Ok, tuli kiireellinen probleema omaan seiskaan. Jäähdytinnestettä alko katoamaan vikkelään tahtiin ja olen lisäillyt sitä nyt viikoittain. Ajatuksena on ollu et on perus valley pan vuoto joka pitää ottaa käsittelyyn tässä joskus kun ehtii. Mutta nyt on alkanut nestettä katoamaan et päivittäin saa olla lisäämässä. Lisäämistarpeen kuulee hyvin lämmityslaitteen klunksahteluna... Päätin tänään kurkata konehuoneeseen heti ajon jälkeen kun kone oli kuuma ja paikallistin vuodon jäähdyttimen seudulle. Pihinää kuuluin jostain paisuntasäiliön alapuolelta ja pohjapanssari oli märkänä heti keulasta, mut sinne tosiaan näki hieman huonosti. Ei näyttänyt tulevan letkuliitännöistä mutta ilmeisesti pohjassa on joku liitin, ja näytti kyllä et sillä suunnalla olis ollu märkyyttä. Onko kuinka yleinen vuotokohde näissä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Ramzez View PostTankkeja on vissiin Morkai paikkaillut, mutta muutoin taitaa moni olla tyytynyt tankin vaihtoon. Käytetyissä tankeissa vaan tahtoo olla se ongelma, että nekin vuotavat, mutta niitä myydään ehjinä. On niin yleinen vika e38:ssa, että taitaa ehjän käytetyn tankin löytäminen käydä kunnon työstä. Uusi tankki maksaakin sitten jo +800€.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostOk, tuli kiireellinen probleema omaan seiskaan. Jäähdytinnestettä alko katoamaan vikkelään tahtiin ja olen lisäillyt sitä nyt viikoittain. Ajatuksena on ollu et on perus valley pan vuoto joka pitää ottaa käsittelyyn tässä joskus kun ehtii. Mutta nyt on alkanut nestettä katoamaan et päivittäin saa olla lisäämässä. Lisäämistarpeen kuulee hyvin lämmityslaitteen klunksahteluna... Päätin tänään kurkata konehuoneeseen heti ajon jälkeen kun kone oli kuuma ja paikallistin vuodon jäähdyttimen seudulle. Pihinää kuuluin jostain paisuntasäiliön alapuolelta ja pohjapanssari oli märkänä heti keulasta, mut sinne tosiaan näki hieman huonosti. Ei näyttänyt tulevan letkuliitännöistä mutta ilmeisesti pohjassa on joku liitin, ja näytti kyllä et sillä suunnalla olis ollu märkyyttä. Onko kuinka yleinen vuotokohde näissä?
Paisarin kun kaivaa pois tieltä niin selviää varmaan enemmän.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostSiellä pari kuvaa vesiventtiilien sisuskaluista, ei liene epäselvää mitkä ei toimi ja mitkä toimii
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
EDIT: Vaihdellaan niitä jäähdytinnesteitä siis kuten tehdas on speksannut, noin 4 vuoden välein viimestään.
OT: mutta saitko Supa eilen lähettämäni privaviestin?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostPaisari itsessään alkaa yleensä vuotamaan pohjasta mihin tasoanturi tulee kiinni, näin ainakin itselläni.
Paisarin kun kaivaa pois tieltä niin selviää varmaan enemmän.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostTuleekos tossa anturi mukana jos uuden paisarin hakee marmorilta?Last edited by peto2; 08-08-2012, 18:42.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostJoku viisaampi varmistaa, mutta olikos näissä ihan erikseen se anturi, eli voi irroittaa eikä tule vedet ulos(?)
Mainittakoon, että seiskoissa paisarin yleisin vuotokohta on nimenomaan anturin kolosta paisarin alta. Kannattaa samalla myös tarkistaa jäähdyttimen toisessa päässä oleva muovinen kulmapala, koska se haurastuu ajan myötä ja alkaa vuotamaan.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostVaihto itsessään on iisi biisi; lukkopihdit letkuihin ja vesiventtiili välistä pois. Ja asennus päinvastoin.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostMitä olet purkanut pois tieltä kun olet venttiilit ottanut pöydälle? Itse nimittäin viime keväänä korjasin sen kiertovesipumpun ja vesiventtiilien irroitus ja erityisesti asennus oli aivan perseestä. Ei niinkään siksi, että en olisi saanut venttiileitä pois paikoiltaan, mutta niiden letkujen kanssa puljaaminen oli vähintäänkin mielenkiintoista.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Vihdoin sain alotettua taka-akselin osien vaihdon.. Osat tuli saksasta tilattua jo ties millon, sellainen taka-akselipaketti. Siinä nyt sitten on nuo taka koiranluutkin.. ainoo ongelma vaan, että eihän mulla ole siellä semmosia kun ei ole takakallistuksen vakaajaa Onko joku nyysiny sen, vai onko tuosta taka-akselistakin erilaisia versioita liikenteessä?:think
Last edited by JiPe; 09-08-2012, 16:58.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNormi seiskassa ei oo takavakaajaa, ilmeisesti vain langissa ja lisävarusteena jossain muussa?MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Originally posted by JiPe View PostNäin kai se on pääteltävä. Onkohan se sitten toteuttu jotenkin eri tavalla, vai miksi sitä ei kaikissa noin ole?F01 740d -11
F11 530d -13
E93 325 -07
ex: E38 730d -00
ex: E39 523AT -97
ex: E39 530dAT -00
Comment
-
Comment