Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    Ok, tuli kiireellinen probleema omaan seiskaan. Jäähdytinnestettä alko katoamaan vikkelään tahtiin ja olen lisäillyt sitä nyt viikoittain. Ajatuksena on ollu et on perus valley pan vuoto joka pitää ottaa käsittelyyn tässä joskus kun ehtii. Mutta nyt on alkanut nestettä katoamaan et päivittäin saa olla lisäämässä. Lisäämistarpeen kuulee hyvin lämmityslaitteen klunksahteluna... Päätin tänään kurkata konehuoneeseen heti ajon jälkeen kun kone oli kuuma ja paikallistin vuodon jäähdyttimen seudulle. Pihinää kuuluin jostain paisuntasäiliön alapuolelta ja pohjapanssari oli märkänä heti keulasta, mut sinne tosiaan näki hieman huonosti. Ei näyttänyt tulevan letkuliitännöistä mutta ilmeisesti pohjassa on joku liitin, ja näytti kyllä et sillä suunnalla olis ollu märkyyttä. Onko kuinka yleinen vuotokohde näissä?
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • JiPe
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2010
      • 2548
      • Kuopio

      Originally posted by Ramzez View Post
      Tankkeja on vissiin Morkai paikkaillut, mutta muutoin taitaa moni olla tyytynyt tankin vaihtoon. Käytetyissä tankeissa vaan tahtoo olla se ongelma, että nekin vuotavat, mutta niitä myydään ehjinä. On niin yleinen vika e38:ssa, että taitaa ehjän käytetyn tankin löytäminen käydä kunnon työstä. Uusi tankki maksaakin sitten jo +800€.
      Paikka löytyy tankista täälläkin. 2 vuotta se on kohta ollu.. saas nähdä kuinka kauan kestää.:think
      MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
      MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
      MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
      Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by Thuppu View Post
        Ok, tuli kiireellinen probleema omaan seiskaan. Jäähdytinnestettä alko katoamaan vikkelään tahtiin ja olen lisäillyt sitä nyt viikoittain. Ajatuksena on ollu et on perus valley pan vuoto joka pitää ottaa käsittelyyn tässä joskus kun ehtii. Mutta nyt on alkanut nestettä katoamaan et päivittäin saa olla lisäämässä. Lisäämistarpeen kuulee hyvin lämmityslaitteen klunksahteluna... Päätin tänään kurkata konehuoneeseen heti ajon jälkeen kun kone oli kuuma ja paikallistin vuodon jäähdyttimen seudulle. Pihinää kuuluin jostain paisuntasäiliön alapuolelta ja pohjapanssari oli märkänä heti keulasta, mut sinne tosiaan näki hieman huonosti. Ei näyttänyt tulevan letkuliitännöistä mutta ilmeisesti pohjassa on joku liitin, ja näytti kyllä et sillä suunnalla olis ollu märkyyttä. Onko kuinka yleinen vuotokohde näissä?
        Paisari itsessään alkaa yleensä vuotamaan pohjasta mihin tasoanturi tulee kiinni, näin ainakin itselläni.
        Paisarin kun kaivaa pois tieltä niin selviää varmaan enemmän.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16344
          • Leppävirta

          Originally posted by Supa View Post
          Siellä pari kuvaa vesiventtiilien sisuskaluista, ei liene epäselvää mitkä ei toimi ja mitkä toimii
          Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


          EDIT: Vaihdellaan niitä jäähdytinnesteitä siis kuten tehdas on speksannut, noin 4 vuoden välein viimestään.
          Varmaan jotain haperoa on luvassa jos sen purkaa. Jos jaksaa purkaa.. uutta varmaan hommattava.

          OT: mutta saitko Supa eilen lähettämäni privaviestin?
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            Originally posted by Supa View Post
            Paisari itsessään alkaa yleensä vuotamaan pohjasta mihin tasoanturi tulee kiinni, näin ainakin itselläni.
            Paisarin kun kaivaa pois tieltä niin selviää varmaan enemmän.
            Tuleekos tossa anturi mukana jos uuden paisarin hakee marmorilta?
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8258
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by Thuppu View Post
              Tuleekos tossa anturi mukana jos uuden paisarin hakee marmorilta?
              ei tule.. mulla halkes paisari tuossa reilu vuos sitten joten tuttu homma.. vaihda korkki kans ..on muuten yllättävän vittumainen irrottaa se paisari vaikkei ole oikeastaan mitenkään kiinni :think
              Last edited by peto2; 08-08-2012, 18:42.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                Ok, kiitti tiedota. En viitti irrottaa sitä ennen kuin saan uuden säiliön käsiini, pystyyhän tolla nyt vielä lyhytä ajoja tekemään... Toivotaan et paikallisista löytyis toi hyllystä ku pitäis viikonlopuksi saada kuntoon. Anturissa ilmeisesti on joku yksinkertainen o-rengas systeemi?
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  Originally posted by Thuppu View Post
                  Anturissa ilmeisesti on joku yksinkertainen o-rengas systeemi?
                  Joku viisaampi varmistaa, mutta olikos näissä ihan erikseen se anturi, eli voi irroittaa eikä tule vedet ulos(?)
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Zoui View Post
                    Joku viisaampi varmistaa, mutta olikos näissä ihan erikseen se anturi, eli voi irroittaa eikä tule vedet ulos(?)
                    Anturi ei ole edes kosketuksissa nesteen kanssa, joten anturin voi huoletta irroittaa, eikä tarvitse sotkea käsiä jäähdytinnesteeseen.

                    Mainittakoon, että seiskoissa paisarin yleisin vuotokohta on nimenomaan anturin kolosta paisarin alta. Kannattaa samalla myös tarkistaa jäähdyttimen toisessa päässä oleva muovinen kulmapala, koska se haurastuu ajan myötä ja alkaa vuotamaan.

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by BeamR View Post
                      Vaihto itsessään on iisi biisi; lukkopihdit letkuihin ja vesiventtiili välistä pois. Ja asennus päinvastoin.
                      Mitä olet purkanut pois tieltä kun olet venttiilit ottanut pöydälle? Itse nimittäin viime keväänä korjasin sen kiertovesipumpun ja vesiventtiilien irroitus ja erityisesti asennus oli aivan perseestä. Ei niinkään siksi, että en olisi saanut venttiileitä pois paikoiltaan, mutta niiden letkujen kanssa puljaaminen oli vähintäänkin mielenkiintoista.

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Mitä olet purkanut pois tieltä kun olet venttiilit ottanut pöydälle? Itse nimittäin viime keväänä korjasin sen kiertovesipumpun ja vesiventtiilien irroitus ja erityisesti asennus oli aivan perseestä. Ei niinkään siksi, että en olisi saanut venttiileitä pois paikoiltaan, mutta niiden letkujen kanssa puljaaminen oli vähintäänkin mielenkiintoista.
                        Eikös kasikoneisissa ole vesiventtiili tulipellissä tai jossain siellä päin? M73-koneisissa se on heti siinä vasemmassa etulokasuojassa. En ole suoraan sitä vesiventtiiliä ottanut irti mutta olen sitä siirrellyt muissa hommissa, mutta katsoin sitä aikaisemmin, että plusskaapeli pois päältä, kapeakärkiset lukkopihdit kiinni letkuihin ja letkut irti.
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • JiPe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2010
                          • 2548
                          • Kuopio

                          Vihdoin sain alotettua taka-akselin osien vaihdon.. Osat tuli saksasta tilattua jo ties millon, sellainen taka-akselipaketti. Siinä nyt sitten on nuo taka koiranluutkin.. ainoo ongelma vaan, että eihän mulla ole siellä semmosia kun ei ole takakallistuksen vakaajaa Onko joku nyysiny sen, vai onko tuosta taka-akselistakin erilaisia versioita liikenteessä?:think
                          Last edited by JiPe; 09-08-2012, 16:58.
                          MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                          MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                          MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                          Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Normi seiskassa ei oo takavakaajaa, ilmeisesti vain langissa ja lisävarusteena jossain muussa?
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • JiPe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2010
                              • 2548
                              • Kuopio

                              Originally posted by Supa View Post
                              Normi seiskassa ei oo takavakaajaa, ilmeisesti vain langissa ja lisävarusteena jossain muussa?
                              Näin kai se on pääteltävä. Onkohan se sitten toteuttu jotenkin eri tavalla, vai miksi sitä ei kaikissa noin ole?
                              MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                              MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                              MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                              Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                              Comment

                              • Snow Dog
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2005
                                • 185
                                • Raisio

                                Originally posted by JiPe View Post
                                Näin kai se on pääteltävä. Onkohan se sitten toteuttu jotenkin eri tavalla, vai miksi sitä ei kaikissa noin ole?
                                ei ole varmaa tietoa, mutta olisko tasonsäädöllä varustetuissa malleissa, niinkuin tuossa kuvalinkissä luki "vehicles with self-levelling suspension"
                                F01 740d -11
                                F11 530d -13
                                E93 325 -07
                                ex: E38 730d -00
                                ex: E39 523AT -97
                                ex: E39 530dAT -00

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎