Pieni huoli hiipii puseroon kun punainen öljynmerkkivalo syttyy aina välillä tyhjäkäynnillä palamaan, juuri silloin kun kierrokset putoavat sille alimmalle viivalle, 550rpm(?). Pumpun kireys on tarkistettu viime öljynvaihdon yhteydessä. Tämä vika/ominaisuus ilmeni muutama kuukausi sitten, mutta tihentynyt viime aikoina. Ehkä aika likellä viime öljynvaihdon jälkeen, kun käytin pohjan alhaalla. Öljyä on koneessa puoleenväliin tikkua, 5W-50 mobilia.
Voisiko vika olla liian matala tyhjäkäynti? Akku on lopussa, mutta onko sitä syytä epäillä tekijäksi? (uusi akku tulossa lähiviikkoina) Anturissa vikaa? Pumpussa vikaa?
Onko ideoita mistä lähtisi testailemaan? Koodinlukulaitetta mulla ei ole, ehkä semmoinen löytyy joltain kuopiosta, mutta sähkömiehenä voin kyllä mittaillakin jotain, jos on ohjearvoja tiedossa.
Mitään muuta muutosta en ole huommannut kuin että lamppu välillä syttyy (ei ääniä tms.) ja sammuu jos nostaa kierrokset yli 1000.
Ideaoita, ehdotuksia, tuomioita?
Voisiko vika olla liian matala tyhjäkäynti? Akku on lopussa, mutta onko sitä syytä epäillä tekijäksi? (uusi akku tulossa lähiviikkoina) Anturissa vikaa? Pumpussa vikaa?
Onko ideoita mistä lähtisi testailemaan? Koodinlukulaitetta mulla ei ole, ehkä semmoinen löytyy joltain kuopiosta, mutta sähkömiehenä voin kyllä mittaillakin jotain, jos on ohjearvoja tiedossa.
Mitään muuta muutosta en ole huommannut kuin että lamppu välillä syttyy (ei ääniä tms.) ja sammuu jos nostaa kierrokset yli 1000.
Ideaoita, ehdotuksia, tuomioita?
Comment