BMW X5 G05 keskustelua – vol. I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • paavju
    replied
    Ei, ihan normikamaa...

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by paavju View Post
    ^nyt kun on hiukan kai tekeytyneet kuivalla asfaltilla niin oikein mukavilta tuntuvat. Tän X5:n alla ei muita ole ollut RF:ien lisäksi, mutta uskallan näitä jo sinällään suositella. Kuluminen jää nähtäväksi, uutena pintaa on vain 6-7 mm.
    Olikos noissa muuten se akustiikka foami siellä renkaan sisällä?

    Leave a comment:


  • Reiska56
    replied
    Saako X5 e45 2021 start/stopin ohjelmoitua samoin kuin F10:ssä, eli kun ajaa bensalla, ei sammuttaisi moottoria joka pysähdyksessä?

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    ^nyt kun on hiukan kai tekeytyneet kuivalla asfaltilla niin oikein mukavilta tuntuvat. Tän X5:n alla ei muita ole ollut RF:ien lisäksi, mutta uskallan näitä jo sinällään suositella. Kuluminen jää nähtäväksi, uutena pintaa on vain 6-7 mm.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by paavju View Post

    No nyt on Humpuukit alla, ajanut tosin vasta 30 km. Ei ainakaan heti pakasta vedettynä hiljaisimmat karkealla pinnalla, sileällä taasen äänettömät. Onhan nuo kuluneiden RF:ien jälkeen hyvät kun ei vetele ja pompi esim. urapaikkauksista eli ihan ok kumeilta vaikuttavat.
    No niin hyvä homma. Luulisi nuo ainakin paremmat olevan kuin kuluneet runflätit. Pistähän kommenttia et miltä renkaat tuntuu ajossa kun muutaman tuhat kilometriä olet niillä päästellyt.

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    Originally posted by torso1 View Post

    Laitahan tänne viestiä ja kommenttia kun saat nuo uudet Hankookit alle et minkälaiset on ajossa.
    No nyt on Humpuukit alla, ajanut tosin vasta 30 km. Ei ainakaan heti pakasta vedettynä hiljaisimmat karkealla pinnalla, sileällä taasen äänettömät. Onhan nuo kuluneiden RF:ien jälkeen hyvät kun ei vetele ja pompi esim. urapaikkauksista eli ihan ok kumeilta vaikuttavat.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post

    Olen 80 km:n luokkaa päässyt pelkällä sähköllä, kun ajelen 80 km/h (ja hitaampia) teitä. Tuosta 152 kilometristä osa selittyy sillä, että reitti kävi yli puolen kilometrin korkeudessa ja päättyi merenrannan tuntumaan. Luultavasti osan matkaa oli myös myötätuuli. Ajoin koko matkan hybrid eco pro -tilassa. En ole samalla reitillä aikaisemmin päässyt noin pitkälti sähköllä, mutta bensan kulutus on ollut joskus alempikin.
    Täällä 330e ja sama huomattu että mäkiset maastot tekee paljon kun alamäet rullaa.
    Itselle katsellut tuollaista X5

    Leave a comment:


  • Milko75
    replied
    Originally posted by Veeksi View Post
    Kylläpä lähtisi tämä auto jo vaihtoon, jos en olisi just ostanut vanteita, takaspoileria ja keraamista pinnoitusta.

    Nyt tulee ilmeisesti ilmastoinnin kondenssivedet kuskin maton alle eli ei voi käyttää ilmastointia eikä ladata autoa lämpimällä kelillä. Sen lisäksi satunnaisesti bensatankin luukku ei vaan aukea. Ei edes vaikka miten repisi takakontista löytyvää hätäavausnarua. Talvella ei siis pääse akulla mihinkään ja kesällä ei voi ladata ja tankata ei voi välttämättä kesällä eikä talvella. On saatana bemarin laatu kyl heilentynyt lähes yhtä kovaa vauhtia kuin muotoilu.
    Kylläpä vastustaa Ulkoisesti autosi on kyllä todella upea, mitä IGssä sitä ihailin

    Meillä on ollut aikalailla huolettomia kilometrejä. Yksi parkkitutka antautui edessä talvella ja koko 360° järjestelmä oli sekaisin, mutta meni jatkotakuuseen, joka tosin päättyy nyt 9/2024.

    Leave a comment:


  • Milko75
    replied
    Originally posted by paavju View Post
    Onko porukat laitelleet näihin miten roiskeläppiä, varsinkin eteen? Edelliseen X3:n piti tilata kiinan pojalta kun alkuperäisiä Msport -versioon ei saanut, ei kyllä tullut maalipinnan puhallusta takapyörän eteen. Voi olla, että X3 renkaat oli ulompana.... Tuo oma (Nordean) X5 on siltä osin ainakin vielä virheetön mutta majaillut fiinimmästi Ruottissa tähän saakka.
    Tässä threadissa (sivulla 9) on M-Sport roiskeläpistä keskustelua. Eli ainakaan tuolloin ei ollut M-Sportiin saatavilla OEM-läppiä ja itsekin tilailin ne silloin eBaysta.

    Leave a comment:


  • Veeksi
    replied
    Kylläpä lähtisi tämä auto jo vaihtoon, jos en olisi just ostanut vanteita, takaspoileria ja keraamista pinnoitusta.

    Nyt tulee ilmeisesti ilmastoinnin kondenssivedet kuskin maton alle eli ei voi käyttää ilmastointia eikä ladata autoa lämpimällä kelillä. Sen lisäksi satunnaisesti bensatankin luukku ei vaan aukea. Ei edes vaikka miten repisi takakontista löytyvää hätäavausnarua. Talvella ei siis pääse akulla mihinkään ja kesällä ei voi ladata ja tankata ei voi välttämättä kesällä eikä talvella. On saatana bemarin laatu kyl heilentynyt lähes yhtä kovaa vauhtia kuin muotoilu.
    Last edited by Veeksi; 30-07-2024, 13:16.

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    Onko porukat laitelleet näihin miten roiskeläppiä, varsinkin eteen? Edelliseen X3:n piti tilata kiinan pojalta kun alkuperäisiä Msport -versioon ei saanut, ei kyllä tullut maalipinnan puhallusta takapyörän eteen. Voi olla, että X3 renkaat oli ulompana.... Tuo oma (Nordean) X5 on siltä osin ainakin vielä virheetön mutta majaillut fiinimmästi Ruottissa tähän saakka.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by Veeksi View Post
    Tätä on kyl vaikea ymmärtää miten on näin isoja eroja. Helsingistä kun ajoin Kuopioon, niin oli kyllä keskinopeuskin vähän päälle 100kmh, mutta sähköllä meni noin 40km (tosin akku ei ollut lähtiessä ihan täynnä vaan n. 75%). Puhtaasti sähköllä en ole vieläkään yli 70km päässyt, mutta en ole kyllä 70 kilometriä malttanut ajellakaan alta satasta. Ilmeisesti se adaptive hybrid ei toimi Android Auton navien kautta vaan pitäisi mennä bemarin omalla. Ei kyl oikein maistuisi sen takia päivittää bemarin navia satasella kun Waze ja Google Maps on muutoin kuitenkin parempia.
    Olen 80 km:n luokkaa päässyt pelkällä sähköllä, kun ajelen 80 km/h (ja hitaampia) teitä. Tuosta 152 kilometristä osa selittyy sillä, että reitti kävi yli puolen kilometrin korkeudessa ja päättyi merenrannan tuntumaan. Luultavasti osan matkaa oli myös myötätuuli. Ajoin koko matkan hybrid eco pro -tilassa. En ole samalla reitillä aikaisemmin päässyt noin pitkälti sähköllä, mutta bensan kulutus on ollut joskus alempikin.

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    Originally posted by torso1 View Post

    Laitahan tänne viestiä ja kommenttia kun saat nuo uudet Hankookit alle et minkälaiset on ajossa.
    Renkaat tuli, laitan alle hiukan myöhemmin kun ajan vielä entisiä pois. Huomiota kiinnitti, että kulutuspintaa on vain joku 6 mm, liekkö sitten yleistä näin isoissa kun ei aiemmin moisia "rekan" renkaita ollut...

    Leave a comment:


  • Veeksi
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Tuli uusi henkilökohtainen ennätys sähköisten kilometrien määrässä ilman välilatauksia. Autona X5 45e.
    Tätä on kyl vaikea ymmärtää miten on näin isoja eroja. Helsingistä kun ajoin Kuopioon, niin oli kyllä keskinopeuskin vähän päälle 100kmh, mutta sähköllä meni noin 40km (tosin akku ei ollut lähtiessä ihan täynnä vaan n. 75%). Puhtaasti sähköllä en ole vieläkään yli 70km päässyt, mutta en ole kyllä 70 kilometriä malttanut ajellakaan alta satasta. Ilmeisesti se adaptive hybrid ei toimi Android Auton navien kautta vaan pitäisi mennä bemarin omalla. Ei kyl oikein maistuisi sen takia päivittää bemarin navia satasella kun Waze ja Google Maps on muutoin kuitenkin parempia.

    Leave a comment:


  • Veeksi
    replied
    Originally posted by paavju View Post
    ^^ei sulla kuvaa ole tuosta kojelaudan irvistelystä? Jos saa muuten siedettävään kuntoon kuin vaihtamalla niin itse menisin siihen suuntaan. Hyvä kuulla että GW:ä on.
    Liitteessä kuva nahkan vetäytymästä ja nahkateipistä.

    Täällä on toisaalta parempi kuva vastaavasta tilanteesta:

    Leave a comment:

Working...
X