Originally posted by E39Fin
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
E39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
-
-
Originally posted by E39Fin View PostMorjesta.
Nyt on hulluus alkanut ja E83 kiinnostamaan.
Tekniikan osalta tuollainen 3.0d on tuttu mutta millainenhan mahtaa olla korimallityypin maine ja kestävyys? Entä mitä luokkaa 3.0d kulutus on käytännön ajossa?
:think
Ei voi kuin ihmetellä miten vähävikaisia ollut.
Jarrutustärinät sillä ollut kohtuu säännöllisiä kaikissa...E39 523i
i3
Comment
-
-
Oma vm 07 3.0 SD
Ostaessa 237 Tkm ja nyt 311Tkm
Osia mitä vaihettu:
Laturi ja akku, laturi hajosi huonon akun kanssa veivaamisen takia, eli omavika.
Pienenpi turbo, meni jäät siipeen. Oli paljon pätkä ajoa kovilla pakkasilla.
Tukivarret ja nivelet eteen+ koiranluut , näköjään ne ei oikein kestä muillakaan.
Takajouset, tyyppivika, katkeaa sian saparo pois, ei vaikuta ajamiseen, katastuksessa huomasivat.
ABS anturi ja rinkula.
Ahtopaineanturi.
Kaasuläppäkotelo, aikaa myöten eletroniikkakoteloon pääsee öljyä ja kaput. (Voisiko tämä olla estettävissä jos poraa pienen reijän josta tulisi öljyt pois :think)
Seuraavana pitäisi vaihtaa eturenkaan laakeri.
En muista oonko vaihtanut vielä jotakin, ei jaksa kaivella kuitteja osista.
Kulutus on kova kaupungissa, ja ei tuo maantielläkään ihan pyhällä hengellä mene. Itellä kun on vakio peli, niin ei voi sanoa että paljon kulutus tippuu kun käyttää ohjelmoitavana.
SD:n alusta on ainakin ihan liian kova jos on huonot tiet, kyllä hakuttaa.....BMW X3 3.0SD 2007
Comment
-
-
E83 ostossa
Hetken olen ollut ilman BMW:tä. Nyt ajattelin hankkia X3 E83 3 litran padalla. Mitä tuumitte, tuleeko paljon harmia pikkurahalla, jos ostaa prefaceliftin 5-vaihteisella automaatilla? -06 ja uudemmat ovat tietenkin vääntävämpiä ja kulutus hiukan pienempi, mutta noiden varhaisien mallien kestävyys kiinnostaa.
Comment
-
-
On se heikompi, tosin itsellä ei noita 5 vaihteisia askeja oo mennyt rikki. Mutta moottoritiellä kaipaisi 6 vaihdetta. Ehkä itsekkin katsoisin faceliftiä, ellei satu miellyttävää yksilöä vastaan.
Jos 5 vaihteiseen päädyt niin katso että on laatikko öljyt vaihdettu.G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostMorjesta.
Nyt on hulluus alkanut ja E83 kiinnostamaan.
Tekniikan osalta tuollainen 3.0d on tuttu mutta millainenhan mahtaa olla korimallityypin maine ja kestävyys? Entä mitä luokkaa 3.0d kulutus on käytännön ajossa?
:think
Ruoste ei ole ongelma josta iso plussa, xDrive + korkea maavara tekee tästä oikean talviauton, suoranaisia heikkoja kohtia ei oikeastaan ole koska kone + laatikko kestää. Ajoltaan on kuin juna myös talvella, ikinä ei ole tullut tunnetta että auto hakee edes liukkailla.
2006 3.0DA itsellä, ajellut parin vuoden aikana n. 50tkm pelkillä perushuolloilla, joskin teetin heti ostaessa ison huollon varmuuden vuoksi. Nyt meni ABS-anturi kun kehä pullahtanut ja hehkut + boksi odottaa laatikossa uusimista kun puskee vikakoodia kaikista hehkuista. Tuollaista pientä nippeliä luonnollisesti vanhoissa alkaa menemään yksi kerrallaan
Talviajan kulutus 8.1 tietokoneen mukaan, kesällä olen päässyt rauhallisella ajolla alle 7 kulutuksiin matka-ajossa.
Yksi iso vika on se, että kaikilla muilla autoilla on sitten suhteellisen paska ajaa kun tähän tottuu..Kirjainten keräilijä, nyt kasassa:
X(3) + Z(4)
joten seuraavako on M(5)
Comment
-
-
Minulla oli aikoinaan loppuvuodesta 2006 valmistunut yksilö ja se oli rehellisesti sanoen huonoin baijerilainen tähän mennessä. Historiakaan ei selittänyt sen huonoutta kun se tuli perheeseen vuoden ikäisenä n. 20 tkm mittarissaan.
Se lähti perheestä 240 tkm ajettuna ja ekat reilu 100 tkm sen viat vaan olivat kun kuskia ne eivät häirinneet, sen jälkeen ajelin sillä itse enemmän ja asioita tuli korjattua sitä mukaa kun ne häiritsivät.
Pyyhkijämekanismi, termostaatti (montakohan vaihdoin, koskaan ei toiminut paria päivää pidempään), kakkosvaihteen kytkeytyminen piiskana, oven lasi tippui oven sisään, jakolaatikon öljyjä piti vaihtaa muutaman kympin välein ettei olisi nykinyt, öljyvuoto jostain imusarjan puolelta, ei koskaan täysin selvinnyt, parkkitutkia, lampunpesuri, takaluukun verhoilut ja takakontin suojaverho rapisivat paloina irti, joitakin osia apulaitteisiin (en muista tarkemmin mutta imusarja oli useaan otteeseen otettava edestä pois), alusta oli erittäin epämukavan kova, sisäpuhallin vinkui miltei uudesta saakka kylmällä kelillä, penkinlämmitin poltti reiän verhoiluun ja takkiin, joskus kaikki mittariston valot ja vilkut ja pitkät syttyivät itsekseen kesken ajon, pyyhkijät lakkasivat kokonaan toimimasta kunnes sammutti auton ja taas pääsi jonkin matkaa. jne jne.
Ei jäänyt kovin hyvä kuva ko. mallista.---
Comment
-
-
Tuossa max. 7 tonnin hintaluokkaan etsin en liian isoa kakkosautoa, jolla voisi vetää välillä jotain 1,5 - 2,0 tonnin kuormaa. Mulla oli Mersun GLK, mikä on kyllä laadukas mutta hinnakas. Enpä oikein muuta keksi kuin E83:n tuohon hintaluokkaan, ellei sitten lähde Honda CR-V tai Landrooveri-linjalle. Hintaluokka tässä tietenkin tarkoittaa pääsääntöisesti E83:n prefacelifiä. Mutta onko ne niin huonoja 300-400 tkm ajetut, että vajaata kymppitonnia ei kestäisi vuodessa ajella? Pikkuvioilla ei niin väliä, ne saa aina korjattua, mutta onko pata tai laatikko prefacelifteissä sitten VW dsg -tasoa? Sehän näissä vanhoissa on hyvää, että lastentauteja on hoideltu jo murrosikään asti.Last edited by Biaudimmer; 07-03-2020, 19:18.
Comment
-
-
Originally posted by Biaudimmer View PostTuossa max. 7 tonnin hintaluokkaan etsin en liian isoa kakkosautoa, jolla voisi vetää välillä jotain 1,5 - 2,0 tonnin kuormaa. Mulla oli Mersun GLK, mikä on kyllä laadukas mutta hinnakas. Enpä oikein muuta keksi kuin E83:n tuohon hintaluokkaan, ellei sitten lähde Honda CR-V tai Landrooveri-linjalle. Hintaluokka tässä tietenkin tarkoittaa pääsääntöisesti E83:n prefacelifiä. Mutta onko ne niin huonoja 300-400 tkm ajetut, että vajaata kymppitonnia ei kestäisi vuodessa ajella? Pikkuvioilla ei niin väliä, ne saa aina korjattua, mutta onko pata tai laatikko prefacelifteissä sitten VW dsg -tasoa? Sehän näissä vanhoissa on hyvää, että lastentauteja on hoideltu jo murrosikään asti.
Itse oon päästellyt pian 20tkm ongelmitta 05vm 3,0d X3sella, mittarissa nyt 415tkm. Pelkkää normihuoltoa ollut, takalevyt, xenonpolttimo ja öljyt. Auto on ehkä rumin 2000 luvun bemari E65 jälkeen mutta todella näppärä ja kiva ajaa. Vähän ronski vehje, mutta toimii säällä kun säällä Traileriakin on mukava vetää, ja veneetkin nousee hyvin.
Sporttialusta on liian kova, ja takaluukun verhoilut natisevat. Mutta muuten olen ollut tyytyväinen. Hintaan nähden saa todella paljo autoa. Kulutus on aika ruma mutta toisaalta onhan tekniikkakin jo +15v vanhaa. Itse konehan on aika pomminvarma, mutta laatikko lienee se heikompi lenkki. Täällä ei ainakaan vielä näy mitään antautumisen merkkejä. Öljyt vaihdettu laatikkoon noin 40tkm sitten.
K100
E31 850i
E83 X3 3,0d
Comment
-
-
Originally posted by Biaudimmer View PostHetken olen ollut ilman BMW:tä. Nyt ajattelin hankkia X3 E83 3 litran padalla. Mitä tuumitte, tuleeko paljon harmia pikkurahalla, jos ostaa prefaceliftin 5-vaihteisella automaatilla? -06 ja uudemmat ovat tietenkin vääntävämpiä ja kulutus hiukan pienempi, mutta noiden varhaisien mallien kestävyys kiinnostaa.E39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
-
Originally posted by MeisterW View Postmutta pre lci bensaan halusin manuaalin, koska aut. epäilytti. Onpahan yks vikapaikka vähemmän ja alkuperäisellä kytkimellä mennään vielä.
Comment
-
Comment