Mittaristoon sytty keltainen 4x4, käppärivalo, ABS sekä renkaan painevalo. Nopeusmittari heittelee laidasta laitaan, jo silloinkin kun kääntää virrat päälle. Kiinan vikakoodinlukija ei anna mitään vikakoodeja, mutta sain kerran kuiteskin nollattua kaiken, ja pienen ajon jälkeen sytty samat valot ja eikä ABS:it toimi.
Olikos se niin että tässä tapauksessa on rikki vasemman takapyörän ABS -anturi vai miten se oli ?
Pari vuotta sitten syttyi märällä kelillä samat valot, mutta vain kerran, ja asia jäi vähän niin kuin unholaan.
Eipä tuo anturi nyt niin kallis näytä olevan, 19 € halvin, oletuksena että anturi rikki kun antaa heti häiriötä.
E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by veku View PostOnko chevy55 auto millä pannulla ?
Samoilla linjoilla sun mielipiteen kanssa,meillä kanssa irtosi tuo hanskalokoeron pehmuste vasemmasta reunasta...tarttis liimailla takaisin.
Akku meni eilen vaihtoon alkuperäin oli alla,antoi akun vaihtokehoituksen kun pakkasta oli yli -20..vähän kylmää kyytii kun -25 tiputteli sisäpuhaltimen pois ajon aikana
No kesäautoon jäi tuosta vielä hyvä akku
Varusteet on kyllä muuten aika priimat, musiikkipuolta pitää hieman piristää Audiokitin päivityspaketilla
Leave a comment:
-
Originally posted by chevy55 View PostMeillä oli E83 5,5 vuotta ja sillä ajettiin sinä aikana yli 180 tkm. On ehdottomasti vähävikaisin auto, mita minulla on ollut ja se kuljetti aina takuuvarmasti sinne minne pitikin. Nyt viikon verran F25 omistaneena, tämä nykyinen on toki koreampi ja hiljaisempi, mutta tästä puuttuu kyllä se äijämäisyys, mitä E83:ssa oli. Ja vikoja ilmaantuu F25:ssa: kuskin ovi ei mene pakkasella kiinni, hanskalokeron kannen pehmuste irtoaa.. jännityksellä odottaa aina, mitä uusia vikoja löytyykään
Samoilla linjoilla sun mielipiteen kanssa,meillä kanssa irtosi tuo hanskalokoeron pehmuste vasemmasta reunasta...tarttis liimailla takaisin.
Akku meni eilen vaihtoon alkuperäin oli alla,antoi akun vaihtokehoituksen kun pakkasta oli yli -20..vähän kylmää kyytii kun -25 tiputteli sisäpuhaltimen pois ajon aikana
No kesäautoon jäi tuosta vielä hyvä akku
Leave a comment:
-
Mulla on spostissa webaston asennus ohje pdf:nä, laita osoite niin lähetän
Leave a comment:
-
Oisko ohjetta miten kytketään puhaltimelle menevät johdot.itellä tällähetkellä lämmittää vain moottoria.
Leave a comment:
-
Originally posted by chevy55 View PostLAitoitko binarin itse? Minkä hintainen projekti siitä tuli? Oletko ollut tyytyväinen?
Kännykkä ohjaus ei oo toiminut kun se ei ollut alkuun näkyvillä ja nyt ei oo hommattu korttia.
Asennuksessa semmonen "moka" että vesi venttiili olisi kannattanut ohittaa. Joskus ehtii lämpöanturi katkaisemaan virrat kun ei vesi kierrä(venttiili kiinni kun ei ole paneelissa virtaa)
Sitten binar katkaisee virran syötön puhaltimelta heti kun laite sammuu. (Vesiventtiili menee kiinni ja taas menee erroriin) Sinne jouduin laittamaan viive releen että puhallin jääpäälle. Sama piuha tulee virtalukosta joten sinne piti laittaa diodi väliin.
Näin toteutettuna puhallin puhaltaa sillä toiminnolla mihin se on edellisellä kerralla jäänyt. Eli kun se on automaatilla niin aamulla se puhaltaa täysillä. No
Laite toimii mutta muidu ajaa 7km matkaa töihin ja kun se puhallin on "aina" täysillä puoltuntia ennen starttia niin nyt akku on moro
En silloin perehtynyt sen tarkemmin enkä vieläkään mutta eikö se oo ipcu rele sarja poistaisi tämän ongelman
Leave a comment:
-
Tuossa meen laitteessa oli tuulilasi rikki. Hehkut pimeenä. yksi suutin sökö. Hehkut ja suutin vaihdettiin liikkeen piikkiin.
Kun oli puhe että ostan käytetyn heiltä mutta en valmiiksi rikkinäistä.
Jälkeen pistettiin tuulilasi, binarin asensin. Dpf pois kun alkoi siitä jättämään muistiin.
Nyt tuo abs hässäkkä. Vaihdoin sen kehän ja anturin tosiaan nyt ja Alkuun herjasi vieläkin. Mutta tankkaamisen jälkeen pysyi vähän pidempään pimeänä. Toinen reissu ehtoommalla niin joku 7-8km ennen kuin syttyi uudelleen.
Eli pienestä on kiinni. Nyt uudella kehällä etäisyys on varmaan sopiva. pitää varmaan tarkista tuo toisen puolen Anturointi.
Pitääkö sinne nyt tehdä kumminkin sama operaatio.
Ei oo itellä luku vehkeitä että näkisi mitä kulmaa se herjaa milloinkin. Jääkö tosta muistiin jotain vaikka ei kuittaamista vaadi?
Vielä ei ole tullut mieleen että olisi huono ostos.
M47 padalla ja Mittarissa 260tkm eli joku 40-45tkm ajettu meillä.
Mutta kyllä se f25:n varmaan tuota seuraa kun on sen aika. Niistä saisi hinnat vähän pudota vieläLast edited by Tonton; 27-01-2019, 01:06.
Leave a comment:
-
Originally posted by -Tapi View PostVanha postaus:
Hitsasin neljältä nurkalta kehän paikalleen.
Auton lähdettyä vuosi sitten pitkän myyntiajan jälkeen kiertoon elämä on helpottunut kummasti. E83 oli kyllä sellainen kötöstys ettei toista vastaavaa ole kohdalleni vielä osunut.
Leave a comment:
-
Originally posted by -Tapi View PostVanha postaus:
Hitsasin neljältä nurkalta kehän paikalleen.
Auton lähdettyä vuosi sitten pitkän myyntiajan jälkeen kiertoon elämä on helpottunut kummasti. E83 oli kyllä sellainen kötöstys ettei toista vastaavaa ole kohdalleni vielä osunut.
Toki kauttaaltaan on vähän kirveellä veistetty ja vähän peltinen oven sulkeminen,mutta hyvä peli oli
Leave a comment:
-
Vanha postaus:
Originally posted by -Tapi View PostVarmaan se anturikehä pullistunut. Niitä kehiä saa irrallaan vaikkapa ebaysta mutta kun vetää vanhan pois paikaltaan niin ei paljon naurata kun uusi on väljä kaulalle. Se uuden vetarin taktiikkakin alkaa saada ymmärrystä kun huomaa kuinka munilleen tuo on suunniteltu.
Auton lähdettyä vuosi sitten pitkän myyntiajan jälkeen kiertoon elämä on helpottunut kummasti. E83 oli kyllä sellainen kötöstys ettei toista vastaavaa ole kohdalleni vielä osunut.
Leave a comment:
-
Rupesin vaihtaa nyt tota kehää. Eka meinasin ottaa vetari auki mut joutuu ottaa vakaajan auki. Sisäpään vetarista. Yms ja silti ulkopään. Tämä siksi ettei tarvis pyörän kulmia säädättää.
No meni hankalaksi. Niin nyppäsin poikittaisvarret auki. Yllättäen alempi pultti huonona. Laikkasi mutterin niin ei tarvi pulttia uusia.
No siihen asti meni hyvin että vanha kehä pois. Sitten uuden kehän ulkomitta on sama mitä vanhan sisämitta. Vähän päätä rapsuttaen vasaraa kehän kiinnitys pinnalle. Siitä lohkesi ympäri asti 2-3mm kerros ruostetta. No loppu tukemana uus kehä menee heittämällä päälle ja pyörii tyhjää.
Jollain pitäisi nyt saada ulkopään kehä mitta saada kasvatettua jotta abs kehä purisi kiinni.Last edited by Tonton; 26-01-2019, 13:54.
Leave a comment:
-
Originally posted by Heguli 31 View PostItse hioin aikoinaan Dremelillä anturin reiästä hammaskehää hieman pyöreämmäksi. Sitten uusi oem anturi ja hyvin rokkasi niin kauan,kuin auto meillä oli.
Leave a comment:
-
Originally posted by Tonton View Postkattelin noita abs touhuja. joku on jo paininut tuon ongelman kanssa kun molempien taka anturien alla oli pätkät nippusidettä.
kuskin puoli on silti ottanut kiinni. kokeilin ottaa anturia ulommas vielä mutta silti se pudottaa sen pois pelistä jossain kohtaa.
kehä oli puhdas/kiilloittunut about 1/8 -1/6 kehän matkalta.
lienee siis turvonnut vain tuosta kohtaa. eli melko selkeä tapaus. kehän tilasin jo kattelin vaan että saa purkaa jonkun verran tavaraa edestä että saa vetarin pois. anturi on melko kulunut joten noista vain toisen vaihtaminen ei liene kovin pitkäikäistä.
Leave a comment:
Leave a comment: