Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • junkkri
    replied
    Tarkoitta siis,että piilovalikon lämpö minulla 75C ja sisälle ei kovin lämmintä niin kaikki Ok? Välillä nousee piilovalikossa siis 103C ja puhalttaa "kuumaa" sisälle?
    Onko "moottorin" lämpötila eri kuin veden lämpötila?? Lohkossa ei kait ole lämpötila anturia??
    Last edited by junkkri; 22-02-2021, 08:51.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Dokkari on vanhemmasta motista, mutta hyvin pitkälle pätee myös N62:n osalta.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by junkkri View Post
    En tiedä oikein, että mikä/mitä tuo MAP oikein vaikuttaa? Pitänee varmaan soittaa tuonne pajalle!?
    MAP on se ohjattu termostaatti.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    En tiedä oikein, että mikä/mitä tuo MAP oikein vaikuttaa? Pitänee varmaan soittaa tuonne pajalle!?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by junkkri View Post
    Tässä oli pointti se, että moottorin lämpöä "ei mitata" vaan veden!? Vastuksella avataan ja suljetaan termaria?? Tuleeko siis 105C sillä vastuksen lämmityksellä???? MAP systeemi??? Piilovalikko näyttää siis minkä lämmön???
    Ymmärsinköhän huollon jutut oikein?
    Siis nesteen lämpöähän näissä autoissa mitataan se tosin on aika hyvin kuvaava moottorin lämpöön.

    Lämpö mitataan juuri ennen termostaattia ja se termostaatin lämmitys ei nosta tuota arvoa yhtään. Mittaristossa näkyy siis moottorin sisäinen jäähdytysnesteen lämpötila.

    Mekaanisen termostaatin avautuminen on tuo 105 ja siihen koneen lämmöt kyllä pitäisi mennä suht suosiolla jos termostaatti on ihan iskuissaan. Termostaatin lämmityksen kytkeytyessä alkavat lämmöt siis laskea tuosta.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Tässä oli pointti se, että moottorin lämpöä "ei mitata" vaan veden!? Vastuksella avataan ja suljetaan termaria?? Tuleeko siis 105C sillä vastuksen lämmityksellä???? MAP systeemi??? Piilovalikko näyttää siis minkä lämmön???
    Ymmärsinköhän huollon jutut oikein?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by junkkri View Post
    mm kun vein auton huoltoon, niin lämmö oli 102c. Elikkäs välillä nousee lämmöt js välillä sitten ei.Tosiaan 3x vaihdettu termari ja viimeinen on alkuperäinen!? Kun lämmöt alle 80C niin aika viileää sisällä.Kun lämmöt 75C ja valoissa tippuu vielä 2-3C.
    Kyllä niiden pitäisi tuonne sadan päälle mennä.

    Omassa E85 käyttöisessä E38:ssa olen kyllä huomannut että jos puhallus on automaatilla reilummalla pakkasella heti lähdettäessä eivät lämmöt nouse tarpeeksi ihan pienellä matkalla. Kun moottori pääsee +90 niin sitten pysyy kyllä automaatillakin lämpöä koneessa tarpeeksi.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    mm kun vein auton huoltoon, niin lämmö oli 102c. Elikkäs välillä nousee lämmöt js välillä sitten ei.Tosiaan 3x vaihdettu termari ja viimeinen on alkuperäinen!? Kun lämmöt alle 80C niin aika viileää sisällä.Kun lämmöt 75C ja valoissa tippuu vielä 2-3C.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by junkkri View Post
    eli nyt ei vaihdettu termaria vaan tehtiin testejä. Vastaus liitteenä!
    Piilovalikosta asteet luokkaa 75 C ja ei kuulemma näytä moottorin lämpöjä, vaan nesteen lämpöä???
    Mitä mieltä porukat!?
    Olet nähnyt valikosta kuitenkin noita 100+ asteen lämpöjä aiemmin?



    Kuumalla puolella tuo on kuvassakin
    Toisekseen sanoisin että alumiini koneet lämpeävät nopeammin.

    Mikä korjaamo tuollaisia puhuu?

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Lämmöistä e65 745b edelleen

    eli nyt ei vaihdettu termaria vaan tehtiin testejä. Vastaus liitteenä!
    Piilovalikosta asteet luokkaa 75 C ja ei kuulemma näytä moottorin lämpöjä, vaan nesteen lämpöä???
    Mitä mieltä porukat!?
    Last edited by junkkri; 18-10-2022, 08:35.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Originally posted by junkkri View Post
    ja vaihdettiin takuuseen. Nyt on pelannut 3pv, mutta moottorin valo syttyi n.30km jälkeen ja vikakoodit 00272C ja 00272D. Nollatiin koodit, eikä ole tulleet uudestaan.
    Mitähän nuo koodit "tarkoittivat"
    Löytyi tämmöinen ; additive mixture adaptation bank 1/bank 2-control limit reached. Edelleen mitä tarkoittaa??
    Nyt on vaihdettu jälleen 2xtermostaatti ja kolmannen kerran alkuperäinen TAKUUSEEN ja edelleen e65/N62 bensa lämmöt ei nouse kuin 70-75c ??
    Vaihdon jälkeen toimi aina n.kuukauden!?
    Arvauksia/tietoa!
    Last edited by junkkri; 14-02-2021, 10:59.

    Leave a comment:


  • 5140
    replied
    Originally posted by 5140 View Post
    Akku kunnolla kiinni, vikakoodeja melkoinen kasa mutta ei overvoltagea. Undervoltagea kyllä senkin edestä. Osa voi johtua siitä kyllä että olen soitin ja navi irti ajellut?
    Hommasin käytetyn power modulen ja auto alko rokkaa, kiitos vinkeistä

    Leave a comment:


  • 5140
    replied
    Akku kunnolla kiinni, vikakoodeja melkoinen kasa mutta ei overvoltagea. Undervoltagea kyllä senkin edestä. Osa voi johtua siitä kyllä että olen soitin ja navi irti ajellut?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Joo ja vikakoodeja vähän vilkasta mitä näyttää. Yli 16v oli käynyt omassa jännite, kun auto meni pimeäksi.
    Juu. Kyllä sieltä yleensä joltain modulilta löytyy koodi tai ainakin tarkenteesta näkyy, jos on käynyt yli 16 V.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Joo ja vikakoodeja vähän vilkasta mitä näyttää. Yli 16v oli käynyt omassa jännite, kun auto meni pimeäksi.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎