisteen taakse..? En tosin sitä niin tarkkaan vielä syynännyt niin voi olla että olen väärässä.
                      Ei kai pääse, pitää itsekkin katsoa tuo ja nyppiä rumat raadot pois jo ei muuta virkaa ole.

                      Comment

                      • edge
                        Newbiemmer
                        • Oct 2011
                        • 7
                        • espoo

                        e39 -> e38

                        Moro

                        Harkitsen tässä päivittämistä 2000 523iA e39 prefacesta e38 740iA 1995.

                        Mitäs pitäis otta huomioon? Suorituskyky toki "hieman" paranee ja kulutuskin varmaan muuttuu. Suuntavakavuus lienee myös parantumaan päin?

                        Kohdeautoon vaihdettu paljon orkkiskulutusosaa mm kaikki jarrupalat ja putket, polttoainesäiliö. Laatikkohuolto ja peräöljyt hoidossa.melko lailla kaikki herkut ja 211tkm.

                        Kuinka huolissaan tarttis olla pakoputkista tai akun kestosta? Miten nuo sähköheebelit kestää? siinä mukavasti sähkösäätöistä tavaraa.

                        Mitäs bimmeriläiset asiaan osais sanoa? Ideoita/pointteja??
                        semiviisastunut edGe

                        - e39 2000 523iA preface-

                        ex. V40,
                        Omega MV6
                        pari muutaki ooppelia...

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7045
                          • Forssa

                          Nyt on tossa toinen kuulemma toimiva korimoduuli. Menen kohta vaihtelemaan sen mutta toimiiko se yhteen auton kanssa ilman koodauksia? Tässä kun ei vehkeitä ole koodaukseen.
                          Eli toimiiko se korimoduuli niin kuin pitää (esim. auto menis sleep modeen) vai vaatiiko koodaukset että toimii yhteen auton kanssa?

                          E: Voin vastata itse itselleni; SE TOIMIIIIIIII!!!!!!!!!!!
                          Nyt kauppaan hakemaan vähän ohrasia juhlan kunniaksi.

                          Eli tämä sleep mode vika korjaantui toisella ehjällä korimoduulilla!!!!
                          Last edited by |foder|; 29-10-2011, 14:48.
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • JiPe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2010
                            • 2548
                            • Kuopio

                            Onpas mukavaa kun voi taas pestä tuulilasia kesken ajon.

                            Pissapojan moottori oli jumissa -> käsin pyöritteli akselin päästä ja taas mennään. On yleistä kun auto on seisomassa ja ko. moottoria ei käytetä.
                            Sitten selvis että letkukin on halki ja puolet pesunesteistä jäi etulokarin sisälle. No eipä siinä, nyt se toimii taas.
                            MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                            MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                            MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                            Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                            Comment

                            • Joudi_Action
                              Newbiemmer
                              • Sep 2011
                              • 18
                              • Finland

                              e38 syyläri

                              Tietääköhän kukaan, missä kaikissa Bemareissa on sama syyläri kuin -95vm e38 730i manuaalissa? Pitääkö tosissaan paikkansa, että automaatin syylärissä olisi pari lähtöä enempi kuin tuon manuaalin?

                              Syylärin muovinen pääty halki n. 5-8cm matkalta, jota jokin entisistä omistajista oli paikannut jollakin mustalla tökötillä, myös nesteitten seassa tuntuis olevan jonkin sorttista paikkausainetta.. Nyt sitten levähti auki uusiksi. Eilen yöllä vielä koitin hätäpäissäni puhdistaa tuota halkemaa ja kemiallisella metallilla paikata, tuntuihan tuo aluksi ihan hyvin pitävän. Järjestelmää ilmatessa huomasin pienen vuodon josta vielä tiputti nestettä, en tiedä kannaskohan tuota vielä yrittää paikata, vai saako sitä ylipäätänsä paikatuksi niin että ei tarvitse koko ajan pelko perseessä ajella...? Tuskin tuo kemiallinen metallikaan ihan tuohon kaikista parhaiten sopivinta ainetta oli, sitä nyt sattui vaan tuubin jämät löytymään, samakos tuo oli kokeilla.

                              Mitä te professionaalit olette mieltä, saiskohan tuota vanhaa syyläriä vielä pitämään, ja jos saattaisi saadakkin, niin mitähän ainetta tuohon kokeilisi vielä? Uskaltaako tuohon vielä yrittää kerroksen vaikkapa sitä kemskiä, ja katsoa miten ukon käy?

                              Jos tässä nyt ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin syylärin vaihto, niin mistähän kaikista BMW:n malleista tuota uskaltaa kysellä, että tulisi etittyä suoraan sopiva syyläri? Esimerkiksi motonet ilmoittaa seuraavasti: 30-8925 Jäähdytin BMW E39/E38 95->98 (650x438x42mm) 728/730/735/740/750i ->9.98 [1995-1998] 204.90 € Onko tosissaan kaikissa e38 bensakoneisissa sama syyläri? Ja minkä koneisissa e39:ssä on myös sama? Tuon mukaan sitten vanhemman e32 seiskan syyläri ei passaa? Aika sekavaa, jos pitää käytettyä syyläriä alkaa etsimään, niin pitäs aika varmaks tietää että mistä mallista käy, ja mistä ei...

                              Tulipas melkoinen romani noinkin pienestä asiasta, kuin halkeamasta syylärissä, mutta kiitoksia jo näin etukäteen kaikista fiksuista ja helpottavista vastauksista!
                              Last edited by Joudi_Action; 01-11-2011, 09:45.

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                Originally posted by Joudi_Action View Post
                                Tietääköhän kukaan, missä kaikissa Bemareissa on sama syyläri kuin -95vm e38 730i manuaalissa? Pitääkö tosissaan paikkansa, että automaatin syylärissä olisi pari lähtöä enempi kuin tuon manuaalin?

                                Syylärin muovinen pääty halki n. 5-8cm matkalta, jota jokin entisistä omistajista oli paikannut jollakin mustalla tökötillä, myös nesteitten seassa tuntuis olevan jonkin sorttista paikkausainetta.. Nyt sitten levähti auki uusiksi. Eilen yöllä vielä koitin hätäpäissäni puhdistaa tuota halkemaa ja kemiallisella metallilla paikata, tuntuihan tuo aluksi ihan hyvin pitävän. Järjestelmää ilmatessa huomasin pienen vuodon josta vielä tiputti nestettä, en tiedä kannaskohan tuota vielä yrittää paikata, vai saako sitä ylipäätänsä paikatuksi niin että ei tarvitse koko ajan pelko perseessä ajella...? Tuskin tuo kemiallinen metallikaan ihan tuohon kaikista parhaiten sopivinta ainetta oli, sitä nyt sattui vaan tuubin jämät löytymään, samakos tuo oli kokeilla.

                                Mitä te professionaalit olette mieltä, saiskohan tuota vanhaa syyläriä vielä pitämään, ja jos saattaisi saadakkin, niin mitähän ainetta tuohon kokeilisi vielä? Uskaltaako tuohon vielä yrittää kerroksen vaikkapa sitä kemskiä, ja katsoa miten ukon käy?

                                Jos tässä nyt ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin syylärin vaihto, niin mistähän kaikista BMW:n malleista tuota uskaltaa kysellä, että tulisi etittyä suoraan sopiva syyläri? Esimerkiksi motonet ilmoittaa seuraavasti: 30-8925 Jäähdytin BMW E39/E38 95->98 (650x438x42mm) 728/730/735/740/750i ->9.98 [1995-1998] 204.90 € Onko tosissaan kaikissa e38 bensakoneisissa sama syyläri? Ja minkä koneisissa e39:ssä on myös sama? Tuon mukaan sitten vanhemman e32 seiskan syyläri ei passaa? Aika sekavaa, jos pitää käytettyä syyläriä alkaa etsimään, niin pitäs aika varmaks tietää että mistä mallista käy, ja mistä ei...

                                Tulipas melkoinen romani noinkin pienestä asiasta, kuin halkeamasta syylärissä, mutta kiitoksia jo näin etukäteen kaikista fiksuista ja helpottavista vastauksista!
                                Teretulemast voorumille. Hyvä paikka etsiä osia ja sopivuuksia omaan bemariin on realoem, eli www.realoem.com. Sieltä saat omalla valmistenumerolla (7 viimeistä merkkiä) tarkasti oman autosi osat esiin. Ko portaalissa on BMW originaalit osanumerot. Siellä voi myös verrata, että missä kaikissa autoissa on samoja osia, esim 4/95 valmistuneen 730i manuaalin jäähdytin löytyy seuraavista autoista: http://www.realoem.com/bmw/partxref....=on&showeur=on

                                Eli samaa kamaa löytyy myös vitossarjasta -> pitäis olla helppo löytää purkuosanakin. Ja tuo motonetin myymä osa näyttäisi sopivan juurikin myös sinun autoosi. E32:n syyläri ei sovi.

                                Mitä tulee syylärin korjaamiseen, niin ei maksa vaivaa alkaa korjailemaan, joudut vaan korjailemaan sitä kohta kuitenkin uudestaan. Kerrasta kuntoon niin tulee hyvä.

                                Automaattivaihteisessa on oma lauhduttimensa, jonne ne kaksi ylimääräistä putkea tulee. Sitten on vielä ohjaustehostimen öljynlauhdutin, jonne tulee vielä kaksi putkea (en ole ihan varma onko kaikissa malleissa, ainakin tasonsäädöllisissä autoissa on).
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎