Tarkoitta siis,että piilovalikon lämpö minulla 75C ja sisälle ei kovin lämmintä niin kaikki Ok? Välillä nousee piilovalikossa siis 103C ja puhalttaa "kuumaa" sisälle?
Onko "moottorin" lämpötila eri kuin veden lämpötila?? Lohkossa ei kait ole lämpötila anturia??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E65 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by junkkri View PostEn tiedä oikein, että mikä/mitä tuo MAP oikein vaikuttaa? Pitänee varmaan soittaa tuonne pajalle!?
Leave a comment:
-
-
En tiedä oikein, että mikä/mitä tuo MAP oikein vaikuttaa? Pitänee varmaan soittaa tuonne pajalle!?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by junkkri View PostTässä oli pointti se, että moottorin lämpöä "ei mitata" vaan veden!? Vastuksella avataan ja suljetaan termaria?? Tuleeko siis 105C sillä vastuksen lämmityksellä???? MAP systeemi??? Piilovalikko näyttää siis minkä lämmön???
Ymmärsinköhän huollon jutut oikein?
Lämpö mitataan juuri ennen termostaattia ja se termostaatin lämmitys ei nosta tuota arvoa yhtään. Mittaristossa näkyy siis moottorin sisäinen jäähdytysnesteen lämpötila.
Mekaanisen termostaatin avautuminen on tuo 105 ja siihen koneen lämmöt kyllä pitäisi mennä suht suosiolla jos termostaatti on ihan iskuissaan. Termostaatin lämmityksen kytkeytyessä alkavat lämmöt siis laskea tuosta.
Leave a comment:
-
-
Tässä oli pointti se, että moottorin lämpöä "ei mitata" vaan veden!? Vastuksella avataan ja suljetaan termaria?? Tuleeko siis 105C sillä vastuksen lämmityksellä???? MAP systeemi??? Piilovalikko näyttää siis minkä lämmön???
Ymmärsinköhän huollon jutut oikein?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by junkkri View Postmm kun vein auton huoltoon, niin lämmö oli 102c. Elikkäs välillä nousee lämmöt js välillä sitten ei.Tosiaan 3x vaihdettu termari ja viimeinen on alkuperäinen!? Kun lämmöt alle 80C niin aika viileää sisällä.Kun lämmöt 75C ja valoissa tippuu vielä 2-3C.
Omassa E85 käyttöisessä E38:ssa olen kyllä huomannut että jos puhallus on automaatilla reilummalla pakkasella heti lähdettäessä eivät lämmöt nouse tarpeeksi ihan pienellä matkalla. Kun moottori pääsee +90 niin sitten pysyy kyllä automaatillakin lämpöä koneessa tarpeeksi.
Leave a comment:
-
-
mm kun vein auton huoltoon, niin lämmö oli 102c. Elikkäs välillä nousee lämmöt js välillä sitten ei.Tosiaan 3x vaihdettu termari ja viimeinen on alkuperäinen!? Kun lämmöt alle 80C niin aika viileää sisällä.Kun lämmöt 75C ja valoissa tippuu vielä 2-3C.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by junkkri View Posteli nyt ei vaihdettu termaria vaan tehtiin testejä. Vastaus liitteenä!
Piilovalikosta asteet luokkaa 75 C ja ei kuulemma näytä moottorin lämpöjä, vaan nesteen lämpöä???
Mitä mieltä porukat!?
Kuumalla puolella tuo on kuvassakin
Toisekseen sanoisin että alumiini koneet lämpeävät nopeammin.
Mikä korjaamo tuollaisia puhuu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by junkkri View Postja vaihdettiin takuuseen. Nyt on pelannut 3pv, mutta moottorin valo syttyi n.30km jälkeen ja vikakoodit 00272C ja 00272D. Nollatiin koodit, eikä ole tulleet uudestaan.
Mitähän nuo koodit "tarkoittivat"
Löytyi tämmöinen ; additive mixture adaptation bank 1/bank 2-control limit reached. Edelleen mitä tarkoittaa??
Vaihdon jälkeen toimi aina n.kuukauden!?
Arvauksia/tietoa!Last edited by junkkri; 14-02-2021, 10:59.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 5140 View PostAkku kunnolla kiinni, vikakoodeja melkoinen kasa mutta ei overvoltagea. Undervoltagea kyllä senkin edestä. Osa voi johtua siitä kyllä että olen soitin ja navi irti ajellut?
Leave a comment:
-
-
-
Joo ja vikakoodeja vähän vilkasta mitä näyttää. Yli 16v oli käynyt omassa jännite, kun auto meni pimeäksi.
Leave a comment:
-
Leave a comment: