Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin diagnostiikka kaapeli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juice
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 820

    ........................................
    Last edited by Juice; 17-03-2012, 15:58.

    Comment

    • Labuna
      Newbiemmer
      • Jun 2006
      • 23
      • Oulu

      Tässäpä omia kokemuksia ELM-323 adpaterista. Eli autona on e46, vm 99 323ci, jossa kolme eri liitäntää. Ratin alla: Odb2, siinä vieressä joku muu ja konehuoneessa 20pin liitäntä.

      Eli ilmais ohjelmat toimii siten, että Live dataa saa pihalle, mutta vikakoodien etsiminen ei onnistu. Olen testannut nuo kaikki elekmanin sivuilla olevat ilmaisohjelmat, lisäksi carsoft 6.1.4 ja Carsoft 6.5. Joista 6.5, ei toiminut ollenkaan, tai en ainakaan vielä ole saanut toimimaan.

      Carsoft 6.1.4 antaa sekalaista tietoa, mutta silläkään ei saa nollattua yhtään koodia, eli tuntuu, että se ohjelma ainaki on ihan sekasi, vaikka se jotain vikoja löytää. Yhden jopa olemassa olevan, elikkä airbagin valo palaa mittaristossa. Lisäksi aika mielenkiintoista, että carsoft 6.1.4 toimii eritavalla, kun käyttää 20pin liitäntää odb2-liitännän sijaan, 20pin liitäntää käyttäessä se löytää, myös sen airbag vian, mutta odb2:n kautta ei. Nollaus ei sitten kuitenkaan onnistu :think
      Liekkö sitten ihan sattumaa, ja koko ohjelma toimii tuon systeemin kanssa lottokoneen tavoin.

      Mikä muuten tässä elm327 on sitten oleellisena erona tohon elm323?
      Minkälainen kaapeli se pitäs hommata, että sais ton airbag valon nollattua vai riittääkö pelkkä ohjelma, joka toimii kunnolla ton piuhan kanssa?
      Last edited by Labuna; 01-12-2006, 21:28. Reason: Kirjoitus häröjä...

      Comment

      • tac
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 154

        Originally posted by Labuna View Post
        ...
        Minkälainen kaapeli se pitäs hommata, että sais ton airbag valon nollattua vai riittääkö pelkkä ohjelma, joka toimii kunnolla ton piuhan kanssa?
        Carsoftilla pystyy nollaamaan. Se toimii esim. tällaisella kaapelilla: http://cgi.ebay.de/NEW-BMW-Diagnosti...QQcmdZViewItem
        Rahaa on niin paljon ettei paskalle taivu

        Comment

        • Juice
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 820

          Originally posted by Labuna View Post
          Mikä muuten tässä elm327 on sitten oleellisena erona tohon elm323?
          The ELM327 is our newest addition to the OBD family, providing CAN (ISO 15765-4), as well as SAE J1850 PWM, SAE J1850 VPW, ISO 9141-2 and ISO 14230-4 support. We've actually taken the best of the ELM320, the ELM322, and the ELM323, improved on them, added four CAN protocols, and put this all into one IC...


          Comment

          • arnop
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 55
            • Pohjois Espoo

            Juuri testattua: Miglenium interfacella ei saa millään konstilla ainakaan minun autossani 10/95 328 yhteyttä kaikkiin purkkeihin!! On kokeiltu tx:n ja DTR:n yhdistämistä, Schottky diodia ja pinnien suoraa yhdistämistä.
            Mutta purkit saa luettua käyttämällä ISO piirillä varustettua IF:ää, kun 15 on suoraan yhdistettynä 17:sta. eli pinnit 15, 17 ja 20 yhteen.
            E36 328 touring -95

            Comment

            • Jamperi
              Bimmer Fanatic
              • May 2005
              • 589
              • Tampere

              Tulipa nyt sitten väsättyä tuo mignelium interface pariinkin kertaan. Fullscan antaa tälläisen tuloksen.

              Nollaaminen pelittää myöskin.

              Tosiaankin tuli tehtyä noita pari samalla kun reikelevyyn jäi ylimääräistä, voin sen hyvin myydä halukkaalle.

              ALPINA B3 3.3 Coupe #211
              ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

              If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

              Comment

              • Kentsu
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1397
                • Tuusula

                Joop
                Sainpas väsättyä tuon Migleniumin KW71:n, ja testattua 10/96 E39:iin; jokainen moduli "does not respond". Eli lähinnä tämän mukaan tarkkaan kasasain: http://www.miglenium.de/pictures/int...en_carscan.jpg
                Testattua; Ledit vilkkuu diagnoosin aikana jonkunlaisessa jaksossa että interface tuskin täysin viturallaan on. BMW-pistokkeesta piirilevylle kontaktit varmistettu ja että on kytketty oikein. Sitten tein piirilevyllä hyppylangan pin 15 -> pin 17&20; samoin ei toimi ja lisäksi diagnoosin aikana molemmat ledit palaa koko ajan, ei vilku.

                Jokin juttu ilmeisesti on mennyt ohi, tai sitten joku komponentti on väärä, väärin asennettu, viallinen tai kontakti puuttuu (juotokset olen yrittänyt zekata). Partco:ssa ukko kantoi komponentit Migleniumin listan mukaan pöytään ja ainoa mistä mainitsi että ei ole täysin sama on nuo kondensaattorit että kun osaluettelossa oli muistaakseni 35 V niin nämä mulla on 50 V, muuten samat arvot ja tuon ei hänen mukaan pitäisi haitata. Softa on siis puuhamaassa peukaloitu CS 6.1.4.

                Tuo linkissäkin näkyvä oranssi diodi keskellä, pitääkö musta pää olla vasemmalle vai oikealle? LEDit ja konkat asensin olettaen että pitempi jalka plussaan. Mikään prohan minä en näissä ole...

                Ja muuten tuo CarSoft aika hauska kun se yritää tehdä diagnoosia vaikka interface pois kytkettynä tietokoneesta, sitten ilmoittaa "Module does not respond!" ja jatkaa pokerina toisen modulin yrittämistä...

                Riparipa:
                Kerropas missä kuussa autosi on valmistettu, rupee epäilyttämään 96-97 vuosimallierot, ja muutenkin jos kytkiksesi eroaa jotenkin tuosta linkistäni niin ois kiva tietää.
                Last edited by Kentsu; 06-12-2006, 23:58. Reason: typoo
                Ex: 523iA '97, 520iA '89
                /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                Comment

                • Kentsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1397
                  • Tuusula

                  Originally posted by Jamperi View Post
                  Fullscan antaa tälläisen tuloksen.
                  Joka on jopa enemmän pyllystä kuin oma diagnoosi ELM323 interfeissillä jonka ei pitäisi edes toimia.
                  Ex: 523iA '97, 520iA '89
                  /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                  Comment

                  • Jamperi
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2005
                    • 589
                    • Tampere

                    Originally posted by Kentsu View Post
                    Joka on jopa enemmän pyllystä kuin oma diagnoosi ELM323 interfeissillä jonka ei pitäisi edes toimia.
                    Meni vähän yli?, mutta taitaa tosiaan silti olla varmin tapa mennä liikkeeseen, jossa oikeat välineet lukemaan, niin alkaa modulit vastailemaan.

                    Tässä kuvassa näkyy kummin päin tuon diodin pitää olla ja kyseessähän on tuo D1 komponentti.

                    ALPINA B3 3.3 Coupe #211
                    ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

                    If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      Originally posted by Jamperi View Post
                      Meni vähän yli?, mutta taitaa tosiaan silti olla varmin tapa mennä liikkeeseen, jossa oikeat välineet lukemaan, niin alkaa modulit vastailemaan.
                      Joo siis joo, näinhän se on että ei markalla mahottomia.. Eli rehdisti rahaa kun laittaisi näihin vehkeisiin niin voisi saada luotettavan systeemin. Tai sitten muutama elektroniikan oppitunti ja taas palikkaa kasaan...
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • riparipa
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 92
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Kentsu View Post
                        Riparipa:
                        Kerropas missä kuussa autosi on valmistettu, rupee epäilyttämään 96-97 vuosimallierot, ja muutenkin jos kytkiksesi eroaa jotenkin tuosta linkistäni niin ois kiva tietää.
                        Mul oli just tuo sama kytkis minkä linkin laitoit. Mun kaara on otettu käyttöön 04/96, tarkkaa valmistamiskuukautta en tiiä...

                        mulla lukee kaikki muut paitsi: BC/MID, DWA ja CVM.

                        en tiiä sitten, mutta kaikkien modulien production date tai release date on 10,11 tai 12/96, vaikka auton rekisteröintikk on 04/96 :think
                        täs kuvia kytkennöistäni:
                        Click image for larger version

Name:	piirilevy1.jpg
Views:	1
Size:	41.4 KB
ID:	4810766
                        Click image for larger version

Name:	piirilevy2.jpg
Views:	1
Size:	65.0 KB
ID:	4810767

                        diagnoosit näytti tältä:
                        Single diagnosis AIRBAG - Status: ERROR !
                        Module info : AIRBAG
                        Version : Airbag BAE (Driver + Passenger AB )
                        Part Nr. : 8 362 072
                        Hardware Nr. : 2
                        Software Nr. : 37
                        Diagnose index: 3
                        Release Date : 12/96
                        Supplier : Temic
                        Code index : 3 airbag4.dxt
                        45 Firing circuit for belt tensioner on driver's side
                        16 Belt switch, driver's side
                        - Single diagnosis completed !

                        The AIRBAG error memory is been erased !
                        - Module erasing completed !

                        Total Diagnose:
                        DME / DDE diagnosis - Status: OK
                        Inst. Cluster dia. - Status: OK
                        AIRBAG diagnosis - Status: OK
                        ABS / ASC diagnosis - Status: OK
                        BC / MID diagnosis - Status: Module does not respond !
                        DWA diagnosis - Status: Module does not respond !
                        ZKE / ZVM diagnosis - Status: ERROR -> read the error memory !
                        HKL diagnosis - Status: ERROR -> read the error memory !
                        EGS diagnosis - Status: ERROR -> read the error memory ! EWS diagnosis - Status: OK
                        LCM / CCM diagnosis - Status: ERROR -> read the error memory !
                        PDC diagnosis - Status: OK
                        CVM diagnosis - Status: Module does not respond !
                        - Total diagnosis completed !

                        Vaihoin myös auton kielen us englanniksi.
                        Last edited by riparipa; 07-12-2006, 22:08. Reason: lisäinfoa

                        Comment

                        • jartsa02
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 1131
                          • Helsinki

                          Originally posted by Kentsu View Post

                          Kerropas missä kuussa autosi on valmistettu, rupee epäilyttämään 96-97 vuosimallierot, ja muutenkin jos kytkiksesi eroaa jotenkin tuosta linkistäni niin ois kiva tietää.
                          E39:t toimii kaikki samalla tavalla eikä niissä tän homman suhteen oo eroja 96 ja 97 välillä .. sulla on tuossa kytkiksessä jotain häikkää ja sen takia se ei pelaa oikein.
                          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                          Comment

                          • Kentsu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1397
                            • Tuusula

                            Originally posted by riparipa View Post
                            Mul oli just tuo sama kytkis minkä linkin laitoit. Mun kaara on otettu käyttöön 04/96, tarkkaa valmistamiskuukautta en tiiä...

                            mulla lukee kaikki muut paitsi: BC/MID, DWA ja CVM.

                            en tiiä sitten, mutta kaikkien modulien production date tai release date on 10,11 tai 12/96, vaikka auton rekisteröintikk on 04/96 :think ...
                            Erittäin paljon kiitoksia näistä selvennyksistä.
                            Tosin kuten tästäkin näkee, tuon kräkätyn CS6.1.4:n jakama info on erittäin epäluotettavaa. Jos esim. bägivalon saa nollattua niin jotainhan tuolla tekee, mutta saattaa olla että keskityn jatkossa johonkin luotettavampaan diagnoosi-kombinaatioon :think Tuntuu toisille antavan samasta autosta erilaisia vikoja eri diagnoosisykleillä joten aika v:mäistä on joskus tulevaisuudessa ryhtyä tuon ohjelman vinkin perusteella jotain korjaamaan.

                            Ja löytyipäs tuosta omasta mokkulasta ilmeisesti virhe, nimittäin tuo kuvasta ympyröity on mulla toisinpäin... eiku kolvailee.
                            Attached Files
                            Last edited by Kentsu; 07-12-2006, 23:11.
                            Ex: 523iA '97, 520iA '89
                            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                            Comment

                            • jartsa02
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 1131
                              • Helsinki

                              Originally posted by riparipa
                              Mul oli just tuo sama kytkis minkä linkin laitoit. Mun kaara on otettu käyttöön 04/96, tarkkaa valmistamiskuukautta en tiiä...

                              mulla lukee kaikki muut paitsi: BC/MID, DWA ja CVM.

                              en tiiä sitten, mutta kaikkien modulien production date tai release date on 10,11 tai 12/96, vaikka auton rekisteröintikk on 04/96 :think ...
                              Originally posted by Kentsu View Post
                              Erittäin paljon kiitoksia näistä selvennyksistä.
                              Tosin kuten tästäkin näkee, tuon kräkätyn CS6.1.4:n jakama info on erittäin epäluotettavaa. Jos esim. bägivalon saa nollattua niin jotainhan tuolla tekee, mutta saattaa olla että keskityn jatkossa johonkin luotettavampaan diagnoosi-kombinaatioon :think Tuntuu toisille antavan samasta autosta erilaisia vikoja eri diagnoosisykleillä joten aika v:mäistä on joskus tulevaisuudessa ryhtyä tuon ohjelman vinkin perusteella jotain korjaamaan.
                              Kyllä tuo CS 6.1.4 näyttää tossa ihan oikein niinkuin pitääkin: noitten boxien production datet on viikko/vuosi ja taas auton on kuukausi/vuosi, joten tossa ei oo mitään epäselvää.

                              Loppupelissä 6.1.4 on yhtä luotettava kuin 6.5-versiokin, samat bugit siellä on kummassakin. Koti-käyttäjille ne kummatkin on ihan riittäviä, sitten jos haluaa jotain parempaa tarvii ettiä joku toinen softa taikka sitten ihan kokonaan erilaiset vehkeet ja silloin hintaluokkkakin on jo jotain ihan muuta.
                              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                              Comment

                              • makeclick
                                BTCF Member
                                • Mar 2005
                                • 268
                                • Turku

                                apua!

                                äh mul on pää jo ihan sekasin ku oon lukenu näitä monta tuntia! minkä piirin mä nyt voisin rakentaa ja mitkä softat siihen menee? auto on 530d vm.01
                                Tarviiko ostaa piuha ja onko se nyt se OBD-2? Toimiiko tollasen usb piuha hommat vai mikä olis halvin tapa tehä tää?
                                Harrastepaholainen 335d:
                                Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                                Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎