........................................
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarin diagnostiikka kaapeli
Collapse
X
-
Tässäpä omia kokemuksia ELM-323 adpaterista. Eli autona on e46, vm 99 323ci, jossa kolme eri liitäntää. Ratin alla: Odb2, siinä vieressä joku muu ja konehuoneessa 20pin liitäntä.
Eli ilmais ohjelmat toimii siten, että Live dataa saa pihalle, mutta vikakoodien etsiminen ei onnistu. Olen testannut nuo kaikki elekmanin sivuilla olevat ilmaisohjelmat, lisäksi carsoft 6.1.4 ja Carsoft 6.5. Joista 6.5, ei toiminut ollenkaan, tai en ainakaan vielä ole saanut toimimaan.
Carsoft 6.1.4 antaa sekalaista tietoa, mutta silläkään ei saa nollattua yhtään koodia, eli tuntuu, että se ohjelma ainaki on ihan sekasi, vaikka se jotain vikoja löytää. Yhden jopa olemassa olevan, elikkä airbagin valo palaa mittaristossa. Lisäksi aika mielenkiintoista, että carsoft 6.1.4 toimii eritavalla, kun käyttää 20pin liitäntää odb2-liitännän sijaan, 20pin liitäntää käyttäessä se löytää, myös sen airbag vian, mutta odb2:n kautta ei. Nollaus ei sitten kuitenkaan onnistu :think
Liekkö sitten ihan sattumaa, ja koko ohjelma toimii tuon systeemin kanssa lottokoneen tavoin.
Mikä muuten tässä elm327 on sitten oleellisena erona tohon elm323?
Minkälainen kaapeli se pitäs hommata, että sais ton airbag valon nollattua vai riittääkö pelkkä ohjelma, joka toimii kunnolla ton piuhan kanssa?
Comment
-
-
Originally posted by Labuna View Post...
Minkälainen kaapeli se pitäs hommata, että sais ton airbag valon nollattua vai riittääkö pelkkä ohjelma, joka toimii kunnolla ton piuhan kanssa?Rahaa on niin paljon ettei paskalle taivu
Comment
-
-
Originally posted by Labuna View PostMikä muuten tässä elm327 on sitten oleellisena erona tohon elm323?
Comment
-
-
Juuri testattua: Miglenium interfacella ei saa millään konstilla ainakaan minun autossani 10/95 328 yhteyttä kaikkiin purkkeihin!! On kokeiltu tx:n ja DTR:n yhdistämistä, Schottky diodia ja pinnien suoraa yhdistämistä.
Mutta purkit saa luettua käyttämällä ISO piirillä varustettua IF:ää, kun 15 on suoraan yhdistettynä 17:sta. eli pinnit 15, 17 ja 20 yhteen.E36 328 touring -95
Comment
-
-
ALPINA B3 3.3 Coupe #211
ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport
If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.
Comment
-
-
Joop
Sainpas väsättyä tuon Migleniumin KW71:n, ja testattua 10/96 E39:iin; jokainen moduli "does not respond". Eli lähinnä tämän mukaan tarkkaan kasasain: http://www.miglenium.de/pictures/int...en_carscan.jpg
Testattua; Ledit vilkkuu diagnoosin aikana jonkunlaisessa jaksossa että interface tuskin täysin viturallaan on. BMW-pistokkeesta piirilevylle kontaktit varmistettu ja että on kytketty oikein. Sitten tein piirilevyllä hyppylangan pin 15 -> pin 17&20; samoin ei toimi ja lisäksi diagnoosin aikana molemmat ledit palaa koko ajan, ei vilku.
Jokin juttu ilmeisesti on mennyt ohi, tai sitten joku komponentti on väärä, väärin asennettu, viallinen tai kontakti puuttuu (juotokset olen yrittänyt zekata). Partco:ssa ukko kantoi komponentit Migleniumin listan mukaan pöytään ja ainoa mistä mainitsi että ei ole täysin sama on nuo kondensaattorit että kun osaluettelossa oli muistaakseni 35 V niin nämä mulla on 50 V, muuten samat arvot ja tuon ei hänen mukaan pitäisi haitata. Softa on siis puuhamaassa peukaloitu CS 6.1.4.
Tuo linkissäkin näkyvä oranssi diodi keskellä, pitääkö musta pää olla vasemmalle vai oikealle? LEDit ja konkat asensin olettaen että pitempi jalka plussaan. Mikään prohan minä en näissä ole...
Ja muuten tuo CarSoft aika hauska kun se yritää tehdä diagnoosia vaikka interface pois kytkettynä tietokoneesta, sitten ilmoittaa "Module does not respond!" ja jatkaa pokerina toisen modulin yrittämistä...
Riparipa:
Kerropas missä kuussa autosi on valmistettu, rupee epäilyttämään 96-97 vuosimallierot, ja muutenkin jos kytkiksesi eroaa jotenkin tuosta linkistäni niin ois kiva tietää.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by Kentsu View PostJoka on jopa enemmän pyllystä kuin oma diagnoosi ELM323 interfeissillä jonka ei pitäisi edes toimia.
Tässä kuvassa näkyy kummin päin tuon diodin pitää olla ja kyseessähän on tuo D1 komponentti.
ALPINA B3 3.3 Coupe #211
ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport
If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.
Comment
-
-
Originally posted by Jamperi View PostMeni vähän yli?, mutta taitaa tosiaan silti olla varmin tapa mennä liikkeeseen, jossa oikeat välineet lukemaan, niin alkaa modulit vastailemaan.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by Kentsu View PostRiparipa:
Kerropas missä kuussa autosi on valmistettu, rupee epäilyttämään 96-97 vuosimallierot, ja muutenkin jos kytkiksesi eroaa jotenkin tuosta linkistäni niin ois kiva tietää.
mulla lukee kaikki muut paitsi: BC/MID, DWA ja CVM.
en tiiä sitten, mutta kaikkien modulien production date tai release date on 10,11 tai 12/96, vaikka auton rekisteröintikk on 04/96 :think
täs kuvia kytkennöistäni:
diagnoosit näytti tältä:
Single diagnosis AIRBAG - Status: ERROR !
Module info : AIRBAG
Version : Airbag BAE (Driver + Passenger AB )
Part Nr. : 8 362 072
Hardware Nr. : 2
Software Nr. : 37
Diagnose index: 3
Release Date : 12/96
Supplier : Temic
Code index : 3 airbag4.dxt
45 Firing circuit for belt tensioner on driver's side
16 Belt switch, driver's side
- Single diagnosis completed !
The AIRBAG error memory is been erased !
- Module erasing completed !
Total Diagnose:
DME / DDE diagnosis - Status: OK
Inst. Cluster dia. - Status: OK
AIRBAG diagnosis - Status: OK
ABS / ASC diagnosis - Status: OK
BC / MID diagnosis - Status: Module does not respond !
DWA diagnosis - Status: Module does not respond !
ZKE / ZVM diagnosis - Status: ERROR -> read the error memory !
HKL diagnosis - Status: ERROR -> read the error memory !
EGS diagnosis - Status: ERROR -> read the error memory ! EWS diagnosis - Status: OK
LCM / CCM diagnosis - Status: ERROR -> read the error memory !
PDC diagnosis - Status: OK
CVM diagnosis - Status: Module does not respond !
- Total diagnosis completed !
Vaihoin myös auton kielen us englanniksi.
Comment
-
-
Originally posted by Kentsu View Post
Kerropas missä kuussa autosi on valmistettu, rupee epäilyttämään 96-97 vuosimallierot, ja muutenkin jos kytkiksesi eroaa jotenkin tuosta linkistäni niin ois kiva tietää.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by riparipa View PostMul oli just tuo sama kytkis minkä linkin laitoit. Mun kaara on otettu käyttöön 04/96, tarkkaa valmistamiskuukautta en tiiä...
mulla lukee kaikki muut paitsi: BC/MID, DWA ja CVM.
en tiiä sitten, mutta kaikkien modulien production date tai release date on 10,11 tai 12/96, vaikka auton rekisteröintikk on 04/96 :think ...
Tosin kuten tästäkin näkee, tuon kräkätyn CS6.1.4:n jakama info on erittäin epäluotettavaa. Jos esim. bägivalon saa nollattua niin jotainhan tuolla tekee, mutta saattaa olla että keskityn jatkossa johonkin luotettavampaan diagnoosi-kombinaatioon :think Tuntuu toisille antavan samasta autosta erilaisia vikoja eri diagnoosisykleillä joten aika v:mäistä on joskus tulevaisuudessa ryhtyä tuon ohjelman vinkin perusteella jotain korjaamaan.
Ja löytyipäs tuosta omasta mokkulasta ilmeisesti virhe, nimittäin tuo kuvasta ympyröity on mulla toisinpäin... eiku kolvailee.Last edited by Kentsu; 07-12-2006, 23:11.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by riparipaMul oli just tuo sama kytkis minkä linkin laitoit. Mun kaara on otettu käyttöön 04/96, tarkkaa valmistamiskuukautta en tiiä...
mulla lukee kaikki muut paitsi: BC/MID, DWA ja CVM.
en tiiä sitten, mutta kaikkien modulien production date tai release date on 10,11 tai 12/96, vaikka auton rekisteröintikk on 04/96 :think ...Originally posted by Kentsu View PostErittäin paljon kiitoksia näistä selvennyksistä.
Tosin kuten tästäkin näkee, tuon kräkätyn CS6.1.4:n jakama info on erittäin epäluotettavaa. Jos esim. bägivalon saa nollattua niin jotainhan tuolla tekee, mutta saattaa olla että keskityn jatkossa johonkin luotettavampaan diagnoosi-kombinaatioon :think Tuntuu toisille antavan samasta autosta erilaisia vikoja eri diagnoosisykleillä joten aika v:mäistä on joskus tulevaisuudessa ryhtyä tuon ohjelman vinkin perusteella jotain korjaamaan.
Loppupelissä 6.1.4 on yhtä luotettava kuin 6.5-versiokin, samat bugit siellä on kummassakin. Koti-käyttäjille ne kummatkin on ihan riittäviä, sitten jos haluaa jotain parempaa tarvii ettiä joku toinen softa taikka sitten ihan kokonaan erilaiset vehkeet ja silloin hintaluokkkakin on jo jotain ihan muuta.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
apua!
äh mul on pää jo ihan sekasin ku oon lukenu näitä monta tuntia! minkä piirin mä nyt voisin rakentaa ja mitkä softat siihen menee? auto on 530d vm.01
Tarviiko ostaa piuha ja onko se nyt se OBD-2? Toimiiko tollasen usb piuha hommat vai mikä olis halvin tapa tehä tää?Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
Comment