Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by patte.525iM View Post
    onkohan tää seiskan tyyppivika mull oli kans paisari tos kunnossa pari vuotta sit
    Onhan tuo. Itsellä myös vaihdettu mutta oli vain halki. Ei noin soseena.

    Siitä on puhettakin ollut.

    Comment

    • JiPe
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2010
      • 2548
      • Kuopio

      Originally posted by Haju69 View Post
      Sattuuko kenelläkään olemaan autossaan H&R 35/15mm jousia? Oisko kuvaa laittaa stanssista?
      Ei oo ihan suoraan sivulta, mutta kelpaako? H&R 35/15, renkaat 245/45-18".
      MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
      MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
      MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
      Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        Originally posted by JiPe View Post
        Ei oo ihan suoraan sivulta, mutta kelpaako? H&R 35/15, renkaat 245/45-18".
        Kelpaa. Mulla vissiin vakio vieterit takana ja taitas olla matalampana Eli vissiin jokseenkin väsähtäneet. Eli tuollaiset olisi just passelit. Ainut vaan etten välttämättä tarviis etujousia mutta samallahan nuo laittas kaikki H&R sitten. Ajettavuus vielä varmaankin kohdallaan kuitenkin noilla jousilla?
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by peto2 View Post
          tarvis vaihtaa kaikki jarruletkut, kuinkas homma tehdään ettei tarvis abs pumppua ilmata?..

          yhden X5:n abs pumppua koitettiin inpan ja dissin kanssa ilmata mutta täytyy kyllä sanoa ettei siitä tullu yhtään mitään.
          "mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu..."

          :think
          Originally posted by Supa View Post
          Vaihtaa yhden kerrallaan? Aika kauan saa olla letku irti että saat säiliön valutettua lattialle.
          Originally posted by BeamR View Post
          ja muistaa lisätä sitä jarrunestettä säiliöön aina välillä, ettei kierrä koko autoa ja sitten totea nesteiden loppuneen.
          ei vaihdettu kuin takimmaiset mutta vituikshan se meni

          ei ollu letkut auki kuin n. 5min per puoli ja ilmatessa ei tule muutakuin nestettä pihalle ja jarrutkin tuntuis toimivan mutta poljintuntuma päin vittua ja ensimmäisellä polkasulla menee lähes pohjaan asti. pumppaamalla palautuu normaalin tuntuiseksi.

          en tiedä onko aiemmin ollut mutta nyt ainakin jarrua pumpatessa käynti muuttuu hieman, vähän röpeltää :think

          mietteitä?
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • JiPe
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2010
            • 2548
            • Kuopio

            Originally posted by Haju69 View Post
            Kelpaa. Mulla vissiin vakio vieterit takana ja taitas olla matalampana Eli vissiin jokseenkin väsähtäneet. Eli tuollaiset olisi just passelit. Ainut vaan etten välttämättä tarviis etujousia mutta samallahan nuo laittas kaikki H&R sitten. Ajettavuus vielä varmaankin kohdallaan kuitenkin noilla jousilla?
            sachs:n iskarit taitaapi olla mulla joka nurkassa ja ajettavuus on kohdallaan.
            Joo, ei noi varmaan kauhiasta madalla, jos alla on useamman kilometrin nähneet vakiojouset. Kyllähän tuonne kaaren väliin mahtuu varmasti vaikka mitä, mutta ajettavuus on ainakin omassa autossa etusijalla, kun ei se mikään näyttelyauto ole.
            Last edited by JiPe; 15-08-2012, 00:15.
            MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
            MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
            MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
            Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

            Comment

            • 174000
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2008
              • 1176
              • Tuusula

              Originally posted by Haju69 View Post
              Kelpaa. Mulla vissiin vakio vieterit takana ja taitas olla matalampana Eli vissiin jokseenkin väsähtäneet. Eli tuollaiset olisi just passelit. Ainut vaan etten välttämättä tarviis etujousia mutta samallahan nuo laittas kaikki H&R sitten. Ajettavuus vielä varmaankin kohdallaan kuitenkin noilla jousilla?
              Itelläkin on tuo H&R setti ja eipä se tosiaan hirveenä madalla väsyneisiin jousiin verrattuna. Ohessa huono kuva, mutta ehkä tuosta jotain osviittaa saa viereisiin verrattuna.:think

              P.S oma siis keskellä
              Attached Files
              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
              '02 VW Golf 1.4i
              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16344
                • Leppävirta

                Originally posted by JiPe View Post
                sachs:n iskarit taitaapi olla mulla joka nurkassa ja ajettavuus on kohdallaan.
                Joo, ei noi varmaan kauhiasta madalla, jos alla on useamman kilometrin nähneet vakiojouset. Kyllähän tuonne kaaren väliin mahtuu varmasti vaikka mitä, mutta ajettavuus on ainakin omassa autossa etusijalla, kun ei se mikään näyttelyauto ole.
                Originally posted by 174000 View Post
                Itelläkin on tuo H&R setti ja eipä se tosiaan hirveenä madalla väsyneisiin jousiin verrattuna. Ohessa huono kuva, mutta ehkä tuosta jotain osviittaa saa viereisiin verrattuna.:think

                P.S oma siis keskellä
                juuh. Kiitoksia kuvista, pitänee tuommoset vieterit hankkia.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • mixxis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2009
                  • 1877
                  • Jyväskylä / Uurainen

                  Mites mites,

                  on tuo MID:n toiminta vähän heikkoa. Onko näissä yleisesti ollut ongelmia? Mekaanista vikaa nappuloissa tai jotain pimeänä?

                  BC-nappi ei aiheuta mitään elämää näytöllä, kellopuoli kyllä toimii.
                  Kerran onnistuin saamaan mittariston näytölle "pikavalintaan" muutaman funktion syötettyä (viiksen päästä pitkään--> prog --> MID:stä valinta --> SET jne) mutta nyt sekään ei enää onnistu, koskapa MID ei anna valita kuin yhden ("PROG 1") ja sen kun tallentaa niin näyttö tyhjenee, vaikka pitäisi tulla "PROG 2" jne?

                  Tää nyt on muistipeliä kun viimeks tätä vanhanmallin OBC:tä (ilman navia) käyttänyt joskus vuosia sitten mutta oliko myös niin ettei kulutus/keskinopeus/yms. arvoja saanut nollattua viiksen päästä vaan juuri MID:n kautta? Vaikka ne olisikin pikkunäytön kautta nähtävissä.

                  Sellainenkin haju tuli mieleen että olikos näissä alkupään e38:ssa kaikissa alunperin ne rullilla olevat lämmönsäätimet? Että mahtaakohan tämä olla vaihdettu jälkikäteen uudemman malliseen :think


                  Kyseessä kuvaa vastaava setti (ei kuvan auto):

                  ___________________________________
                  __________________________________________________
                  At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                  [ Focus stw ]
                  [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    Originally posted by mixxis View Post
                    Mites mites,

                    on tuo MID:n toiminta vähän heikkoa. Onko näissä yleisesti ollut ongelmia? Mekaanista vikaa nappuloissa tai jotain pimeänä?

                    BC-nappi ei aiheuta mitään elämää näytöllä, kellopuoli kyllä toimii.
                    Kerran onnistuin saamaan mittariston näytölle "pikavalintaan" muutaman funktion syötettyä (viiksen päästä pitkään--> prog --> MID:stä valinta --> SET jne) mutta nyt sekään ei enää onnistu, koskapa MID ei anna valita kuin yhden ("PROG 1") ja sen kun tallentaa niin näyttö tyhjenee, vaikka pitäisi tulla "PROG 2" jne?

                    Tää nyt on muistipeliä kun viimeks tätä vanhanmallin OBC:tä (ilman navia) käyttänyt joskus vuosia sitten mutta oliko myös niin ettei kulutus/keskinopeus/yms. arvoja saanut nollattua viiksen päästä vaan juuri MID:n kautta? Vaikka ne olisikin pikkunäytön kautta nähtävissä.

                    Sellainenkin haju tuli mieleen että olikos näissä alkupään e38:ssa kaikissa alunperin ne rullilla olevat lämmönsäätimet? Että mahtaakohan tämä olla vaihdettu jälkikäteen uudemman malliseen :think


                    Kyseessä kuvaa vastaava setti (ei kuvan auto):

                    On noita ollut pimeitäkin, kerrankin yhestä oli hävinnyt maadotus kokonaan. Vika oli johtosarjassa, vaan ei löytynyt mistä kohtaa oli johto poikki. Vedin sitten uuden maapiuhan MID:lle ja alkoi taas ajotietokone toimimaan.
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Tai vaihtoehtoisesti k-bussi poikki. Ajotietokoneen tiedot tulee mittaristolta ja radion ohjaus radiolle tietty.
                      Katso diagnostiikalla pääseekö siihen kiinni, ja jos ei niin mitkä muut moduulit ei vastaa.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by peto2 View Post
                        ei vaihdettu kuin takimmaiset mutta vituikshan se meni

                        ei ollu letkut auki kuin n. 5min per puoli ja ilmatessa ei tule muutakuin nestettä pihalle ja jarrutkin tuntuis toimivan mutta poljintuntuma päin vittua ja ensimmäisellä polkasulla menee lähes pohjaan asti. pumppaamalla palautuu normaalin tuntuiseksi.

                        en tiedä onko aiemmin ollut mutta nyt ainakin jarrua pumpatessa käynti muuttuu hieman, vähän röpeltää :think

                        mietteitä?
                        ei kellään oo mitään ymmärrystä jarrujen päälle, viitaten yllä olevaan? :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by peto2 View Post
                          ei kellään oo mitään ymmärrystä jarrujen päälle, viitaten yllä olevaan? :think
                          Löysä poljintuntuma viittaa lähes aina ilmaan järjestelmässä. Jarruissa käytetään nestettä syystä, koska se ei puristu, mutta ilma sen sijaan puristuu. Sen vuoksi ilma jarrujärjestelmässä tekee poljintuntumasta huonon.

                          Itse asemassasi ilmaisin jarrut huolella uudelleen ja kierrättäisin kunnolla nestettä läpi. Monet kerrat olen jarruletkuja vaihtanut ja varmasti ei viidessä minuutissa järjestelmään pääse niin paljoa ilmaa, että se vaikuttaisi ABS:in tai minkään muunkaan toimintaan. Sen sijaan jos säiliö pääsee liian tyhjäksi, voi jarrupääsylinteriin päästä ilmaa ja se tekee ilmaamisesta huomattavasti haastavampaa. Lisäksi on syytä tarkistaa, että uudet jarruletkut ovat varmasti tiiviit. Joskus neste saattaa päästä karkaamaan jostakin liitoksesta ja silloin järjestelmään pääsee ilmaa.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8258
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            Löysä poljintuntuma viittaa lähes aina ilmaan järjestelmässä. Jarruissa käytetään nestettä syystä, koska se ei puristu, mutta ilma sen sijaan puristuu. Sen vuoksi ilma jarrujärjestelmässä tekee poljintuntumasta huonon.

                            Itse asemassasi ilmaisin jarrut huolella uudelleen ja kierrättäisin kunnolla nestettä läpi. Monet kerrat olen jarruletkuja vaihtanut ja varmasti ei viidessä minuutissa järjestelmään pääse niin paljoa ilmaa, että se vaikuttaisi ABS:in tai minkään muunkaan toimintaan. Sen sijaan jos säiliö pääsee liian tyhjäksi, voi jarrupääsylinteriin päästä ilmaa ja se tekee ilmaamisesta huomattavasti haastavampaa. Lisäksi on syytä tarkistaa, että uudet jarruletkut ovat varmasti tiiviit. Joskus neste saattaa päästä karkaamaan jostakin liitoksesta ja silloin järjestelmään pääsee ilmaa.
                            tuota jo koitettiin toistamiseen ilmata mutta ei tullu ilmaa pihalle, sulkenee pois jarruletkun vuodot?

                            nestepinta ei käynyt edes lähellä minimirajaa missään vaiheessa.

                            ittee nyt epäilyttää että ottiko pääsylinteri itteensä ilmaamisesta, kun tuo käyntikin muuttuu jarrua pumpatessa? saisko tätä suljettua mitenkään pois?
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Rudenorth
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 2415
                              • Iisalmi

                              Autossa on dsp hifit ja jos käytän kasetti soitinta pois paikaltaan (aux modia varten), kysyykö soitin takaisin laittaessa jotain security koodia tms?
                              MB W204 C320 CDI
                              Kawasaki Ninja ZX-7R

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by peto2 View Post
                                tuota jo koitettiin toistamiseen ilmata mutta ei tullu ilmaa pihalle, sulkenee pois jarruletkun vuodot?

                                nestepinta ei käynyt edes lähellä minimirajaa missään vaiheessa.

                                ittee nyt epäilyttää että ottiko pääsylinteri itteensä ilmaamisesta, kun tuo käyntikin muuttuu jarrua pumpatessa? saisko tätä suljettua mitenkään pois?
                                Teoriassa jos autossa olisi jossain vaiheessa olleet todella vanhat nesteet, niin jarrupääsylinterin tiivisteet ovat saattaneet pettää. Tällöin ilmaa pääsee sitä kautta järjestelmään. Normaalisti jarrupääsylinteri ei kuitenkaan missään tapauksessa ota itseensä, vaikka jarruja ilmattaisiinkin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎