Originally posted by Matts
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Sähkövika?
Silloin/tällöin virta-avainta kääntäessä ei tapahdu mitään, ei nakuta edes akkua, täysin mykkänä. Useaan kertaan kun ottaa avaimen pois ja yrittää uudestaan niin pärähtääkin taas käyntiin. Tähän saattaa mennä 5-10 min.
Onko kokemuksia mihin saattais viitata? :think
3.0 sd 2006Last edited by Mockba11; 15-11-2019, 06:44.
Comment
-
-
Originally posted by Mockba11 View PostSilloin/tällöin virta-avainta kääntäessä ei tapahdu mitään, ei nakuta edes akkua, täysin mykkänä. Useaan kertaan kun ottaa avaimen pois ja yrittää uudestaan niin pärähtääkin taas käyntiin. Tähän saattaa mennä 5-10 min.
Onko kokemuksia mihin saattais viitata? :think
3.0 sd 2006
Ääni virtalukon pohjalle
Comment
-
-
No nyt sitten varmaan sano akku sopimuksen irti. Itse asiassa osoittanut hyytymien merkkejä jo useamman vuoden ajan ja Defan akkulaturi on avittanut pakkasilla käyntiin.
Kolmen tunnin (10a) latauksella sain auton ajettua kotia ja siitä ei se enään starttaa.
Tällä hetkellä akkuna onBlack Dynamic 590 122 072 Specs
Model: 590 122 072
Kapasiteetti:90 Ah
Kylmäkäynnistysvirta:720 A
Leveys:175 mm
Pituus: 353 mm
Korkeus: 190 mm
Short Code: F6
UK Code: 017
Liikkeessä aikoinaan asennettu väärä akku, kun Vartan sivuilla lukee että ennen 2000 valmistuneisiin autoihin. Mut pahapa tässä näin 5 vuotta myöhemmin ruveta vaatimaan mitään korvauksia..
Ja nyt sitten pitäisi uusi akku hommata, ja 07 lci:ssä joutuu akun koodaamaan ? Joutuuko koodaamaan jos akku on saman kokoinen kuin vanha ?
Saako mikään arvo muuttua akusta ?
Onko kukaan vaihtanu akkuja koodaamatta ?
Kun ei tässä lähellä mitään koodareita asu.
Ja akun vaihon jälkeen pääsis selvittämään toista ongelmaa
Toki jos pistäis myyntiin vikojen kanssa vähän halvemmalla
EDIT:
Mitattu akusta tänää 11.6v. Aika vähäsen.
Siispä ruvettava ehtimään akkua.
Koodaus asia vaivaa vieläkin että tarviko koodata
EDIT 2:
C-tekillä latasin tuon vanhan akun täyteen ja äskön laitoin auton käyntiin, kiinan vikakoodin lukija näytti jännitteeksi 11.9 - 12.60 V
laturin kuorman ollessa 96% tyhjäkäynnillä.
On kait se vaan pakko antaa periks ja hommattava uus akkuLast edited by Munanjatke; 22-11-2019, 15:49.BMW X3 3.0SD 2007
Comment
-
-
Originally posted by Munanjatke View PostOn kait se vaan pakko antaa periks ja hommattava uus akku
Vanhojen akkujen elvyttäminen on kyllä aika aikaavievää harrastus. Ja viimeistään sitten kun kuitenkin edessä on taas tyhjä akku ja aikataulu meni sit siinä. Ei muuta ku uutta patteria tilalle, suosiolla!
Tietääkseni koodaus tulee eteen vasta -08 eteenpäin. Mutta tyhjä akku ja notkahtava akkujännite startatessa tekee likimain aina vikakoodeja muistiin. Eli käy viimeistään ennen katsastusta luetuttamassa vikakoodit, ettei tule turhaan pompsua OBD-vikakoodien takia.
Comment
-
-
Uus akku hommattu ja vikavalotkin hävisi kun liikutti autoa muutaman metrin, mutta........
Salavalikon kautta näyttää akun jännitteeksi 12.4 ? jen jymmara
Auton ollessa käynnissä , kiinan lukija näyttää että laturin kuorma 94% ja voltit samat kuin salavalikossa eli heittelee 12 voltin tuntumassa. Uusi akku ladattu täyteen ennen asennusta.
Laturi kuumentuu aika kuumaksi kun autoa pitää hetken käynnissä, sehän nyt on varmaan sitten minun tuurilla vähintään kokonaan paskana. Polttaa paljasta kättä.
Vai oisko vaan niin että on jossakin bittipoikittain eikä laturi ymmärrä olla lataamatta täyttä akkua.
Ja pitäis jollain inpalla kahtoa kaikkea mahdollista.
Miksen vaan ostanut aikoinaan Avensista....
EDIT:
Kävin vielä mittaamassa moottoritilan latauspistokeista
Lepojännite 14.29 V
Starttauksesta tippu 13.88V
Hetki starttauksesta 14.03V
Noin 5 min starttauksesta 14.18V
Salavalikossa heitteli 11.90-12.60V välillä.
En ymmärräLast edited by Munanjatke; 26-11-2019, 18:38.BMW X3 3.0SD 2007
Comment
-
-
Originally posted by Munanjatke View PostUus akku hommattu ja vikavalotkin hävisi kun liikutti autoa muutaman metrin, mutta........
Salavalikon kautta näyttää akun jännitteeksi 12.4 ? jen jymmara
Auton ollessa käynnissä , kiinan lukija näyttää että laturin kuorma 94% ja voltit samat kuin salavalikossa eli heittelee 12 voltin tuntumassa. Uusi akku ladattu täyteen ennen asennusta.
Laturi kuumentuu aika kuumaksi kun autoa pitää hetken käynnissä, sehän nyt on varmaan sitten minun tuurilla vähintään kokonaan paskana. Polttaa paljasta kättä.
Vai oisko vaan niin että on jossakin bittipoikittain eikä laturi ymmärrä olla lataamatta täyttä akkua.
Ja pitäis jollain inpalla kahtoa kaikkea mahdollista.
Miksen vaan ostanut aikoinaan Avensista....
EDIT:
Kävin vielä mittaamassa moottoritilan latauspistokeista
Lepojännite 14.29 V
Starttauksesta tippu 13.88V
Hetki starttauksesta 14.03V
Noin 5 min starttauksesta 14.18V
Salavalikossa heitteli 11.90-12.60V välillä.
En ymmärräe39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Hetken autoa tyhjäkäynnillä pitäessä, tosiaan laturi kuumentuu, ja siitä rupeaa tulemaan vähän tuoksua . En tiedä onko laturia koskaan vaihdettu, jos ei niin se on varmaan pyorinyt sen 308 tkm, joten en ihmettelis jos se on tiensä päässä, ja otti ihteensä paskan akun kanssa leikkimisellä.
Laturin irroitushan ei ole iso homma, 2-4 tuntia kun rauhassa tekee, näkisi missä kunnossa on regulaattori ( https://www.realoem.com/bmw/enUS/par...&q=12318510091 ) , halvin mitä löysin oli 99 Saksasta, ja Suomesta 140€ + postikulut, mutta youtubessa ohje miten vaihtaa hiilet ja kiillottaa ankkuri.
Uusi laturi (12317802928) on vähän kalliin puoleinen
Kylällä on startti/laturi huolto josta varmaan löytyisi hiilet, tai tarvittessa uusi kallis laturi/regulaattori.... Tai käyttää vaikka laturia siellä niin sais tuomion että tekeekö sillä enään yleensäkkään mitään.
Hölmönä pakkoa kysyä että, akun + kenkä irroitettava, mutta tarviiko vaikka c-tekillä antaa sitten latauspistokkeista virtaa ettei mene pimeäks koko auto ?
Tänän laturi jumpan jälkeen sitten voisi ruveta mittailemaan niitä jänniteitä
EDIT:
Laturi poistettu, regulaattori irti. Hiilet aika loppu, pitutta oli noin 4mm jälellä, jostakin muistaakseni luin että 5mm olisi minimi.
Nooh, huomenna metästämään uusia hiiliä ja asentamaan kaikki takaisin. Siitä sitten huomenna lisääLast edited by Munanjatke; 27-11-2019, 21:39.BMW X3 3.0SD 2007
Comment
-
-
Ei auttanut hiilien vaihto laturiongelmaan, edelleen kuumentu ja rupes käryämään , rikki mikä rikki.
Tällä hetkellä olisi autodocissa blackfriday tarjouksessa Valeon kunnostettu laturi hintaan 237 € , normi hinta 339€ . Olisi halvin löytämäni Valeon laturi, ja vanhakin on Valeo
Mietin että tilaisinko suoraan uuden laturin ?
Osanumero 12317802928
Vai pitääkö uuden laturin asennuksen jälkeenkin mittailla jotakin niin kuin HTK12 kerroit aikasemmin ?BMW X3 3.0SD 2007
Comment
-
-
Originally posted by Munanjatke View PostEi auttanut hiilien vaihto laturiongelmaan, edelleen kuumentu ja rupes käryämään , rikki mikä rikki.
Tällä hetkellä olisi autodocissa blackfriday tarjouksessa Valeon kunnostettu laturi hintaan 237 € , normi hinta 339€ . Olisi halvin löytämäni Valeon laturi, ja vanhakin on Valeo
Mietin että tilaisinko suoraan uuden laturin ?
Osanumero 12317802928
Vai pitääkö uuden laturin asennuksen jälkeenkin mittailla jotakin niin kuin HTK12 kerroit aikasemmin ?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Pieni tarina -07 akkuongelmasta...
Pitkään kärvistelin akkuongelman kanssa, starttasi laiskasti, akun latausjännite 13,8V, latailin akkua säännöllisesti, vaihdoin akun jne jne varsinkin talvella pulassa, kun välillä akku totaalisesti hyytyi.
Sitten jäi yhden korjaamon nosturille, uusi akku juuri asennettu, solenoidi vain hakkasi tyhjää. Epäiltiin starttimoottoria....maadoituskaapeli oli poikki.
Se kun uusittiin, latausjänite pomppasi normaaliksi ja starttaa kuin uutena.
Comment
-
-
No nii
Bemmi kehrää taas kuin kissa, ongelmana oli rikkinäinen laturi. Salavalikon kautta näyttää jännitteeks 12.1 ja käynnissä heiluu kylmällä koneella yli 14 voltissa.
Kiinan lukijalla näyttää kun laturin kuorma nousee ja laskee kun laittaa virta syöppöjä päälle ja pois.
4x4 ja (P) valotkin sammu kun pyöritteli rattia laidasta laitaan
Tarinan opetus: Kannattaako leikkiä vuoden päivät paskan akun kanssa ? Vastaan itse itselleni ei kannata. Tämä kokeilu tuli maksamaan 364€, eli akku ja laturi, muutama uneton yö ja vähän sormien likaamista.
Kiitoksia kaikille taas avustaBMW X3 3.0SD 2007
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostMorjesta.
Nyt on hulluus alkanut ja E83 kiinnostamaan.
Tekniikan osalta tuollainen 3.0d on tuttu mutta millainenhan mahtaa olla korimallityypin maine ja kestävyys? Entä mitä luokkaa 3.0d kulutus on käytännön ajossa?
:think
3.0 da oli ja ohjelma koneessa karkeasti 8.3 l/100 km oli keskari
Luotettava peli , vähän karkea mutta hyväF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Comment