No voi helvetti... Joka päivä täällä tulee pyörittyä aivan liikaa ja tommostakaan nappia en oo huomannut. No aina oppii uutta.. aina koittanu vaa normihaulla ja googlen kautta ettiä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
Tilattu i4 M50
Exät:
e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84
-
-
Jep seiskaan katsastukseen iskareita mitä eroa noilla shcmiedmannin myyvillä iskareilla on muuta kuin laatu eli tuo ylin sen alla oleva noin 100e halvemmilla?? Hyväksyykö katsuri??:think Halvempia siksi ajatellut kun kesällä tulossa alustaa josko niillä sinne asti pärjäis..
NYT: e39 520i
ex kulkineet:
E36 318, ->E36 328, -> e34 525td, -> e34 525i, ->e34 520, -> e39 523i -> E38 NAVARROVIOLET :smoke -> e39 523i->
Comment
-
-
Originally posted by bmwonly View PostJep seiskaan katsastukseen iskareita mitä eroa noilla shcmiedmannin myyvillä iskareilla on muuta kuin laatu eli tuo ylin sen alla oleva noin 100e halvemmilla?? Hyväksyykö katsuri??:think Halvempia siksi ajatellut kun kesällä tulossa alustaa josko niillä sinne asti pärjäis..
http://schmiedmann.fi/7_sarja/E38/va..._varusteet.htmMB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Olisko kellään E39 ja E38 tolppia irrallaan?
Tarttis tietää, että kuinka samanlaiset ne on, eli onko eroa:
- tolpan pyörännapaan tulevan osan halkaisija ja syvyys
- pituus
- etäisyys iskarin alapäästä alempaan jousilautaseen (vai pitäisikö ennemmin mitata navan yläreunaan jäävästä kohdasta lautaseen)
- yläkiinnikkeet / keskireikäF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Kysymys DDE 4.1 öljypainevalon toiminnasta, M67 kone kyseessä siis.
Eilen valo sammu ihan normaalisti, tänään kun käynistää niin himmeenee kyllä kun koneen käynistää mutta jää himmeesti vilkuttelemaan niinku olis maat kadoksissa merkkilampulta tai vastaavaa.
Mittaristolta kun kattoo niin tila-arvo muuttuu kyllä off tilaan eikä se siellä mitään vilkuttele.
Tuo tietohan tulee DDE:n kautta mutta onko se sitä jotenkin filtteröity vai tuleeko sama signaali mittaristolle kuin mitä anturilta tulisi?
Syytä huolestua öljynpaineista?
EDIT: Onko näissä ollut yleensäkkään ongelmia öljypumpun kanssa kuten bensaversioissa?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Joo ei mitään, yllä oleva selvis
Rupesin tutkii miksei pyyhkimet toimi niin laatikossa missä kaikki ohjainlaitteet on, oli noin 5cm vettä. Pyyhinreleestä ei tullut kalua ja kantaankin täytyy uusia kaikki pinnit.
Oli vaan senverran kondensoinut että oli ihan märkinä kaikki moottorinohjauksenki liittimet ja jo alkanu hapettuu, että semmosta...selittää monta asiaa.
Jäänyt edellisellä asentajalla kansi huonosti kii. Nyt on kosteudenpoistajia siellä, katotaan huomenna uudestaan.Last edited by Supa; 23-12-2011, 18:10.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostJoo ei mitään, yllä oleva selvis
Rupesin tutkii miksei pyyhkimet toimi niin laatikossa missä kaikki ohjainlaitteet on, oli noin 5cm vettä. Pyyhinreleestä ei tullut kalua ja kantaankin täytyy uusia kaikki pinnit.
Oli vaan senverran kondensoinut että oli ihan märkinä kaikki moottorinohjauksenki liittimet ja jo alkanu hapettuu, että semmosta...selittää monta asiaa.
Jäänyt edellisellä asentajalla kansi huonosti kii. Nyt on kosteudenpoistajia siellä, katotaan huomenna uudestaan.
Tiedä sitten kannen huonosta laitosta, mutta se pohjan vesireikä pitää olla avoimena. Todella monessa ollut roskia täynnä ja kokonaan ummessa...Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostTiedä sitten kannen huonosta laitosta, mutta se pohjan vesireikä pitää olla avoimena. Todella monessa ollut roskia täynnä ja kokonaan ummessa...- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Sen vedenpoistoreijän toimita ihmetytti mua edellisen seiksan aikoihin.
Purkasin kaiken pois tieltä ja ei siellä kotelossa vettä ollut. Kokeiltiin kuitenkin vedellä että poistuuko se sieltä. No ei poistunut.
Siellä pohjassa on kuminen tutti, joka viistottu päästä auki. Eli päästösuunta vain toiseen suuntaan.
Ei ollut roskia eikä mitään muuta.
Luulin että vaatii enemmän vettä jotta poistuisi. No laitoin niin pari litraa, just sen verran ettei laitteet kastuneet. Ei auta.
Vedet lähti pois ainoastaan kun työnsin ruuvarin siine kumituttiin. Runkkasin ruuvaria tutissa moneen kertaan varmistuakseni ettei ole mitään rämmäleitä. No ei ollut.
Päättelin että joko kumitutti oli vaan kovettunut eikä ajanut enää asiaansa. En sitten siihen hätään saanut mistään uuttakaan.
Sumsummarun: Se vedenpoistotutti on ihan paska.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Tjahas, eikös sen pukin pitänyt vasta huomenna tulla pussit pullollaan? BMW halusikin jo nyt antaa oman joululahjansa kuusen alle, lopetti nimittäin sisätilanpuhallin toimintansa. Ei pihahdakkaan, ei millään nopeudella. Kovemmissa vauhdeissa tietenkin työntää väkisin hieman ilmaa kabiiniin, mutta puhaltimenmoottorilla ei ole osaa eikä arpaa asiaan. Syksyllä jo alkoi puhallin vikisemään satunnaisesti, joskus enempi, joskus vähempi tai ei ollenkaan. Pienen käryn olin haistavinani silloin kun tuo nyt kokonaan mykäksi meni. Puhaltimenmoottorista tullu savut pihalle, eikös nämä sähkölaitteet yleensä sen avustuksella toimi...?
Ja autohan siis oli vm. 1995 730i, manuaali ilmastoinnilla. Kaikki säädöt muuten tuntuisi wörkkivän, läpät liikkuu, ilmastoinnin kompura pyörii yms. Okei okei, ollaan nyt näin joulun alla rehellisellä tuulella, kaikki muu toimii paitti noi surullisen kuulusat ilmastoinnin pienten näyttöjen pikselit... Menikö tässä nyt sitten koko puhaltimenmoottori vaihtoon, vai onkohan tuohon vaihdettavissa laakerit, hiilet, mitkä ikinä sieltä on mennykkään? Sulakkeet tsekkasin konetilasta ja kontista, kaikki näyttäs olevan allright. Puhaltimenmoottorin esivastus on ilmeisesti ihan puhaltimenmoottorin yhteydessä...? Löysin hyvän linkin tuon kojelaudan purkuun, sehän se ilmeisesti pois pitäs kiskoa, tässä linkki jos joku muukin tarvitsee. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/45351
Ei huvittaisi nyt joulunpyhinä ulkona kylmässä alkaa tuota urakkaa tekemään, pakkoko tässä on sit keskittyä votkaglögin ryystöön, siis anteeks, terästetyn glögin...? Jos jollain on vinkkiä heittää kehiin, niin kiitos ja kumarrus! Ja eikun hyvät joulut ja oikein railakkaat uudet vuodet kaikille Penarimiehille! Muistakaa olla kiltisti, pukki palkitsee huomenna...!
Comment
-
-
Originally posted by Joudi_Action View PostTjahas, eikös sen pukin pitänyt vasta huomenna tulla pussit pullollaan? BMW halusikin jo nyt antaa oman joululahjansa kuusen alle, lopetti nimittäin sisätilanpuhallin toimintansa. Ei pihahdakkaan, ei millään nopeudella. Kovemmissa vauhdeissa tietenkin työntää väkisin hieman ilmaa kabiiniin, mutta puhaltimenmoottorilla ei ole osaa eikä arpaa asiaan. Syksyllä jo alkoi puhallin vikisemään satunnaisesti, joskus enempi, joskus vähempi tai ei ollenkaan. Pienen käryn olin haistavinani silloin kun tuo nyt kokonaan mykäksi meni. Puhaltimenmoottorista tullu savut pihalle, eikös nämä sähkölaitteet yleensä sen avustuksella toimi...?
Ja autohan siis oli vm. 1995 730i, manuaali ilmastoinnilla. Kaikki säädöt muuten tuntuisi wörkkivän, läpät liikkuu, ilmastoinnin kompura pyörii yms. Okei okei, ollaan nyt näin joulun alla rehellisellä tuulella, kaikki muu toimii paitti noi surullisen kuulusat ilmastoinnin pienten näyttöjen pikselit... Menikö tässä nyt sitten koko puhaltimenmoottori vaihtoon, vai onkohan tuohon vaihdettavissa laakerit, hiilet, mitkä ikinä sieltä on mennykkään? Sulakkeet tsekkasin konetilasta ja kontista, kaikki näyttäs olevan allright. Puhaltimenmoottorin esivastus on ilmeisesti ihan puhaltimenmoottorin yhteydessä...? Löysin hyvän linkin tuon kojelaudan purkuun, sehän se ilmeisesti pois pitäs kiskoa, tässä linkki jos joku muukin tarvitsee. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/45351
Ei huvittaisi nyt joulunpyhinä ulkona kylmässä alkaa tuota urakkaa tekemään, pakkoko tässä on sit keskittyä votkaglögin ryystöön, siis anteeks, terästetyn glögin...? Jos jollain on vinkkiä heittää kehiin, niin kiitos ja kumarrus! Ja eikun hyvät joulut ja oikein railakkaat uudet vuodet kaikille Penarimiehille! Muistakaa olla kiltisti, pukki palkitsee huomenna...!
EDIT: Manuaali- ja automaatti-ilmastoiduissa autoissa on sitten erilaiset puhaltimet, eli ne ei käy ristiin.Last edited by kaol; 23-12-2011, 19:22.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by Joudi_Action View PostTjahas, eikös sen pukin pitänyt vasta huomenna tulla pussit pullollaan? BMW halusikin jo nyt antaa oman joululahjansa kuusen alle, lopetti nimittäin sisätilanpuhallin toimintansa. Ei pihahdakkaan, ei millään nopeudella. Kovemmissa vauhdeissa tietenkin työntää väkisin hieman ilmaa kabiiniin, mutta puhaltimenmoottorilla ei ole osaa eikä arpaa asiaan. Syksyllä jo alkoi puhallin vikisemään satunnaisesti, joskus enempi, joskus vähempi tai ei ollenkaan. Pienen käryn olin haistavinani silloin kun tuo nyt kokonaan mykäksi meni. Puhaltimenmoottorista tullu savut pihalle, eikös nämä sähkölaitteet yleensä sen avustuksella toimi...?
Ja autohan siis oli vm. 1995 730i, manuaali ilmastoinnilla. Kaikki säädöt muuten tuntuisi wörkkivän, läpät liikkuu, ilmastoinnin kompura pyörii yms. Okei okei, ollaan nyt näin joulun alla rehellisellä tuulella, kaikki muu toimii paitti noi surullisen kuulusat ilmastoinnin pienten näyttöjen pikselit... Menikö tässä nyt sitten koko puhaltimenmoottori vaihtoon, vai onkohan tuohon vaihdettavissa laakerit, hiilet, mitkä ikinä sieltä on mennykkään? Sulakkeet tsekkasin konetilasta ja kontista, kaikki näyttäs olevan allright. Puhaltimenmoottorin esivastus on ilmeisesti ihan puhaltimenmoottorin yhteydessä...? Löysin hyvän linkin tuon kojelaudan purkuun, sehän se ilmeisesti pois pitäs kiskoa, tässä linkki jos joku muukin tarvitsee. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/45351
Ei huvittaisi nyt joulunpyhinä ulkona kylmässä alkaa tuota urakkaa tekemään, pakkoko tässä on sit keskittyä votkaglögin ryystöön, siis anteeks, terästetyn glögin...? Jos jollain on vinkkiä heittää kehiin, niin kiitos ja kumarrus! Ja eikun hyvät joulut ja oikein railakkaat uudet vuodet kaikille Penarimiehille! Muistakaa olla kiltisti, pukki palkitsee huomenna...!
puhaltimenmoottorista on lakerit jumissa ja järjestelmässä on jonkinsortin moottorisuoja eli jos moottori ottaa liikaa virtaa niin ei anna pyöriä ollenkaan.
itellä oli sama homma viime keväänä eli ensin alkoi vikisemään kunnes yks kaks lakkas kokonaan.
homman korjasin siten että ATF:ää laakereihin ja hetken pyöritin suoraan akusta jonka jälkeen pyöri jo käsinkin kevyesti. hiukka lisää ATF:ää ja nippuun.. pysynyt oireettomana siitä astiF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Kiitti jätkät! Elikkäs eiköhä tää purku hommiks mene, katshellaan saako tuota vanhaa roottoria elvytettyä yhtään vai etitäänkö toinen tilalle. Eihän tuo ole homma eikä mikään, pitää vetää sisätilanlämppäri jalkotilaa hurisemaa, vähä työvalastusta viritellä ja eiku hommiin! Ilmajoelle tulee sen 400km matkaa, eli kaunis kiitos, mutta ei tähän hätään taida olla avuksi kuitenkaan! Palaillaan astialle kunhan on lämppärinmoottori kätösessä ja joulupukin pussit tyhnnelty ja pari paukut naukkailtu, katsellaan sitten että tarvihenko uutta tilalle vai en! Näillä mennään, eikun hommiin --->!
Comment
-
-
Kannattaa varmaan ne hiilet vaihtaa samalla kun kerran purkaa.. Ei maksaa montaa euroa ja kun osa käsissä niin johonkin autosähköliikkeeseen menee hiilien kanssa. Kun kerran on vikinää esiintynyt. Itellä olis sama homma, vikinää kuunnellessa, koskahan vikisee viimeisen kerran.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
Comment