E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tonton
    replied
    Katso nyt ekana suuttimen korjaus arvot niin on heti vähän viisaampi.

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Potilaana X3 vuodelta 11/04 ja moottorina 2.0d M47 dieseli. Parin vuoden ajan tehnyt satunnaisen harvinaisesti ajossa sellaisia mininykäyksiä niinkuin syöttö katkeaisi puoleksi sekunniksi. Tänään sammu kahdesti ko. nykäisyn seurauksena ajosta. Lähti ekan sammumisen jälkeen käyntiin ja sammu parin sekunnin jälkeen uudestaan. Sitten pelasi 5km ja sammui risteyksessä. Sen jälkeen pääsin korjaamon pihaan ja varmuuskeinona pistin dieselin jäänestoa tankkiin ( epäilin, että juuri pari päivää sitten tankkaamassani polttoaineessa olisi vettä liikaa seassa), jotta vesi kulkeutuisi järjestelmän läpi. No sen jälkeen ajoin reilut 200km ja pelasi normaalisti. Bocshin testerillä vikakoodina oli 4443 Suutin sylinteri 4, viallinen.
    Auto kuitenkin taas pelaa normaalisti niin itsellä tuli mieleen, että olisiko vika suuttimen johtosarjassa ? Tuleeko muita ideoita mieleen ?

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Tuli vaihdettua vasen taka ABS-anturi vikakoodin takia, aika hioutunut oli vanha anturin pää. Käytin n. 2mm prikkaa uuden OE anturin ruuvin alla. Sama korjaus toiminut oikealla puolella jo kolmisen vuotta. Uskoisin, että useimmiten ei tarvitse tuota kehää vaihtaa.

    Leave a comment:


  • eizzi
    replied
    Jurina ajossa n. 90km/h

    X3 2004 2.5ia aj.154tkm on alkanut nyt kesärenkaille vaihdettaessa jurina joka pahenee alkaen n. 90km/h nopeudesta. Auto on todella kova ääninen maantiellä. Jurina on se miten sitä kuvailla. Vaihdoin renkaat edesta taakse mutta ei vaikutusta. Renkaat on vanhat michelin latitude 235/55R17 valmistuvuosi 2008, mutta pinta n. 5mm. Laatikkoon on öljyt vaihdettu huuhtelemalla. Laatikko pelaa moitteetta. myös jakolaatikon ja etu-ja taka perien öljyt on vaihdettu.

    Pyörän laakeria epäilen? se ei kuitenkaan hiljene jos kaarelee vauhdissa kuten yleensä pyörän laakerilla on tapana? Miten tuon voi todentaa mikä on vikana kun muuten auto on hiljainen.. Hiljaisessa ajossa ei mitään ongelmia. Napa ei myöskään lämpene eikä eroa ole juurikaan kun rengasta pyörittelee tunkin varassa oikea/vasen..

    Huomannut myös, että kiihdyttäessä n. 30km/h nopeudessa auto täristää hieman joka loppuu heti nopuden noustessa. Liittyykö asiaan? Kierrokset ei vaikuta tähän eikä manuaali/automaatti puoli tms..
    Last edited by eizzi; 07-05-2019, 08:26.

    Leave a comment:


  • Miroreijo
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Onko dpfn anturi paikallaan
    Eipä taida olla koko dpffää tässä autossa toki voin olla väärässä mutta muistaakseni joskus on tullu tuota selviteltyä ja todettua että ei olis vaikka joku pönttö siellä kyllä on
    Last edited by Miroreijo; 28-04-2019, 10:46.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Onko dpfn anturi paikallaan

    Leave a comment:


  • Miroreijo
    replied
    Osaako joku sanoa et mikä toinen liitin tulee jakolaatikolle tulevassa johtosarjassa, siis jakolaatikkoon tulee sellainen iso liitin ja samasta johdosta tulee toinen pienempi liitin, mihin se kuuluu? ��

    Edit: löytykin jo paikka sille ku katteli kunnolla jakolaatikkoa, mutta siis mitä mahtaa tehdä tämä. Kuukauden auto seisos ajamattomana ja taas kun lähti ajamaan nykis paljon sitä kuuluisaa jakolaatikko nykimistä, laitoin tuon johdon kiinni ku oli irtonaisena jostain syystä ja taas tuntus ihan ok pelittävän eli nykiminen ois johtunut tosta��
    Last edited by Miroreijo; 27-04-2019, 14:48.

    Leave a comment:


  • Siltanen
    replied
    Kuuluisiko takaluukun aueta ylös asti tosta avaimesta?

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Miroreijo View Post
    Mistä x3 etu abs anturi lukee tietonsa bmwfanssin mukaan siellä ei siis mitään erillistä kehää ole niinkuin takana taas on, pitääkö tämä paikkaansa🤔
    Pyöränlaakerin pölysuojassa ns. "hammastus" jota ABS anturi lukee

    Leave a comment:


  • Miroreijo
    replied
    Etu abs anturi

    Mistä x3 etu abs anturi lukee tietonsa bmwfanssin mukaan siellä ei siis mitään erillistä kehää ole niinkuin takana taas on, pitääkö tämä paikkaansa🤔

    Leave a comment:


  • Munanjatke
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Katsoppa jollain bemarin diagnostiikalla lukeeko anturit koko ajan suunnan oikein? Minulla oli aikoinaan tarvikeanturi jolla nopeus oli ok mutta häirö aiheutui siitä että se vaihteli jatkuvasti suuntaa. Jossain tässä threadissa taisin sitä aikoinaan selvitelläkin.

    Häiriövalot kuittaantu ja ABSIT rupes toimimaan kun laitoin anturin alle vähän ohkasemman fyllilevyn, aikasempi oli 1mm vahva, ja uusi on 0.7mm , tarkkaa on , mut pääasia että toimii ja voi ajella.



    Testiajoa on nyt noin 200 km takana, maantie sekä kaupunki ajoa. Jahka kelit lämpiee nii täytyy vaihta se anturirengas.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Originally posted by Munanjatke View Post
    Creator 110 lukijalla ei näytä mitään vikakoodeja, ja livestreamistä seuraamalla kaikilta absin antureilta tulee oikeaa nopeus lukemaa.

    Nopeusmittari, sekä matka ja trippi mittarikin toimii.
    Katsoppa jollain bemarin diagnostiikalla lukeeko anturit koko ajan suunnan oikein? Minulla oli aikoinaan tarvikeanturi jolla nopeus oli ok mutta häirö aiheutui siitä että se vaihteli jatkuvasti suuntaa. Jossain tässä threadissa taisin sitä aikoinaan selvitelläkin.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by HC-Tuning View Post
    Muutama kyssäri olis tälläsestä e83.
    Pärjääkö tuolla 3.0d:llä vai suosiolla panostaa sd:hen? Nykyinen E60 on kyllä ollut ihan riittävä kulkemaan.
    Onko minkälaiset polttoaineen kulutukset edellä mainituissa?
    Osassa näkyy olevan jopa comfort penkkejä mutta onko nämä hyvät? Sporttipenkit ainakin näyttää paremmilta. E60 comfortit kyllä tiedän että ovat oikeasti hyvät, mutta lähinnä lättänahoilta nuo tälläsesså näyttää pois lukien tuo selkänojan keskitaitto.

    Entäpä hifit jotka itselle on tärkeät ja aikaisemmissa autoissa jäänyt niitä kaipaamaan. Pitempää työmatkaa ajelee yksin niin musat pitäisi soida hyvin.
    Eli onko hifi paketti riittävä vai kaipaako locig7 (dsp pro) jotta musat soi?
    E91 professional äänentoistoa tuli jonkin verran kuunneltua ja se vaikutti ihan hyvältä ja semmoiset ne tulisi olla.

    Auto tulisi olla -08 vähintään pienempien päästöjen takia sekä ehdottomasti msport mustana tai valkoisena.
    Hyvin kerkiää tuolla 3.0d varsinkin jos ohjelma sisässä,omassa ex oli dsp ja soi ihan kivasti

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Pistin nyt uudet kehät ja uudet bosch anturit molemmin puolin taakse niin loppu herjat laakista

    Leave a comment:


  • Munanjatke
    replied
    Tuli laitettua uusi ABS-anturi paikoilleen rikan kera, edelleen on vanha anturirengas paikoillaan. Virrat päälle niin hävis kaikki häiriövalot, ja ajamaan kun lähti niin hetken päästä piipaus ja kaikki anturivikaan liittyvät häiriövalot sytty uudestaan :think .



    Creator 110 lukijalla ei näytä mitään vikakoodeja, ja livestreamistä seuraamalla kaikilta absin antureilta tulee oikeaa nopeus lukemaa.



    Nopeusmittari, sekä matka ja trippi mittarikin toimii.



    Uus anturi on mallia Febi Bilstein ulkomaalimasta tilattu.


    Huomenna uusi yritys jos laittaisi anturin pikkusen lähemmäks tunnistin kehää.




    Ainakin omassa Sd:ssä on kyllä nii karvalakki musavehkeet, että korvia särkee kun ratiota kuuntelee. Kulutus iso, mutta onhan kyseessä myös painava autokin. Kulutuksen ja dieselveron takia auto kyllä lähteekin vaihtoon lähiaikoina

    Leave a comment:

Working...
X