Uuden 50e:n omistajat. Oletteko ladanneet auton aina 100% täyteen päivittäisessä käytössä vai 80% kuten täyssähkössä. Ohjekirjan mukaan päivittäisessä käytössä olisi parempi pitää max. 80% lataustaso ja tarvittaessa 100% juuri ennen suunniteltua lähtöä. Tämmöstä mainintaa ei muistaakseni ollut 45e:n osalta ohjekirjassa.
50e:ssä alkaa olla akun koko jo lähellä pikkuakkuisia sähköautoja. Mutta perussääntönä hyvä pitää sitä, että ei makuuta autoa käyttämättömänä pitkiä aikoja täydellä, eikä myöskään tyhjällä akulla. Mutta jos ajoa on vaikka seuraavana päivänä niin täyteen vaan aina
Uuden 50e:n omistajat. Oletteko ladanneet auton aina 100% täyteen päivittäisessä käytössä vai 80% kuten täyssähkössä. Ohjekirjan mukaan päivittäisessä käytössä olisi parempi pitää max. 80% lataustaso ja tarvittaessa 100% juuri ennen suunniteltua lähtöä. Tämmöstä mainintaa ei muistaakseni ollut 45e:n osalta ohjekirjassa.
Kirjautumalla MyBMW-sivuille (bmw.fi) ja tilaamalla datapaketin sieltä ("Pyydä tietoarkisto"). Paketti on valmis jonkun tunnin päästä tilauksesta ja sen saa ladattua samasta paikasta.
Pitihän tuo CarData itsekin laittaa päälle ja tilata tietoarkisto omasta uudenkarheasta 50e:stä.
Akun varaustaso näytti 25 kWh.
Eli sieltä etusivun oikeasta yläreunasta ukon kuvaa klikkaamalla aukeaa valikko, jossa "Omat ajoneuvot" ja sen alla suoraan "Ajoneuvon katsaus" ja sen alta löytyy muun ohella "BMW Car Data".
Kirjautumalla MyBMW-sivuille (bmw.fi) ja tilaamalla datapaketin sieltä ("Pyydä tietoarkisto"). Paketti on valmis jonkun tunnin päästä tilauksesta ja sen saa ladattua samasta paikasta.
Olen ainakin onnistunut lämmittämään moottoria liikennevaloissa sport-tilassa (en muista, kummassa niistä) ennen moottoritielle kiihdytystä. Muussa tilanteessa en ole kokenut tarvetta pakottaa moottoria käyntiin paikallaan ollessa.
Oletteko muuten seuranneet Cardata-tietoarkistosta ajoakun kuntoa? Minulla viimeisin "Korkeajänniteakun energiasisältö" on 21,2 kWh. Arvo on vaihdellut hieman ylös ja alas, mutta mitään selvää laskusuuntaa ei ole havaittavissa. Autolla on ajettu reilu 57000 km, josta sähköllä vajaa 26000 km. Lataan akun täyteen aina ajosta tultua.
Tänään piru istui olkapäälle ja piti "räppäillä" tällä mohköllä. Kyllä se minun mielestä sportillakin sammutti koneen valoissa, riippunee motin lämmöistä. Edellisessä X3:ssa oli mm. Xtraboost tila, ja sillä ei kyllä sammunut motti. Vaan harvemmin tuota tuli käytettyä....Ei tullut kokeiltua sportilla keppi vasemmalle, oisko eroa....
Edellinen omistaja oli hankkinut Service Inclusiven kolmeksi vuodeksi. Kun sain auton rekattua Connected Drive portaaliin niin siellä näkyi muutaman viikon että olisi voimassa vielä n. vuoden, mutta nyt se on hävinnyt sieltä. Liekkö tämä sellainen, ettei siirry auton mukana? Edit: pysyy voimassa.
Leave a comment: