Originally posted by bittivirhe
View Post
BMW X5 G05 keskustelua – vol. I
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by tjvirta View Post
Minulta uusi datapiste
13.11.2024 / 15.88 kWh / 77888 km
23.11.2024 / 16.64 kWh / 52743 km
Eli on tuosta 20.89 kWh nettoarvosta tippunut kapasiteetti ~ 20,5 %
Mikäs se oli BMW:n linja tuohon akuston % pudotukseen, jotta pääsisi keskustelemaan uudesta akusta / kennoista? Akkutakuutahan on vielä vajaat pari vuotta ja ~ 43 tkm.
Meidän autoon vaihdettiin pari vuotta sitten 4 uutta kennoa, mikä johtui siitä alun Hanko hässäkästä ja niiden takuu on pidempään voimassa jos niissä ilmenee vikaa.
Leave a comment:
-
-
Jos säädettävä alusta, niin laittakaa se sportti moodiin, auttaa ainakin f11 joka adaptiivisella alustalla.
Leave a comment:
-
-
No eipä tullut mieleen kokeilla madaltaa alustaa, höh. Katsoin vaan, että rekat ja isot pakut pysyivät kyllä omalla kaistallaan ja ihmettelin, miksi oma vehje niin kiemurtaa. No, hyvä ja huono, jos muutkin G05:t tekevät samaa.
Leave a comment:
-
-
Joo kyllä itsekin tänään motarilla kirosin tuulta. Iso auto niin kyllähän se ottaa. Otti edellinen g30:in mutta ei näin paljoa. Napsautin alustaa yhden pykälän matalemmaksi tänään, ja ikään kuin hieman olisi rauhoittunut tai sitten oli placeboa.
Leave a comment:
-
-
Kuinka tuuliherkkiä muiden G05:t ovat? Tämänpäiväisessä puuskaisessa säässä moottoritiellä sai veivata rattia aika tiuhaan, jos meinasi pysyä omalla kaistallaan. Ei mitenkään nautinnollista ajoa, kun jatkuvasti saa olla tarkkana, mihin suuntaan ollaan menossa. Olen tuosta tuuliherkkyydestä joskus marmorilla kitissyt, mutta eivät olleet löytävinään mitään vikaa mistään.
Leave a comment:
-
-
Melkoista alamäkeä kyllä. :-( Näkeekö millään kännykkäsovelluksella tarkempaa dataa akustosta, esim. kennokohtaiset jännitteet? Voisi katsoa, onko joku yksittäinen kenno pettämässä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tjvirta View Post
Kiitos, mielenkintoinen data. Onko jollain muulla vastaavaa. Eli onko toi se "Korkeajänniteakun energiasisältö" lukema. En tiedä mitä se on englanniksi tarkalleen. Sulla on tosi korkeita lukemia vrt mun alla. Lisäksi aika kovassa alamäessä ollaan. Pitää seuratta talven yli miten kehittyy.
Minkä vuotinen auto sulla on bittivirhe? pvm energiasisältö km varaustila 18.8.2024 17,94 71983 100 % 27.8.2024 17,48 72630 52 % 7.9.2024 17,12 73450 80 % 2.11.2024 16,34 77425 100 %
Laitoin tuohon varaustilan myös. Oletan että se on se tila joka autossa on cardatan imurointihetklellä. Ei näyttäisi olevan merkitystä tuohon sisältölukemaan.
13.11.2024 / 15.88 kWh / 77888 km
Leave a comment:
-
-
Onkohan X5:ssä samaa ongelmaa kuin 330e:ssä, että akuston kuoressa (vissiin) olevan liittimen kautta saattaa päästä kosteutta akuston sisään? Kuulemma ei edes akkutakuu korvaa, kun "vika ei ole akussa".
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bittivirhe View Post
28.08.2023 21.38 kWh (odometer 46039 km)
15.12.2023 20.74 kWh (odometer 50140 km)
08.02.2024 21.14 kWh (odometer 50638 km)
06.05.2024 21.02 kWh (odometer 54156 km)
07.08.2024 21.20 kWh (odometer 57416 km)
22.09.2024 20.98 kWh (odometer 57828 km)
14.11.2024 21.04 kWh (odometer 60431 km)
Leave a comment:
-
-
Jos sama kuski haluaa käyttää kahta avainta (normi ja display key), niin onko mitään konstia saada näitä toimimaan ilman että joutuu kirjautumaan autossa joko BMW Connected tunnuksella tai PIN-koodilla? X3:ssa (ilman Comfort Accessia) toimi hyvin, mutta tässä X5:ssä en ole saanut pelaamaan niin ettei toisen avaimen kanssa kysele jotain tunnistautumista...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View Post
Sorry, sekoitin hybridin ja sähköauton akkutakuun. 6 vuotta on oikea aika. Mutta ei tuota rajaa kannata venailla, jos joku moduli on jo koullut niin vikahan se on.Jos ei mene akkutakuuseeen niin sitten BPS takuuseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tjvirta View Post
Auto on "suomiauto" ja tällä hetkellä vielä Premium Selection vaihtoautotakuun piirissä pari vuotta melkein. Eli pitäisi olla ihan EU auto ja tuossa CarData tiedostossa ylempänä on netoksi mainittu 20.89kWh. Just noinhan se tosiaan menee akuissa kuin kuvailet kun jokin kenno antaa periksi. Toi Bittivirheen data on tosi tasaista (halusin vaan saada referenssilukemia, koska käsittääkseni tosiaan ei pitäis vaihdella). Olen ymmärtänyt että takuu hybrideissä on 6v/100tkm - mistä sait ton 8v. No tässä tulee noin vuoden päästä sekä 6v että 100tkm täyteen.
Kun autoa ostin, mitattiin se 85% kuntoiseksi...kuulosti silloin jo pieneltä ja epäilyttävältä. Silloin sanoivat 75% takuun rajaksi. MIelenkiintoista on että tuo Elokuun lukema on aika tasan tarkkaan se 85% (17.94/20.98 = 85,9%). Viimeisin lukemahan samalla kaavalla on enää (16,34/20,89 = 78%). Veikkaan että kenno / moduuli on hajoamassa. Käyn kohta vaihtamassa jakolaatikon takuuseen, niin kyselen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View Post
Onko auto ns. EU malli. Muistaakesi EU:ssa kapa on rajoitettu 21.6kW ja jenkeissä noin17kWh. Akun koko on 24kWh brutto.. Kun vikaa akussa on, takuu on 8 vuotta 100 000km. Raja taitaa olla 70% /15kWh jossa akku todetaan huonoksi. Sulla on peritaattesa kaksi vaihtoetoa, ajat hetken ja viet auton korjattavaksi kun raja tulee täyteen. Yleensä kun vikaa on niin akku kuolee nopeesti, ei tuosas pitkään mene. Tai otat yhteyttä huoltoon heti. Akussa on viallisia kennoja ja ne toki sitten rasittavat hyviä kennoja. Takuu ei tarkoita, että koko akku vaihdetaan uuteen vaan korjaus on todennäköisesti viallisten modulien vaihtamista, joten itse kävisin huolllossa juttelemassa asiasta heti. Moduleita äksän akussa on 12 ja kennoja kaikkiaan 96 kpl (8 kpl/moduli)
Kun autoa ostin, mitattiin se 85% kuntoiseksi...kuulosti silloin jo pieneltä ja epäilyttävältä. Silloin sanoivat 75% takuun rajaksi. MIelenkiintoista on että tuo Elokuun lukema on aika tasan tarkkaan se 85% (17.94/20.98 = 85,9%). Viimeisin lukemahan samalla kaavalla on enää (16,34/20,89 = 78%). Veikkaan että kenno / moduuli on hajoamassa. Käyn kohta vaihtamassa jakolaatikon takuuseen, niin kyselen.
Last edited by tjvirta; 09-11-2024, 22:30.
Leave a comment:
-
Leave a comment: