Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H.Aulakoski
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 336
    • Oulu

    Nyt tuli kyllä niin syväluotaavaa analyysiä, että! Oli noin 40tkm lastutettuna ennen särkymistä. Voimaa on otettu rattaille asti jatkuvasti autoa isommin säästelemättä...

    Mitään muuta en tähän osaa kommentoida, kuin että Powerflash (Oulu) ja Karalan yhdessä tekemä viritys. Ohjausyksikkö kävi Karalan luona, jossa se jyrsittiin cnc:llä auki. Ilmeisesti Powerflash teki softauksen. Nämä kaksihan ovat tehneet yhteistyötä pitkään ja Powerflashin tj on Karalan (turbotec) hpj. Lievä off topic mutta antanee viitteitä siitä, onko moottorinoptimointi tehty ammattitaitoisesti, uskoisin että on koska sen verran on käsittääkseni track recordia näillä kavereilla.
    Last edited by H.Aulakoski; 23-08-2016, 18:08.
    X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
    Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

    Comment

    • bemanderi
      Bimmer Rookie
      • Dec 2006
      • 191
      • Capital West

      Originally posted by H.Aulakoski View Post
      Nyt tuli kyllä niin syväluotaavaa analyysiä, että! Oli noin 40tkm lastutettuna ennen särkymistä. Voimaa on otettu rattaille asti jatkuvasti autoa isommin säästelemättä...

      Mitään muuta en tähän osaa kommentoida, kuin että Powerflash (Oulu) ja Karalan yhdessä tekemä viritys. Ohjausyksikkö kävi Karalan luona, jossa se jyrsittiin cnc:llä auki. Ilmeisesti Powerflash teki softauksen. Nämä kaksihan ovat tehneet yhteistyötä pitkään ja Powerflashin tj on Karalan (turbotec) hpj. Lievä off topic mutta antanee viitteitä siitä, onko moottorinoptimointi tehty ammattitaitoisesti, uskoisin että on koska sen verran on käsittääkseni track recordia näillä kavereilla.
      Tuo Recron analyysi ja repsan tulkinta on mielenkiintoinen. Tietääkö joku asiasta enemmän?

      Tulee muistaa että yhdistelmää e-sarjalainen, 8-vaihteisella laatikolla ja 40d koneella sekä nelivedolla on kuitenkin melko vähän päivitetty kun on melko harvinainen.
      BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
      Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

      .. plus sitten kaikkea muuta romua.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7544
        • Jyväshyvä

        Niin no. Siekkinen sanoin minulle puhelimessa että häntä hirvittää näiden 8 lovisten askien lastuttajat, 6 lovinen on kuulemma paljon paremmin valmistettu,
        8 lovisessa voimaa siirretään kuulemma mm. 3 mm materiaalivahduueltaan olevien pantojen/rumpujen kautta ja epäili että näitä uudempia tullaan rikkomaan lastuttamalla...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1367
          • Lempäälä

          No, joskus asian kanssa olen tapellut että miksi se vaihteisto (ei oma, liittyi aikaisempaan työhön) ei toimikaan kuin piti :

          Rinnakkain logatessa moottorinohjauksen sisäisesti laskema Nm arvo ja vaihteiston can-väylässä näkyvä arvo -> Vaihteistolla oli ~100Nm pienemmät arvot käytettävissä -> satunnaisesti kun vaihteiston adaptaatiorajat ei riittänyt rupes luisteleen ja töksäytti vaihteita kiinni. Homman (=vaihteiston) pelasti moottoriohjauksen palauttaminen vakioksi.

          En ota lastuttajien kompetenssiin mitään negatiivista kantaa, jossain aikaisemmassa omassakin autossa ollut herran tekeleitä ja hienosti toimi.

          No, ettei mene pelkästään lastujutuiksi, minkälainen homma on vaihtaa etuikkunat oviin ? Tunti per puoli vai pitääkö varautua johonkin ihme mittapalikoiden käyttöön mitä ei saa kuin marmorilta ja aikaa meneekin päivä ? Kysymys vilisi siksi että ed. om. on tummennuttanut takalasit ja jos eteen vaihtaisi sävylasit olisi lopputulos ehkä vielä vähän tummemman näköinen.
          Last edited by repsa; 24-08-2016, 05:10.
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          • H.Aulakoski
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 336
            • Oulu

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Niin no. Siekkinen sanoin minulle puhelimessa että häntä hirvittää näiden 8 lovisten askien lastuttajat, 6 lovinen on kuulemma paljon paremmin valmistettu,
            8 lovisessa voimaa siirretään kuulemma mm. 3 mm materiaalivahduueltaan olevien pantojen/rumpujen kautta ja epäili että näitä uudempia tullaan rikkomaan lastuttamalla...

            Uskaltaako tuota enää lastuttakaan. Eipä se muuten mutta oma hommansa korjauttaa laatikkoa parin vuoden välein Tai sitten lastutan sen uudelleen, tieteen nimiin on siinä vakion ja piristetyn välillä vain niin suuri ero.
            Last edited by H.Aulakoski; 24-08-2016, 08:49.
            X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
            Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

            Comment

            • TuusBim
              Bimmer Rookie
              • Jan 2014
              • 125
              • Tuusula

              Originally posted by H.Aulakoski View Post
              on siinä vakion ja piristetyn välillä vain niin suuri ero.
              Q7 e-tron TDI -17
              MB CLA 250e -21
              E81 116i -09
              Ex:
              F60 Countryman S E ALL4 -17
              F15 X5 30d -14
              E70 X5 40d M Sport -12
              F20 120da -13
              E61 530xd -09
              F11 520d -12
              E60 520d -09

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Niin no. Siekkinen sanoin minulle puhelimessa että häntä hirvittää näiden 8 lovisten askien lastuttajat, 6 lovinen on kuulemma paljon paremmin valmistettu,
                8 lovisessa voimaa siirretään kuulemma mm. 3 mm materiaalivahduueltaan olevien pantojen/rumpujen kautta ja epäili että näitä uudempia tullaan rikkomaan lastuttamalla...
                Hienoa insinöörityötähän tuo 8HP on (CLICK), mutta ei taida tosiaan toleranssia väännön suhteen kovasti olla. 6HP rakenteeltaan perinteisempi.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7544
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by H.Aulakoski View Post
                  Uskaltaako tuota enää lastuttakaan. Eipä se muuten mutta oma hommansa korjauttaa laatikkoa parin vuoden välein Tai sitten lastutan sen uudelleen, tieteen nimiin on siinä vakion ja piristetyn välillä vain niin suuri ero.
                  Niin no... M550d:ssä on sama aski ja vakiona väännöt n. 700 Nm (eikä 740 Nm kuten tehdas lupaa)... Momenninmuunnin saattaa olla eri...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    Originally posted by H.Aulakoski View Post
                    Uskaltaako tuota enää lastuttakaan. Eipä se muuten mutta oma hommansa korjauttaa laatikkoa parin vuoden välein Tai sitten lastutan sen uudelleen, tieteen nimiin on siinä vakion ja piristetyn välillä vain niin suuri ero.
                    Kyllä tuota uskaltaa lastuttaa kunhan myös vaihteiston osioon siellä ohjelmassa koskee, mitä luulen, että nyt ei oltu tehty... Tai ei ainakaan Karala ennen ole sinne bittejä muutellut.
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • Niilopi
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2010
                      • 150
                      • Helsinki

                      Teretere. Alkais edellinen pulkka olla kohta myyty ja alkanu katella hitlerin mailta tommosta e70. Budjetti on minimissä ja riittää ehkä hyvällä tuurilla tommoseen 200-250tkm ajettuun -07-08 3.0d. Hirveesti valinnanvaraa budjetti ei jätä joten ensimmäinen hyväksyttävä pitää ottaa vastaan. Sporttipenkit aikalailla yks isoin kriteeri, iso navi ja tietty hyvä väri. Huoltokirja tietty kans must.

                      Onko tässä mallissa jotain tiettyä mitä pitäis etsiä koeajolla? Mitään vinkkejä esim. Vaihteiston toimivuuden tarkkailuun? Kannattaako italian mallit jättää pois suosiolla onko esim. varusteluissa isoja eroja tehtaalta sisäisesti?
                      F11 530Da -11
                      E70 X5 3.0Da -08
                      E92 330XDa -06
                      E53 X5 3.0Da facelift -05
                      E90 320Da m-sport -06

                      Comment

                      • opl21
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 320
                        • Itävalta

                        Originally posted by Niilopi View Post
                        Teretere. Alkais edellinen pulkka olla kohta myyty ja alkanu katella hitlerin mailta tommosta e70. Budjetti on minimissä ja riittää ehkä hyvällä tuurilla tommoseen 200-250tkm ajettuun -07-08 3.0d. Hirveesti valinnanvaraa budjetti ei jätä joten ensimmäinen hyväksyttävä pitää ottaa vastaan. Sporttipenkit aikalailla yks isoin kriteeri, iso navi ja tietty hyvä väri. Huoltokirja tietty kans must.

                        Onko tässä mallissa jotain tiettyä mitä pitäis etsiä koeajolla? Mitään vinkkejä esim. Vaihteiston toimivuuden tarkkailuun? Kannattaako italian mallit jättää pois suosiolla onko esim. varusteluissa isoja eroja tehtaalta sisäisesti?
                        Minkälaista budjettia meinaat?...yli 200 ajetut mitä Saksassa tuli katsottua toukokuussa oli aika kovassa hinnassa kuntoon nähden...Kuitenkin: X-driven äänet käännöksissä ja vaihteiston toiminta mihin kiinnittäisin huomiota. Manuaalipuolella kokeilla luistot ja vaihdot laatikosta motarilla.
                        sigpic

                        F01 730d -09
                        Ex
                        E70 x5 3.0d-08
                        e39 M5-99
                        e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
                        (Ego)
                        e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
                        e39 528ia -97 200hp/290nm
                        e36 320i -94
                        e30 320i -89

                        Comment

                        • Niilopi
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2010
                          • 150
                          • Helsinki

                          Originally posted by opl21 View Post
                          Minkälaista budjettia meinaat?...yli 200 ajetut mitä Saksassa tuli katsottua toukokuussa oli aika kovassa hinnassa kuntoon nähden...Kuitenkin: X-driven äänet käännöksissä ja vaihteiston toiminta mihin kiinnittäisin huomiota. Manuaalipuolella kokeilla luistot ja vaihdot laatikosta motarilla.
                          Joo siellä kyl riittää noita romuja mut aina on joku hiomaton timantti löytynyt lopulta. Automaattina tietty. Katselin että noita 200-250tkm voi hyvällä lykyllä löytää 13000-13500e hintaan. Eli halvimmasta päästä joka sekin on aikalailla mun budjetin ylärajan yläpuolella verojen jälkeen. Pienet viatkaan ei haittaa saahan niitä sit korjailtuu.

                          Toinen vaihtoehto ois Mersun ML joka ois just sen verran halvempi että sais varmasti hyvän helposti mut kyllä nää bemarit vaan vetää puoleensa.

                          Löysin jo pari ihan hyvää vaihtoehtoakin bemuista. Toinen on bulgariassa onko kellään kokemuksia sieltä tuonnista?

                          Kysymysmerkki myös jos autosta on poistettu DPF niin miten rekisteröintikatsastus suomessa menee läpi?
                          Last edited by Niilopi; 27-08-2016, 10:19.
                          F11 530Da -11
                          E70 X5 3.0Da -08
                          E92 330XDa -06
                          E53 X5 3.0Da facelift -05
                          E90 320Da m-sport -06

                          Comment

                          • H.Aulakoski
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 336
                            • Oulu

                            Vihdoin hyviä uutisia. Auto kunnossa ja kotona. Kokemukset Recrosta positiiviset. Mitä nyt pientä vastausviivettä yhteydenpidossa kesälomista, sijaistuksista yms johtuen. Laatikko tuli siis kuntoon ja toimii niinkuin pitääkin. Vaihdot erittäin tarkkoja ja nopeita. Suosittelen Recron palveluita vastaavissa tarpeissa.

                            Buksin-1 toimitti auton järkihintaan Latviasta Pohjoiseen. Kaverille täydet pisteet 5/5 asioidenhoitotavasta, yhteydenpidosta jne. Päivittipä vielä luvan saatuaan navin kartatkin samalla kertaa. Hyvä fiilis jäi.

                            Oikeastaan teki ihan hyvää olla pari kuukautta ilman bemaria. Osaa taas arvostaa laatua, suorituskykyä ja ajettavuutta!

                            Tämän tarinan loppu.
                            Last edited by H.Aulakoski; 27-08-2016, 20:55.
                            X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                            Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                            Comment

                            • H.Aulakoski
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 336
                              • Oulu

                              Autolla ajettu nyt 140 tkm 20" 275 ja 315 rengastuksella, eikä alustaan ole juurikaan osia vaihdeltu. Ei varmaan mene rahat hukkaan jos pientä päivitystä tekis, vaikka katsastusmies ei sitä vielä vaadikaan.

                              Olisikohan seuraavassa sarjassa riittävästi osia, jotta etupään saisi ns. kondikseen vai kannattaisiko samalla vaihtaa vielä jotain muuta kuluvaa osaa ajo-ominaisuuksien parantamiseksi?

                              Find many great new & used options and get the best deals for BMW X5 E70 FRONT REAR LOWER SUSPENSION CONTROL ARMS LINKS TRACK RODS MEYLE at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!
                              Last edited by H.Aulakoski; 28-08-2016, 10:26.
                              X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                              Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by H.Aulakoski View Post
                                Autolla ajettu nyt 140 tkm 20" 275 ja 315 rengastuksella, eikä alustaan ole juurikaan osia vaihdeltu. Ei varmaan mene rahat hukkaan jos pientä päivitystä tekis, vaikka katsastusmies ei sitä vielä vaadikaan.

                                Olisikohan seuraavassa sarjassa riittävästi osia, jotta etupään saisi ns. kondikseen vai kannattaisiko samalla vaihtaa vielä jotain muuta kuluvaa osaa ajo-ominaisuuksien parantamiseksi?

                                https://www.ebay.com/itm/151382569055
                                Jos sieltä ei vielä kuulu kolinaa / löydy väljää, niin jättäisin kyllä alustan osat rauhaan. Mikäli sinne nyt jotain haluaa vaihtaa, niin laittaisin kyllä vain Lemförderin osia. Meylen laatu ei ole kovin kummoinen nykyisin.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎