memebuy23buy

BMW i4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JPM50
    replied
    Originally posted by wuiZ View Post
    Enkö vaan osaa käyttää vai eikö bmw app näytä auton ulko ja/taitai sisälämpötila? Olis jotenkin loogista että voisi katsoa onko tarvetta klimatisoida autoa ennen lähtöä vai ei.
    Ei näytä BMW-app lämpötiloja.

    Leave a comment:


  • wuiZ
    replied
    Enkö vaan osaa käyttää vai eikö bmw app näytä auton ulko ja/taitai sisälämpötila? Olis jotenkin loogista että voisi katsoa onko tarvetta klimatisoida autoa ennen lähtöä vai ei.

    Leave a comment:


  • Pemu
    replied
    Originally posted by Pemu View Post
    Onko apuja tähän? Mobiilisovelluksen autonpaikannus näyttää auton sijainnin oikein mutta auton oma navigoinnin sijainti on ihan pielessä. I4 M50
    Vastaan itselleni jos jollain tulee vastaan samanlaista ongelmaa..
    Asensin kartat uudelleen niin taas navigointi toimii ja auton sijainti oikealla paikalla.

    Leave a comment:


  • Pemu
    replied
    Onko apuja tähän? Mobiilisovelluksen autonpaikannus näyttää auton sijainnin oikein mutta auton oma navigoinnin sijainti on ihan pielessä.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Sellaisen huomasin että molemmat etuovet kolahtaa kun ne laittaa kiinni. Takaovet menee selvästi pehmeämmin kiinni. Onko huomiota muilla tälläisesta?
    Syy kolahdukseen väärin asennetut oven tiivisteet.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by Hampsu View Post
    Enpä nyt tiedä onko hyvä verrata karmitonta ovia karmillisiin.
    Ero ovissa on iso myös verrattuna ainakin F22:een ja E92:een. Auton käytön kannaltahan tuolla ei ole merkitystä, kuulostaa vain halvalta.
    Last edited by FlyingFinn; 16-09-2024, 11:08.

    Leave a comment:


  • Hampsu
    replied
    Kiitos kaikille vastauksista. Kyllä se M sport pitäisi olla ja tosiaan tuon suht pienen hintaeron takia kannattaa se m50 modelo ruksia nelikkona. Juuri tuosta penkin säädöstä (sähkö vs. Sähkötön) kaveri antoi palautetta, että hänen sähkötön penkki on huonosti säädettävissä.



    Originally posted by makebm5 View Post

    Eipä noita tule paiskottua tietenkään mutta ero esimerkiksi G30:een verrattuna on iso tai jopa vanhaan E89:iin.
    ​​Edi: Menee korjaukseen kun ei Ladan ovet kuuluneetkaan tähän kun ei oltu ruksittu osto vaiheessa varustelistaan.
    Enpä nyt tiedä onko hyvä verrata karmitonta ovia karmillisiin.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by JH. View Post

    Kyllä se käsittääkseni ihan avoin on. Mutuiluna sanoisin, että sähkövoimalinjan kanssa jarrujen käyttö on saumattomampaa ja siitä syntyy parempi tuntuma. Mitään sellaista pätkimisefektiä ei huomaa.
    Niin ja kyllähän se sähkömoottorin reagointi ja ohjaaminen on fossiilia tarkempaa kun pito irtoaa ja järjestelmä puuttuu peliin. Lukko olisi silti hyvä olla taka-akselilla vaikka tuo oma i4M50 jonkinlainen neliveto onkin. Etenkin niissä tilanteissa kun kytkee avustimet pois. Mikäli saisi jälkiasennusvarusteena kuten joskus muihin on saanut niin ostaisin kyllä.

    Leave a comment:


  • JH.
    replied
    Originally posted by FlyingFinn View Post

    Eikö tuossa ole normaali avoin tasauspyörästö? Kysyin joskus aikoja sitten jotain saman tyylistä ja joku linkkasi kuvan tuosta.

    Omat lukottomatkin Bemarit ovat kyllä piirtäneet viivaa kahdella pyörällä kunhan perä on säädöissä. Eihän se tietenkään sama asia ole kuin lukollinen.
    Kyllä se käsittääkseni ihan avoin on. Mutuiluna sanoisin, että sähkövoimalinjan kanssa jarrujen käyttö on saumattomampaa ja siitä syntyy parempi tuntuma. Mitään sellaista pätkimisefektiä ei huomaa.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by FlyingFinn View Post

    Kyllä on, kuulostaa Ladalta mutta tämä sentään ei ole itseäni häirinnyt. Eikä kannata paiskoa niitä ovia, menevät herkästi kiinni.
    Eipä noita tule paiskottua tietenkään mutta ero esimerkiksi G30:een verrattuna on iso tai jopa vanhaan E89:iin.
    ​​Edi: Menee korjaukseen kun ei Ladan ovet kuuluneetkaan tähän kun ei oltu ruksittu osto vaiheessa varustelistaan.
    Last edited by makebm5; 12-09-2024, 16:47.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Sellaisen huomasin että molemmat etuovet kolahtaa kun ne laittaa kiinni. Takaovet menee selvästi pehmeämmin kiinni. Onko huomiota muilla tälläisesta?
    Kyllä on, kuulostaa Ladalta mutta tämä sentään ei ole itseäni häirinnyt. Eikä kannata paiskoa niitä ovia, menevät herkästi kiinni.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by JH. View Post
    On kyllä 2-vetoiseksi mielestäni aivan erinomainen pito. Johtuu siitä, että sähkövoimalinjan kanssa tää vetää oikeasti aina kahdella pyörällä.
    Eikö tuossa ole normaali avoin tasauspyörästö? Kysyin joskus aikoja sitten jotain saman tyylistä ja joku linkkasi kuvan tuosta.

    Omat lukottomatkin Bemarit ovat kyllä piirtäneet viivaa kahdella pyörällä kunhan perä on säädöissä. Eihän se tietenkään sama asia ole kuin lukollinen.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post

    Saako ratinlämmittimen valittua jäämään pois päältä esilämmityksen yhteydessä? Jokainen kerta esilämmityksen jälkeen tämän joutuu painamaan välittömästi pois päältä, koska ratti on kuuma. Toistaiseksi tää on ollut mulle täysin turha varuste, koska esilämmitys toimii niin hyvin. Eri asia, jos ratinlämmityksen voimakkuutta saisi säädettyä jostain tai sen saisi hybridien tapaan jätettyä kokonaan pois päältä.
    Ei saa ja toteutus on todella idioottimainen. Ulkona voi olla 35 astetta ja jos laittaa auton viilenemään niin se saattaa viilentyä alle pyyntilämpötilan jolloin käynnistyy lämmitys ja silloin lämpenee myös ratti kesäkuumalla. Penkit taas ei lämpene millään jos ei laita lämmitystä täysille. Tai siis jos viileänä syysaamuna haluaisi että penkki lämpenee vähän vaikka alimmalla teholla niin se ei onnistu koska auto ei lämmitä penkkejä jos ei ole sen mielestä riittävän kylmä. Vaikka olisikin riittävän kylmä niin se penkin lämmitys pitää olla manuaalisesti kytkettynä ennen auton parkkeeraamista mikä taas syö etäkäytön ideaa kun sitä ei pysty etänä käyttämään tai tekemään oletusasetusta kuinka haluaisi sitä lämmittää. Ajossakaan sitä penkin lämmitystä ei pysty käyttämään edes manuaalisesti alemmilla tehoilla jos ulkoilma ei ole tarpeeksi kylmä vaan se on pakko laittaa täysille ja sitten pois kun kuumenee liikaa. Ratti lämpenee aina kun etälämmitys käynnistyy, halusit tai et. Lämpenee myös aivan liian kuumaksi. Ainakin itselleni olisi tärkeämpää lämmittää penkit. Ratti voisi hyvin olla vaikka jääkylmä, se lämpenee hetkessä kun painaa napista lämmön päälle. Olin lukevinani että nämä älyttömyydet olisi poistunut 8.5 versiosta eli ovat huomanneet virheensä mutta päivitystä ei tule niille asiakkaille joilta on kertaalleen saatu raha pois. Melko lyhytnäköistä touhua. Luottavat aivan liikaa merkkiuskollisuuteen. Eikä tällä firmalla ole siihen varaa huomioiden viimeaikaiset tapahtumat yrityksen taloudessa. Nykyisin on tapana myydä keskeneräistä skeidaa mitä sitten päivitetään ajan mittaan ja tulee jopa kuntoon mutta kun ei edes päivitetä niin tuskin olen ainut asiakas joka äänestää jaloillaan.
    Last edited by FlyingFinn; 12-09-2024, 12:42.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by Tomi T View Post

    Rattihan olisi jääkylmä esilämmityksen jälkeen kunnon pakkasilla jos siinä ei olisi lämmitystä. Ei se kabiinin ilma sitä kovin nopeasti lämmitä.

    Ei saa pois ei.
    Makuasioita toki mutta nyt se ratti on mun käteen tulikuuma lämmityksen jälkeen ja tosiaan ensimmäisenä autoon istuttua ratinlämmitin tökätään pois päältä. Mulla ei ollut 530e:ssa ratti koskaan kylmä esilämmityksen jälkeen eli ratinlämmitys oli aina kytketty pois päältä. Tämä on selkeä puute sähköauton softassa hybridin softaan verrattuna.

    Ratinlämmityksen toiminta on mulle esilämmitettäessä peräluuukun päälle kertyvän jääpatjan lisäksi ainoa autossa ärsyttävä ominaisuus.
    Last edited by PNM2; 12-09-2024, 09:13.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post

    Saako ratinlämmittimen valittua jäämään pois päältä esilämmityksen yhteydessä? Jokainen kerta esilämmityksen jälkeen tämän joutuu painamaan välittömästi pois päältä, koska ratti on kuuma. Toistaiseksi tää on ollut mulle täysin turha varuste, koska esilämmitys toimii niin hyvin. Eri asia, jos ratinlämmityksen voimakkuutta saisi säädettyä jostain tai sen saisi hybridien tapaan jätettyä kokonaan pois päältä.
    Rattihan olisi jääkylmä esilämmityksen jälkeen kunnon pakkasilla jos siinä ei olisi lämmitystä. Ei se kabiinin ilma sitä kovin nopeasti lämmitä.

    Ei saa pois ei.

    Leave a comment:

Working...
X