Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Noxman
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 136
    • Kokkola

    Originally posted by kaol View Post
    Tuo on ohjaussimpukka. Apusimpukka muodostuu tämä kuvan osista 6 ja 7.
    Tulipa tuokin nyt selväksi, kiitoksia infosta.

    Asiasta kukkapurkkiin, te joilla on toimiva tasonsäätö autossanne niin syttyykö kuvassa oleva merkkivalo kun kytkee sytytysvirran päälle?



    Eli tuo tuossa vasemmassa laidassa.

    EDIT: Laitetaanpas tämä kysymys tännekkin

    Originally posted by Noxman View Post
    750ial -96 pukkaa seuraavia. Oireena on miehekästä asennetta vaativa ohjaustehostus(tai sen puute) pienissä nopeuksissa.

    -----------------------------------------------
    128 open circuit servo-valve or cable

    Error frequency : 1

    Static error
    -----------------------------------------------
    129 short circuit servo-valve or cable

    Error frequency : 31

    Static error
    -----------------------------------------------

    moduuli mistä nämä tuli on ZKE. Servotronicin johdot? tai se mokkula simpukan päässä?
    Onko kukaan testannut sitä mokkulaa simpukan päässä(paineensäätöventtiili?) syöttämällä sinne jännitettä suoraan?
    Last edited by Noxman; 12-09-2012, 16:29.
    - E32 735iA - E38 750iAL -

    Comment

    • Zoui
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 6350
      • Tampere

      Originally posted by Noxman View Post
      Tulipa tuokin nyt selväksi, kiitoksia infosta.

      Asiasta kukkapurkkiin, te joilla on toimiva tasonsäätö autossanne niin syttyykö kuvassa oleva merkkivalo kun kytkee sytytysvirran päälle?



      Eli tuo tuossa vasemmassa laidassa.

      EDIT: Laitetaanpas tämä kysymys tännekkin



      Onko kukaan testannut sitä mokkulaa simpukan päässä(paineensäätöventtiili?) syöttämällä sinne jännitettä suoraan?
      Näissähän oli tuossa itse purkissa joku tyyppivika, itellä sama vika ja korjaantuu hetkeksi jos vikakoodit nollaa. (vika jää päälle kun on toistunut tarpeeksi monta kertaa nollaamisen jälkeen)
      Elämä on pihakivestä.

      Comment

      • okko
        BTCF Honorary Member
        • Apr 2005
        • 1763
        • Honkajoki

        Originally posted by okko View Post
        -00 E38 740 webaston kortti paloi kirjaimellisesti. Onko sama webasto kaikissa E38 ja E39 malleissa, vai vaikuttaako ikä/navi-midi tuon webaston malliin.

        Pitis vähän saada selkoa näihin, niin osais katella sopivan purkuosan tilalle.
        Tiätäskö kukaan kertoa tähän jotain. Noita yleismallin webastoja on kaikilla nurkat täynnä, mutta ymmärtääkseni se ei sovi tuon 16:9 navin ohjaamaksi? Olenko ymmärtänyt oikein?
        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

        Comment

        • Rudenorth
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 2415
          • Iisalmi

          Liekköhän tuulilasinpyyhkijöiden moottorissa jotain vikaa (käy kuivana?) kun tuntuu "volisevan" pyyhkiessä? muuten toimivat ihan normaalisti. Ei varmaan mikään paha homma käyttää auki ja katsoa?
          MB W204 C320 CDI
          Kawasaki Ninja ZX-7R

          Comment

          • Soininen
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 1295
            • Kajaani

            Eikö tuohon m62:een saa enää moottorilämmittimiä mistään?! :think weba tai eberi olis mukavia mutta ei perse kestä..
            E28 "525i" M52 -84
            F11 520d xDrive -16

            Comment

            • juho-85
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 753
              • Pirkkala

              Originally posted by Soininen View Post
              Eikö tuohon m62:een saa enää moottorilämmittimiä mistään?! :think weba tai eberi olis mukavia mutta ei perse kestä..
              Kyllähän siihen defan säteilylämmittimet saa lohkon kylkeen kl-varaosista ja marmorilta ainakin. Tais olla foorumillakin jollain myynnissä yhdet.
              F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
              Tilattu i4 M50

              Exät:
              e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Soininen View Post
                Eikö tuohon m62:een saa enää moottorilämmittimiä mistään?! :think weba tai eberi olis mukavia mutta ei perse kestä..
                Säteilylämmittimet saa. Maksaa meilkein yhtäpaljon kuin webasto.

                Comment

                • 2bar..ahhh
                  BTCF Honorary Member
                  • Nov 2004
                  • 3351
                  • haapavesi

                  montakohan kertaa tuo v koneen lämmitys asia on jo puitu? Ja eberin laitttaminen maksoi mulla tasan 549€ ja puhelimella soittamalla lähtee tomiin jne jne... Ei aina kaiken tartte olla uutta ja marmorilla asennettua.
                  €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                  Comment

                  • Styroxi
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 384
                    • Vaasa

                    Lievä e38 projekti

                    Moro! tännekkin osastolle..
                    Tuli tuossa perjantaina haettua tuolta kajaanin suunnasta tuollainen:



                    ja sen verran päässyt autoa purkamaan että pitäisi varaosia saada.
                    Eli varsinaiseen kysymykseen: Mistä noihin seiskoihin löytää oikeat varaosien numerot?
                    Ovilistat Tarvii kaikki ja listoista löyty numerot 8125351, ja 8125349 Mut ei noilla numeroilla löydy mitään esim. RealOEM:sta?
                    Oishan se kiva saada alkuperäset osat..
                    Tietty Koitin hakea valmistusnumeron viimesillä 7nro:lla osia/listoja mut eipä tuo realoem näytä edes niitä listoja ovien varaosissaan..

                    Ja mistä esim. Schmiedmann repii nuo varaosakoodit "51-21-8-150-093" <--- muuten näyttää hyvältä mut mistä nuo 4 ekaa numeroa tulee?
                    Last edited by Styroxi; 17-09-2012, 15:15.

                    Comment

                    • renze
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 92
                      • Tampere

                      http://bmwfans.info/parts/catalog/ tai realoem
                      Tonne valmistenumero ja eikun selaamaan kuvia. Hetki saattaa vierähtää kuvien kanssa jos jotain vaikeempaa ettii mutta kyllä ne sieltä löytyy.
                      Ne neljä ensimmäistä numeroo kertoo ainakin tuotteen aihealueen. Esim kaikilla öljynsuodattimilla alku on 1142. Helpottaa varastoinnissa mutta kai sille jotain muitakin syitä on.

                      Itellä olis orastavaa öljynpaine harmia. Tänään rauhallisesti keskustassa rullaillessa sytty yhtäkkiä öljyvalo palamaan punaisena (kannun kuva). Heitin tien sivuun ja hetken päästä tarkistin öljyt, oli ok. Pari tuhatta sitten vaihdettu uudet öljyt. Tikku kastu puoleen väliin ja laitoin varoiks pari desiä sisään. Uudelleen käynnistyksen jälkeen valo ei syttyny mutta koti matkalla pari kertaa vilkahti ilman äänimerkkiä. Onko tässä M67 samaa ongelmaa kuin bensakoneissa niitten öljypumpun pulttien kanssa? Vai mikä voisi aiheuttaa oireita?
                      exät:
                      740dA -00
                      Z3 roadster 2.8 -99
                      325 sedan -95

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by renze View Post
                        http://bmwfans.info/parts/catalog/ tai realoem
                        Tonne valmistenumero ja eikun selaamaan kuvia. Hetki saattaa vierähtää kuvien kanssa jos jotain vaikeempaa ettii mutta kyllä ne sieltä löytyy.
                        Ne neljä ensimmäistä numeroo kertoo ainakin tuotteen aihealueen. Esim kaikilla öljynsuodattimilla alku on 1142. Helpottaa varastoinnissa mutta kai sille jotain muitakin syitä on.

                        Itellä olis orastavaa öljynpaine harmia. Tänään rauhallisesti keskustassa rullaillessa sytty yhtäkkiä öljyvalo palamaan punaisena (kannun kuva). Heitin tien sivuun ja hetken päästä tarkistin öljyt, oli ok. Pari tuhatta sitten vaihdettu uudet öljyt. Tikku kastu puoleen väliin ja laitoin varoiks pari desiä sisään. Uudelleen käynnistyksen jälkeen valo ei syttyny mutta koti matkalla pari kertaa vilkahti ilman äänimerkkiä. Onko tässä M67 samaa ongelmaa kuin bensakoneissa niitten öljypumpun pulttien kanssa? Vai mikä voisi aiheuttaa oireita?
                        Voi siellä reistailla pelkkä öljynpaineanturikin. Öljypumpun pulttien suhteen en ole kuullut ongelmia ainakaan dieseleissä. Jos et mistään luotettavaa tietoa saa, niin eipä se ole paha homma pudottaa öljypohjaa seuraavassa öljynvaihdossa ja tarkastaa tilannetta. Tarvitset vain uuden öljypohjan tiivisteen.

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Ihan erilainen pumppu rakenteellisesti, tuskin on samaa ongelmaa.
                          Katso ettei öljy haise kauheesti dieselille ja ole ihan litkua, onko päässyt jostain läpi esim.
                          Paineanturi on kivasti imusarjan alla kuten suodatinjalka ja muutkin komponentit...
                          Katso ettei ole nesteet ainakaan sekaisin, tuossa kun on lämmönvaihdin suodatinjalan yhteydessä joka jäähdyttää öljyt jäähdytinnesteeseen.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • 174000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2008
                            • 1176
                            • Tuusula

                            Takajarrurempan (levyt, palat, käsijarrukengät) jäljiltä jarrut laahaa, ainakin toinen puoli. Pystyykö näiden asennuksen jotenkin sössimään vai jäikö nytvaan paksummilla levyillä ja paloilla laahaamaan? Eli satularemppaa sitten heti perään...
                            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                            '02 VW Golf 1.4i
                            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by 174000 View Post
                              Takajarrurempan (levyt, palat, käsijarrukengät) jäljiltä jarrut laahaa, ainakin toinen puoli. Pystyykö näiden asennuksen jotenkin sössimään vai jäikö nytvaan paksummilla levyillä ja paloilla laahaamaan? Eli satularemppaa sitten heti perään...
                              Jos käsijarru on väärin säädetty voi se jäädä helposti laahaamaan ja toki on mahdollista että mäntä/männät on jumissa toki myös.
                              Käsijarrun laahamisen tunnistaa helpost siitä että kun pyörää pyörittää niin ensimmäiset pari milliä tuntuu tyhjää suuntaa ja toiseen kun kengät elävät ja ottavat kiinni navan tukipisteesen.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Soininen
                                BTCF Member
                                • Nov 2006
                                • 1295
                                • Kajaani

                                Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                                montakohan kertaa tuo v koneen lämmitys asia on jo puitu? Ja eberin laitttaminen maksoi mulla tasan 549€ ja puhelimella soittamalla lähtee tomiin jne jne... Ei aina kaiken tartte olla uutta ja marmorilla asennettua.
                                Ehkä useamminkin! No toisaalta käytetyn ostossa on omat riskinsä. Ei välttämättä toimiva.. mielissään asennat sen ja tuikkaat päälle niin vitut se mitään pelaa! Pura homma uudestaan.. "vaiha kaapeli vaiha poksi..." ja kohta huomaat että on mennyt saman verran vanhan lämmittimen kanssa tapellessa rahaa kun olisit ostanut uuden, mutta ei se aina näinkään ole. Voi olla että säästää sen puolet ja saa sen toimivan kamppeen autoonsa
                                E28 "525i" M52 -84
                                F11 520d xDrive -16

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎