Originally posted by Veeksi
View Post
BMW X5 G05 keskustelua – vol. I
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by melperri View Post
Itselläni on joskus käynyt niin , että lyhyen esilämmityksen jälkeen jos on ajanut vain pikkupätkän , auto jatkaa lämmittämistä tuohon 30min rajaan , ellei autosta poistumisen jälkeen kytke lämmitystä pois apista. Samaa tekee Skoda Enyaq.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Veeksi View PostPalaisin sähköisen kantaman juttuihin. Ostettiin juuri 45e -tekniikalla oleva G05 ja muuten ollaan oltu erittäin tyytyväisiä autoon, mutta sähköinen kantama hämmästyttää. En ole vielä oikein kunnon tilastoa saanut osaltaan sen ansiosta, että My BMW appi ja useamman henkilön profiilit autossa ei oikein toimi yhteen. Mutta näyttäisi, että auto purkaa aika paljonkin ajoakkua parkissa. Kuuluuko se asiaan tai onko jollekin tullut tällaista vastaan.
Esim. tänä aamuna auto oli ladannut 100%:iin (8A shukolla). Laitoin 15 minuuttia ennen töihin lähtöä auton lämpenemään (edelleen kiinni virroissa). Menin autoon ja sähkömittarin mukaan auto oli about täysi (ehkä joku prosentti oli kulunut). Ajoin töihin 1,7km ja jätin auton parkkihalliin parkkiin. Nyt 3 tuntia myöhemmin tuli mieleen, että vilkaisenpa varaustason. 79% enää jäljellä. En nyt muistanut katsoa, että mitä mittari näytti kun jätin parkkiin, mutta My BMWn mukaan matkalla kului 1,5kwh. Joten minne niitä kilowattitunteja sitten on mennyt, kun 1,5 on aika kaukana 21%:sta 22kwh:sta? Lämmittääkö tämä akkua ja sisätiloja 24/7 vai mikä juttu?
Itselläni on joskus käynyt niin , että lyhyen esilämmityksen jälkeen jos on ajanut vain pikkupätkän , auto jatkaa lämmittämistä tuohon 30min rajaan , ellei autosta poistumisen jälkeen kytke lämmitystä pois apista. Samaa tekee Skoda Enyaq.
Leave a comment:
-
-
Palaisin sähköisen kantaman juttuihin. Ostettiin juuri 45e -tekniikalla oleva G05 ja muuten ollaan oltu erittäin tyytyväisiä autoon, mutta sähköinen kantama hämmästyttää. En ole vielä oikein kunnon tilastoa saanut osaltaan sen ansiosta, että My BMW appi ja useamman henkilön profiilit autossa ei oikein toimi yhteen. Mutta näyttäisi, että auto purkaa aika paljonkin ajoakkua parkissa. Kuuluuko se asiaan tai onko jollekin tullut tällaista vastaan.
Esim. tänä aamuna auto oli ladannut 100%:iin (8A shukolla). Laitoin 15 minuuttia ennen töihin lähtöä auton lämpenemään (edelleen kiinni virroissa). Menin autoon ja sähkömittarin mukaan auto oli about täysi (ehkä joku prosentti oli kulunut). Ajoin töihin 1,7km ja jätin auton parkkihalliin parkkiin. Nyt 3 tuntia myöhemmin tuli mieleen, että vilkaisenpa varaustason. 79% enää jäljellä. En nyt muistanut katsoa, että mitä mittari näytti kun jätin parkkiin, mutta My BMWn mukaan matkalla kului 1,5kwh. Joten minne niitä kilowattitunteja sitten on mennyt, kun 1,5 on aika kaukana 21%:sta 22kwh:sta? Lämmittääkö tämä akkua ja sisätiloja 24/7 vai mikä juttu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostToimiiko nelipyöräohjaus jo paikallaan ollessa? Luin jostain, että se toimisi vasta tietystä (mielestäni huomattavan suuresta) nopeudesta alkaen, jolloin siitä ei ahtaissa parkkihallioloissa olisi mitään apua.
Pitäisi olla lämmitetyt ajovalot.. X5:n valotkin muurautuivat umpeen, kun mittari näytti -7 ja taivaalta tuli vettä. Tuulilasin sai pysymään auki laittamalla lämpötilapyynnin tappiin ja puhalluksen tuulilasille, mutta valot piti pysähtyä sulattamaan kämmenellä..
Ehdottomasti hyvä lisävaruste mutta ei kuitenkaan pakollinen. Auton nelivedon painotus ja jakosuhde myös ratkaisee paljon miten auto käyttäytyy esim. kun lähdetään mutkasta rivakasti.
Leave a comment:
-
-
Toimiiko nelipyöräohjaus jo paikallaan ollessa? Luin jostain, että se toimisi vasta tietystä (mielestäni huomattavan suuresta) nopeudesta alkaen, jolloin siitä ei ahtaissa parkkihallioloissa olisi mitään apua.
Pitäisi olla lämmitetyt ajovalot.. X5:n valotkin muurautuivat umpeen, kun mittari näytti -7 ja taivaalta tuli vettä. Tuulilasin sai pysymään auki laittamalla lämpötilapyynnin tappiin ja puhalluksen tuulilasille, mutta valot piti pysähtyä sulattamaan kämmenellä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by torso1 View PostJoulu tuli etuajassa. Sain tänään oman auton huollosta jätin hyvin palvelleen ID4:n avaimet tiskille.
Saksan foorumilta lueskelin et sielläkin konfiguraattorissa on 2VH näkyvissä ja tilattavissa mutta jos tilauksen lyö sisään niin tehdas kuulemma palauttaa sen. Joten ilmeisesti yhtään onnistunutta tilausta 4p-ohjauksella ei ole vielä olemassa, että 2VH optiolla on auto tulossa.
Mutta eihän ne takarenkaat nyt kovin huimasti äksässä käänny. Pikku pyörittelyssä 2VH pienentää autoa mukavasti, kuitenkin parkkihallissa ketteryys kirkkoveneeseen verrattavaa . Maantiellä pitkässä ajossa varusteella ei tee mitään, ja väitävät että kovassa (?) vauhdissa baanalla aiheuttaa levottomuutta mutkissa.
Mutta vaikea on X5:tä parempaa autoa löytää, Vaikka se ei ole varmaan kaikkein erinomaisin oikeen missään, erittäin hyviä ominaisuuuksia on paljon ja huonoja on vaikea nimetä. Kyllä tässä taas kun on liikkunut satoja kilometreja säkkipimellä huonosti auratulla tiellä, niin on tullut mieleen, että onkohan suunnitelmassa uuteen seiskaan siirtymisessä mitään järkeä. Uuden seiskan ajovalot on eräänlaisesa kuopassa keulalla. Lumi-/räntäsateessa ne muuraútuu hetkessä umpeen ja kun ledeistä ei lähde lämpöä, Varmaan saa pysähdellä jatkuvasti niitä puhdistamaan ja silti näkyvyys on mitä onJa valot on huonommat vaikka eivät olisikaan lumen peitossa + pimeänäköä ei ole.
Leave a comment:
-
-
Joulu tuli etuajassa. Sain tänään oman auton huollosta jätin hyvin palvelleen ID4:n avaimet tiskille.
Saksan foorumilta lueskelin et sielläkin konfiguraattorissa on 2VH näkyvissä ja tilattavissa mutta jos tilauksen lyö sisään niin tehdas kuulemma palauttaa sen. Joten ilmeisesti yhtään onnistunutta tilausta 4p-ohjauksella ei ole vielä olemassa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View Post
Kävin 4-pyöräsuuntauksessa perjantaina, kun kesärekaissa huomasin renkaanvaihdin yhteydessä erikoista kulumista. Kyselin 2VH option saatavuudesta. Myyjällä oli tuore info, että tulee saaville jo tammikuussa 2024 eli periaateesa kaikiin uusiin tilauksiin ja niinhän 2VH on kofiguraattorissakin jo valittavissa.
No pyörien suuntaus ei mennyt maalin juurikin 4-pyöräohjauksen vuoksi. Oikealla takana on raidetangossa väljään sen verran, että rengasta ei saa säätöihin. Aika milenkiintoista, autolla on ajettu nyt 76tkm ja raidetangossa välystä. Kyllähän takarenkaat ohjaa merkittävästikin hitaissa vauhdeissa, mutta kuitenkin en sanois että normaalia kulumaa...toivottovasti osat ja korjaus menee jatkotakuun piiriin.
Mut joo. Kyllä pitäisi sulla takuuseen mennä kaikki tommoset korjailut. Ainakin mun mielestä. Ei mitään epäselvää pitäisi olla. X5 on toki aina ollut kova syömään tukivarsia jne. takapäästä mut 76tkm ja raidetangot väljänä, niin taas siellä on halpuutettu osia. Ei kait siinä muuta. Mulla oli aikanaan uusi B8 korimallin A4 Quattro ja 176tkm kovaa ajoa eikä yhtään väljää osaa ollut vielä alustassa. Toki on kevyempi autokin mut kyllähän näissä uusissa kun omamassat nousee ja alustakomponentteja halpuutetaan niin hyvä on jos 100tkm kestää ilman että mitään tarvitsee tehdä. Toki ongelma on sama ihan merkistä riippumatta. Sillä valitsin uuteen X5:kin 20” kesä- ja talvirenkaat non-runflat renkailla. Mielenkiintoista on nähdä mitkä on tehtaantoimittamat kesänagit.
Odottavan aika on pitkä ja mitä enemmän asiaa mietin niin olen entistä vakuuttuneempi siitä et X5 on meille juuri se oikea ja paras jokapaikan auto. Voi lähteä huonokuntoiselle hiekkatielle (mökkitielle) surutta, vetää raskasta kärriä, taittaa pitkiä siirtymiä mukavasti kesällä ja talvella jne. jne. syitähän löytyy kun keksii …What can i say. Taidan olla vaan kusenpolttama SUV mies!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by torso1 View Post
No näimpä. Hieman harhaanjohtavaa sanoisin. Mutta tämähän on ihan normaalia että hinnastossa näkyvät mutta vasta kun myyjä yrittää lyödä tilausta sisään, niin tulee ilmoitusta että ei-saatavilla. Nämä varusteet tällä hetkellä pannassa tuotannossa.
4MN ambient air
407 panorama lasikatto SkyLounge
453 aktiivituuletus istuimiin
2VH 4pyörä ohjaus (tämä koko kevättalven ainakin)
No pyörien suuntaus ei mennyt maalin juurikin 4-pyöräohjauksen vuoksi. Oikealla takana on raidetangossa väljään sen verran, että rengasta ei saa säätöihin. Aika milenkiintoista, autolla on ajettu nyt 76tkm ja raidetangossa välystä. Kyllähän takarenkaat ohjaa merkittävästikin hitaissa vauhdeissa, mutta kuitenkin en sanois että normaalia kulumaa...toivottovasti osat ja korjaus menee jatkotakuun piiriin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostMulla on myös sillöin tällöin NW:n erottelukyky heikko, mutta olen yhdistänyt sen säähän tähän mennessä. Kamerahan infrapuna-alueella ja ilmankosteus, partikkelit jne ilmassa vaimetavat infrapunasäteilyä. NW herkkyys heikkenee merkittävästi sumu, kova sade, lumisade. Toki onhan se 'ärsyttävää' että huonossa kelissä laitteesta ei ole apua, mutta mikäs luonnonlaeille voi. Muuten laitteesta ei ole kuin hyvää sanottavaa, oiva apu syyspimeillä jopa kaupungissa, kun ihmiseet pyrkii liikumaan stealth-moodissa ilman heijastimia. Harmi, että uusiin bemareihin härpäkettä ei enää saa.
Toivottavasti kiinalaiset alkavat varustaa sähköautonsa NV:llä..
Â
Leave a comment:
-
-
Tietääkö kukaan mikä on alhaisin ulkolämpötila 50e mallissa jossa eletric only -sähköajo vielä onnistuu?
Leave a comment:
-
-
Mulla on myös sillöin tällöin NW:n erottelukyky heikko, mutta olen yhdistänyt sen säähän tähän mennessä. Kamerahan infrapuna-alueella ja ilmankosteus, partikkelit jne ilmassa vaimetavat infrapunasäteilyä. NW herkkyys heikkenee merkittävästi sumu, kova sade, lumisade. Toki onhan se 'ärsyttävää' että huonossa kelissä laitteesta ei ole apua, mutta mikäs luonnonlaeille voi. Muuten laitteesta ei ole kuin hyvää sanottavaa, oiva apu syyspimeillä jopa kaupungissa, kun ihmiseet pyrkii liikumaan stealth-moodissa ilman heijastimia. Harmi, että uusiin bemareihin härpäkettä ei enää saa.
Leave a comment:
-
-
Kamerassa on pesuri ja lämmitys. NV saattaa olla pimeänä kaupalle mennessä ja toimia taas paluumatkalla. Tai sitten kuva pimenee pikkuhiljaa ajaessa tai alkaa palautua hiljakseen. Siis koskematta kameraan millään lailla. En usko, että kyse olisi likaantumisesta.
EDIT: Toimiko NV sinun autossasi aina ilman tuollaista pimenemistä?
Leave a comment:
-
Leave a comment: