Originally posted by e46miäs
View Post
E38 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ainakin omasta facelift -98 mallista löytyy OBD-liitin mukitelineiden vasemmalla puolella olevan pienen jalopuupaneelin takaa. Perusmallinen OBD-lukija sai yhteyden, mutta ei ole varmuutta mitä vikakoodeja sen kautta saa. Omassa siis ei ollut kokeillessa vikakoodeja päällä.Originally posted by zener View PostKonehuoneessa pyöreä liitin... Sen kyllä erottaa kun on iso kansi päällä. Oikealla puolella konehuonetta.
Ja siis OBD liitintä tuon ikäisessä ei ole, vaan 20-pinnin pyöreä diagnostiikka liitin.
Comment
-
VIN koodin mukaan mun auto on valmistettu 12/95 eli siihen kuuluisi vanhempi rullamallinen paneeli ?Originally posted by Muurahainen View PostItselläni oli 96 mallissa rulla paneeli.
Vaihdoin siihen RHD mallin ja ilmastointi toimi hieman oudosti.
Kytkeytyi päälle vasta kun kierrokset käytti 4000+
LHD paneelin vaihdon jälkeen taas kaikki kuten pitikin.
Käykö tuo uudempi LHD mallinen paneeli heittämällä paikalleen ?
Ilmastointi ei kuulemma toimi auton myyjän mukaan, voisiko sekin johtua tuosta paneelista ?
Saksan Ebayssa niitä on myytävänä vaikka kuinka paljon ja varmaan täällä foorumillakin.
Comment
-
Autot, jotka ovat valmistettu jälkeen 9/xx on aina seuraavan vuoden mallia.
Jos sulla on takalasinverho, niin senkin kytkin on varmaan sitten sellainen pelkka painonappula, eikä sellainen jossa on nuolet molemmissa reunoissa.
Comment
-
LHD mallinen paneeli menee paikoilleen suoraan.Originally posted by Jukka K View PostVIN koodin mukaan mun auto on valmistettu 12/95 eli siihen kuuluisi vanhempi rullamallinen paneeli ?
Käykö tuo uudempi LHD mallinen paneeli heittämällä paikalleen ?
Ilmastointi ei kuulemma toimi auton myyjän mukaan, voisiko sekin johtua tuosta paneelista ?
Saksan Ebayssa niitä on myytävänä vaikka kuinka paljon ja varmaan täällä foorumillakin.
Tosin tuossa ilmeisesti tehtaalta on tuo vanhempi paneeli.
Comment
-
Tuli vaihdeltua tuo vaijeri sittenkin itse ja aika helpostihan se onnistui. Ulkokahvan irroitus onnistui pääosin videon mukaan. https://www.youtube.com/watch?v=WVwmCjPfdj0Originally posted by 174000 View Post
Kahva ja kahvan kehys vain irti ja uusi vaijeri katkenneen tilalle. Vaijerin toinen pää tulee kehyksessä olevaan vipuun ja toinen pää lukon salpaan, pienistä sormista on apua. Ovipahvikin lähti alunperin kiinni olevasta ovesta sen verran nätisti irti ettei joutunut loppujen lopuksi kuin muutaman klipsin uusimaan.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
730-96
Mitenkäs tuosta motista löysätään laturin moniurahihna ja onko siinä mitään ihmeellistä? pitäs vaihtaa tuo osa nro 6. http://www.realoem.com/bmw/showparts...38&hg=11&fg=18 Entä onko etupuskuri kova homma rääpiä irti ku pitäs saada umpio pois ja se ei mahdu tulemaan kun lampunpesuri on tiellä.. kiitos valaisusta jo etukäteen
Comment
-
Oisko se tuota osaa 3/2 kääntämällä?Originally posted by sikatopi 79 View PostMitenkäs tuosta motista löysätään laturin moniurahihna ja onko siinä mitään ihmeellistä? pitäs vaihtaa tuo osa nro 6. http://www.realoem.com/bmw/showparts...38&hg=11&fg=18 Entä onko etupuskuri kova homma rääpiä irti ku pitäs saada umpio pois ja se ei mahdu tulemaan kun lampunpesuri on tiellä.. kiitos valaisusta jo etukäteen
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Oli tuossa aikomus vaihtaa tuulilasin alareunaan tulevaa isoa tiivistettä ja kuskinpuolen pyyhkijä aiheutti päänvaivaa :think
Päällimmäinen torxi lähti irti ja sitten piti irroittaa pyyhkijään tulevat jouset, jotta toinen alempi torxi pyörii myös pois. Sen jälkeen menikin sormi suuhun, eikä ilennyt käyttää voimaa, kun ei tiedä miten tuon saa kammettua pois?
Tarviiko jonkin sortin spesiaali työkalua/ulosvetäjää, neuvoja kaivataan?
Alkupään e38 kyseessä.
Comment
-
Noita periä saa romuttamolta, tai sitten laitat ostoilmotuksen tänne niin pitäisi joltakin aina löytyä. Jos ei muuta niin viron pojilta saa halvalla verrattuna siihen että tilaat saksastaOriginally posted by KimmoKoo View PostPerässähän se vika kuulostaa olevan, tunkkailin auton ylös tuossa illalla ja pyörittelin renkaita niin perästä kuului selvä kahnutus.
Elikkä, mistä kannattaisi ruveta touhuamaan uusi perä? Saksasta saisi varmaan edullisesti?
Hyvät ideat vol 32125123: mitäpä jos tälläisen laittaisi:
ja vtt:llä kävis laittamassa päästöt läpi, TOIVON MUKAAN, ja sitten leimais, ois aika vehje automaatilla? :think Siinäkin vielä että jos ton tilais ja laittais niin auton arvo kuitenkin alle 5k euroissa...-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
Mikäli molemmat torxit on pois niin se on enää ihan vaan tiukassa siinä. Pyyhkimen varsi tulee booreille ja ajan saatossa varsi ja akseli haluaa muuttua yhdeksi. Siis jotain irroitus-öljyä ja ajatuksella voimaa(suoraa vetoa akselin suuntaisesti).Originally posted by RaRi View PostOli tuossa aikomus vaihtaa tuulilasin alareunaan tulevaa isoa tiivistettä ja kuskinpuolen pyyhkijä aiheutti päänvaivaa :think
Päällimmäinen torxi lähti irti ja sitten piti irroittaa pyyhkijään tulevat jouset, jotta toinen alempi torxi pyörii myös pois. Sen jälkeen menikin sormi suuhun, eikä ilennyt käyttää voimaa, kun ei tiedä miten tuon saa kammettua pois?
Tarviiko jonkin sortin spesiaali työkalua/ulosvetäjää, neuvoja kaivataan?
Alkupään e38 kyseessä.- E32 735iA - E38 750iAL -
Comment
Comment