Originally posted by Joudi_Action
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ilmaukset suoritettu ja ajettukin monta sataa kilometriä. Onko suureksi haitaksi jos paisarissa liikaa vettä. Sain imettyä letkulla pintaa aika alas mutta tuntuu että paisari olis kohta tyhjä ja se tikun punainen pää vain sitkeästi aina vaan pompsahtaa aivan ylimpään asentoon. -ei siis hajua että toimiiko tuo koho aivan oikein niin varmuuden vuoksi pitänyt "liikaa" nestettä paisarissa ettei vaan pääsisi ilmaa mihinkään väliin. on siellä kuitnekin tilaa, eli nesteen pinta eiole lähelläkään paisarin ylärajaa.
Lämmöt on ja pysyy nätisti kurissa, ei mitään huomattavaa haittaa ylitäydestä paisarista.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostIlmaukset suoritettu ja ajettukin monta sataa kilometriä. Onko suureksi haitaksi jos paisarissa liikaa vettä. Sain imettyä letkulla pintaa aika alas mutta tuntuu että paisari olis kohta tyhjä ja se tikun punainen pää vain sitkeästi aina vaan pompsahtaa aivan ylimpään asentoon. -ei siis hajua että toimiiko tuo koho aivan oikein niin varmuuden vuoksi pitänyt "liikaa" nestettä paisarissa ettei vaan pääsisi ilmaa mihinkään väliin. on siellä kuitnekin tilaa, eli nesteen pinta eiole lähelläkään paisarin ylärajaa.
Lämmöt on ja pysyy nätisti kurissa, ei mitään huomattavaa haittaa ylitäydestä paisarista.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostIlmaukset suoritettu ja ajettukin monta sataa kilometriä. Onko suureksi haitaksi jos paisarissa liikaa vettä. Sain imettyä letkulla pintaa aika alas mutta tuntuu että paisari olis kohta tyhjä ja se tikun punainen pää vain sitkeästi aina vaan pompsahtaa aivan ylimpään asentoon. -ei siis hajua että toimiiko tuo koho aivan oikein niin varmuuden vuoksi pitänyt "liikaa" nestettä paisarissa ettei vaan pääsisi ilmaa mihinkään väliin. on siellä kuitnekin tilaa, eli nesteen pinta eiole lähelläkään paisarin ylärajaa.
Lämmöt on ja pysyy nätisti kurissa, ei mitään huomattavaa haittaa ylitäydestä paisarista.
ei tuosta silti ongelmia ole ollut kuin sillon alkuun kun en tajunnut imaista ylimääräsiä pois.. tiputti ylivuotoletkusta nestettä ja käsin letkuja koettaessa kova paine.
olettaen tietty että uuden paisarin koho toimiiF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
e38 alustan mysteerinen kolina
5/2000 730d riivaa taas vaihteeksi. Pintakaasulla kiihdyttäessä ei kuulu mitään kolinaa, mutta heti hiukan enemmän kiihdyttäessä alkaa jostain auton keskivaiheilta kuulua ilkeänkuuloinen metallinen kolina. Kolina on kierroksista riippuvainen, eli mitä enemmän kierroksia, sitä tiheämpi kolina, kuuluu selkeästi autoon sisälle ja auton ulkopuolelle. Välillä myös täristää selkeästi, tuntee ratissa ja persauksissa. Minkäänlaisia ehdotuksia mistä lähteä vikaa etsimään? 245000 mittarissa, vaihteisto rempattu jo kerran. Jos asiantuntijaa löytyy Tampereen lähiseudulta niin voin tulla vaikka näyttämään.
E: Vika löytyi, kardaanin takimmainen nivel oli rikki, 190e kl-varaosasta.Last edited by Maikkeliiih; 11-11-2011, 16:29.
Comment
-
-
Originally posted by Maikkeliiih View Post5/2000 730d riivaa taas vaihteeksi. Pintakaasulla kiihdyttäessä ei kuulu mitään kolinaa, mutta heti hiukan enemmän kiihdyttäessä alkaa jostain auton keskivaiheilta kuulua ilkeänkuuloinen metallinen kolina. Kolina on kierroksista riippuvainen, eli mitä enemmän kierroksia, sitä tiheämpi kolina, kuuluu selkeästi autoon sisälle ja auton ulkopuolelle. Välillä myös täristää selkeästi, tuntee ratissa ja persauksissa. Minkäänlaisia ehdotuksia mistä lähteä vikaa etsimään? 245000 mittarissa, vaihteisto rempattu jo kerran. Jos asiantuntijaa löytyy Tampereen lähiseudulta niin voin tulla vaikka näyttämään.E39 525i touring
E39 523i
i3
Comment
-
-
Onkos kukaan kokeillut pelittääkö orkkis halogeenien manuaali korkeudensäätö orkkis kaasupurkausumpioiden kanssa?
Lailliset kaasupurkausvalot olis tarkoitus asentaa eli orkkis xenon-umpiot (sopivat suoraan johdotuksiin, vink vink ) ja pesurit orkkis retrofit-sarjalla.
Automaattista korkeudensäätöähän ei tarvita kun auto on vuosimallia -97 (pakko vasta -98 jälkeen käyttöön otetuissa) mutta ton manuaalisen pitää toimia.728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77
Comment
-
-
Originally posted by Maikkeliiih View PostRättinivel oli edellisen omistajan toimesta vaihdettu noin vuosi sitten, voiko johtua vaikka paskana olevasta ristikkonivelestä näin nopea kuluminen?
Itsellä oli 540:ssä se takimmainen vakionopeusnivel vähän jumittavaa mallia ja hajottikin sitten tukilaakerin.
Edellinen omistaja oli näköjään hienosti hitsannut tukilaakerin kasaan
Comment
-
-
Hei,
Tätä foorumia ja myös kyseistä ketjua e38 koppasista on tullut lueskeltua, ja nettiäkin laavailtua. Itseni sivistämiseksi kyselisin viisaammilta ja kokeneemmilta vielä vähän taustoja seiskoista.
Eli lähinnä, kuinka syvälle kätöset sontaan tunkisi, jos tuollaista vanhempaa ja melko väistämättä jo kohtuudella maanteitä nähnyttä seiskaa puolittain käyttikseki ja puolittain harrastepeliksi ajattelisi..? Paljonhan riippuu tietty pidosta ja huolloista.
Lähinnä, saako varaosia alustaan ja konepuolelle kohtuudella esim.motonetistä tms? Ja joutuuko niistä köyhtymään kohtuuttomasti? Onko alustassa tai konehuoneen puolella esim jotakin erikoisosaa, jota ei saa kuin vaan marmoritiskiltä monopolihintaan? Edellisessä erimerkkisessä kun joka ainoa osa tuntui olevan käsintehty ja monopolihinnoiteltu erikoisosa..
Kulutuspuoli ei sinänsä ole ongelma, kun kilsoja kertyy vain kympin verran vuodessa. Mutta koskapa kokemusta ei kasikoneista oikein ole, niin suuntaa-antavasti kyselisin kulutuksesta etenkin maantiellä normiajossa. Entinen vei maantiellä 8.5 ja kaupungissa melkein tuplat, joten ihan ekoauto ei sekään ollut..
Mitä tuumaatte, voiko e39 ja 38 koppaisia kasimukisia mitenkään verrata ajo-ominaisuuksiltaan tai korjaus/ylläpitokustannuksiltaan tahi varaosasaatavuudeltaan? Eli onko näissä suuria eroja?
Ja vielä, onko näissä jo sellaiset luistonestosysteemit ynnä muut, että talvikelillä tohtii rauhassa ajella. Vanhoista takapotkumersuista viimeiset takavetoisten talvikokemukset..
Searchia olen käytellyt ja osaan suuntaa-antavia vastauksia löytyykin, mutta josko vielä näihin hieman tarkennuksia saisi. Tarkoitus olisi palata takaisin taas saksalaiseen autokantaan, ja mielellään tehokkaisiin takavetoisiin.
Kiitokset näkemyksistä ja vinkeistä!Last edited by Sanpo; 08-11-2011, 00:34.
Comment
-
-
Originally posted by Sanpo View PostEli lähinnä, kuinka syvälle kätöset sontaan tunkisi, jos tuollaista vanhempaa ja melko väistämättä jo kohtuudella maanteitä nähnyttä seiskaa puolittain käyttikseki ja puolittain harrastepeliksi ajattelisi..? Paljonhan riippuu tietty pidosta ja huolloista.
Originally posted by Sanpo View PostLähinnä, saako varaosia alustaan ja konepuolelle kohtuudella esim.motonetistä tms? Ja joutuuko niistä köyhtymään kohtuuttomasti? Onko alustassa tai konehuoneen puolella esim jotakin erikoisosaa, jota ei saa kuin vaan marmoritiskiltä monopolihintaan? Edellisessä erimerkkisessä kun joka ainoa osa tuntui olevan käsintehty ja monopolihinnoiteltu erikoisosa..
Originally posted by Sanpo View PostKulutuspuoli ei sinänsä ole ongelma, kun kilsoja kertyy vain kympin verran vuodessa. Mutta koskapa kokemusta ei kasikoneista oikein ole, niin suuntaa-antavasti kyselisin kulutuksesta etenkin maantiellä normiajossa. Entinen vei maantiellä 8.5 ja kaupungissa melkein tuplat, joten ihan ekoauto ei sekään ollut..
En ole just stressannut tota asiaa koska kaiken noi autot vie joka tapauksessa, oli se sitten auto mikä hyvänsä.
Originally posted by Sanpo View PostMitä tuumaatte, voiko e39 ja 38 koppaisia kasimukisia mitenkään verrata ajo-ominaisuuksiltaan tai korjaus/ylläpitokustannuksiltaan tahi varaosasaatavuudeltaan? Eli onko näissä suuria eroja?
Originally posted by Sanpo View PostJa vielä, onko näissä jo sellaiset luistonestosysteemit ynnä muut, että talvikelillä tohtii rauhassa ajella. Vanhoista takapotkumersuista viimeiset takavetoisten talvikokemukset..
Ei näissä ole mitään kovin kummallista, mietit vaan mallivalinnan, käyt kokeilemassa ja ostat sitten sen 750i:nF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Last edited by H.Aulakoski; 09-11-2011, 13:26.X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)
Comment
-
-
Originally posted by H.Aulakoski View PostKumit 235/50/18" ja 255/45/18"
Vai pitääkö mennä pieksemään kaikki joilla on tuollaiset alla...F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Comment