memebuy23buy

BMW i4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Itse en anna auton suunnitella mitään latauksia. Ei se auto tiedä myöskään koska kuski haluaa pitää tauon jne. Itse sen tietää milloin laturille on hyvä mennä. Auton naviin vaan se oikea määränpää ja itse menee lataamaan silloin kun pitää (ja 20min sitä ennen painaa akunlämmityksen päälle). Ja avot. Ei tartte kiukutella tuollaisten asioiden kanssa
    Näin se kannattaa tämän auton kanssa tehdä ja kotona ajastaa laturista. Voisihan se olla toteutettu niinkin että saisi valita ajastetaanko autosta kellon mukaan vai lähtöajan. Tuskin olisi valtava ponnistus koodarille. Matkalla voisi navi kertoa minkä verran vähintään on ladattava mutta lataus kuitenkin jatkuisi asetettuun ylärajaan asti. Näin minä sen tekisin.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Itse en anna auton suunnitella mitään latauksia. Ei se auto tiedä myöskään koska kuski haluaa pitää tauon jne. Itse sen tietää milloin laturille on hyvä mennä. Auton naviin vaan se oikea määränpää ja itse menee lataamaan silloin kun pitää (ja 20min sitä ennen painaa akunlämmityksen päälle). Ja avot. Ei tartte kiukutella tuollaisten asioiden kanssa

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by wuiZ View Post

    Joo, vähän mietityttää pitkän ajan pitää piuhassa kiinni vaikka ei lataus olisi aktiivinen kokoajan.

    Navigaattorin kanssa en ole ihan vielä päässyt kaveritasolle asti, vaatinee totuttelemista. Sellaisen huomasin tuossa että kun oli reitti laitettu ja matkalataukset huomioituna auton suunnittelemassa reitissä, niin ilmeisesti se pyrkii optimoimaan latausaikoja. Ekassa stopissa oli aikaa viivytellä pitempää, mutta latausasetuksessa ei pystynyt muuttaa tavoite isommaksi kun mitä navi oli päättänyt. Jouduin keskeyttämään navigoinnin jotta sain asetus isommaksi ja aloittaa navigoinnin uudelleen latauksen jälkeen. Voipi olla että olisi antanut kuitenkin ladata enemmän jos olisi vaan jättänyt kiinni, mutta se ei tullut testatuksi vielä..
    Kerran oli itselläkin vahingossa navigointi päällä ja ajoin vielä sille laturille mitä auto ehdotti eikä sitten ladannut enempää. Pitäsi varmaan kuluttaa aikaa jonkun puhelinaplikaation neppailuun jos sen vaikka saisi suostuteltua lataamaan. Hyvin erikoinen toteutus mutta ei ole ainut toiminto tässä autossa minkä osalta auton omistaja ja käyttäjä ei saa päättää mitä tehdään. Ei penkin lämmityskään ole käyttäjän päätös vaan auton. Eihän tuota latausta pysty autosta muutenkaan ajastamaan. Lähtöajan voi ilmoittaa ja auto lataa sitten kun sattuu huvittamaan ja esim. sähkön hinnoista välittämättä.

    Aplikaatiosta tuli mieleen, näkyykö muilla renkaiden tiedot edelleen aplikaatiossa? Minulta ne hävisi jonkun päivityksen jälkeen. Paineet näkyy kyllä mutta ei orkkisrenkaistakaan enää tiedot mitkä renkaat on alla. No, näen ne kyllä renkaiden kyljestäkin mutta satuin huomaamaan.

    Leave a comment:


  • makelja
    replied
    ........
    Last edited by makelja; 07-09-2024, 06:17.

    Leave a comment:


  • wuiZ
    replied
    Originally posted by pyroz View Post

    Toki noin voi tehdä jos viivyt hotellissa viikon tai muutaman. Mutta jos päivän-parin sisään lähdet liikkeelle niin turhaa sipistelyä. Täyteen vaan ja matkaan. Tärkeintä on ettei seisota autoa pitkään akku täysin tyhjänä tai ihan täynnä. Lentokentällä en laittais laturiin jos on viikon reissu. Siinä tulisi blokanneeksi muilta laturinkin pitkäksi aikaa kun auto seisoo laturilla vaikkei ladata, joko akku täynnä tai odottaessa latauksen alkua. Paluulennon jälkeen akunlämmtys tulille ja lyhyt stoppi pikalaturille ja kotiin...
    Joo, vähän mietityttää pitkän ajan pitää piuhassa kiinni vaikka ei lataus olisi aktiivinen kokoajan.

    Navigaattorin kanssa en ole ihan vielä päässyt kaveritasolle asti, vaatinee totuttelemista. Sellaisen huomasin tuossa että kun oli reitti laitettu ja matkalataukset huomioituna auton suunnittelemassa reitissä, niin ilmeisesti se pyrkii optimoimaan latausaikoja. Ekassa stopissa oli aikaa viivytellä pitempää, mutta latausasetuksessa ei pystynyt muuttaa tavoite isommaksi kun mitä navi oli päättänyt. Jouduin keskeyttämään navigoinnin jotta sain asetus isommaksi ja aloittaa navigoinnin uudelleen latauksen jälkeen. Voipi olla että olisi antanut kuitenkin ladata enemmän jos olisi vaan jättänyt kiinni, mutta se ei tullut testatuksi vielä..

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by wuiZ View Post
    Pari viikkoa i4 alla ja pian alkaa tottumaan ajomukavuuteen ja latauksiin google ei kuitenkaan auta siinä että kuinka käyttää/käyttäytyä pitkäaikais latauksien kanssa. Esim jos auto parkissa pidemmän ajan paikassa jossa saa piuhaan kiinni (esim. hotelliparkki, lentokentällä tjs), niin ei välttämättä kannattaa heti päästä täyteen vaan joko ajastaa latauksen alkaminen tai käsin käynnistää lataus jonkin aikaa ennen autolle paluuta. Ehkä lähinnä kysymys että kannattaako tätä ohjata auton kautta (bmw-app) vai latausaseman sovelluksesta? Sama toki kotilatausasemalla (ei vielä asennettu) että jos auto seisoo muutama päivää niin voiko sen latauksen käynnistää bmw-appista vai pitääkö olla ns. älylaturi joka pystyy etänä käskyttää ?
    Toki noin voi tehdä jos viivyt hotellissa viikon tai muutaman. Mutta jos päivän-parin sisään lähdet liikkeelle niin turhaa sipistelyä. Täyteen vaan ja matkaan. Tärkeintä on ettei seisota autoa pitkään akku täysin tyhjänä tai ihan täynnä. Lentokentällä en laittais laturiin jos on viikon reissu. Siinä tulisi blokanneeksi muilta laturinkin pitkäksi aikaa kun auto seisoo laturilla vaikkei ladata, joko akku täynnä tai odottaessa latauksen alkua. Paluulennon jälkeen akunlämmtys tulille ja lyhyt stoppi pikalaturille ja kotiin...

    Leave a comment:


  • wuiZ
    replied
    Pari viikkoa i4 alla ja pian alkaa tottumaan ajomukavuuteen ja latauksiin google ei kuitenkaan auta siinä että kuinka käyttää/käyttäytyä pitkäaikais latauksien kanssa. Esim jos auto parkissa pidemmän ajan paikassa jossa saa piuhaan kiinni (esim. hotelliparkki, lentokentällä tjs), niin ei välttämättä kannattaa heti päästä täyteen vaan joko ajastaa latauksen alkaminen tai käsin käynnistää lataus jonkin aikaa ennen autolle paluuta. Ehkä lähinnä kysymys että kannattaako tätä ohjata auton kautta (bmw-app) vai latausaseman sovelluksesta? Sama toki kotilatausasemalla (ei vielä asennettu) että jos auto seisoo muutama päivää niin voiko sen latauksen käynnistää bmw-appista vai pitääkö olla ns. älylaturi joka pystyy etänä käskyttää ?

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Tässä kävi nyt niin että myyjän mielestä reilu hyvitys tässä rengas ja vanne asiassa, sekä kun autolla oli ajettu luovutus hetkellä yli 4 000km enemmän mitä on kauppakirjassa sekä kun autossa oli myös väännetty renkaan pultit niin tiukalle että molempien etu rengaspulttien kierteet olivat vaurioituneet ja myöskin lukkopultti meni käyttökelvottomaksi oli yhteensä 450e.
    Myöskin hän on sitä mieltä että ovat tulleet vastaan jo välirahassa sekä minun kauppaan tinkaamissa pelkissä talvirenkaissa niin paljon että vastaan ei tarvitse enää tulla. Ikään kuin kauppaa tehdessä olisivat jo tienneet vastaan tulevista virheistä kaupan kohteessa.
    Pieni yksityiskohta keskustelussa oli että kun myyjä tarjosi tuosta ajomäärä asiassa hyvitykseksi seuraavaa huoltoa ( arvo 400e) ja kerroin että jos hommaatte vielä toiset vanteet mainiten että käytetytkin käy niin asia olisi tällä sitten selvä. Tämän jälkeen myyjä kertoi että heillä ei ole ja tarjosi 400e maksettavaksi ja laittoi myös linkin eräästä vannemallista heidän yhteistyökumppanin kautta. Nyt sitten myöhemmin kieltää tarjonneensa 400+400e hyvitystä vaan toisen noista ja kuulemma minun virheellinen tulkinta asiassa. Onneksi on viestiketju tallessa kun myyjä ei enää vastaa.
    Autohan on noilla väärillä renkailla noin 10mm vakiota matalampi ja kun itse joutuu muualla kuin kantateillä ajamaan tulee mieleen kohonnut pohja kosketuksen riski ja sitä kautta akku vaurion. Myöskään en ole koskaan ajanut nelivetoisella joka vetelee kiihdyttäessä. Auto on myös huonommilla tienpinnoilla vähän levoton(väärä ET edessä).
    Myyjän mielestä tuo ET toimii hyvin edessä koska vanteen ulkoreuna tulee mukavasti kaaren reunalle. Itse käsitän että noissa ET asioissa merkkaa se että renkaan keskikohdan paikka ei muutu kun vanteen leveyttä vaihdetaan.
    Last edited by makebm5; 06-09-2024, 06:05.

    Leave a comment:


  • makelja
    replied
    .......
    Last edited by makelja; 07-09-2024, 06:18.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by ekaBMW View Post
    Voisi koettaa kysellä että rekisteriotteen renkaissa kantavuudet on minimissään x ja alla olevissa pienempi.

    Muistitko katsoa kantavuuden akselipainon perusteella eikä auton kantavuus jaettuna neljällä? Taka-akselin kantavuus on usein isompi ja eteenkin laitetaan sen mukaan.
    En tunne i sarjalaisia saiko noihin koukkua mutta polttis autossa bmw:llä taka-akselin kantavuus on korotettu jos tehtaan koukku paikoillaan. Siis jousellisessa vehkeessä myös jäykemmät takajouset.
    Saa koukun mutta tässä ei ole. Takana ilmajousitus. Renkaat edessä nyt 95y ja takana 99y.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by Aksuuu View Post

    Mutta lisäksi täytyy vanteiden kantavuus riittää
    Mistä tuon saisi selvitettyä?

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Voisi koettaa kysellä että rekisteriotteen renkaissa kantavuudet on minimissään x ja alla olevissa pienempi.

    Muistitko katsoa kantavuuden akselipainon perusteella eikä auton kantavuus jaettuna neljällä? Taka-akselin kantavuus on usein isompi ja eteenkin laitetaan sen mukaan.
    En tunne i sarjalaisia saiko noihin koukkua mutta polttis autossa bmw:llä taka-akselin kantavuus on korotettu jos tehtaan koukku paikoillaan. Siis jousellisessa vehkeessä myös jäykemmät takajouset.

    Leave a comment:


  • Aksuuu
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Kantavuusluokka renkaissa riittää juuri rimaa hipoen. Renkaiden kantavuusluokka - Rengasnuora mutta eivät ole rekisteriotteessa olevien tyyppihyväksyttyjen vanne/rengas kombinaatioiden mukaiset.
    Mutta lisäksi täytyy vanteiden kantavuus riittää

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Kantavuusluokka renkaissa riittää juuri rimaa hipoen. Renkaiden kantavuusluokka - Rengasnuora mutta eivät ole rekisteriotteessa olevien tyyppihyväksyttyjen vanne/rengas kombinaatioiden mukaiset.
    Last edited by makebm5; 29-08-2024, 12:57.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Tomi T View Post

    Todennäköisesti ei riitä kantavuus juu. Muistaakseni 99 vaatii i4 M50 taakse.

    Juurikin näin. Autoliike ei voi myydä ajoneuvoa tieliikennekäyttöön elleivät esim. sen renkaat ole tyyppihyväksyntätietojen mukaiset. Myyjä voi korjata virheensä toimittamalla auton mukana asianmukaiset renkaat.

    Leave a comment:

Working...
X